как се открива/регистрира ЕООД

  • 4 627
  • 43
  •   1
Отговори
  • Burgas, Bulgaria
  • Мнения: 3 740
ми трябва да открия фирма и моля някой да ми каже стъпките за това...........фирмата ще е ЕООД
информацията която откривам с търсачката е стара и за това пускам тема......

# 1
  • Мнения: 5 539
Има адвокати, които се занимават точно с това. Не бих ти препоръчала нашата, защото както се оказа ни взе твърде скъпо.
Какви са конкретните стъпки не знам, но и не бих тръгнала да го правя сама.

# 2
  • Мнения: 33
На сайта на ТР няма ли необходимата информация? Аз сама (не съм юрист или счетоводител) регистрирах нашето ООД миналата година, помня, че документите за ЕООД и ООД бяха май горе-долу аналогични. Всичко си попълних сама, после сама ходих в ТР да подавам. Не ми е било трудно, регистрацията мина успешно от първия път. За разлика от тази на наши приятели, с които регистрирахме по едно и също време, но те, въпреки че ползваха услугите на юрист, получиха отказ първоначално.

# 3
  • Burgas, Bulgaria
  • Мнения: 3 740
и аз разбрах, че ти трябва адвокат и счетоводител-съжалявам ако звучи глупаво това което го пиша, но наистина идея нямам от тези неща  Embarassed

# 4
  • София
  • Мнения: 8 323
Ето ти нещо относително скорошно: http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=474347.0

Документи:
1. Заявление А4
2. Декларация по чл. 13, ал. 4 от ЗТР. Ако се подава от друг, има още една декларация.
3. Документ за внесена такса.
4. Дружествен договор.
5. Нотариално заверен спесимен и съгласие от представляващия дружеството (декл. по чл. 141, ал. 3 от ТЗ).
6. Документ за внесен капитал.
7. Декларация по чл. 142 от ТЗ.
8. Някои прилагат и копие от договора за управление на представляващия дружеството.

Стъпките:
1. Подготвяш документите.
2. Внасяш капитала, банката издава документ.
3. Внасяш документите в ТР - било то по ел. път или на хартия. За първия вариант трябва да имаш електронен подпис, който да е издаден от Банксервиз, Инфо нотари, Stamp it и забравих последния. 

Ако го правиш по електронен път от сайта на ТР, има и видео уроци, така че е съвсем улеснено. Гледай в тарифата за таксите, защото за електронно подаване е по-евтино.

# 5
  • Burgas, Bulgaria
  • Мнения: 3 740
 добре ,а може ли счетоводител да го направи това...... или задължително адвокат трябва да е ........................

# 6
  • София
  • Мнения: 8 323
По принцип не е работа за счетоводител това, а за адвокат. Принципно счетоводителите не се занимават с писане на дружествени договори, декларации и т.н., защото е юридическа работа.
Реално има и счетита, които го правят, макар и да не им е сред професионалните задължения и квалификации.

# 7
  • Burgas, Bulgaria
  • Мнения: 3 740
много ти благодаря   bouquet
ще потърся адвокат

# 8
  • Мнения: 417
Единствената информация с която мога да бъда полезна е,че документите
се подават в "Агенция по вписванията"

# 9
  • Мнения: 18
За ЕООД е учредителен акт, дружественият договор е за ООД.
Става и без адвокат. За ЕООД  ти трябват:
1. Запазване на име на фирмата- бланка D1 (принтираш от сайта на търговския регистър)
Подготвяш следните документи:
2.Заявление А4 (от сайта на търговския регистър)
3.Учредителен акт
4.Декларация по чл. 142
5.Образец от подпис със съгласие да управляваш фирма(за управителя) - нотариално заверено
6.Договор за управление
7. Декларация по чл. 13 ал.4
8 Удостоверение за внесен капитал- в желана банка внасяте капитала на фирмата и от там ти издават удостоверението.
Такса запазване на име -50 лв.
Държавна такса за регистрация -160лв.

Това е. Имайте предвид , че който е избран за управител лично той трябва да подаде документите, това в случай, че не ползвате услугите на адвокат.

# 10
  • В градината...
  • Мнения: 16 070
Не ти трябва запазване на фирма. Има си начин да не плащаш за тази услуга.

# 11
  • Мнения: 18
В момента фирмите се регистрират за около месец поради недостиг на служители, та в този ред на мисли по добре да има запазено име...

# 12
  • Мнения: 273
В момента, в който се входира заявлението А4, името автоматично се запазва, по силата на входираното заявление. Запазване на фирма има смисъл само ако ще мине много време между подготовката на документите и входирането на заявление. Но не виждам причина това да е така в този случай. Значи - избирате си име на ЕООД, проверявате дали не е заето и ако не е, си правите документите, после ги входирате. Става за един ден цялата работа.  Няма смисъл от 50 лв. за запазване.

# 13
  • София
  • Мнения: 337
Каква е минималната сума, на която следва да се осигурява Управителя на ЕООД. Има ли разлика, ако е пенсионер?

# 14
  • Мнения: 5 539
420лв, ако се не лъжа. За пенсионер не знам, не би трябвало да има разлика.

Общи условия

Активация на акаунт