Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 3 ДИСЛЕКСИЯ

  • 81 888
  • 759
  •   1
Отговори
# 540
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
koki4e2 - това за ресурсния къде го пише??? Просто да знам за в бъдеще.

# 541
  • Мнения: 40
mama mariana  за двойките ми го е казвала ресурсната ,а психоложката като разбра, че са му писали на сина ми 2 по английски имаше разговор с госпожата.СЛЕД това такава оценка му даде че като четях си помислих че сина ми е гении по английски.ТОВА беше преди 3год.Сега има една двойка по химия,но той не ми дава да отида и да говоря с ресурсната.Той щял да се оправи.

# 542
  • varna
  • Мнения: 43
Ако сте с ресурсен учител не може да се пишат двойки, детето работи по индивидуална програма, която е съставил ресурсния учител...проблема е,че ако не покрие минимума за дадения клас преминава , но без  оценки и накрая не получава диплома...това е , което мен ме притеснява най-много...засега ние ще минем в 4клас като другите...с много 3ки, но минаваме...а догодина не знам newsm78 За тези матури в 4клас не ми се мисли #Crazy

# 543
  • София
  • Мнения: 1 948
Благодаря за съветите и куража, момичета.
pan-mar, ние правим същото с насочващите въпроси. Това за нахвърлянето на всичко, което разбира не съм го прилагала за словесните задачи, ще опитам, благодаря. Сигурно ще му е трудно, тъй като той не иска да си пише, опитва се всичко, което знае да го прави наум и естествено прави технически грешки, то и аз като смятам наум ги правя.
margaritavass, тонът си ти е добре, разбирам какво искаш да ми кажеш, аз съм говорила с нея. Все пак мисля, че няма да го остави, просто иска да го стресне, защото вижда, че той въпреки затрудненията си, не ще да положи никакви усилия, абсолютно безхаберно я кара.
koki4e2, marlen, той беше миналата година с ресурсен, ефектът беше обратен, т.е. не че по-малко научи, а по-голям отврат изпита от училището. Иначе напредъкът си му беше такъв, какъвто и без ресурсния - минимален. Но не иска вече да ходи, защото тя го третира като малоумен и се държи с него като с бебе. Аз, съдейки  от контактите си с нея, съм съгласна с него и подписах декларация за отказ.

# 544
  • Мнения: 40
sash  аз ресурсния го ползвам само за да не му пишат двойки.абсолютно нищо не прави с нея.забранила съм й да го взима от час./само по български може/В 7КЛАС започна да се затруднява със задачите .Предполагам ,че няма да има оценка с цифри по математика и по български и не знам каква диплома ще вземе.Който е с по- големи деца нека да напише какво да правя.От ресурсния център ми казаха , че всяко дете щом иска да си продължи образованието ще може.

# 545
  • София
  • Мнения: 1 948
Не съм сигурна дали има рецепта какво да се прави. За всяко дете проблемите са индивидуални. Също и не всяко дете, което посещава ресурсен се оценява с т.нар. "качествена оценка", т.е. без бележка с цифри
http://www.referati.org/proverka-i-ocenka-na-deca-i-uchenici-sys-sop/60807/ref/p4
Според мен до качествено оценяване трябва да се прибягва само в краен случай, тъй като това после може да внесе ограничения в бъдещата реализация на детето.

# 546
  • София
  • Мнения: 754
Скъпи смели мами,
рових да търся материали да проф.Матанова и открих следните неща, които ще си позволя да споделя с Вас:

http://www.monitor.bg/article?id=178639

Умните трудно разчитат часовника
Първите симптоми на дислексията възникват у децата още в предучилищна и училищна възраст. Те могат да имат различни проявления, сред които са лесно разсейване при работа със символи, нечетлив почерк, запъване при четене, бавно темпо при писане, четене или смятане, трудности при разпознаването на часовника, привидни проблеми със зрението и слуха и проблеми с изучаването на чужди езици, твърдят специалистите. По думите им навременното разпознаване на симптомите и консултацията със специалисти са от изключително значение за по-нататъшната терапия на детето и развитието му като личност.
Установено е, че при децата, страдащи от дислексия, са силно развити креативните умения.
Изследванията, направени във водещи световни университети, включително и японски, обаче показват, че хората, засегнати от нея, са с по-високо ниво на интелигентност от средното, но кариерата им се проваля още в зародиш, защото преподавателите им нямат представа за тази тяхна особеност, наказват ги най-строго и това им създава комплекси за цял живот.
Те са изключително чувствителни към околната среда, по-любопитни са от обичайното и мислят, като използват предимно изображения вместо думи. Имат много силно развита интуиция и са особено проницателни, обмислят и възприемат нещата от много страни, защото използват всичките си сетива.
Някои от тях споделят, че усещат мислите си като реалност, защото имат живо въображение, творческо и оригинално мислене, добро стратегическо мислене и умения за решаване на проблеми.
Към това се прибавя и фактът, че след тийнейджърска възраст те стават много целеустремени и трудолюбиви, тъй като са силно мотивирани да успеят заради миналото страдание от присмеха заради тяхната особеност. Доказано е, че не е възможно двама души да развият абсолютно еднакви форми на дислексия, тъй тя не е в резултат на умствено или неврологично нарушение, нито пък е някакъв вид деформация.

# 547
  • София
  • Мнения: 255
Здравейте момичета,

Обещах да пиша за новото училище а се подмотвам Simple Smile
Ще напиша тук впечатленията си, а за допълнителни въпроси съм готова да отговарям.
Образователни технологии е обикновено училище (не специално).
Но дотам е приликата с останалите училища.
Продължавам да съм впечатлена от методите на преподаване и отвошенията.
Няма проблем за прием на деца с дислексия. Аз още първия път ви казах, че има дечица с церебрална пареза и с други проблеми.
Блоковата система на учебни часове е много удачна. Всеки ден децата имат един разказвателен предмет, един език и другото е комхютри и по-леки предмети. По този начин на ден се подготвят за един разказвателен предмет.
Учителите са много толерантни към детето.
Е чудеса не стават, но Елена има вече и 5 и 6 по предмети по които преди и пишеха само 3 - и то ми се намекваше че не е и за толкова. Първата 6 беше по физика, по предмета, по който тя въобще не се оправяше преди. И оценката е изкарана с изпитване на дъската.
Но най-важното което постигнахме - спокойствие. Детето ходи с желание на училище. Още първия месец ми каза в неделя - Мамо не забелязваш ли че днес е неделя, а аз не мрънкам че утре съм пак на училище. Напротив - даже ми се ходи.
Относно социалните контакти - децата я приемат много спокойно. Но тя си е вълк единак (с годините го постигна) и продължава, като че ли, да страни от децата. Но си приказва с тях и никой не я подиграва. Но тук значение има и разликата във възприятията. Тя има по-детско възприемане и държание в сравнение с връстниците си. Иначе е много контактна, просто е по-различна.
Таксата до 7 клас включително е около 500 лева месечно (занимания от 8.30 до 16.00 часа, с включен обяд)
За деца от 8 до 12 клас - около 400 лева месечно. (занимания от 8.00 до 14.00 часа, без обяд)
Който го интересува, ще му дам кординати на директор и зам.директор.
Много силно препоръчвам - идете и вижте, говорете с директора. Това са толкова симпатични и слънчеви хора. Мен ме заредиха още на 5 -тата минута. А в края на разговора ме разведоха да видя - стаи с 6 маси и меки столове, климатици, мултимедия, тоалетни като в 4-звездни хотели (това ми е болката, защото в старото училище тоалетната беше ужасна).
Дори и да не запишете детето - пак отидете.
Има опция - детето ходи няколко дни за да прецени. Нищо не се плаща.
... но когато Елена отиде за първи път, коремът й се сви от притеснение, повръщаше й се. Оставих я и отидох на работа и аз притеснена. След първия час, още в първото междучасие получих SMS - Мамо искам да остана тук.
Пазя този SMS, вие сте майки и разбирате какво означава да решиш проблема с училището.
На всички ще отговоря ако имате въпроси.
Само да добавя, към днешна дата таксата до 7-ми клас е 2800 Евро на година без транспорта.

# 548
  • София
  • Мнения: 754
Irena1977 - този пост - някаква ирония ли е? Трябваха ти 5 месеца за да потвърдиш таксата, която съм цитирала.
Някаква грешка ли намери?
В България ситуацията е много тежка и масово хората нямат пари, почти са доведени до състояние на физическо оцеляване. На мен също са ми трудни тези пари.
Не си се представила и не знам имаш ли деца и колко са големи, но майките, които пишем в тази тема имаме такива проблеми, които не се измерват с 2800 EUR.

# 549
  • Мнения: 40
Искам да попитам някой от провинцията ходил ли е при д-р Ментешев ,защото ми казаха че само за София  преглежда.Ако искам на личния му телефон да се обадя

# 550
  • София
  • Мнения: 1 948
koki4e2, най-добре с него да говориш, той ще ти каже дали може, или не.

Аз се включвам, за да споделя, че получих нетърпеливо обаждане с радостната новина, че няма да оставаме на поправителен по математика. Първо написах радостната в кавички, но после ги изтрих, защото ми стана съвестно, то детето наистина се радва. След толкова много заплахи и закани и от моя страна, и от страна на учителката направо сме го ошашавили. Каза ми, че когато му съобщила, че ще има 3 за срока и за годината едва си е сдържал сълзите от радост (докъде стигнахме, ей).

Сега си давам сметка, че изобщо не разбирам какво става в душата на моето дете. Когато му се карам, има такъв безхаберен вид, направо ме побърква. А вътрешно сигурно и той е притеснен. Пусто като не обича да споделя, да му се не види. Ако можеха повече да споделят нашите деца, изобщо не осъзнават колко по-лесен щеше ни е животът.

# 551
  • Мнения: 1 252
Браво , Саш , поздравления! Не знаем да и май няма да разберем... Голям товар ви е паднал от плещите моя го остави математичката в основното училище за на есен , когато беше в 5 клас. Горкичкия дали имаше една спокойна минута през онова лято? А колко виках и аз - сега ми иде да си отрежа езика Embarassed ставаше сутрин в 6 започваше да учи наизуст задачите - голяма мъка.

Яви се първи път в началото на септември и тя го върна за деня преди 15.09. няма да го забравя този ден , когато отидох в училището и вярвайте ми не останах незапомнена.
За споделянето важи не само за децата , а и за нас - големите. забравяме да си кажем елемантарни неща , като си мислим, че другия едва ли не трябва да знае какво знае в душите ни...

# 552
  • София
  • Мнения: 754
Браво Саш (тоест браво на детето) - и няма никаква ирония.
Момичета, докато не елеминирате оценките от съзнанието си - само ще мъчите и децата и себе си.
Росна - скъса ми сърцето - ревнах като четох как цяло лято е учил от 6 сутринта и тази (незнам каква дума да употребя) го е скъсала. Това е грях, голям грях - да се подиграваш на дете.
Затова момичета - намерете начин на децата да им е комфортно - няма значение в кое училище, какви оценки изкарват и други подобни. Важно е да са щастливи - защото те от малки растат с мисълта, че не могат! А това е страшно. Затова трябва много да ги окуражаваме, да градим ден след ден самочуствието им.
Да опазим душите им!

# 553
  • София
  • Мнения: 1 948
Аз не искам да елиминирам оценките, за мен те все още са израз на знанията на децата.

Рoсна, и мен ме разплака. Успокоението е, че за вас това е минало и дано да не се сещате за тези мъки. Аз си мисля, че и ние щяхме да прекараме такова лято, ако го беше оставила. Само дето аз си имам теб като съветник и щях да се сещам да не викам толкова  Hug

Най-много ме радва това, че учителката му е казала, че тройката е заслужена, а не подарена. И аз го знам, защото учих с него и знам, че знае.

# 554
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Моят почти по всичко ще е с 3 за годината. Там да минава пък каквото такова.

Общи условия

Активация на акаунт