Какви привилегии имат самотните родители? Какви са нашите права?

  • 245 321
  • 1 179
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 245
любопитно ми е как може такова нещо. В едно предаване по НТв Тодор Колев каза " нормално е във всяка държава да си има мафия, но тук... - мафията си има държава". Да иска човек да си има деца и да не може да си позволи да ги отглежда. ние сме на прага на демографски геноцид. да ти гледат брутото, а не чистите пари, които ти остават. доход под 170 лв. моите уважения към дамите и господа управляващи, но тези пари едва покриват нуждите само на един човек, камо ли на двама. доколкото знам има месечна помощ за отглеждане на дете в размер от 80 лева до навършване 3- годишна възраст на детето. а що се отнася до жилището- и аз живея в голям апартамент, който е на майка ми. нея я няма в прекрасната република България и само имам разрешението й да живея в нейния дом. не ме е упълномощила да го давам под наем. и мен ли ще ме изнудват с това??? все се чудя- толкова много българи излязоха извън граница и пращат пари на своите семейства, къде отиват тези пари? 1 000 000 българи по 100 евро средно на месец... къде изчезват, че всички министри плачат и плачат за пари?

# 121
  • Мнения: 473
любопитно ми е как може такова нещо. В едно предаване по НТв Тодор Колев каза " нормално е във всяка държава да си има мафия, но тук... - мафията си има държава". Да иска човек да си има деца и да не може да си позволи да ги отглежда. ние сме на прага на демографски геноцид. да ти гледат брутото, а не чистите пари, които ти остават. доход под 170 лв. моите уважения към дамите и господа управляващи, но тези пари едва покриват нуждите само на един човек, камо ли на двама. доколкото знам има месечна помощ за отглеждане на дете в размер от 80 лева до навършване 3- годишна възраст на детето. а що се отнася до жилището- и аз живея в голям апартамент, който е на майка ми. нея я няма в прекрасната република България и само имам разрешението й да живея в нейния дом. не ме е упълномощила да го давам под наем. и мен ли ще ме изнудват с това??? все се чудя- толкова много българи излязоха извън граница и пращат пари на своите семейства, къде отиват тези пари? 1 000 000 българи по 100 евро средно на месец... къде изчезват, че всички министри плачат и плачат за пари?

На мен ве4е ми се изясни кой е самотен родител.Само от няколко месеца следа темата и неразбрах какви са привилегите с които Държавата помага на самотните родители.защото мен ли4но като по4нах работа детето ми беше на 3 месеца ме отрязаха от тези пари 120лв. за гледане на дете и ми даваха 50% от тях защото съм по4нала да работа също и детски не полу4их защото дохода ми бил висок.Ами аз защо по4нах да работа ?Защото не ми стигаше май4инството та ми го отрязаха на половина.Не мафия а помия е вси4ко тук.

# 122
  • Мнения: 624
1 . Защото според КСО чл.54   В случаите, когато не се ползва допълнителният платен отпуск за отглеждане на малко дете или лицето, което ползва такъв отпуск, прекъсне неговото ползване, на майката  се изплаща парично обезщетение в размер 50 на сто от обезщетението за отглеждане на малко дете .

2."Детски"-/помощ за отглеждане на дете до 18г. възраст / не си получила защото дохода на член от семейството е надхвърлял 200лв /това е глупост защото при 200 лв и една стотинка пак ще ти откажат / това по ЗСПД

Тук пак аз не съм виновна ,защото законите не ги гласувам и приемам аз........все пак социалния министър обеща нещата да се развият към по добре но за сега нищо не виждам на дневен ред.

# 123
  • Мнения: 581
Абе оказва се, че самотните родители да духат супата както се казва. ДЪРЖАВАТА не подпомага с нищо родителите отглеждащи сами децата си. Чудех се защо хората изоставят децата си по домовете? Ами то е ясно. Напълно ясно!

# 124
  • Мнения: 581
А защо бащата може да се осъди за бащинство до три годишната възраст на детето, а после не? Ами някой ден може детето да реши да го съди например? newsm78

Не мога да разбера някои неща. В момента всичко ми е каша в главата, но предполагам че това се случва и от хормоните. Значи оказва се че тук в БГ нито има закон който да задължава т.н. баща да плаща издръжка, нито държавата подпомага майките отглеждащи сами децата си. Някакъв пореден куриоз. Ако бащата припознае детето по свое желание, но отказва морална и материална помощ, пак ли е пречка ако майката реши например да заминава в чужбина? И още на какво пречи това?
Ако детето е  припознато от дядото, възможно ли е като настойник дядото някой ден да се окаже пречка? В главата ми възникват куп въпроси. А раждането наближава...

# 125
  • Мнения: 245
ноември месец ще кандидатствам за помощ за дете от 80 лева+ някакви пари за отопление. не знам дали ще ме одобрят, тъй като живея в голям апартамент, но той не е на мое име и нямам право да го отдавам под наем. има ли някоя от вас, която е на моето дередже?

# 126
  • Мнения: 1 425
А защо бащата може да се осъди за бащинство до три годишната възраст на детето, а после не? Ами някой ден може детето да реши да го съди например? newsm78
Детето може да го осъди, ако желае, до 3 години след навършване на пълнолетие. Според Семейния Кодекс:
Цитат
ИСК ЗА УСТАНОВЯВАНЕ НА ПРОИЗХОД ОТ БАЩАТА
Чл. 41. Произходът от бащата може да се търси с иск, предявен от детето до изтичане на три години от навършване на пълнолетието, и от майката - в тригодишен срок от раждането на детето. Когато искът е предявен от детето, призовава се и майката

Значи оказва се че тук в БГ нито има закон който да задължава т.н. баща да плаща издръжка, нито държавата подпомага майките отглеждащи сами децата си. Някакъв пореден куриоз. Ако бащата припознае детето по свое желание, но отказва морална и материална помощ, пак ли е пречка ако майката реши например да заминава в чужбина?
Не че съм професионален адвокат, но от това което съм чел тук отговорите са:
- по принцип има ама издръжката е мизерна и разправиите са големи. Има надежди че след синхронизирането на законодателството с ЕС ще е по-добре, но досега никой не се е нахранил с надежди.
- по принцип държавата уж помага, ама дефакто ползата е никаква.
- вярно е поредния куриоз.
- ако бащата е признал детето пак може да прави проблеми, независимо от това че не помага.

за другите неща не знам.

# 127
  • Мнения: 581
Благодаря ви!  bouquet

# 128
  • Мнения: 581
НАРЕДБА № 5 от 30.05.2003 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление

Издадена от министъра на труда и социалната политика, обн., ДВ, бр. 53 от 10.06.2003 г., в сила от 10.06.2003 г., изм. и доп., бр. 32 от 20.04.2004 г., изм., бр. 35 от 22.04.2005 г., изм. и доп., бр. 70 от 26.08.2005 г., доп., бр. 89 от 8.11.2005 г., в сила от 1.11.2005 г.
кн. 7/2003 г., стр. 575; кн. 5/2004 г., стр. 255; кн. 5/2005 г., стр. 620
т. 11, р. 2, № 460а

   Раздел I
   Общи разпоредби
   Чл. 1.  (1) С тази наредба се определят условията и редът за отпускане на целеви помощи за отопление на лица и семейства през отоплителния сезон.
   (2) Целевите помощи за отопление се диференцират в зависимост от вида на ползваното отопление:
   1.  за електроенергия;
   2.  за топлоенергия;
   3.  за твърдо гориво:
   а) въглища и брикети;
   б) дърва;
   4.  (нова - ДВ, бр. 70 от 2005 г.) за природен газ.
   Чл. 2.  (1) Право на целеви помощи за отопление имат лицата и семействата, чийто доход е по-нисък от диференциран минимален доход за отопление и отговарят на условията на чл. 10 и 11 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ППЗСП).
   (2) Основа за определяне на диференцирания минимален доход за отопление е гарантираният минимален доход, чийто месечен размер се определя с акт на Министерския съвет.
   (3) (Доп. - ДВ, бр. 32 от 2004 г., изм., бр. 35 от 2005 г.) Диференцираният минимален доход за отопление се определя, както следва:
   1.  за лице, живеещо само - 160 на сто от гарантирания минимален доход (ГМД);
   2.  за лице с трайно намалена работоспособност 50 на сто или над 50 на сто, живеещо само - 190 на сто от ГМД;
   3.  за дете сирак - 150 на сто от ГМД;
   4.  (доп. - ДВ, бр. 70 от 2005 г.) за самотен родител с дете до 18-годишна възраст, а ако учи - до придобиване на средно или професионално образование, но не повече от 20-годишна възраст - 190 на сто от ГМД;
   5.  за всеки един от съвместно живеещи съпрузи - 110 на сто от ГМД;
   6.  (изм. - ДВ, бр. 70 от 2005 г.) за дете от 0- до 18-годишна възраст, а ако учи - до придобиване на средно или професионално образование, но не повече от 20-годишна възраст - 120 на сто от ГМД;
   7.  за дете с трайно увреждане - 150 на сто от ГМД;
   8.  за лице, съжителстващо с друго лице (лица) или семейство - 154 на сто от ГМД;
   9.  за бременни жени 45 дни преди раждане - 140 на сто от ГМД;
   10.  за родител, полагащ грижи за дете до 3-годишна възраст - 140 на сто от ГМД;
   11.  за лице на възраст над 70 години - 140 на сто от ГМД;
   12.  за лице на възраст над 65 години, живеещо само - 210 на сто от ГМД;
   13.  за лице на възраст над 75 години, живеещо само - 220 на сто от ГМД;
   14.  за лице с трайно намалена работоспособност 50 на сто или над 50 на сто - 140 на сто от ГМД;
   15.  за лице с трайно намалена работоспособност 70 и над 70 на сто - 170 на сто от ГМД;
   16.  за лице с трайно намалена работоспособност 90 и над 90 на сто - 210 на сто от ГМД.
   (4) (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2005 г.) При наличие на повече от едно основание за определяне на процент по ал. 3 се прилага процентът с по-висок размер.
   Чл. 3.  (1) Месечният размер на целевата помощ за отопление с електроенергия и топлоенергия се определя на база левовата равностойност на 450 кВтч електроенергия, от които 300 кВтч дневна и 150 кВтч нощна електроенергия, по действащи цени на електроенергията в началото на отоплителния сезон.
   (2) Размерът на целевата помощ за отопление с твърдо гориво се определя на база левовата равностойност на 1,2 т брикети за целия отоплителен сезон, при усреднена за страната крайна продажна цена.
   (3) (Нова - ДВ, бр. 70 от 2005 г.) Месечният размер на целевата помощ с природен газ се определя на база левовата равностойност на 50 куб. м газ при усреднена за страната крайна продажна цена.
   (4) (Предишна ал. 3, изм. - ДВ, бр. 70 от 2005 г.) Размерът на целевите помощи за отопление по ал. 1, 2 и 3 се определя със заповеди на министъра на труда и социалната политика, съгласувани с министъра на финансите и министъра на енергетиката и енергийните ресурси.
   Чл. 4.  (1) Целевите помощи за отопление се предоставят в натура.
   (2) (Нова - ДВ, бр. 32 от 2004 г.) При възникнали затруднения в снабдяването на правоимащите лица и семейства, заявили отопление с дърва, дирекции "Социално подпомагане" ги насочват към снабдяване с друг вид твърдо гориво (въглища или брикети).
   (3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 32 от 2004 г.) В случаите, при които е налице затруднение в снабдяването с твърдо гориво, директорът на дирекция "Социално подпомагане", по изключение, може да отпуска помощта за отопление в пари.
   Чл. 5.  (1) (Изм. - ДВ, бр. 32 от 2004 г.) Лицата и семействата подават молба-декларация по образец съгласно приложението в дирекции "Социално подпомагане" по постоянен адрес, в която декларират вида на ползваното отопление.
   (2) В срок до 20 дни от подаване на молбата социален работник извършва социална анкета и изготвя социален доклад по чл. 27, ал. 1 ППЗСП, съдържащ мотивирано предложение за отпускане или отказ на целева помощ.
   (3) На основание на социалния доклад директорът на дирекция "Социално подпомагане" издава заповед за отпускане или отказ на помощта.
   (4) Заповедта по ал. 3 се съобщава в 7-дневен срок от издаването й и може да бъде обжалвана пред директора на регионалната дирекция за социално подпомагане по реда на Закона за административното производство.
   Раздел II
   Целеви помощи за отопление с електроенергия, топлоенергия
     и природен газ
     (Загл. изм. - ДВ, бр. 70 от 2005 г.)
   Чл. 6.  (1) (Предишен текст на чл. 6 - ДВ, бр. 70 от 2005 г.) Лицата и семействата, които се отопляват с електроенергия или топлоенергия и чийто доход за предходния месец е по-нисък от диференцирания минимален доход за отопление, имат право на месечна целева помощ в размер на действително отчетения разход по измервателни уреди, но не повече от размера, определен в чл. 3, ал. 1.
   (2) (Нова - ДВ, бр. 70 от 2005 г.) Лицата и семействата, които се отопляват с природен газ и чийто доход за предходния месец е по-нисък от диференцирания минимален доход за отопление, имат право на месечна целева помощ в размер действително отчетения разход по уредите за търговско мерене, но не повече от размера, определен в чл. 3, ал. 3.
   Чл. 7.  За лицата и семействата, които се отопляват с електроенергия, целевата помощ се превежда ежемесечно по списък от дирекциите "Социално подпомагане" на съответните електроразпределителни дружества.
   Чл. 8.  (1) За лицата и семействата, които се отопляват с топлоенергия, целевата помощ се превежда авансово ежемесечно в максимален размер на съответните топлофикационни дружества.
   (2) Неусвоените средства за месечни целеви помощи за отопление с топлоенергия се възстановяват от съответните топлофикационни дружества на дирекциите "Социално подпомагане" след окончателното годишно отчитане на средствата за търговско измерване от фирмите за топлинно счетоводство, но не по-късно от 30 октомври текущата година.
   Чл. 8а.  (Нов - ДВ, бр. 70 от 2005 г.) (1) За лицата и семействата, които се отопляват с природен газ, целевата помощ се превежда ежемесечно по списък от дирекциите "Социално подпомагане" на съответните газоразпределителни дружества.
   (2) За лицата и семействата, които се отопляват с природен газ, целевата помощ се превежда авансово ежемесечно в максимален размер на съответните газоразпределителни дружества.
   (3) Неусвоените средства за целеви помощи за отопление с природен газ се възстановяват от съответните газоразпределителни дружества на дирекциите "Социално подпомагане" след окончателно отчитане на уредите за търговско мерене след приключване на отоплителния сезон, но не по-късно от 30 октомври текущата година.
   Чл. 9.  (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2005 г.) Когато едно жилище се обитава от повече от едно лице или семейство и електроенергията, топлоенергията и природният газ се отчитат на общ измервателен уред или се начисляват на обща партида, размерът на помощта на правоимащите лица и семейства се осигурява по сметката на титуляря.
   Чл. 10.  (1) (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2005 г.) Молби-декларации за отопление с електроенергия, топлоенергия и природен газ се подават в дирекции "Социално подпомагане" от 1 ноември до 31 март.
   (2) Целевите помощи за отопление се отпускат от първо число на месеца на подаване на молбата-декларация и се изплащат най-късно до края на месеца, следващ месеца, за който се отпуска помощта.
   Раздел III
   Целеви помощи за отопление с твърдо гориво
   Чл. 11.  (1) На лицата и семействата, които се отопляват с твърдо гориво, целевата помощ за отопление се предоставя авансово и еднократно за целия отоплителен сезон.
   (2) Помощта по ал. 1 се предоставя при условие, че средномесечният доход на лицата и семействата за предходните шест месеца преди месеца на подаване на молбата-декларация е по-нисък от диференцирания минимален доход за отопление.
   Чл. 12.  (1) (Изм. - ДВ, бр. 32 от 2004 г.) Молби-декларации за отопление с твърдо гориво се подават в дирекциите "Социално подпомагане" от 15 май до 31 август.
   (2) Срокът по ал. 1 може да бъде удължен до 30 септември при констатирани проблеми от социален, семеен, битов или здравен характер.
   Чл. 13.  (1) Заповедта, с която се отпуска помощта, се издава в два еднообразни екземпляра.
   (2) Екземпляр от заповедта се подпечатва с печата на съответната дирекция "Социално подпомагане" и се връчва на правоимащото лице срещу подпис.
   (3) (Изм. - ДВ, бр. 32 от 2004 г.) Правоимащото лице представя заповедта на избран от него търговец на твърдо гориво в срок не по-късно от 31 декември на текущата година.
   (4) Търговците на твърдо гориво осигуряват снабдяването с твърдо гориво на правоимащите лица до 31 декември.
   Чл. 14.  (1) Дирекциите "Социално подпомагане" представят списъците на правоимащите лица и семейства, подали молби-декларации за отопление с дърва, на съответните държавни лесничейства и държавни дивечовъдни станции ежемесечно, до 30-о число.
   (2) Количествата дърва за огрев по представените списъци и условията за осигуряването им се съобразяват с възможностите на лесоустройствения проект на държавното лесничейство и/или държавната дивечовъдна станция.
   Чл. 15.  (1) При предоставянето на твърдото гориво търговецът на твърдо гориво издава фактура с включен данък върху добавената стойност.
   (2) Фактурата се издава на името на правоимащото лице и се подписва от него при получаването на твърдото гориво.
   (3) Във фактурата задължително се вписва и номерът на заповедта на директора на дирекция "Социално подпомагане" за отпускане на помощта.
   (4) На правоимащото лице се предоставя оригиналът на фактурата.
   Чл. 16.  (1) Търговецът на твърдо гориво изпраща в съответната дирекция "Социално подпомагане" заявка за превеждане на сумите по издадените фактури до 5-о число на месеца, следващ този, през който е предоставено твърдото гориво.
   (2) Към заявката по ал. 1 се прилагат:
   1.  опис на издадените фактури;
   2.  екземпляр от издадените фактури.
   Чл. 17.  Дирекция "Социално подпомагане" извършва проверка на представения опис и изготвя обобщена справка за заявените средства и заявка за 20 % от сумата, която изпраща в Агенцията за социално подпомагане до 10-о число на месеца, през който са получени заявките по чл. 16.
   Чл. 18.  Агенцията за социално подпомагане превежда заявените от дирекция "Социално подпомагане" средства в 5-дневен срок от получаване на заявката.
   Чл. 19.  Дирекция "Социално подпомагане" превежда на търговците на твърдо гориво сумите по чл. 17 по банков път в 3-дневен срок от получаването им.
   Чл. 20.  Неразплатените суми към 31 декември се погасяват до 28 февруари следващата година.
   Чл. 21.  (1) Лицата и семействата, получили дърва за огрев по реда на чл. 57, ал. 9 от Закона за горите чрез търговец, получават целева помощ за отопление с дърва в размера по чл. 3, ал. 2 въз основа на представен разходооправдателен документ.
   (2) Лицата и семействата, получили дърва за огрев по реда на чл. 57, ал. 9 от Закона за горите, когато са ги добили самостоятелно, получават друг вид целева помощ за отопление.
   Раздел IV
   Административнонаказателни разпоредби
   Чл. 22.  (1) При нарушение разпоредбите на наредбата на физическите лица се налагат глоби съгласно чл. 31 от Закона за административните нарушения и наказания.
   (2) При повторно нарушение по ал. 1 на физическото лице се налага глоба в максимален размер, предвиден в чл. 31 от Закона за административните нарушения и наказания.
   Чл. 23.  (1) Актовете за установяване на нарушенията се съставят от инспектората към изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане.
   (2) Наказателните постановления за налагане на глоба се издават от изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане или от упълномощено от него длъжностно лице.
   (3) Установяването на нарушенията, издаването, обжалването и изпълнението на наказателните постановления се извършват по реда на Закона за административните нарушения и наказания.

   ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
   § 1.  При прилагане на наредбата се спазва § 1 от допълнителната разпоредба на ППЗСП.
   § 2.  "Отоплителен сезон" е периодът от 1 ноември до 31 март.
   § 3.  "Търговец на твърдо гориво" е всеки търговец, който извършва продажби на дребно на твърдо гориво на територията на страната.
   § 3а.  (Нов - ДВ, бр. 70 от 2005 г.) "Газоразпределителни дружества" са дружества с издадена от Държавната комисия по енергийно и водно регулиране лицензия за разпределение на природен газ на територията на страната.
   § 4.  "Брикети" са всички видове брикети, включително екобрикети.
   § 5.  (Изм. - ДВ, бр. 35 от 2005 г.) "Диференциран минимален доход за отопление" е индивидуалната граница за достъп до целеви помощи за отопление за всяко лице съобразно възрастта, семейното положение и здравословното състояние, определена по реда на чл. 2, ал. 3.
   ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
   § 6.  За отоплителен сезон 2003 - 2004 г. молбите-декларации се подават от влизането на наредбата в сила.
   § 6а.  (Нов - ДВ, бр. 89 от 2005 г.) За отоплителен сезон 2005 - 2006 г. размерът на целевата помощ за отопление с топлоенергия по чл. 3, ал. 1 за лицата и семействата, които ползват топлоенергия от "Топлофикация - Русе" - ЕАД, "Топлофикация - Казанлък" - ЕАД и "Топлофикация - Ловеч" - ЕАД, се определя съобразно пределните цени на топлинната енергия, произвеждана от тези дружества.
   § 7.  Наредбата влиза в сила от датата на обнародването й в "Държавен вестник".
   § 8.  Наредбата се издава на основание чл. 12, ал. 4 от Закона за социално подпомагане.


п.с. Също така според Министерстовото на соц политика в доходи се включват само детските получавани от соц грижи тоест прочутите 18 лева, а издръжката не, много странно защо по соц. служби ни искат бележки от съда или включват като доход издръжката на детето??? Оказва се че е неправомерно.

# 129
  • Мнения: 5 737
ноември месец ще кандидатствам за помощ за дете от 80 лева+ някакви пари за отопление. не знам дали ще ме одобрят, тъй като живея в голям апартамент, но той не е на мое име и нямам право да го отдавам под наем. има ли някоя от вас, която е на моето дередже?
Каква е тази помощ за дете от 80 лв.? Да не е  еднократна за първокласници? Защото, ако е тя, трябва да кандидатстваш най-късно до края на септември.
В случая размера на апартамента няма значение, т.к  ти си ползвател. Важен е размера на доходите и трудовия ти статус. Аз съм социален работник. Ако имаш някакви конкретни въпроси, драсни бележка.  Simple Smile

# 130
  • Мнения: 1 327
dinka, баща ти е дал съгласието си детето ти да носи неговото име за бащино, защото ще звучи по-добре от твоето, а не е припознал детето ти  Laughing
 

# 131
  • Мнения: 581
Незнам дали като си даде името, това не означава че припознава детето? Не съъм наясно.  Embarassed

# 132
  • Мнения: 473
Незнам дали като си даде името, това не означава че припознава детето? Не съъм наясно.  Embarassed


Dinka слушаи сега ,в4ера бях при адвокат който ми каза.Защо направи тази грешка и го записа на неговата фамилия.Сега той ще ти създава проблеми докато той си пожелае.Мацки вси4ки вие които нямате брак а децата са ви припознати сте зависими от донорите докато децата ни направят пълнолетие.Ако имате възможност не се съгласяваите на това детето ви да носи фамилията на донора ще си спестите куп неприятности.Аз ли4но ако мога да върна нещата назад Hug.Само да под4ертая той има права колкото вас над детето и той ако пожелае ще даде нещо на детето вие неможете да го задълйите освен да ви плати таван 80лв мизерна издръжка.Друг е въпроса ако имате брак с този може съда да ви присъди и жилището му.Но ако нямате дори той да има 20 апартамента 100 къщи а вие с детето сте на квартира съда не може да го задължи да ви подсигури.Затова ако имате възможност даваите сами напред.В тази държава се убедих за сетен път НЯМА ЗАКОНИ А НИЕ   САМОТНИТЕ МАЙКИ СМЕ ТРЕТИРАНИ КАТО ЖИВОТНИ.   PraynigНямаме закон с който да  защитим интересите нашите и на детето ни.А сега нека някоя от вас дето е много против да се прекъсва връката м/у баща ,дете да ме попита защо не си пускам детето при баща си.Ще и отговоря с най голямо удоволствие  bouquet

Последна редакция: ср, 27 сеп 2006, 09:44 от Tonkata

# 133
  • Мнения: 245
не, това е месечна помощ за отглеждане на дете. моето 100 лева от социални приключва декември и затова ноември трябва да отида да кадидатствам са същата. а тносно намалянето на тази от 100 лева, доходът ти не трябва да навишава 200 лева на човек. това е бруто. и докато си в майчинство е можело да се осигуряваш на 4 часа.

# 134
  • Мнения: 581
Тонката, говорех за името на баща ми, а не за донора. Онзи глупак съм го отписала. Той е мъртъв за мен.

  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт