? към младите шофьори(КИ) - 6

  • 40 607
  • 715
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 1 995
И мен баща ми ме докарваше до нервна криза, затова реших, страх-нестрах започнах да карам сама.

Същата работа, само че мъжа ми го прави това. След последното вечерно каране преди два дни(реших да си оттренирам маршрута до работа и паркирането), заявих че не го искам в колата си и се метнах сама. Страх ме е, несигурна съм, ама съм по-концентрирана и внимателна. Иначе може да я блъсна заради него, който уж е в колата да ми помага и да ми дава кураж. Ама той няма никакво търпение и сега сама що-годе се справям.

# 631
  • sofia
  • Мнения: 9 237
А аз да си отговоря на въпроса от снощи Mr. Green

В КАТ вече всичко е спокойно, за половин час си получих новата шофьорска книжка. Вече съм една от вас:)
Много благодаря. Новата ми книжка е готова от юни, но не съм ходила да я взема.

# 632
  • Мнения: 23 097
Тулумба, упражненията в началото за тръгване и спиране много помагат после в града. )
Така че, намери си един паркинг и действай. )
На бензина просто му трябва малко повечко газ, макар че на бензин не съм се качвала от сто години. На баща ми колата е бензин, но автоматик, та....там не важи. )

Vi_Vivian, всеки човек си има различни "методи" няма как да е като инструктора. Ако вика много, го помоли да  не го прави, защото те притеснява и т.н.
Важното е да не се шашкаш зад волана.

За предимство, и аз съм отнемала предимство понякога, и то основно става на едно кръгово в града. Редовно идиотите се престрояват от грешната страна и винаги засичат някой.
Та и аз един ден го направих, но пак си беше виновен другият шофьор, защото вътрешната (лява) страна обикновено се използва от тези, които ще се въртят по кръговото, а няма да излизат от него.

# 633
  • ПЛОВДИВ
  • Мнения: 294
Привет и от мен. Миналия понеделник си подадох документите за книжка и чак другия месец, ще си е взема. Ако някой иска съвет преди да си подаде документите за първа книжка мога да му дам.
От както ми мина изпита преди един месец съм карала заедно с баща ми неговата Шкода Румстер и да Ви кажа не мога да се оправия с нея. Предното стъкло ми идва доста малко и има от двете страни доста дебели греди като на тази снимка http://avto-russia.ru/autos/skoda/photo/skoda_roomster_5.jpg и за да тръгна преди да пусна съединителя трябва да дам газ а когато кормувах с учебния Опел това го нямаше просто когато го отпусна напълно съединителя чак тогава давам газ.

# 634
  • област Варна
  • Мнения: 270
sladko_frape да не би шкодата да е бензин, а ти да си карала дизел на курсовете?

# 635
  • ПЛОВДИВ
  • Мнения: 294
espinoza, абе май и шкодата е на дизел, но ще трябва да поразпитам по-подробно баща ми. Иначе се убедих че по-добре първата ми кола да е някойя бричка, че ако е ударя да не ме е яд после а й съм свикнала да сменям скоростите малко със сила.

# 636
  • Мнения: 9 990

Jizzlobber ти даваш ли по 1000 лева за гуми всяка година?
...

Горе-долу толкова излиза, да.Да речем, че е средно н а две години, защото се реагира и според износване също. Rolling Eyes

# 637
  • Мнения: 23 097
sladko_frape, как ти идва малко предното стъкло, че нещо не схванах???
И те тези "греди" ги има на всяка кола....
А относно съединителя, то не съм видяла такава кола, на която да отпуснеш докрай съединителя и тогава да даваш газ....) просто нищо няма да стане.
При бензин подаването на газ става плавно с едновременното изтегляне на крака от съединителя.
При дизел - може да се подаде газ след изтеляне на крака от съединителя до едно положение, при което колата леко започва да потреперва, или както при бензин, плавно подаване на газ и изтегляне на съединителя.

# 638
  • ПЛОВДИВ
  • Мнения: 294
sladko_frape, как ти идва малко предното стъкло, че нещо не схванах???
И те тези "греди" ги има на всяка кола....
А относно съединителя, то не съм видяла такава кола, на която да отпуснеш докрай съединителя и тогава да даваш газ....) просто нищо няма да стане.
При бензин подаването на газ става плавно с едновременното изтегляне на крака от съединителя.
При дизел - може да се подаде газ след изтеляне на крака от съединителя до едно положение, при което колата леко започва да потреперва, или както при бензин, плавно подаване на газ и изтегляне на съединителя.

В смисъл, че ми идва малко е че когато погледна към страничното огледало минава доста време докато го видя а в сравнение с учебния Опел там тази греда е по тясна и стъклото е по-широко.
А за съединителя може да ми се е сторило когато съм била на учебната кола че когато го отпусна напълно тогава давам газ а може да съм мислела че съм го отпуснала а инструктора да го държи все още. Иначе мога да кажа че почти нямам страх да карам след изпита а с желание се качвам когато баща ми даде да карам макар че е било само два пъти.

# 639
  • област Варна
  • Мнения: 270
sladko_frape, а ти като седна зад волана на Шкодата намести ли си страничните огледала според твоето положение? И мен ме учуди как ти е малко предното стъкло, като то е огромно или поне на снимката така изглежда.

# 640
  • ПЛОВДИВ
  • Мнения: 294
sladko_frape, а ти като седна зад волана на Шкодата намести ли си страничните огледала според твоето положение? И мен ме учуди как ти е малко предното стъкло, като то е огромно или поне на снимката така изглежда.
Наместих ги, но тя снимката малко лъже.
Другя път пак ще видя, но когато седна на шофьорското място имам чуството че съм в кутйка.

# 641
  • Мнения: 23 097
sladko_frape, аааа, сега ми се поизясниха нещата. )
АЗ реших че отпред ти е малко...)
Иначе не би трябвало да е така за страничните огледала, или просто нямаш тренинга.
За съединителя, доста често инструкторите го държат до едно време и след това го отпускат. Но това е доста кофти, защото обучаемият не може да преценява какво точно прави.

# 642
  • ПЛОВДИВ
  • Мнения: 294
sladko_frape, аааа, сега ми се поизясниха нещата. )
АЗ реших че отпред ти е малко...)
Иначе не би трябвало да е така за страничните огледала, или просто нямаш тренинга.
За съединителя, доста често инструкторите го държат до едно време и след това го отпускат. Но това е доста кофти, защото обучаемият не може да преценява какво точно прави.

Лошото е че съм свикнала да карам кола с по-широко предно стъкло и сега ми е малко кофти.
Ако не свикна да карам Шкодата ще е оставя на баща ми а аз ще си събирам пари за някоя корсичка от по-новите.

# 643
  • Мнения: 2 653
Аз си взех СУМПС в петък и вече имам около 300 км шофиране по магистрала Blush
... На връщане си влязох в града, загаснах на два светофара Tired и се отказах да карам до в къщи... Не знам какво ми стана, но блокирах.
След дълъг път, особено по магистрала, като влезеш в града е малко неестествено.Особено за нов шофьор.Трябва да се настроиш, че идва ред на газ-спирачка и тръгване от светофари . Предполагам от тук е тръгнало всичко, след което си се притеснила и така.

... Важното е да не се натиска спирачката додолу и рязко, а да се спира отдалеч на импулси.
Peace

# 644
  • София
  • Мнения: 178
Отдавна не съм се включвала. Все си мислех че вечерта е най-доброто време за трениране на млад шофьор в София. Все още ми е най-спокойно вечер да карам, но след като днес ми се наложи да шофирам в 5 сутринта да си кажа наблюденията. Първо масово хората не спазват знаците за предимство, може да има 5 коли на пътя, но точно това притъпява вниманието и хич не се оглеждат. Второ има клатушкащи се пияни пешеходци, които често вървят по средата на пътя или изкачат внезапно, нерегистрирайки фаровете срещу тях. Трето повечето светофари не работят и там тренировката не се получава пълноценна. Четвърто ралитата и залаганията на червено са най-ужасното нещо, добре че не ми се е случвало да засичам. И аз днес си карах по непознат маршрут, с цел да го поопозная, но един и същ маршрут през деня и през нощта са ужасно различни. Дори сгради, предимства, ленти, престроявания, кръстовища... все едно не си минавал никога. Пуснах си ГПС да ме преведе от Летище София до Овча купел без понятие от къде ще ме прекара (аз в София 5 улици на кръст знам и съм минавала), нямах понятие къде карам, като после като разгледах вкъщи маршрута се оказват доста познати места, които съм минавала по светло, но не съм разпознала. По време на път изпаднах в тих ужас когато разбрах че на следващия завой излизам на колелото на 4-ти км. Това кръгово от както съм влязла в колата все го избягвам и все нямам куража да го преборя, друг е въпроса че имаше точно една кола в 5 сутринта.
При мен проблема в карането е много смешен. Първо треперя, треперя, мисля го, боли корем, глава, чудя се как да избегна карането, качвам се в колата и ми трябват точно минута за да се концентрирам и да си повярвам. После 5 дена подред не ми пука и се чувствам чудесно зад волана. Ако мине седмица в застой обаче, всичко с паниката наново започва. Отделно че ако возя някой правя най-големите глупости и нацелвам всички дупки.

Последно да разкажа два случая. На първия не съм била свидетел. Действието се развива в МОЛ Сердика. 22.00 вечерта. Малко коли. Познатият тръгва да излиза от паркинга. Минавайки по алеите от едно паркоместо форсирайки изкача едно Ауди А3 без да се огледа, с чудна скорост, и помита задницата на подминаващия го мой познат (с Хонда Сивик), оттам той помита паркирала на място Опел Астра. Двете с Хондата са тотална щета, на А 3-то само леко огъната ламарина. Гъзарчето което я карало се разплакало че колата била на майка му, той набор 93, преди месец взел книжка и тръгнал да разкарва мадами... После как да не ни е страх по пътищата, като е пълно с такива идиоти.
Онзи ден се возя и на светофара на СУ към Цариградско сме в най-лява лента. Гледам в дясната лента до нас (която пак си е за наляво) една мацка в едно Голфче и си мисля каква сладуранка. Като ни пусна светофара, тя се завря на кръстовището в нашата лента, сечейки завоя, като нас ни притисна към насрещното, свирене на спирачки, клаксони... а тя дори не разбра какво направи, не си отклони погледа за секунда нито в огледалата, нито около нея. Много, много е важно като влизате в кръгови, завои с повече ленти и т.н., дръжте си вашата лента. И на мен ми беше трудно в началото, някак по инерция сечах, но ми разясниха. Бели стават иначе, не веднъж съм ставала свидетел...

Общи условия

Активация на акаунт