? към младите шофьори(КИ) - 7

  • 50 187
  • 749
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 5 246
Шанс, същия номер правех и аз в началото. Тогава мъжът ми не ми правеше забележка, напротив  казваше ми, щом ти е спокойно, натискай го, по-важното е да се научиш да следиш движението и да усещаш колата. Да ама точно като при теб ми стана навик. Отне ми доста време, но постепенно се отучих. Започваш целенасочено да го дърпаш оттам, като началото при изключването от скорост. Постепенно ще свикнеш  Tired. Между другото пак половинката в началото ме съветваше да си карам в платното дето ми трябва, без да се съобразявам, че съм бавна или някой ме притиска и свири. Логиката му беше, че който иска ще намери начин ме изпревари, а аз не се знае дали ще успея да се преустроя безопасно. Затова никога не се ядосвам да бавно каращи пред мен.

Днес такъв студ брах в рейса, че просто не е истина, пък аз се жаля от парното на мъжът ми. Никакво отопление, вътре по-студено отколкото навън, аз уж се облякох, ама на тия температури май трябваше термобельота за ски да си сложа Mr. Green. Стискайте палци днес да ми стане колата.

# 691
  • Варна
  • Мнения: 3 373
момичета, а вие къде си държите крака, докато не натискате съединителя - аз имам един супер странен рефлекс и не го пускам тоя съединител Simple Smile сакън да не угасне колата. И като тръгвам да спирам, натискам съединителя, изключвам от скорост и докато се движи по инерция и леко натискам спирачката, продължавам да си натискам съединителя, нищо че няма смисъл - супер неудобно ми е къде да си дяна крака тогава щото видиш ли може да ми се наложи да включа на предавка  Tired та, ени айдиъс?
Аз правя същото нещо, макар че след като миналата година сменихме съединител точно заради мен, вече се опитвам да не го правя. И в завой влизах с натиснат съединител, нищо че примерно съм изключила от скорост.
Нашето газово съвсем сдаде багажа, досега падаха много оборотите и гаснеше, а вече изобщо не може и да запали даже, или по-скоро гасне веднага. До понеделник ще карам на бензин, а после мъжа ми се захваща.

# 692
  • Мнения: 23 097
Чета, че изключвате от скорост при различни ситуации, но аз почти никога не го правя.
И инструктора не ми е казвал такова нещо.
Мъжа ми също от време на време го гледам, че изключва от скорост, но много рядко. В повечето случаи за убиване и намаляване на скоростта минава на по-ниски предавки.
Аз правя същото. Тоест натискам спирачка и съединител и минавам на по-ниска предавка.

# 693
  • Мнения: 1 995
Аз от скорост изключвам преди да спра на светофар. Преди това "убивам" скоростта със спирачката и като падне на ниски обороти - едновременно съединител, спирачка и изключване от скорост.

# 694
  • област Варна
  • Мнения: 270
Изключвам от скорост, когато съм по нанадолнище и е сухо. Въпреки, че казват, че с вдигнат крак от газта се пести повече гориво, отколкото на нулева. Обаче по някога когато наклона не е достатъчно голям ти се убива скоростта и ако не си изключил трябва да подаваш газ, па макар и малко. Също така изключвам, когато искам да видя как ми се държи газовото в празните обороти, че по някога не ме слуша.

# 695
  • Мнения: 3 818
Това с изключването от скорост е доста порочна практика, особено ако караш с висока скорост. Защото може да се окаже, че не можеш да реагираш навреме при определени ситуации.
Еле пък на завой да влизаш ми се струва рисковано.
Аз изключвам само, когато съм на светофар, или го приближавам и трябва да пълзя.
Иначе кракът на съединителя - не, щото знам, че тормозя колата по този начин.
А от трета тръгнах миналия месец Embarassed Съвсем неволно, голяма съм шматка, давам газ, колата не тръгва, и понеже бях в нещо като дупка и си викам - сигурно не подавам достатъчно, защото е зациклила в дупката и пак - газ, газ, газ, тръгнах, обаче направо запалих съединителя Embarassed

# 696
  • Мнения: 5 246
Mirama, зависи си от ситуацията, аз лятото умирам да изключвам от скорост. Ама минавам през маршрут, по който има първо трилентов път, после два двулентови. Най-лесно ми е да изключа от скорост и с натискане на спирачка да си спра на светофара. Виж в това време вече не спирам така. Сега карам винаги на  по-ниска предавка, първоначално дърпам крака от газта, после натискам спирачката полека и отдалеч. Ако се налага рязко на убия скоростта или съм намалила много и трябва да подам газ тогава връщам предавка назад.  Ама тия неща трудно се обясняват с думи, пък си зависи и от стила на шофиране. Аз обичам да карам на дистанция и да си контролирам скоростта първо с газта и наблюдавайки движението няколко коли напред. Едно от нещата, които ме вбесяват в шофирането на мъжът ми на магистрала е че карайки в лява лента, вижда, че отпред му излиза някой с по-ниска скорост и гони до последно, набива за него рязко спирачки и после набира наново. Направо кошмар, скучно му било да дръпне от газта преди да го настигне и тогава ако се налага да чука спирачка.  Затова сега аз карам като сме заедно, мрънкЯ малко, но в крайна сметка призна, че не карам по-бавно, но за сметка на това е комфортно Hug

# 697
  • Мнения: 23 097
А, да, то всеки шофьор си изгражда някакъв стил на шофиране. )

Моят инструктор в началото ми обясни, че не е никак добре на новите коли да се изключва от скорост и да се движи по инерция, както едно време го правеха, за да пестят гориво. )

Аз в началото бях ужас, биех спирачки на 1м от предната кола, че и по-малко. И доста дълго време така си спирах.
Докато....не възникна проблем с дисковете и започна едно биене по педала на спирачката и във волана. ) Да видиш как се научих да спирам постепенно и от далеч.
Оправихме проблема, ама сега пак така си спирам, постепенно и от по-рано. )

# 698
  • Мнения: 746
Благодаря ви момичета за съветите! Ще гледам и аз да се отуча  Crossing Arms
А можете ли да ми обясните защо е кофти да се изключва от скорост при завой?
Аз в общия случай какво забелязвам, че правя - ако наближавам светофар, но виждам, че няма да спирам, защото например вече ще светва зелено, но пък се налага да намаля, изключвам от скорост и започвам да намалявам, след което преценявам на каква скорост да продължа.. почти никога не спирам или намалявам, като минавам на по-ниска предавка - изключвам си от скорост и после решавам на коя предавка да се настаня. Затова и въпросът със съединителя толкова затормозява - като вече трябва да подадеш газ, трябва сръчно да си натиснеш съединителя и да си минеш за предавка..
Абе шантава работа, и аз не разбрах кога съм добила тези навици, но най-странното е, че сега ми изниква спомена, че при кормуването така се учех едно време, нищо че инструкторът ми се караше..и явно сега изникна тази привичка - и такам.. дано да го отуча това каране, че лошо.. ooooh!

# 699
  • ВАРНА-морето,сините вълни.
  • Мнения: 5 182
момичета днеска нещо е скука?  Аз знам че по принцип не трябва да се изключва от скорост особенно в града,защото ако ти се наложи да спреш ако си на скорост по-бързо спира колата защото действа и в/у мотора.Преди години така един познат ми направи забележка и оттогава не го правя.Между другото съм забелязала че и мъжът ми не изключва  във града.

# 700
  • Мнения: 4 785
Аз изключвам преди светофарите, ако светне зелено си вкарвам предавка според скоростта. Но това лятото, зимата не пускам на свободна  Naughty Или като вися в задръстване по наклон, който спускам - изобщо не включвам на скорост само отпускам спирачка, аз ако за всяко тръгване от по 1 метър вкарвам първа  Crazy

# 701
  • Варна
  • Мнения: 3 373
Сега като се замисля, май и аз изключвам основно преди светофар, също и след като набера на Аспаруховия мост и после се пускам надолу в квартала. В началото след курса не го правех, но попих от мъжа ми. За зимата си знам че не трябва. А за завоя имах в предвид, примерно съм на трета, изключвам малко преди завоя, и след това излизам на втора, то е просто за секунди. И пак го правя само на 1-2 места, през които си минавам всеки ден.

# 702
  • Мнения: 4 785
А имам една права и после широк завой, пускам на свободна на завоя си вкарвам 3 или 2. Не влизам на нулева в завой все едно лято ли е зима ли е  Simple Smile

# 703
  • Мнения: 23 097
Никога не съм влизала в завой и да не съм на скорост. Преди завоя намалявам, така че в повечето случаи да мога да вляза в него на 2ра, има и завои (1-2) които ги минавам и на 3та.

За въпросното каране по инерция, инструктора обясни, че сегашните коли са с доста електроника и т.н. и тя работи на пълен капацитет, когато колата си е в необходимите обороти, скорост и предавка. Изключвайки от скорост някой от системите и спират работи за секунда и това може да изиграе лоша шега ако трябва рязко да се спре и т.н.
Естествено той ми го обясни както трябва и с всичките му технически термини....ама кой да помни...

# 704
  • Мнения: 743
Аз в началото бях ужас, биех спирачки на 1м от предната кола, че и по-малко. И доста дълго време така си спирах.
Докато....не възникна проблем с дисковете и започна едно биене по педала на спирачката и във волана. ) Да видиш как се научих да спирам постепенно и от далеч.
Оправихме проблема, ама сега пак така си спирам, постепенно и от по-рано. )

На мен ми се струва, че това е ABS, а не проблем с дисковете.
Когато има възможност изключвам от скорост, но в завой никога на съм на свободна.  Peace
Преди години усъвършенствах начинът да изключвам от скорост, без да натискам съединител. Трябва да се отпусне газта и да се освободи вдновременно Peace

Общи условия

Активация на акаунт