Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 8

  • 69 190
  • 745
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 20 509
Сега се сетих още нещо, което водеше до скъсване и което ми се стори много странно - когато веднъж дадох газ, за да мина на жълто, инструкторът ми каза, че и затова се къса, т.е. ако не спреш като светне жълто. Конкретно за тази особеност може би е добре да питаш и твоя инструктор, защото и до сега ми е странно. Особено в София си е направо рисково да спреш на жълто, защото, както казва моя мъж, като светне жълто и още 5-6 коли зад теб се готвят да минат. Като попитах инструктора какво да правя тогава ако светне жълто и аз съм с по-висока скорост, ми отговори на изпита да гледам да карам с такава скорост, която ще ми позволи да спра дори ако жълтото ме изненада. В тази връзка ПТП по време на изпита води автоматично до анулиран изпит, без значение дали си виновна или не. Така скъсаха една позната - чака на червен светофар и някакъв я чуква отзад. Направо да умреш от яд, но го имайте предвид. Също така преди изпита ни съветваха да сменяме всички предавки (без 5та), за да покажем, че умеем - правило добро впечатление, да намаляваме хубаво преди завой с по-малък радиус и да ги взимаме на 1ва или ако не са толкова остри - на 2ра. Най-добре е на изпита преди да тръгнеш да си включиш късите светлини, за да не те изненадат да минеш през някое тунелче. Ако се сетя още нещо, ще допълвам.

# 691
  • Мнения: 4 341
wild poppy, ако правилно съм разбрала ситуацията, то да навлезеш на жълто си е забранено. Ако е било зелено, навлизаш, но в момнта се сменя ок. Но да си видял, че е жълто и да ускориш и минеш е грешка според мен. За изпита моят инструктор ме караше като наближавам такова кръстовище, което няма отброяване, да не засилвам, а да карам с такава скорост, че при смяна на сигнала безопасно да спра.
Отделно, ако имаш завой да изпълняваш е по-добре да се движиш с безопастна скорост и спреш на жълтото, минават си Х секунди, които ти текат и от изпита, ти имаш време да анализираш по-добре ситуацията участници, предимство, пешеходци.
Друго за което често късат е спазване на странична дистанция спрямо паркирани коли в малки улици, пешеходци на платното или велосипедисти, също и спиране или намаляне на минимална скорост при разминаване с друг в тясна улица.
На единият инструктаж, този от ДАИ каза, че за него не е проблем, ако примерно той казал на ляво, но завиваме надясно. Важно е не маршрута, а де движиш спрямо закона, т.е адекватно пристрояване, пътепоказател и коректна техника в завоя.
При мен последният път ми каза в последния момент на ляво, а вече бях в маркировка, която не позволява пристрояване и продължих направо /за където ми беше лентата/. Казах му, че съм притеснена и не успях навреме да се пристроя. Беше си чиста провокация да види дали ще мина върху непрекъснатата линия.

# 692
  • Кърджали
  • Мнения: 11 247
wild poppy, заради подобна ситуация със светофара скъсаха моя близка приятелка. Приближавала кръстовище със светофар без брояч.Уж всичко хубаво, зелено, но се оказва че точно в момента в който навлиза в кръстовището светва жълто.Изпитващия набива спирачките и до там. Та от там и аз като приближавах същия този светофар /все пак в града са един - два без броячи/ така вперено гледах...да не сгафя нещо...
Общо взето, изпита е 99 % спокойствие. Като си спокоен и знаците виждаш и за предимствата мислиш.А, че дребни грешки се случват, случват се.Аз имах някакъв странен навик като се шашна да бъркам ляво и дясно. Кошмар... Дори на последния изпит по едно време изпитващия казва наляво, аз давам десен мигач и в  същото време се оглеждам за да се престроя на ляво. Перфектна ситуация за скъсване  Whistling Добре че още на секундата изпитващия повтори "Наляво казах", та се усетих, оправих си мигача, казах"Моя грешка" .Отговора му беше " Няма страшно, случва се"...А на изпит ако не ми угасне колата, то кога  Laughing Въобще, добре че мина.

# 693
  • Мнения: 0
Здравейте аз днеска си изкарах успешно вътрешния изпит по кормуване Simple Smile Утре ще ходя да платя и дам заявление за този пред ДАИ.ИСкам да ви попитам дали знаете ако не се изкара от първия път изпита пред ДАИ по кормуване после задължително ли караш допълнителни часове и чак след това имаш право пак да се явиш ?

# 694
  • Варна
  • Мнения: 1 814
Да, задължително се взимат четири часа. Ти ако искаш може да вземеш и повече, никой няма да те спре. Но минимумът е четири часа. Дано не се стига до там де.  Grinning

# 695
  • Мнения: 0
Да, задължително се взимат четири часа. Ти ако искаш може да вземеш и повече, никой няма да те спре. Но минимумът е четири часа. Дано не се стига до там де.  Grinning

Дано Simple Smile

# 696
  • Мнения: 0
Момичета, за минаване на зелено-жълто наистина късат масово и трябва много да се внимава. Има много лесно решение на въпроса. Никога не гоните зелено, а карате с умерена скорост подходяща за спиране. Ако светофарът е с брояч и виждате, че остават 2 сек. чуквате леко спирачката, за да видят тези зад вас, /светват стоповете/ че няма да гоните зеленото и полека намалявате и спирате. Не се интересувате дали им харесва, все пак вие сте на изпит, който иска да ви изпреварва. Ако светофарът е без брояч и свети отдавна зелено, гледате внимателно светофара за пешеходците. Когато зеленото за тях се смени с червено след 2 сек. за вас светва жълтото. Тоест светне ли им червено задължително намалявате и спирате иначе ще ви хване жълто точно когато минавате. Това е. Пожелавам късмет на всички.

# 697
  • Мнения: 0
Хора незнам  днеска на едно място така се притесних и ми изгасна колата ..и докато тръгна ...просто и кат се сетя каква глупост съм направила ...само от притеснение..и с различен инструктор ..и просто много бях притеснена...дано пред ДАИ някакси да овладея това притеснение...той беше някакъв неадекватен маумен ама това няма значение...трябва да съм спокойна и адекватна независимо кой е до мен...

# 698
  • Мнения: 2 096
Албоб това е чудесен съвет, но може да влезеши в капан. В нашия град има светофари, когато на пешеходците им светва червено, а на теб ти свети все още зелено. Но принципно си права и съветът е много добър. Само дето в шаша, остава да гледаш и светофара на пешеходците. Аз лчино не мога. Карам бавно в готовност за спиране

# 699
  • Мнения: 4 341
Да, задължително се взимат четири часа. Ти ако искаш може да вземеш и повече, никой няма да те спре. Но минимумът е четири часа. Дано не се стига до там де.  Grinning

Напротив ще ти се зарадват Grinning. Много. Колкото повече, толкова повече.

Моят инструктор в началото изглеждаше един, ама после се оказа съвсем друг.
Първо ми направи впечатление, че един път много доволен, друг път мрънка, заяжда се. Хронологично почнах да ги навързвам, ами веднага след като си вземеше паричките, се оказваше че аз не мога да карам и трябва да се подготвя за още някой друг час.  #Cussing out
Наблюдавах го няколко пъти в последния час преди изпита пред ДАИ, с мен и други курсисти. Съвсем умишлено се месеше, беше груб, говореши абсурдни глупости с цел да те обърка, непрекъснато повтаря, че караш отвратително, къде ти е главата и прочие. Срива те за да се издъниш сам на изпита.
После като те скъсат се държи пред този от ДАИ все едно не си негов курсист и не се познавате.
На вторият ми изпит предното момиче си взе изпита, кара спокойно, предпазливо. Тоя се ядоса, че са й го дали! Много страхливо била карала.
Преди последното явяване ми говореше пак някакви глупости от рода на това да се навирам на ляв завой, не съм им пречила. Много се ядосах и му казах, че аз виждам, че в средна лента има кола, не е като да нямам видимост, при това положение няма какво да се навирам и че това може да си го позволи той, мъжът ми и който и да е с опит, но аз ще се явявам на изпит и искам да ме подготви така, че да си го взема.
А и представете си на нерегулирано кръстовище, аз наляво, в дясно кола, отсреща кола и ми крещи "Защо спирам". #Crazy Пък в първите часове друго ми говореше и на теорията друго...
Абе пълна отврат се оказа тоя човечец.

Последна редакция: пт, 18 май 2012, 01:01 от *vera

# 700
  • Мнения: 9 814
Леле, *vera , да не дава Господ такъв инструктор като твоя!  Praynig Или пък подобен изпитващ!  Praynig
Моят инструктор пък е много готин - спокоен, обяснява всичко подробно и на всичкото отгоре голям шегаджия. Направо с радост отивам на кормуване. В началото ми беше особено полезно постоянното му говорене "натисни тук, направи това и онова", но да си призная напоследък малко ме дразни дърдоренето му. Ми аз вече ги знам тез неща, що не ме остави да си карам на спокойствие?!?!  Mr. Green

За светофарите и аз следя внимателно - миналия път на кормуването минах на жълто, та вече ще внимавам повече... Нещо не мога още хубаво да си направя сметката за колко секунди ще успея да мина. Най-добре да спра секунда преди края на зеленото, отколкото да се окажа в кръстовището на жълто. То не че в действителност шофьорите масово не го практикуват това, но за изпита все пак трябва да сме изрядни.

Оф, и знаците много трябва да се гледат. Миналия път нарочно ни прекарва инструктора из разни улици и дава команди, които не могат да се изпълнят, за да види дали следим знаците. Изобщо очите на 8!!!

А след като вземем книжките, живот и здраве, следва да се научим да караме и собствените си автомобили. Аз тъкмо се понаучих на учебния, наскоро се пробвам на семейния - ами на нашия спирачката само леко да я чукнеш и лови, а на учебния трябва бая да натиснеш и аз като забравих тази подробност и като ударих едни спирачки, мъжа ми се залепи за стъклото...  Embarassed На мен ми се струва по-добре спирачката да не е чак толкова чувствителна, но явно се свиква. Имам чувството, че и волана по-различно се върти. Отново на семейния автомобил изпълнявам обратен завой - ами без малко да се набутам в едни храсти, а уж вече ги мога тия работи.  Rolling Eyes newsm78

Вие после как се адаптирахте на личните автомобили?!

Silvia Papancheva , стискаме палци и чакаме да се отчетеш!  Peace

# 701
  • Кърджали
  • Мнения: 11 247
utro77, сметнахме че докато не приключа с курсовете, няма да пипам волана на нашата кола.|Още повече, че нашата е бензин, а на инсруктора дизел, че и мерцедес, с по - големи габарити. Учебната си върви едва ли не без да натискаш газта, нашата иска повече газ..Абе, в един момент се усетих, че се омотавам и мъжа ми ми спря достъпа до волана на нашата кола.Иначе преди да запиша курса и съвсем в началото ми даваше да карам извън града, за да свикна, а и аз имах голям страх от шофирането, та да преодолея страха. Набързо осъзнах какво добро ми направи, като каза че повече нашата няма да я карам. Сега пак не ми дава да карам, за да стане някакъм гаф точно преди да взема книжката. Още една седмица ми остана.  Whistling След това предполагам едно извънградско, за да свикна с педали и прочие и се впускам в града.Аз голям избо нямам, ще ми се налага да водя и да взимам малката от детската, а той е на работа .... Та ще викам неволята  Laughing

# 702
  • Мнения: 29
Моят инструктор пък е много готин - спокоен, обяснява всичко подробно и на всичкото отгоре голям шегаджия. Направо с радост отивам на кормуване. В началото ми беше особено полезно постоянното му говорене "натисни тук, направи това и онова", но да си призная напоследък малко ме дразни дърдоренето му. Ми аз вече ги знам тез неща, що не ме остави да си карам на спокойствие?!?!  Mr. Green

Ние с теб да не би да ходим при един и същи инструкрор newsm78 Моят е същия Joy Joy Мина се вече цяла седмица от както не съм имала час, чакам днес да ми се обади и ще му кажа аз да си мълчи хихихихи Mr. Green

# 703
  • София/Горна Оряховица
  • Мнения: 275
Моят беше същия, и накрая хич не е добре да повтаря всичко, защото човек свиква. Първите няколко седмици след като си взех книжката и карах без него все се чудех дали сега да дам втора или да изчакам малко ... В началото е добре, но накрая трябва да оставят курсиста сам/а да се справя  Peace и да се намесват при грешка.

# 704
  • Мнения: 9 814
Сетих се да питам нещо - листовките в Светофар надеждни и актуални ли са?! Моят инструктор държи да си купя на хартия, но още не съм се наканила. Решавам он-лайн, че така ми е по-удобно....

Общи условия

Активация на акаунт