Предучилищна - набор 2005

  • 37 631
  • 740
  •   1
Отговори
# 645
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
Повечето упражнения са в учебните тетрадки. Достатъчно са. Те са минимално необходимите, за да може едно дете да усвои материала. Ако класа е силен, правят упражненията и скучаят. Винаги има и родители, според които, ако няма по един лист домашни по всеки предмет, значи не ги учат на нищо децата.

За да ефективна системата със шкафчетата, трябват много неща (моя гледна точка):
1. Достъп до шкафчетата да имат само децата от съответния клас. Това може да стане ако в училището се учи на една смяна. В повечето училища в големите градове не е така. След като не може да се постигне за всички, няма да го направят за никой.
2. Децата трябва да ги пазят. За това се иска системна работа от всички родители и учители, не само единици.
3. Финансите. Повечето училища са с делегирани бюджети. За да задължат училищата да заделят пари за шкафчета, те трябва да се увеличат. Това, както и преминаването на едносменно обучение, не зависи дори и от министерството.
4. Най-вероятно ще се обърнат към родителите - щом искате шкафчета, платете ги. Не винаги е лесно да убедиш родителите в началото на първи клас, когато така или иначе са направени доста разходи, да се изръси с още една не малка сума. Като минат месец-два, повечето родители ще са свикнали и без тях.

Ако са просто багажни клетки, с решетки, през които се вижда всичко и за детето от втора смяна не е проблем да ги поизкриви, за да си вземе, каквото си хареса - ще забраня на детето си да оставя там дори изписан химикал.

Но за мен, така или иначе, нито шкафчетата, нито тежестта на раниците са сред най-важните проблеми, с които ще се сблъскаме, когато децата ни станат първи клас.  Peace

Колкото до приема на деца, той гарантирано е обвързан с възможността на училището да осигури обучението им. На две смени.

Как предлагаш да изравнят нивата?  newsm78  Да уволнят учители от едно място и да ги задължат да започнат на друго? Да задължат кадърни директори да сменят училище през някакъв период от време?
Желаните училища са на две смени, с повече ученици и по-големи бюджети - могат да си позволят да наемат по-квалифицирани учители, с по-големи заплати (при добра организация и желание). Добрите учители привличат повече ученици и така, докато се запълни капацитета на училището на макс, за двете смени. Всички училища ще минат на две смени навсякъде, само ако децата намалеят ... за съжаление  Tired

Сега се готвим за учебната година, с игри и забавления, в последните дни на ваканцията. От първи септември официално ще сме вече подготвителна група в детската градина. Успех и весели игри на всички дечица!  Hug

П.П. При нас охраната е на входа (1 човек), в определени часове прави обиколка на училището. Има камери, но не виждам как би се справил и с наглеждане на шкафчетата, ако сложат.

# 646
  • Мнения: 1 881
Аз съм ходила само в 125 - то, и стаята /будката по - точно/, която стъклена е точно с изглед на коридора на първолаците, и ще е лесно да се гледат. Не знам, аз си представям не големи метални кубове, които са в няколко редички и етажи, и достатъчно стабилни да не се закривят на първите 2-3 месеца. Иначе съм сдклонна и родителите да си ги платим, ако няма друг вариант, нали все пак е за нашите деца Peace

# 647
  • София
  • Мнения: 6 308
Но за мен, така или иначе, нито шкафчетата, нито тежестта на раниците са сред най-важните проблеми, с които ще се сблъскаме, когато децата ни станат първи клас.  Peace
За съжаление и моите наблюдения са такива.  Peace
Колкото до останалите ни разсъждения, мисля, че сме наясно, че всички тези предложения и идеи са само палиативни мерки.
Не зная как да се приближат нивата на училищата. Нито съм специалист в тази област, нито съм проучвала как стоят нещата в чужбина, но не приемам аргумента "Няма начин да стане." Факт е, че преди години нямаше такава крещяща разлика.

# 648
  • Мнения: 1 550
Момичета, какво означава в анкетата "кандидадствам за частно?

# 649
  • у дома
  • Мнения: 7 947
А защо въпросните малки клетки да не са изнесени в коридора, и просто да се заключват например, нали има и училищна охрана навсякъде newsm78
Защото Закона или Наредбата за противопожанан безопастност забранява да има клетки в коридорите.

# 650
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
Момичета, какво означава в анкетата "кандидадствам за частно?

Не съм автора на анкетата, но предполагам, че става въпрос за частно училище/градина.

Разлики между училищата зависят основно от желанието и възможностите на родителите да инвестират време и пари в образованието и възпитанието на децата.

# 651
  • Мнения: 2 641
Момичета, какво означава в анкетата "кандидадствам за частно?

Не съм автора на анкетата, но предполагам, че става въпрос за частно училище/градина.

Разлики между училищата зависят основно от желанието и възможностите на родителите да инвестират време и пари в образованието и възпитанието на децата.

напълно съм съгласна особено за 1-4 клас. не може половината родители да се занимават с децата си , другата половина да не ги поглеждат и да твърдят че всичко е работа на госпожите. ето и една статия:

Според сега действащите правила в един училищен клас са събрани деца от една и съща възраст, на които се предлага учебен материал, съобразен със средното развитие на способностите им. Основното противоречие е, че се предлага помощ на изоставащите деца, но не се прави нищо за децата, които могат да усвоят повече знания. Често те са пречка за учителя, тъй като бързо усвояват преподавания материал и след това просто скучаят и смущават реда в клас. Училището е призвано да развива способностите на всички деца и затова трябва да отдели нужното внимание и на високо надарените деца. Това най-лесно може да стане по два начина:

    Чрез ускоряване на преподаването – по-ранно постъпване в училище, вземане на няколко класа за една учебна година или дори прескачане на някои класове. Спечеленото време трябва да се използва за придобиване на нови знания, а не за мързелуване. Тази форма на обучение е добра за надарените деца, понеже те могат да общуват с деца на тяхното ниво на умсвено развитие, независимо че са по-големи от тях.
    Чрез обогатяване на учебното съдържание – разширяване и задълбочаване. Учениците могат да работят по различни проекти сами или в колектив с други надарени деца. За това е необходима гъвкава организация на учебния процес. Може детето да бъде освободено от някои учебни часове, когато да се занимава с отделен проект под наблюдението на учител – например в библиотеката или училищна лаборатория.

Тук е мястото да споменем, че в България не се работи по държавни програми за развитие на високонадарените деца. Затова все още родителите са единствените, които могат да се борят за развитието на надарените си деца.

# 652
  • Мнения: 2 641
http://www.107ou.com/vsichko-kojeto-ni-vlnuva/za-roditjelitje/go … e-v-uchilishchje/

ето и още една статия, която е интересна, за готовността за 1 клас и какво включва тя, особено за родителите, които не са наясно, че писане и четене не са толкова важни.

# 653
  • у дома
  • Мнения: 7 947
http://www.107ou.com/vsichko-kojeto-ni-vlnuva/za-roditjelitje/go … e-v-uchilishchje/

ето и още една статия, която е интересна, за готовността за 1 клас и какво включва тя, особено за родителите, които не са наясно, че писане и четене не са толкова важни.

Да,четене и писане преди първи клас не са важни дали детето ги умее или не,но вече в началния курс на обучение са си много важни да ти кажа.
Пример-ако детето до края на първи клас не може да чете гладко започва да има затруднения по математика,защото се изучават текстови задачи,които то самото трябва да си прочете.

# 654
  • Мнения: 1 550
Момичета, какво означава в анкетата "кандидадствам за частно?

Не съм автора на анкетата, но предполагам, че става въпрос за частно училище/градина.

Разлики между училищата зависят основно от желанието и възможностите на родителите да инвестират време и пари в образованието и възпитанието на децата.
Въпросът беше, че в анкетата има отговор "В частно учебно заведение" и отговор "Ще кандидадствам за частно" - какво се има предвид с втория отговор?

# 655
  • София
  • Мнения: 6 308
kassii, предполагам, че в първия случай става въпрос за деца, които вече посещават частна ДГ, а във втория - за деца, които тепърва ще кандидатстват за ПГ в частно учебно заведение.

# 656
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
http://www.107ou.com/vsichko-kojeto-ni-vlnuva/za-roditjelitje/go … e-v-uchilishchje/

ето и още една статия, която е интересна, за готовността за 1 клас и какво включва тя, особено за родителите, които не са наясно, че писане и четене не са толкова важни.

Статията е интересна, но повдига и някои въпроси. Например, на първо място е поставено като характеристика общителността на детето. А ако детето си е по характер по-затворено и не чак толкова общително? Сред характеристиките ми прави впечатление и личностното развитие, обяснено като желание да се учи и здравословния статус - да боледува от простудни заболявания не повече от 3-4 пъти годишно. На последното условие сигурно отговарят твърде малко бъдещи първокласници, а предните две - това си е най-вече до характер. За неготово за училище ли ще смятат детето, дори да е прехвърлило седем години?  newsm78  Другото са умения, които се придобиват, в един или друг момент. Особено, когато родителя е наясно с изискванията. Това са малко лични разсъждения и извън темата, но много благодаря за статията!  Hug

# 657
  • София
  • Мнения: 7 464
Според мен дете преминало през "школувката" на ДГ (и особено на ясла) не боледува повече от 3-4 пъти годишно от простудни заболявания. Поне моите вече не.
За другите неща си права.  Peace

# 658
  • Мнения: 2 641
http://www.107ou.com/vsichko-kojeto-ni-vlnuva/za-roditjelitje/go … e-v-uchilishchje/

ето и още една статия, която е интересна, за готовността за 1 клас и какво включва тя, особено за родителите, които не са наясно, че писане и четене не са толкова важни.

Статията е интересна, но повдига и някои въпроси. Например, на първо място е поставено като характеристика общителността на детето.  Hug

http://www.children-iq.hit.bg/frame.htm - ако това ще те успокои Simple Smile

моите деца боледуват по 1-2 пъти в годината. докато си ги гледах само аз изобщо не са боледували с години.

# 659
  • Мнения: 2 641
Почти всички свърхинтелигентни деца имат проблеми с общуването с връстниците си. Затова са особено важни грижите за емоционалното им развитие. Необходими са специални грижи и в семейството, и в училището.


Основните прооблеми са:

    песимизъм;
    твърде ранно търсене на смисъла на живота;
    необщителност;
    ранно или късно проговаряне.


Главните пътища за преодоляване на проблемите са:

    специално внимание;
    редуване на общуване с по-големи деца и с връстници;
    поставяне на трудни, но решими задачи;
    постоянни предизвикателства.

Общи условия

Активация на акаунт