На колко години тръгнаха вашите деца на училище ?

  • 17 716
  • 485
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 9 990
Относно четенето-пак е индивидуално и не може да се обобщава.Детето ми чете както на хартиен носител, така и ел. книга.....Детето ми Иска да го заведа в библиотека, има интерес.За сега време не съм намерила да го направя.И въпреки всичко нещата си вървят.

Попитах, защото ми направи силно впечатление как едно дете, което по принцип много обича да чете изведнъж загубва интерес към книгите и ги обявява за скучни.

 
По същия начин, по който днес обичам банан, утре спирам да го харесвам и ям.

# 451
  • Мнения: 120
Когато ми е бивало скука в даскалото съм си носила книжле и съм чела на последния чин. После бързах да си дочета у нас. Т.е. действаше ми в обратната посока скуката. Пренапрежение като ученичка не съм преживявала. Не съм надценявала смисъла на училището.
 

Сигурно и детето на Bili би подхванало книжле, което харесва, ако това беше възможно в 1-ви клас. В горните класове може и да може (аз лично не съм пробвала). Simple Smile

Когато карат едно дете, което досега е чело само за развлечение да чете задължителните текстове по БЕЛ (напр. Bili споделя, че детето й бързо се обезсърчава, когато не разбира речника на автора, като напр. Ането на Каралийчев) може би това влияе на цялостното възприятие към четенето?

Това, с четенето и обичането на книгите, няма отношение към темата.


Според мен има отношение, доколкото в у-ще говорим за задължителното четене, а вкъщи за четене с цел развлечение (игра и прекарване на свободното време).


# 452
  • Мнения: 24 467
Не разбрах какво е общото между четенето на книги и тръгването на детето на училище на определена възраст. Темата е непроменена все още.

Винаги ще има задължителна литература и такава, която детето ще си чете за кеф. Без значение на каква възраст е, то може да обича и да не обича да чете.
Остарели форми на речта ще затруднят еднакво децата в зависимост не от месеците им разлика, а от това до момента с какво са бивали занимавани те и колко като време /историческо/, обем и вид е това различие на съвременния речник, личният речник на детето и задължителното за прочит.

# 453
  • Мнения: 9 990
Именно.И много деца на 6 г са готови и са научили значението на Трябва.Както и много деца на 7 г.

# 454
  • Мнения: 120
Не разбрах какво е общото между четенето на книги и тръгването на детето на училище на определена възраст. Темата е непроменена все още.


  Четенето на книги у дома и четенето на книги в училище, когато си на 6.

# 455
  • Мнения: 24 467
Не разбрах какво е общото между четенето на книги и тръгването на детето на училище на определена възраст. Темата е непроменена все още.


  Четенето на книги у дома и четенето на книги в училище, когато си на 6.


Пак не разбрах.
Е, чела съм на шест. И на седем. И сега.
Какво общо има с темата, това ми бе въпросът.

# 456
  • София
  • Мнения: 19 938
Не разбрах какво е общото между четенето на книги и тръгването на детето на училище на определена възраст. Темата е непроменена все още.


  Четенето на книги у дома и четенето на книги в училище, когато си на 6.


И аз не разбрах. Rolling Eyes Възрастта няма особено отношение както по въпроса с готовността за училище, така и по този с четенето. Практиката ни показва все повече големи деца, които  абсолютно нищо не четат Sad. По-горе се обяснили, че разликата  между  четенето на нещо задължително, било то и текст в читанката,  и  на самостоятелно избрано четиво , е огромна. Това явление  се наблюдава от най-ранна ученическа възраст до  сигурно последните класове в училище.Дъщеря ми ляга и  става  с книги, но избрани от нея. А онези от списъка за лятото ги чете, но без  особен ентусиазъм, просто по задължение.При това не всичките.  Mr. Green Значи ли това, че интересът  й към четенето е загубен...Така е и с малките.И дали са на 6 или на 7, няма никакво значение.Важното е  да четат сравнително равно, защото в противен случай никоя книжка няма да  им е интересна.В опитите си да докарат думата сричайки, те губят смисъла на прочетеното, а оттам и интереса. Но чете ли равно едно дете, въпросът  вече се свежда  само до намирането на подходящото четиво.

Последна редакция: вт, 01 мар 2011, 11:00 от already detective

# 457
  • Мнения: 1 404
Не, сигурна съм,че няма нищо общо с училището, това е голямата И любов Simple Smile Не знам за другите, но от класа на Ния още са на буквара, какви задължителни ткстове, те са по няколко редчета и непознати архаизми не съм забелязала да има. Освен това проблемът не е, че не иска сама да чете, а че не може напоследък да си хареса книги- романите, които четях аз, не са И интересни, тези за начинаещи читатели прочита за 15 мин и така...сигурна съм, че като дооздравея и я заведа тази седмица до Търново, ще намерим интересни книжки Simple Smile

# 458
  • Мнения: 120
Не разбрах какво е общото между четенето на книги и тръгването на детето на училище на определена възраст. Темата е непроменена все още.


  Четенето на книги у дома и четенето на книги в училище, когато си на 6.


Пак не разбрах.
Е, чела съм на шест. И на седем. И сега.
Какво общо има с темата, това ми бе въпросът.

Стори ми се твърде странно едно дете, което така чете да обяви книгите за скучни.
Не е като да не е четяла и да го е казала.
Били сама споделя, че Каралийчев й е скучен. А той наистина е труден за разбиране не само за детето на Били - и за моето например. Обаче е залегнат като автор за самостоятелно четене в 1-ви клас. Не му се чете на детето за "Ането", не разбира и толкоз. Дотяга му да чете в училище неща, които не са му интересни, че даже и вкъщи престава да чете.

Както и да е - повдигнах въпроса с книгите, защото на мен лично ми се струва, че 6-годишният първолак на Били си има проблем, независимо че обича училището и че то е голямата й любов.

Разбира се, няма гаранция, че проблем е нямало да има и на 7 години, но все пак, за да се върна на темата, смятам, че тази разлика от 1 година е определяща за училищната готовност. Много педагози и психолози също откриват такава разлика. Този линк дава добра информация:

http://www.scribd.com/doc/24350119/%D0%93%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B … D0%B8%D1%89%D0%B5

Не казвам, че няма деца, които чудесно се справят на 6 години в 1-ви клас. Но има 15-ина процента (според различни статистики и малко повече) от тях, които не се справят и имат проблеми. Понеже не мога да знам със сигурност моето сред кои от двете групи деца ще бъде, предпочитам да му дам още една година - най-малкото, за да не се обвинявам после, че съм имала възможност да изчакам, а не съм. Тръгването в 1- ви клас е еднопосочна улица - връщане назад няма.

Разбирам също от комуникацията дотук, че някои потребители не отдават важност на тази едногодишна разлика между 6 и 7-годишните първолаци. Може пък и аз нещо много насериозно да го вземам това училище, знам ли....

# 459
  • Мнения: 9 990
Значи нищо не си разбрала от комуникацията тук.Всички мислим, че има процент деца/а и не само мислим-убедени сме, доказано е/, които се и които не се справят.Готовността е в диапазон някакъв възрастов, не е отсечена от 7 години нагоре.Даден индивид може да има готовност за едно или друго в диапазон от 5 до 8 години.Примерно.

# 460
  • Мнения: 120
Значи нищо не си разбрала от комуникацията тук.Всички мислим, че има процент деца/а и не само мислим-убедени сме, доказано е/, които се и които не се справят.Готовността е в диапазон някакъв възрастов, не е отсечена от 7 години нагоре.Даден индивид може да има готовност за едно или друго в диапазон от 5 до 8 години.Примерно.

Това, че едни се справят, а други - не - ясно! Но как да се предпази човек от грешката да пусне детето си по-рано, как да разбере, че то всъщност не е готово, макар да изглежда така?

Как да съм сигурна, че няма да съм в позицията на desilosha, а в тази на already detective например?

Никой не може да ми каже. Затова с моето дете ще изчакам, бърза работа нямаме. 

# 461
  • Мнения: 9 990
Няма как.Панацея е това.То и на 8 да го пуснеш-супер подготвено-на нЕадекватен учител попадне ли-напразни усилия, пазене и прочее.В този смисъл аз апелирах за Проучване максимално, до колкото е въсможно.Среда училищна, учител, отзиви, нагласи, помещения, директор, участия на училището, обучения на учителите, униформи, зелени и бенбени училища, олимпиади и успеваемост-Всичко е от значение, Всичко...Методи на работа, то не е само да го запишеш на 7, за да се застраховаш.Ето-моето е тръгнало на почти 8.И друго такова познавам.Моето е с добър учител-и на 6 в ПГУ пак беше ок.Другото е много зле горкото.Въпреки, че бе пазено да тръгне на 7 специално.Учителката вика, къса, и т.н....

# 462
  • Мнения: 120
Няма как.Панацея е това.То и на 8 да го пуснеш-супер подготвено-на нЕадекватен учител попадне ли-напразни усилия, пазене и прочее.В този смисъл аз апелирах за Проучване максимално, до колкото е въсможно.Среда училищна, учител, отзиви, нагласи, помещения, директор, участия на училището, обучения на учителите, униформи, зелени и бенбени училища, олимпиади и успеваемост-Всичко е от значение, Всичко...

Поне ще знам, че каквото е зависело от мен до момента, съм го направила, а не съм го пуснала директно в "мелачката". Simple Smile  Може пък при някои деца тази 1 година наистина да има значение? 

# 463
  • Мнения: 9 990
Може.И по-голямата част от родителите Знаят, Виждат, Консултират се и си чакат.Ако ми говорите за разните му там изключения-Винаги ги е имало и ще ги има.Като навсякъде и за всичко.Това не е ръководно и показателно .
А не леж на кълка, че е зависело от теб.От теб зависят твърде малко неща всъщност.Ама-порастете още малко, па ще разберете. Peace

# 464
  • Мнения: 120
Може.И по-голямата част от родителите Знаят, Виждат, Консултират се и си чакат.Ако ми говорите за разните му там изключения-Винаги ги е имало и ще ги има.Като навсякъде и за всичко.Това не е ръководно и показателно .
А не леж на кълка, че е зависело от теб.От теб зависят твърде малко неща всъщност.Ама-порастете още малко, па ще разберете. Peace

Абе, знам, виждам, консултирам се, ама то моето най-хубаво, най-умно. Simple Smile
Лесно можем да се объркаме като родители.
Иначе би било хубаво, ако в България, тъй като се позволява постъпването в 1-ви клас и на 6 години да има достоверен начин (поне на 90%) за диагностика на училищната готовност - родители, учители, психолози, медицински лица, всички заедно.

Последна редакция: вт, 01 мар 2011, 13:46 от KGK

Общи условия

Активация на акаунт