Математически турнири - 7

  • 64 012
  • 757
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: X
Obsolete, изобщо нямах предвид хора като теб. Аз също се дразня, когато някой напише задача от вида 2 + 2 : 2 ( слава богу тези случаи не са чести). Случва се обаче понякога, когато зачоплим някоя задача или конкретно състезание, или пък просто споделим гордостта от постиженията на децата си или тъгата от някой неуспех, да се появи потребител, чието единствено участие в темата е да ни обясни, че така не може.
И на мен ми харесва позитивното излъчване тук. Почти няма в тема, в която някой да се не счепка с някого. Тук това се случва извънредно рядко, като обикновено инициатор е човек, който е влязъл за пръв и последен път с едничката цел да търси конфликт.
Надявам се да продължим така и занапред.

# 376
  • Мнения: 1 202
Момичета, ако някой може да помогне със задачите от вчерашното състезание "Аз и числата' за 4 клас.
Синът ми има съмнение за решението на едната задача, но му е трудно да я възпроизведе точно, за да я проверим.
Предварително благодаря.
Задачите ги нямам но има вече класиране за София (поне нашето училище го има)
http://www.sbnu.org/results.php
Малко е странно 20% да са с пълни точки Simple Smile ама сигурно трябва и такива състезания да има

# 377
  • Мнения: 1 131
На "Аз и природата" за 1 клас 1/3 от децата бяха с максимален брой точки. Това до известна степен обезсмисля ходенето на толкова "лесни" състезания (ако целта е да видиш къде е детето ти), но е прекрасен повод да го стимулираш. Поне при моите е така - "Е, колко готино съм се представила на предишното, дай да порешавам сега, че пак да съм сред най-добрите" - нищо че те са много, важното е детето да "работи" и да има желание.

# 378
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146

 
  
Малко е странно 20% да са с пълни точки Simple Smile ама сигурно трябва и такива състезания да има


Това е много приятно състезание и е за деца, които не са генийчета в математиката, защото задачите са значително по-лесни, но е прекрасно, защото повдига самочувствието и на нормално трудолюбивите  деца.

Нашата учителка преди години имаше деца, които ги пращаше на едни състезания, други на други и така всяко да си знае, че трябва да участвува и да се бори.

# 379
  • София
  • Мнения: 7 673
Момичета, ако някой може да помогне със задачите от вчерашното състезание "Аз и числата' за 4 клас.
Синът ми има съмнение за решението на едната задача, но му е трудно да я възпроизведе точно, за да я проверим.
Предварително благодаря.
Задачите ги нямам но има вече класиране за София (поне нашето училище го има)
http://www.sbnu.org/results.php
Малко е странно 20% да са с пълни точки Simple Smile ама сигурно трябва и такива състезания да има
Аз защо не виждам класиране за нито едно софийско у-ще?  newsm78
Редактирам се - видях, че има резултати за някои софийски у-ща, но само за 4-ти клас засега.
По повод сложността на тези състезания. Подкрепям мнението ви донякъде. Наистина не са сложни. Като погледнем резултатите - наистина 20 % средно по всеки предмет имат макс. точки. Но от друга страна, ако погледнем на нещата глобално, на финалното състезание се явяват значително по-малък % от децата. А изкаралите макс. брой точки и на него са вече примерно 5 или по-малко % от децата. Та като крайно мнение, за проверка на математически способности примерно само по себе си не стават, но като цяло за нивото на детето по всичко - да. Това е моето мнение, разбира се.  Hug

Последна редакция: чт, 10 фев 2011, 09:55 от *Ирина*

# 380
  • София
  • Мнения: 3 701
Когато аз се обаждах в СБНУ ми казаха, че целта на това е само алтернативно оценяване. Т.е. това е със сложността на контролно в училище.
Т.е. ако в училище питат колко топчета има Иван, ако има с три повече от Петър.
Тук питат най-много колко имат и двамата.
Не става дума за проверка на талант, а на знания.

Това което ми прави впечатление обаче е, че точно те не се съобразяват с това докъде са стигнали децата в училище. Щом е за първи клас през декември дават задачи от целия материал, и този който се взима през май.

# 381
  • Мнения: X
Лошо няма.  Grinning Миналата година по един от предметите за трети клас, беше включена задача от материала за четвърти, която носеше около една четвърт от общия резултат.  Mr. Green

# 382
  • София
  • Мнения: 7 673
Лошо няма.  Grinning Миналата година по един от предметите за трети клас, беше включена задача от материала за четвърти, която носеше около една четвърт от общия резултат.  Mr. Green
Аз пък гледах в учебника на детето една типова задача, която се е паднала на състезанието седмица-две, преди да стигнат дотам.  Mr. Green /поне в нашето у-ще, де/.

# 383
  • навсякъде
  • Мнения: 350
Лошо няма.  Grinning Миналата година по един от предметите за трети клас, беше включена задача от материала за четвърти, която носеше около една четвърт от общия резултат.  Mr. Green
Аз пък гледах в учебника на детето една типова задача, която се е паднала на състезанието седмица-две, преди да стигнат дотам.  Mr. Green /поне в нашето у-ще, де/.

о навсякъде е така

# 384
  • София
  • Мнения: 1 154
Ако някое дете иска да участва в част Б на състезанието Genius Logicus може до 28 февруари да се регистрира за участие. Повече информация може да получите на сайта на 107 ОУ http://www.107ou.com/ Задачите са основно логически и графични.

# 385
  • Мнения: 8 986
Ако може да помогнете на един петокласник, задачата е от общински кръг на олимпиадата от 2008 г. и не намерих отговори? newsm78

Двамата приятели Чавдар и Боян тренират бягане и трябвало да направят 10 обиколки на кръгова писта. Двамата стартирали в 9 ч 45 мин, като Чавдар бягал със скорост 15 км/ч, а Боян – със скорост 12 км/ч. В 9 ч 57 мин Чавдар за първи път настигнал Боян и го изпреварил.
а) колко метра е дължината на пистата?
б) в колко ч. е приключил десетата си обиколка всеки от приятелите?
 

# 386
  • София
  • Мнения: 3 701
След като са се настигнали след 12 минути, значи са изминали по 2.4 и 3 км. Което значи, че пистата е 0.6 км. Десет обиколки са 6 км => единят е бягал 30 мин, а другият 24 минути.

"Кръгова писта" какво значи?

# 387
  • Мнения: 50 666
Ако може да помогнете на един петокласник, задачата е от общински кръг на олимпиадата от 2008 г. и не намерих отговори? newsm78

Двамата приятели Чавдар и Боян тренират бягане и трябвало да направят 10 обиколки на кръгова писта. Двамата стартирали в 9 ч 45 мин, като Чавдар бягал със скорост 15 км/ч, а Боян – със скорост 12 км/ч. В 9 ч 57 мин Чавдар за първи път настигнал Боян и го изпреварил.
а) колко метра е дължината на пистата?
б) в колко ч. е приключил десетата си обиколка всеки от приятелите?
 

Пистата е 600 метра, а от там нататък като знаеш скоростите ще намериш за колко време всеки е изминал 6 километра, респективно в колко часа е станало.

# 388
  • Мнения: 4 877
Ако някое дете иска да участва в част Б на състезанието Genius Logicus може до 28 февруари да се регистрира за участие. Повече информация може да получите на сайта на 107 ОУ http://www.107ou.com/ Задачите са основно логически и графични.


Готино! Благодаря!
 Само бегло хвърлих око и ми хареса. Дали може индивидуално да се участва или трябва включване и на училището?

# 389
  • София
  • Мнения: 1 154

Готино! Благодаря!
 Само бегло хвърлих око и ми хареса. Дали може индивидуално да се участва или трябва включване и на училището?

Мисля, че за записване на училището е вече късно. По-скоро може да се участва индивидуално. Може да направите запитване до Юлиян Ковачев на следния email: admin@107ou.com

Общи условия

Активация на акаунт