Предучилищна - набор 2005

  • 37 628
  • 740
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 2 641
http://www.107ou.com/vsichko-kojeto-ni-vlnuva/za-roditjelitje/go … e-v-uchilishchje/

ето и още една статия, която е интересна, за готовността за 1 клас и какво включва тя, особено за родителите, които не са наясно, че писане и четене не са толкова важни.

Да,четене и писане преди първи клас не са важни дали детето ги умее или не,но вече в началния курс на обучение са си много важни да ти кажа.
Пример-ако детето до края на първи клас не може да чете гладко започва да има затруднения по математика,защото се изучават текстови задачи,които то самото трябва да си прочете.



и аз така мисля, затова съм научила детето ми да чете и пише. ставаше дума, че въпреки това, дъщеря ми ще си почне 1 клас с нейния набор, нищо че е януари месец.

# 661
  • София
  • Мнения: 7 463
Аз съм на обратното мнение - ролята на училището и учителите е да предадат на децата учебния материал и да им помогнат, да го научат. А не само да го изпеят, а вкъщи мама/тате/баба или всички вкупом да влязат в ролята на учители и да дообясняват. Не съм учила за учителка, не ми е това работата. Разбирам да помогнеш на детето, инцидентно, ако то не е разбрало нещо, но да висиш всеки ден над главата му да доучва - не ми се струва нито нормално, нито редно.
В първи клас учат буквите, сричане, четене, писане и смятане - май до 100. Поправете ме ако лъжа. Ако аз съзнателно съм седяла и учила детето си на това и то отиде готово за трети клас да речем - че за какво ще го пращам там, извинете?Ще мине едни приравнителни изпити и ще си седи вкъщи, тогава. Или ще го запиша на 3 вида спорт, да не скучае, а не да ми виси само в класната стая и да се чуди с кое приятелче да се закача, защото всичко му е безкрайно скучно.
За това и пускам детето една година предсрочно, мисля, че е точно на етап да има какво още да научи в първи клас, след година няма да е останало нищичко такова.
Не ангажирам никой с мнението си, но нека всеки да си върши работата.

# 662
  • у дома
  • Мнения: 7 947

В първи клас учат буквите, сричане, четене, писане и смятане - май до 100. Поправете ме ако лъжа.

Поправям те веднага  Heart Eyes - в първи клас се учи смятане само до 20,във втори до 100,в трети до 1000-по-големи числа предполагам в четвърти.
Големият ми син тръгна в първи клас перфектно научен да смята-просто на него му е било интересно и му се отдаваше и не съм го спирала.Затова път не можеше да чете и пише.
И до ден днешен е много добър по математика,обича предмета и му е приятно,чете също с желание,но писането не го обича,въпреки че пише грамотно и красиво.Искам да каже,че това,че можеше да смята не му направи безинтересен предмета,а това пък че не можеше да пише не му направи любимо и интересно писането.


Последна редакция: ср, 24 авг 2011, 14:40 от svetlaem

# 663
  • Мнения: 5
Anaise, аз само не виждам откъде реши, че всички "свръхинтелигентни деца" са толкова трудни в социален аспект. Понеже не знам какво точно ще рече свръхинтелигентно дете, реших да потърся и виж какво намерих:

Как да разпознаем свръхинтелигентното дете?
В най-ранна възраст при свърхинтелигентните деца се наблюдава ранно проговаряне – преди първия си рожден ден могат да образуват правилни изречения. Други упорито отказват да говорят и след две годишна възраст докато изведнъж не проговорят с пълноценни и граматически правилни изречения. Причината е в перфектността на свърхинтелигентните деца – не демонстрират уменията си преди да ги владеят до съвършенство.

--------------------------------------------------------------------------------

Непосредствено преди детската градина те проявяват спонтанен интерес към изучаване на четене и писане. Този признак се наблюдава и при не особено надарени деца.
Свърхинтелигентните деца отрано възприемат причинно-следствените връзки.
Те правят впечатление с любопитството и страстта си към ученето..

--------------------------------------------------------------------------------

Тези деца са надарени с изключителна енергия, спят малко, а през останалото време са необикновенно активни.
Често се захващат едновременно с няколко дейности.
Всичко искат да правят сами и по собствен начин.

--------------------------------------------------------------------------------

Надарените деца имат великолепен ум широки интереси и особено чувство за хумор. (Не е пижама, а СПИжама.)
Свърхинтелигентните деца съвсем рано (3-4 годишни) започват да разсъждават и да задават въпроси за смисъла на живота. Те искат да знаят всичко за произхода на човика и за това, което се случва след смъртта. Тук се заражда и интересът им към динозаврите и астрономията. Подобни разсъждения могат да доведат до извода, че животът е безсмислен и дори към действия за самоубийство.

--------------------------------------------------------------------------------

Даровитите деца правят впечатление с разбирането на понятия за количество и числа и с разработване на собствени методи за пресмятане.
Те разбират много повече думи отколкото могат да изразят словесно (около 100 на 1,5 – 2 гадишна възраст).
Съществен белег е превъзходството в сензо-моторните реакции.
Тези деца прохождат рано – на 7-8 месеца.

От всичко това аз разбирам, че свръхинтелигентните деца се гледат по-лесно. Няма нужда от всички тези занимания, които се налагат при по-ниско или средноинтелигентните. Те просто по-рано научават всичко и то сами.

# 664
  • София
  • Мнения: 7 463
За пореден път се убедих, че отглеждам генийче.  Mr. Green
Хич не са лесни. Особено това с малкото часове сън и неизчерпаемата енергия направо съсипва. Да не говорим за буквално ежеминутното задаване на въпроси. Направо ми иде да натисна 'мутето' и от един месец съм въвела игра на мълчанка като ми прегреят бушоните.
svetlaem , е, то тогава още по-голяма песен шом е до 20.  Laughing

# 665
  • Мнения: 5
Ами ако това стихче го е написала дъщеря ти на 6 г. и 4 м., сигурно отговаря на определението "свръхинтелигентна". Аз не съм срещала такива деца, поне не такива които да правят ярко впечатление със заложби някакви. Сигурно си има специалисти, които да се занимават с такива деца, но може би това е по един определен предмет. Знае се че към 3-4 г Моцарт вече е творял и вообще талантите вече се знаят на тази възраст. Така или иначе не съм чула за всестранни таланти и според мен такива таланти, трябва да се развиват със съответните специализирани курсове извън училище - музика, литература и т.н. В училище се развива общата култура, което също е много важно.

# 666
  • Sofia
  • Мнения: 4 885
Какви са тия свръхинтелигентни деца, които обсъждате? Това с единични случаи и нещо не схванах каква е връзката с училището... Може и моят мозък да е поизтекъл малко де.

И съвсем да се отплесна от темата:
Не мога да се съглася с твърдението в статията за чувството за хумор. Според мен се научава, поне по дъщеря ми съдя, защото и ние се майтапим с нея и с всичко наоколо. Ако дете живее в сухарско семейство, не знам къде ще го почувства тоя хумор, че да го прилага...  Thinking

# 667
  • Мнения: 2 641
скакауец това е прекопирана статия от линка. защо реши че аз съм го измислила ?

клеми мноооогоооо си права. умишлено не пуснах дъщеря ми на  училище за да наблегне именно върху спорта.... с брат си заедно. предпочитам до 10 г.в. с това да се занимават отколкото с "учене" и стоене на чин. що се отнася до   училището и самоподготовката в къщи си пак права. училището в сегашния си вид е само загуба на време. я ми кажете познавате ли едно дете, което без частни учители, родители, познати и т.н. е влязло в 1 английска или 1 немска, или в СМГ ? аз лично не. е, за какво тогава е училището щом критериите по изпитите са други ?

# 668
  • Мнения: 2 641
а горните линкове ги дадох за справка. тези специално са от сайт ана 107 училище, в което си пише, че има беседа с родители и ученици и се прави този тест на децата. отбелязано е че не е решаващ за класирането Wink ако някой го повярва, но ..............нали законово нямало право на пресявка и подбор Simple Smile

# 669
  • София
  • Мнения: 7 463
Не познавам никакви кандидат гимназисти. Аз съм много против частни учители и уроци.  Naughty Мисля, че в училище трябва да се учи здраво, както и само детето вкъщи. На практика всички казват, че вече не можело така, ТРЯБВАЛО да се ходи на уроци. Ще поживеем, ще видим. Аз съм била не чак толкова отдавна в гимназия - на уроци ходиха посредствените ученици. И пак ловяха четворки. И накрая пак те ходиха на уроци цяла година за кандидат студентската кампания. Отличниците се разминаха/ме с една-две консултации или дори без.  Wink
Надявам се силно децата ми да се справят сами. Ако чак пък толкова не могат да се справят - и целият клас не може и ходи на уроци - ще вдигна директорката на рогата си.  Mr. Green Mr. Green Mr. Green
Полу-шегувам се.

# 670
  • Мнения: 5
Anaise, имах предвид, че според мен погрешно тълкуваш статията. Тя не е за децата, които могат да четат и смятат, да бъдат приемани за свръхинтелигентни, а децата които по някакъв начин сами научават нещата преждевременно. Аз съм копирала част от същата тази статия, която ти си post-нала. Това имам предвид, деца които сами са се научили да четат на 3-4 г, да ходят на 7 месеца, да пишат стихове на 3 г.(т.е. да владеят съвършено речта). Децата, с които много се занимаваме и учим са си просто едни обикновени добре гледани деца от които се очаква с много труд да постигнат това, което на някои им е дадено още 2-3 години преди тях да го усвоят сами и без труд. Тези обикновени деца лесно ще бъдат задминати от "отворковците" в живота, които умеят да се пъхнат където и както трябва (както се случва най-накрая - добре познатата житейска история). Освен това исках да кажа, че заложбите (талантите) са по принцип изявени в една област и тя трябва да се развива извън училище с допълнителни занимания. Не че съм против многото труд, но децата трябва да си знаят, такива като моето, може би и твоето, че нямат друг шанс в тоя живот освен с много труд и разбира се да са максимално общителни и да лавират добре в житейските ситуации.

# 671
  • Мнения: 2 641
ама чакайте нищо не съм тълкувала. просто пуснах няколко линка без връзка между самите тях или за какво говорим отделно. понеже разговора засегна различни тематики и реших че тези статии ще са полезни. за разлика от Клеми Wink аз не мисля че моите деца са свръхнадарени, нищо че почти не спят  Mr. Green , и дребният кара колело като акробат  newsm62  просто реших да копна статиите за да се ориентираме какво се иска в училище и какво се смята за училищна готовност.

# 672
  • Sofia
  • Мнения: 4 885
Клеми, по едно и също време сме били в у-ще, като гледам. От моята гимназия (в топ 5 на най-желаните у-ща) горе-долу всички сме ходили на уроци, за да ни приемат. И не мога да ги определя като посредствени.

Ако се налага, моите деца ще ги пращам и на частни уроци в 7ми клас. Независимо какво трябва и не трябва да се учи в училище. Предпочитам да не прецаквам бъдещето им заради мои си разбирания за уч. система.

# 673
  • Мнения: 2 641
"Статията е интересна, но повдига и някои въпроси. Например, на първо място е поставено като характеристика общителността на детето.  "
и аз съм дала линка в връзка с думата общителност Simple Smile в статията се казва че необщителни са свръхинтелигентните деца. четете по добре, аз го пуснах като шега Simple Smile


http://www.children-iq.hit.bg/frame.htm - ако това ще те успокои Smile

# 674
  • София
  • Мнения: 6 308
Klemy, стихчето в подписа ти от дъщеря ти ли е?

Общи условия

Активация на акаунт