Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 8

  • 69 209
  • 745
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 9 814
Аз съм карала няколко пъти на забутани места извън града, където няма абсолютно никакво движение. Ходихме и на един изоставен полигон. Но друг път не бих рискувала без книжка.

Въпреки че съм на половината от курса, напоследък често мисля за изпита. Достигнах до извода, че много ми е стресиращо това получаване на командите едва ли не в последния момент. Много по-спокойно бих се чувствала, ако просто ми се каже да отидем до еди къде си, защото така се получава една предварителна представа за маршрута. Но доколкото разбрах изпита протичал точно с команди на всеки ъгъл. Нищо, важното е веднъж да го вземем!

# 721
  • Мнения: 4 341
Не е на всеки ъгъл. Дават достатъчно време да се пристроиш, ако ти каже в последния момент - помисли дали не е провокация.
На мен ми казваха дори сега на право, на следващото кръстовище в ляво.
Така, че има време. Но зависи от ДАИ изпитващия. Маршрутът не е толкова важен, важно е да не правим глупости в последния момент.

# 722
  • Мнения: 2 096
Не е точно като да не е толкова важен маршрутът. Защото по правило трябва да караш винаги направо. Ако се престроиш в лентата за на ляво например не можеш направо. Остава ти варианта коя грешка да допуснеш. Да не спазиш указание или да продължиш по грешен маршрут. И двете се грешки, но едната по голяма. Трябва да продължиш на ляво в случая.
Иначе и мен не ме кефи, когато в навалицата трябва да се престроя през 2 ленти в трета. И от бързане щях да се нацеля в един мерцедес. Защото светофара идва, а аз още в лентата за на дясно, а трябва да направя обратен. Та в случая ми каза - Спираш и чакаш като леееко се изнасяш да те разберат и да ти дадът път. Реалити обаче ако нямаш табела "У" отгоре знаеш ли кой ще те пусне - Никой.

# 723
  • Мнения: 2 189
Правилото е, че когато не ти казват накъде, трябва да караш направо. Ако стигнеш до знак, който показва, че влизането в улицата е забранено, даваш десен мигач, за да видят намеренията ти и това, че си забелязала знака. Ако искат да завиеш наляво, ще ти кажат и ще дадеш ляв, но задължително преди да ти кажат, трябва да си дала десния. А на инструктажа на поправката ми, изпитващият каза, че дава право да си изберем накъде да тръгнем /ляво или дясно/ ако срещу нас има забранителен за навлизане знак.

# 724
  • Мнения: 0
Здравейте,
Моля за помощ - дали някой може да ми даде съвет как да си взема удостоверение за завършен курс от инструктора. Късат ме втори път на кормуване и искам да се прехвърля при друг, но инструкторът увърта и отлага да ми даде удостоверението за завършен курс, дори ме обижда.
Има ли някаква инстанция към която да се оплача и има ли срок, в който той е длъжен да ми го даде?

# 725
  • Мнения: 9 814
Coolmummy , не разбрах защо да давам десен.  Rolling Eyes

# 726
  • Мнения: 2 096
Coolmummy аз цялата ситуация не схванах.. би ли обяснила отново с други думи

# 727
  • Мнения: 2 189
Представете си нагледно- стигате кръстовище, на което направление направо е забранено. Може наляво и надясно. Какво правите? Изпитващият трябва да разбере, че виждате забранителния знак и давайки десен мигач отдалече, подчертавате намерението си да продължите в разрешена посока. За целия ми курс на обучение трябваше да давам десен, но на инструктажа казаха в такава ситуация да си изберем посоката, т.е. може да се даде десен или ляв.
По същия начин в едно междублоково пространство имаше знак, че направо е забранено. Път има само наляво преди този знак. Къде ще ходиш? Даваш ляв и завиваш.
Всъщност обясненията ми са излишни, защото друг начин няма.  Laughing

Здравейте,
Моля за помощ - дали някой може да ми даде съвет как да си взема удостоверение за завършен курс от инструктора. Късат ме втори път на кормуване и искам да се прехвърля при друг, но инструкторът увърта и отлага да ми даде удостоверението за завършен курс, дори ме обижда.
Има ли някаква инстанция към която да се оплача и има ли срок, в който той е длъжен да ми го даде?
Аз бих се обърнала към собственика на школата. Все пак инструкторът е на заплата при него. Срок... не знам да има, но след успешно взета теория, тече едногодишен срок, в който трябва да се вземе и практиката. Затова не допускай да те мотаят. Не знам дали можеш да се оплачеш в ДАИ. Все пак тия школи подлежат на контрол от тях.

# 728
  • Мнения: 542
Здравейте,
Моля за помощ - дали някой може да ми даде съвет как да си взема удостоверение за завършен курс от инструктора. Късат ме втори път на кормуване и искам да се прехвърля при друг, но инструкторът увърта и отлага да ми даде удостоверението за завършен курс, дори ме обижда.
Има ли някаква инстанция към която да се оплача и има ли срок, в който той е длъжен да ми го даде?

Хм, аз имам същия казус, само че обвързан и с пари.
Можеш спокойно да си се преместиш при някой друг инструктор. Това удостоверение ще ти трябва чак като си вадиш книжка. Сега не ти трябват никакви документи. Просто отиваш на друго място, записваш се и си държиш там изпита. След като се явиш обаче и искаш книжка не знам как ще се разбереш с него, но това си е твоето удостоверение и той няма право да го задържа!!!
Обаждах се в ДАИ аз. Уви, казаха ми, че те нищо не могат да направят по въпроса и не могат да ми преиздадат удостоверението (аз исках например по служебен път да ги ми го издадат отново)! Не можело!!! Ходих на място, разправях се - уви!!! Нищо не можели да направят! Но аз пък си се преместих при друг инструктор и само да взема кормуването, удостоверението после ще го мисля и него ...  Rolling Eyes Новия инструктор ми иска само снимка и естествено парите  за такса изпит плюс допълнителни часове, нищо друго като документи Laughing

Последна редакция: вт, 22 май 2012, 22:30 от Lorraine In The Rain

# 729
  • Мнения: 2 096
Coolmummy в аналогичен случай на Т образно кръстовище без път направо, ме инструктираха да питам - "На къде?". Ще запитам днес моя инструктор какво се прави в тази ситуация което ти описваш. Защото на вътрешния попаданх в такъв казус и си завих на ляво. Но мисля че дясно нямаше. Не помня.
Шофьорите от варна, споделете някой уловки през които ви прекарват в града на изпита. При мен датата наближава и най ме тревожи да не ме вкарат в капан. Иначе с шофирането се справям.

# 730
  • Мнения: 9 814
Coolmummy , сега разбрах! Може би са те инструктирали да си даваш направо десен, защото завиването на дясно е по-лесно.

Оф, аз както се наслаждавах на шофирането, снощи прекарах доста зле. Инструкторът е решил, че от тук нататък трябва да изпълняваме все по-трудни маршрути и през целия час спирахме и потегляхме под наклон - нещо, което все още не умея съвсем отлично. Минавахме през нерегулирани кръстовища. За капак нещо не си бях наместила хубаво седалката преди тръгване и на няколко пъти ми угасва колата, тъй като не успявах да задържа добре съединителя.  Rolling Eyes А през целия курс може би ми се бе случило веднъж.

Хм, я да питам аз един въпрос - става дума за тези изкуствени неравности, които са монтирани преди пешеходните пътеки - едни такива бронирани кръгчета. Навсякъде в града сме инструктирани да минаваме с ултра ниска скорост през подобни неравности, но на едно място в града инструктора ни кара да спрем напълно и отново да тръгнем пред тази неравност, без значение дали има някой да пресича.  Rolling Eyes Много съмнително ми се струва. Там не е оживен пешеходен път. Почти никой не пресича. Мен ми се струва, че по-скоро бихме създали опасност за движението при положение, че спрем напълно по средата на булеварда, а отзад идват засилени коли.  newsm78

# 731
  • Мнения: 2 096
Ми незнам защо те кара да спреш.Най-добре го попитай. Моите инструкции са да минавам на 1-2 скорост. Зависи от неравностите, но основно на втора ги взимам, като натискам спирачка и съединител преди това и ги отпускам непосредствено преди неравността. Каза ми че много са гадни и разбиват колата, за това едни неравности на Дрин дето са по-високи, ги минавам на 1-ва.

# 732
  • Мнения: 2 189
Ох, с тия неравности... Има сложени на излизане от МОЛ-а +СТОП линия и задължителен знак за движение надясно. Та там искаш не искаш, трябва да спреш заради СТОП-а. И неравностите са поставени така, че са на сантимерти от СТОП линията и само с предните гуми се минават, спираш, изчакваш и потегляш. Ако не съм на изпит, ще мина и с 4-те гуми от там, нищо че ще "смажа" СТОП-линията, защото ми е много тъпо това спиране наполовина.
Сещам се за едни много високи циментови неравности- там вече задължително на първа, почти се спира.

# 733
  • Мнения: 2 096
Питах за описаната по горе ситуация със знак влизането забранено. Като на Т образно кръстовище - питаш на къде. Случая за който разказвах от вътрешния изпит - имало знак задължително наляво. Улучила съм демек.

# 734
  • Мнения: 542
Най-накрая си взех и аз кормуването!  Flutter
Вече след толкова късане и простотии съм специалист по сложните казуси, ако някой нещо не му е ясно относно изпитите - да пита   Laughing

Сега започвам да се боря с вятърни мелници, за да си получа СОБСТВЕНОТО удостоверение, че съм си взела теорията   Rolling Eyes

Относно неравностите, моят инструктор (най-накрая правилния) ме кара да минавам неравностите на 1-ва, като съм отпуснала и съединителя и спирачката, т.е. както казва той колата - сама да си върви  Peace Но неравностите, които са по нашия маршрут са много високи, а колата ниска - това също има значение  Peace

Общи условия

Активация на акаунт