На колко години тръгнаха вашите деца на училище ?

  • 17 890
  • 485
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 277

Права сте, че това не е най-фрапиращият пример (абе айде, да не е фрапиращ, ама е адски смешен).
Стойовци познавам. Груйовци - не.

И темата съвсем не се е отклонила, защото проблемите, които обсъждаме са споделени от майка на 6-годишен първолак, който среща затруднения с процеса на обучение. Защо ли? newsm78

Тези, които се колебаят кога да си пуснат децата - на 6 или на 7 години - нека знаят какво ги очаква в 1-ви клас.
 

Нека моето дете расте извън образователната система, щом законът позволява. Нека попорасне още малко (с цяла година- тя все пак е на 6 и всяка година има значение!!!)...Пък тогава и поп Груйо, и всички останали ще ги мислим.
 newsm10


[/quote
точно това имах предвид.

# 301
  • Мнения: 9 990
... какво толкова  страшно ги очаква децата в 1 клас? Laughing
това, че част от Учителите не стават за такива е съвсем друг въпрос. Peace
аз затова казвам-проучвайте си предварително на кой поверявате детето.А дали е на 5 или на 10 години-няма никакво значение.То и в някои детски градини колят и бесят, а в други си тече процеса съвсем, съвсем добре и готино и занимателно и децата са хепи.Не е и невъзможно едно дете на 6г в  1 клас да има невероятен учител, да се справя с всичко с лекота и желание първите 4 години, и следващите години да бележи крах, поради намеса на друг учител, който не успява да улови вниманието на децата.

# 302
  • Мнения: 2 567
KGK, не е важно как аз си те представям, но е добре, че вече го уточнихме и че темата ще върви по същество.

За мен единствения аргумент да не си пусна детето по-рано на училище е, за да го държа по- дълго време далече от системата. Това, което и ти казваш. Аз обаче преди 7 години не познавах тази система, както и ти в момента и затова не можех да кажа, че бих имала истински аргументи.
Сега, когато го казвам, вече знам какво имам предвид, а ти знаеш ли? Тук не иде реч само за глупостите в учебниците, а за много по комплексни неща. Дали в първи клас детето ще се мъчи с Груйо или Пуйо не е от значение, за това дали тогава то ще е на 6 или 7 години. Все някога то ще трябва да мине през това и с всяка година ще минава през още и още неща, някой имащи общо с учебници, други с преподаватели, със съученици и какво ли още не. Изходът от това не е годините, на които детето ще тръгне на училище, а промяна в системата.

Последна редакция: чт, 24 фев 2011, 11:29 от Летисия

# 303
  • Мнения: 9 990
...Което включва и подмяна на  част от Учителите/обучението на такива.

# 304
  • Мнения: 2 567
...Което включва и подмяна на  част от Учителите/обучението на такива.

Съгласна съм.
Но как могат да се накарат учителите да бъдат истински Учители. Срещала съм и истински, но за жалост вече стават все по-малко. Дори забелязвам, че учители, за които тази професия е била наистина призвание и те някак си са се оставили на течението. Не ми се вярва само заплащането да е причината. Сигурно много от тях също страдат от тази система, от която страдат и децата ни.
Нещата наистина съвсем спират да работят и нищо не се прави по въпроса. Имах надежда в този министър, но от това, което чувам и виждам, разбирам, че пак нищо няма да се промени.

# 305
  • Мнения: 120
KGK, не е важно как аз си те представям, но е добре, че вече го уточнихме и че темата ще върви по същество.

За мен единствения аргумент да не си пусна детето по-рано на училище е, за да го държа по- дълго време далече от системата. Това, което и ти казваш.  


И какво повече да спорим тогава? ... Освен ако не искаш да кажеш, че като си опознала въпросната система тя ти се е харесала?...

Дали в първи клас детето ще се мъчи с Груйо или Пуйо не е от значение, за това дали тогава то ще е на 6 или 7 години. Все някога то ще трябва да мине през това и с всяка година ще минава през още и още неща, някой имащи общо с учебници, други с преподаватели, със съученици и какво ли още не. Изходът от това не е годините, на които детето ще тръгне на училище, а промяна в системата.


А не смяташ ли, че преценката му и мисленето му на 7 г. ще са по-зрели на отколкото когато е било на 6 (тъй както на 5 е било по-зряло отколкото на 4) и способността му за адаптация ще бъде по-добра? Това са част от моите аргументи, например. Simple Smile

 
Най-накрая, къде другаде децата ще чуят името Груйо? А самото име ще го срещнат после и по история: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%80%D1%83%D1%8E_%D0%91%D0% … D1%81%D0%BA%D0%B8

Да, именно -ужас! После по история ще учат за поп Груйо и може би (дано не!) ще си спомнят как един Груйо (дано не е бил въпросният поп) е правил йога в учебниците за 1-ви клас. Shocked

Ех, ех! Системата има нужда от промяна, но тя сама няма да се промени. Wink





# 306
  • Мнения: 2 567
А ти защо смяташ, че щом твоето не е готово да мисли и преценява на нужното за първи клас ниво, когато е на 6, на другите майки, които са си пуснали на тази възраст децата, не са били готови?
Много майки ти дадоха примери от личния си опит, че нивото на зрялост на детето не зависи чак толкова от това дали е на 6 или 7 години, но ти продължаваш да смяташ, че това е един супер аргумент.
Явно пък ти смяташ, че като стреляш виртуално по странно звучащи за теб имена, допринасяш за промяната на системата  Wink

# 307
  • Мнения: 120
Летисия   Naughty
Не съм казала, че моето дете не е на нужното ниво. Много си е умна и комуникативна даже. Просто смятам, че за самото дете е по-хубаво да се изчака. И не разбирам онези, които избързват - не е ли един вид риск на гърба на детето да видим дали ще се справи или не?

Но това е според мен и според моето виждане.

Не става въпрос дали името ми звучи странно или не, а за това как е поднесено на децата.


И не съм казала, че променям системата с чат в bg-mamma.Simple Smile Но и ти не я променяш. Ние само си говорим, говорим.... Laughing

# 308
  • Мнения: 9 990
Ама според теб някои избързват, според други-не избързват.А и няма общо дали според теб избързват някои всъщност.Мнението ти няма как да обхване тези други-които според теб избързват.Риск има, ако пуснеш детето си почти на 8-също така.Риск има във всичко, навсякъде.
Ако при нас, на 5-годишните, странното за теб име Груйо бе поднесено добре, то при вас, и на 10 да са децата, ако не е поднесено добре-рискът ще е троен.Както се е получило с детенцето на Десилоша.Ето ти чудесен пример как едно дете може да е супер адекватно и готово и на 5 и на 6, обаче учителя да му разбие на пух и прах  всичко и на 7 да е от зле, та по-зле.Ако един учител не умее, то няма значение на колко ще "прецака" децата в класа.Дали на 6 или на 7.Все ще са "прецакани"Тук е нашата роля-да поправим това, да се намесим активно.
Няма такова нещо, като "да видим дали ще се справи детето..."Родителите, които го правят едва ли го правят с изследователска цел.Те Знаят, че детето Ще се справи.А неоправдани очаквания има винаги, за всеки от нас, независимо от възрастта.Когато аз пуснах детето си на 6 в училище, не съм имала и грам намерение да я пробвам, ще ли се справи или не.Това не ни гарантира успех винаги напред през годините също така.В пълна сила важи и обратното.Ако дете не се е справяло в 1-2-3 клас, то не е гаранция, че цял живот няма да се справя.

# 309
  • Мнения: 2 567
А аз не помня да съм казвала нещо за нивото на детето ти. Ти само го казваш, макар и не директно. Човек може да има правилни и точни аргументи само, ако говори от опит. Иначе си говориш наизуст.

Да, много точно го казваш. Ти нито разбираш, нито проявяваш разбиране към тези, които са си пуснали децата на училище преди възрастта, която ТИ смяташ за нормална за съзряване, адаптация, разбиране на странни имена....

Хората ти казаха - Има риск. Във всяко нещо има риск, но това не значи, че трябва категорично да отсичаме на 6 не става, на 7 става.

# 310
  • София
  • Мнения: 19 942
Ама според теб някои избързват, според други-не избързват.А и няма общо дали според теб избързват някои всъщност.Мнението ти няма как да обхване тези други-които според теб избързват.Риск има, ако пуснеш детето си почти на 8-също така.Риск има във всичко, навсякъде.
Ако при нас, на 5-годишните, странното за теб име Груйо бе поднесено добре, то при вас, и на 10 да са децата, ако не е поднесено добре-рискът ще е троен.Както се е получило с детенцето на Десилоша.Ето ти чудесен пример как едно дете може да е супер адекватно и готово и на 5 и на 6, обаче учителя да му разбие на пух и прах  всичко и на 7 да е от зле, та по-зле.Ако един учител не умее, то няма значение на колко ще "прецака" децата в класа.Дали на 6 или на 7.Все ще са "прецакани"Тук е нашата роля-да поправим това, да се намесим активно.
Няма такова нещо, като "да видим дали ще се справи детето..."Родителите, които го правят едва ли го правят с изследователска цел.Те Знаят, че детето Ще се справи.А неоправдани очаквания има винаги, за всеки от нас, независимо от възрастта.Когато аз пуснах детето си на 6 в училище, не съм имала и грам намерение да я пробвам, ще ли се справи или не.Това не ни гарантира успех винаги напред през годините също така.В пълна сила важи и обратното.Ако дете не се е справяло в 1-2-3 клас, то не е гаранция, че цял живот няма да се справя.
Peace
KGК, извинявам се за любопитството, но имаш ли по-голямо  дете, в ученическа възраст, минала ли си поне  някоя и друга година в ролята си на родител през системата..Или имаш само описаното дотук детенце, което възнамерямаш да пуснеш на 7 и  съответно  говориш на теория?
Ще се повторя, но мисля, че с дъщеря, вече осмокласничка, тръгнала на училище на 6, мога да претендирам за по-обстойни наблюдения върху процесите от теб. Като добавим и две четвъртокласнички, тръгнали на 7, картинката е пълна, тоест била съм и в двата лагера, както някой ги нарече по-горе. Peace
И въпреки това, неведнъж споделих, че според мен правилна възраст няма и всичко е индивидуално. И затова не си и позволявам да изразя мнение за по- удачен вариант, тъй като  изразено такова от който и да е потребител, не може и не бива  да бъде еднозначно приемано. Готово в  психически, емоционален , физически и 
интелектуален аспект  дете на 6, попаднало на страхотен учител от 1 до 4 клас, по нищо не се отличаваше в развитието си от сестрите си, тръгнали на 7.

# 311
  • Мнения: 120
already detective,
Да, имам преки наблюдение върху дете в ученическа възраст, което е в семейството. Sad

# 312
  • Мнения: X
already detective,
Да, имам преки наблюдение върху дете в ученическа възраст, което е в семейството. Sad
И вероятно то е постъпило в първи клас на шест и сега се затруднява с Груйо?  Grinning

# 313
  • Мнения: 120
А аз не помня да съм казвала нещо за нивото на детето ти. Ти само го казваш, макар и не директно. Човек може да има правилни и точни аргументи само, ако говори от опит. Иначе си говориш наизуст.

Да, много точно го казваш. Ти нито разбираш, нито проявяваш разбиране към тези, които са си пуснали децата на училище преди възрастта, която ТИ смяташ за нормална за съзряване, адаптация, разбиране на странни имена....

Хората ти казаха - Има риск. Във всяко нещо има риск, но това не значи, че трябва категорично да отсичаме на 6 не става, на 7 става.

Законът вече го отсече, не аз. На 5 години в ПГ и то задължително за 2 години. Чак тогава детето е готово за 1-ви клас.


 

# 314
  • Мнения: 120
already detective,
Да, имам преки наблюдение върху дете в ученическа възраст, което е в семейството. Sad
И вероятно то е постъпило в първи клас на шест и сега се затруднява с Груйо?  Grinning
Joy

Общи условия

Активация на акаунт