Отговори
# 30
  • Мнения: 373

Уважавам всяко интелигентно мнение, но не съм съгласна с всичко в този пост. Вероятно домашните, диктовките и сериозното учене зависят конкретно от определеният педагог и неговата амбиция. И в друга тема го писах, но да кажа и тук. Синът ми тръгна 1 група през юни, когато голяма част от 6 годишните все още не бяха изписани ( докато навършат 7) и бяха времено смесена група - 3годишни и 6-годишни. Ами видях с очите си и чух с ушите си как децата четат от книга, правят диктовки, подготвят домашни и смятат прости числа  Shocked
За справка: Синът ми силно се интересува от букви и цифри. Знае българската и английската азбука, познава числата до 100. Но мен това нито ме умилява, нито ме възхищава. Нека се интересува, но не и по цял ден. Има си други детски занимания, които са типични за възрастта му.
И аз уважавам адекватни включвания  Wink
Виж по този въпрос си права.Има учители и учители, аз съм пристрастна и съм склонна да се доверявам на педагога.Права си, че има такива, които се престарават, но има и такива, които са преценили, че нивото на групата е достигнало етап, в който могат да се справят с такива по-сложни неща.
Сега нещо за останалите.Разбирам притесненията ви, но моля ви поне прочетете и вникнете в идеята.Никой не иска да ви тормози децата искат просто да ги улеснят.По-добре един материал за две години разводнен, отколкото един материал за една година и още отгоре неща.
Все пак тук говорим за предучилищна от 5г с материал съобразен с възрастта и след това предучилищна за 6г с малко по-сложен материал и когато постъпят в първи клас всички деца да са готови да усвоят едновременно материала вече за първи глас.Така няма да има пропуски и съответно изоставащи деца.Материалът за 5г ще е различен от материалът за 6г.Направете разлика .
Като имате притеснения и неясноти в цялата работа, отделете един ден и се разходете до съответното учебно заведение-детска градина или училище.Поговорете с учителите за материала и за времетраенето на учебният ден.Така няма да имате притеснения

И още нещо не подценявайте любознателността на децата особено в тази възраст.На тях им е интересно всяко ново нещо, което научават, както и контакта със връстниците
Успех мами  Hug

# 31
  • Мнения: 47 352
... Така няма да има пропуски и съответно изоставащи деца ...

Това не мога да го повярвам, съжалявам, но няма начин да стане  Rolling Eyes

...По-добре един материал за две години разводнен, отколкото един материал за една година и още отгоре неща.

Аз по-напред питах, но не получих отговор, защо не се разводни напред (1-2-3 клас)? Бързаме ли за някъде? Защо се учи събиране и изваждане в 3-та група, а не в 1 клас?

# 32
  • Мнения: 327
Ами то се учи точно в първи клас. Голямата дъщеря миналата година беше пъвокласник и отиваме да си поздравим госпожата от детската. Разгледа тя учебници, тетрадки и казва: Нищо ново, ние къде по- трудни неща сме правили !
От друга страна госпожите в училище казват, че първи клас е точно за да гинаучат да четат и смятат/до20/.Те действително цяла година само това правят.
За мен всичките им образователни "реформи "са преписани и далеч от реалността в БГ Rolling Eyes

# 33
  • Мнения: 4 554
Те ако бяха преписани, щяхме да сме цъфнали и вързали, но за съжаление само си смучат от пръстите коя от коя по-големи глупости.

Разгледа тя учебници, тетрадки и казва: Нищо ново, ние къде по- трудни неща сме правили !
Какъв е смисълът от това  Rolling Eyes

# 34
  • Мнения: 327
Явно липсва координация, но само родителите го виждат или пък само на тях им пука Wink

# 35
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Вие ги оставете госпожите какво казват. Истината е, че така, както са поставени нещата в момента - като количество и структура на материала - е много добре /да не кажа задължително/ децата да умеят да четат. В другия форум многократно сме го коментирали това. Не знам от 5 ли, от 6 ли, в домашни условия ли, но моята препоръка е да могат да четат, защото изоставащи деца има, и то точно тези, които не умеят да четат. Наваксват много трудно, понякога се влачат изостващи до втори, че и до трети клас. Моите, които бяха от гладко четящите, не съм установила да са скучали в първи клас.

# 36
  • Мнения: 47 352
dara, аз искам да изпратя детето си в 1 клас, за да се научи да чете и пише, затова е първи клас. Не става дума за наваксване, а за начало тогава.

# 37
  • Мнения: 14 651
В първи клас трябва да може вече поне да срича и да пише с печатни букви. В първи клас ще се учат да пишат ръкописно и ще доусъвършенстват четенето. След края на първи клас ще имат списък с книги за лятната ваканция. Не знам защо си с впечатление, че в първи клас трябва тепърва да се учат да четат. Всички, преминали предучилищна група, следва да могат. Лично аз очаквам да не се повтаря сричането и взимането на всяка буква поотелно.

# 38
  • Мнения: 47 352
Не съм останала с такова впечатление, а ми се ще да е така. Поне аз като започнах '85 г. това правихме в 1 клас.
Сегашната програма е безумна, ако ще да я издърпат и в яслата, пак е безумна Tired

# 39
  • Мнения: 14 651
Е, аз пък съм на мнение, че ако едно умение се усвоява безпроблемно на определена възраст от повечето деца, няма какво да се отлага с още една година. Децата не се преуморяват в предучилищната, а дали пишат домашни, зависи изцяло от учителката. Първия семестър, групата на детето се водеше от една, която им даваше малоумни домашни, но после я смениха и при новата не са имали нищо за писане вкъщи. Понякога им даваше да се подготвят по определена тема и да разказват пред класа - по желание.

# 40
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Аз изобщо не твърдя, че програмата не е безумна. Но, за съжаление тя е такава, каквато е. Не съм чула да се говори за преструктуриране на материала. Аз също смятах, че детето отива в 1-ви клас, за да се научи да чете. И изобщо нямах амбиции то да е едни гърди напред. Но майка ми като се запъна с първото "трябва да чете, та трябва да чете". И аз дето ще се боря с вманиачена баба - хайде, нека чете. Е, Господ здраве да й дава на майка ми, че се запъна като магаре на мост. След първото като видях за какво иде реч в първи клас ми стана безпощадно ясно, че детето наистина трябва да може да чете, и то гладко. Както казваше един цар по едно време "ВЕрвайте ми!".

# 41
  • Мнения: 654
По въпроса:Бате Бойко още не се е произнесъл.
Всеки предполага,залага,но той беси Mr. Green
Чакайте последната дума.

# 42
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Да, и като му знаем навика ту да дръпне столчето изпод краката на обесения, ту да го поставя отново, то агонията на родителите скоро няма да свърши.

# 43
  • Мнения: 47 352
Янечек, възможно е повечето да усвояват материала, но това са им единствените години, в които можеха да са без учене, не ми харесва запълването на главите от малка възраст, нищо, че е възможно.

dara, а ако детето не желае? Говоря за 4-6 годишно, не за дете, което има ангажименти в училище.

# 44
  • Мнения: 4 554
dara, а ако детето не желае? Говоря за 4-6 годишно, не за дете, което има ангажименти в училище.
Не съм дара, но според мен децата не се противят на научаването на нови неща, ако им е поднесено по подходящ начин. Ако родителят смята, че учейки детето да чете, ще го измъчва, ще му предаде своята нагласа и нищо чудно и детето да се задърпа.

По принцип е по-важно да се създаде на детето положителна нагласа към ученето, отколкото да му се дадат някакъв обем знания предварително. Ако родителят смята ученето за мъчение, по-добре да не се занимава с детето си въобще.

Общи условия

Активация на акаунт