Отговори
# 2 970
  • София
  • Мнения: 62 595
О, не е само в този форум! Спомням си още преди моите да започнат училище, как ме навиваха всякакви хора, че е почти задължително всяко набедено за умно дете да ходи на курсове за подготовка към СМГ, че да може от пети клас да влезе там, защото там била истината и никъде другаде! Било грехота умните деца да остават по обикновените училища.
Отделно от няколко месеца насам все се спряга СМГ, вече образът и името на директорката на това училище ми е почти толкова познат, колкото и на ББ - то не бяха интервюта, то не бяха репортажи, то не бяха класации (на всичко отгоре грешно интерпретирани)! Още малко и от чешмата ще потече абревиатурата СМГ! А накрая, о, изненада, се оказа, че детето, станало първо на олимпиадата по български е от едно люлинско училище, дето за пръв път му чух името на това училище покрай успеха на това дете! Ако човек разгледа списъците с класиранията на олимпиадите ще види, че има доста деца от други, обикновени училища, включително олимпиадите по математика. После, в гимназиите пак децата не са само от СМГ, а гледам, че от езиковите гимназии и НПМГ има много силно участие, че и вземане на призовите места.

# 2 971
  • Мнения: 434
Нали уточнихме вече,че не става въпрос само за СМГ?!

# 2 972
  • Мнения: 1 479
Надарени академично деца?!  ooooh!
Следя темата от самото и начало и прочетох доста странни и истерични изказвания.
Истина е, че завистта понякога води и до истерия, ама какво да се прави - човешка черта.  Laughing

Не е честно и не е оправдано да се говори за математически дарби в началния курс като за нещо изключително. Това е изцяло погрешна и не водеща доникъде пътечка. Ситуацията е точно обратната - всички малки деца могат да бъдат математически гении, ако с тях се работи правилно, ако математиката им се представя като вълнуваща игра, ако получават доверие в способностите си, ако и ако... всеки от вас може да довърши изречението с много доводи.
Да изявяваш способностите си по състезания пък е съвсем друга бира и най-общо опира до наличие на спортна психика. Нищо общо с другото.
За да се развие нещо, то трябва да го има т.е. да е "навито".  Гениите не се "развиват" а се раждат като такива т.е. развиват вече "навитото" в тях. Вие май като съветскит "академик" Лисенко отричате гените на интелигенцията, която по ленинско разбиране е "говно нации".  Laughing Вземете и прочетете повече специализирана л-ра по въпроса за надарените деца..

А за такива имагинерни  за България проекти на обучение няма нито пари, нито адекватно общество. Още повече че имаме голям % малцинствени групи с обществено поведение, знания и морал, които на практика обезмислят прилагането на финландският модел.

И аз се дразня от пиедестала, на който  е поставен СМГ.
Аз пък не се дразня.  Laughing  Все ми едно кой е на върха - радва ме факта че има умни и будни деца. Дразня се от завистливи хора, подобни на тези от вица за българския казан.

# 2 973
  • Мнения: 50 675
о, изненада, се оказа, че детето, станало първо на олимпиадата по български е от едно люлинско училище, дето за пръв път му чух името на това училище покрай успеха на това дете! Ако човек разгледа списъците с класиранията на олимпиадите ще види, че има доста деца от други, обикновени училища, включително олимпиадите по математика. После, в гимназиите пак децата не са само от СМГ, а гледам, че от езиковите гимназии и НПМГ има много силно участие, че и вземане на призовите места.

СМГ едва ли има претенции да подготвя най-добрите олимпийци по БЕЛ. Те говорят само за деца с математически талант и нямат претенции да монополизират интелекта по принцип. Както сама пишеш, това че умните деца трябвало да учат в СМГ са го казали родители, а не учители или директорката на СМГ. Освен това борбата тук е за всички МГ-та, не за СМГ. Не сме виновни, че на журналистите СМГ им е най-близо и все за нея пишат.

Таланти има навсякъде и могат да се развиват навсякъде. Но най-добре се развиват при подобаващи грижи. МГ-тата нямат претенции да подготвят разностранни шампиони по всичко, та не виждам какво доказваш с примерите си. Но конкретно по математика, щем или не щем, СМГ дава повече призьори, отколкото всички други училища заедно. Конкретно за випуска на моето дете националният отбор по математика е еквивалентен на отбора на СМГ. Т.е. има 100% съвпадение.

# 2 974
  • Мнения: 434
о, изненада, се оказа, че детето, станало първо на олимпиадата по български е от едно люлинско училище, дето за пръв път му чух името на това училище покрай успеха на това дете! Ако човек разгледа списъците с класиранията на олимпиадите ще види, че има доста деца от други, обикновени училища, включително олимпиадите по математика. После, в гимназиите пак децата не са само от СМГ, а гледам, че от езиковите гимназии и НПМГ има много силно участие, че и вземане на призовите места.


Таланти има навсякъде и могат да се развиват навсякъде. Но най-добре се развиват при подобаващи грижи. МГ-тата нямат претенции да подготвят разностранни шампиони по всичко, та не виждам какво доказваш с примерите си. Но конкретно по математика, щем или не щем, СМГ дава повече призьори, отколкото всички други училища заедно. Конкретно за випуска на моето дете националният отбор по математика е еквивалентен на отбора на СМГ. Т.е. има 100% съвпадение.

Да,това е абсолютен факт.В нашето ПМГ има една паралелка след 4 клас-сега след 7 клас-2 от децата(с пълен отличен на НВО) отиват в СМГ,защото тук не могат да им дадат това,което могат в СМГ.

# 2 975
  • Мнения: 175


Това за умното дете дето и т.н. и аз бих могла да го кажа, ама не го казвам, защото е срамота и високомерие!  Конкретно за моето дете, резултатите му показаха, че не само не отстъпва, а и превъзхожда масата деца от СМГ, и то с хорариума в обикновено квартално училище. За мен е грубо и самохвалство родител толкова да се пъчи и да обяснява, че неговото дете било най-най и че не трябвало да се чувства неудобно. Въпрос на възпитание е да не го прави поне публично, защото обижда косвено хората, чиито деца учат в други училища. Няма нужда чак толкова да се надъхвате тук една-друга колко са ви супер децата, защото за страничния наблюдател изглежда доста неприятно и като демостриране на превъзходство.

Май не четеш какво пишеш? "Казвам ти, дъще, сещай се, снахо" или "Лиса знае сто приказки и всички за кокошката."

Целта на постовете ти да убедиш всички, че твоето дете е по-по без да е било в СМГ ли е?

Ако съм написала, че не ми е глупаво детето, съм го направила, защото го мисля и не ме е срам от това.
Но щеше да ме е срам, ако бях написала, че останалите деца са прости или глупави.
Това, че има по-трудолюбиви деца не съм го открила аз и съм твърдо убедена, че такива деца трябва да се развиват сред себеподобни.

# 2 976
  • Мнения: 1 007
Ха,ха, след "приватизацията" на висшето идва ред и на по ниските нива. А народа тук се чуди защо няма специализирани у-ща за надарените, защо се рушат работещи структури (MГ)  и защо в този батак така настойчиво се "интегрират" децата със СОП.
И ако в последствие се "окаже", че приемните изпити * след 4 клас в ДУ са в противоречие с европейските препоръки за България (равнопоставеност на основното образование), така критикувана именно за това, че създава елитарносст в ДУ (образователна социално изключваща философия т.е. свръхселективна образователна система), тогава лавината на добрите ученици ще се спусне от държавните към частните.  
* За мен решението с приемните изпити е съзнателно заложена "мина", която може да гръмне, когато "началството" горе реши че се нуждае от нейният ефект.
Хм, не се бях замисляла за това  Thinking Вече не знам. Радвам се, че излязохме невредими (дай, Боже!) от прогимназията и сега сме в хубаво училище. Дано гимназиите да не се пипат в следващите пет години и специално нашата да даде това, което съответства на славата й  Simple Smile То за умните деца пречки няма - ще постигнат своето. Въпросът е да им е по-лесно - а на тях им е лесно сред себеподобни.

# 2 977
  • Мнения: 1 479
Чувствам пролетарския дух на диктатурата на цървула,  времето когато беше гордост да се пише  "произхождам от бедно селско/работническо семейство." Ох, тогава интелигенцията не беше на мода, обидно беше да си интелигент,  ама то беше до едно време.

Гледам и сега същите пролетарски тенденции заливат форума - обидно е да имаш умно/интелигентно  дете.  

Хм, не се бях замисляла за това  Thinking
Има и по лош вариянт - интеграция на мургавите. (3х прекръстване)
Няма как правно да избягаме от това, защото има много неблагоприятни решения на съда в Страсбург по този въпрос. Тогава спасението е само в ЧУ.

Последна редакция: пт, 13 юли 2012, 13:16 от plamenhk

# 2 978
  • Мнения: 63
plamenhk, нещо против децата със СОП ли долавям? Thinking
И моля те, пиши грамотно!!!
Ако си забравил пише се "вариант".
Депутатите позволяват на всички училища прием след IV клас
Цитат
България е редовно критикувана, че има свръхселективна образователна система и че дели училищата на елитни и обикновени, вместо да се стреми към високо общо ниво.
Границите на свободата в образованието
Цитат
Задължението на държавата обаче далеч не се изчерпва с това да осигури безплатен и свободен достъп до образование. Тя трябва да гарантира равен достъп до учебните заведения за всички – включително да създаде подходящи условия за децата за увреждания и тези от малцинствените групи. Необходимо е да им бъде осигурено качествено образование, което да засили конкурентоспособността им и да ги защити от социална изолация.
Именно заради неизпълнението на тези си фундаментално задължения България е подлагана най-често на критики от страна на правозащитните организации, независимо, че до момента срещу страната няма повдигнати в Страсбург дела за дискриминация в образователната система.
Какво му се чудите? Натискът е отвън.

Последна редакция: пт, 13 юли 2012, 13:48 от Хамелеон

# 2 979
  • Мнения: 1 479
plamenhk, нещо против децата със СОП ли долавям? Thinking
НЕ !!!  
Чудя се как правно ще се оформи приемането на деца със СОП  в общообразователните у-ща с изпити. Предимство не могат да ползват, защото ще е дискриминация  - това не е специално у-ще,  а ако се приемат на общо основание трудно ще издържат конкуренцията.
И моля те, пиши грамотно!!!
Ако си забравил пише се "вариант".
Извинявам се - от дългата емиграция е.  Sad

Какво му се чудите? Натискът е отвън.
Хм, по скоро си мискя, че някой умело използва това за решаване на свои цели.

Последна редакция: пт, 13 юли 2012, 13:38 от plamenhk

# 2 980
  • Мнения: 719
13 юли 2012

Българи станаха шампиони в международна олимпиада по информатика

http://www.manager.bg/news/balgari-stanaha-shampioni-v-mezhdunar … da-po-informatika
Браво на децата от Ямбол,Шумен и София !!!

Последна редакция: пт, 13 юли 2012, 14:55 от One of you

# 2 981
  • Мнения: 63
plamenhk, прочети чл.22, ал.4 от ЗПУО.
Цитат
(4) Държавният образователен стандарт по ал. 2, т. 7 се приема с наредба на
министъра на образованието, младежта и науката, съгласувано с министъра на
здравеопазването, с министъра на труда и социалната политика, с министъра на културата,
министъра на физическото възпитание и спорта и министъра на правосъдието.

Когато публикуват ДОС ще ни се изясни.Надявам се. Wink

Последна редакция: пт, 13 юли 2012, 14:15 от Хамелеон

# 2 982
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, добре, цървул съм! Някой тук да не е роден в Париж или в Рим? Или да се изкара потомък на някой цар?
Много добре чета какво пиша аз и какво пишат другите! Искам да кажа това, което казвам - че умни и кадърни деца има нявсакъде, и не всички от тях искат да учат в МГ, а има и достатъчно много училища, в които могат да виреят и да се развиват съвсем добре И другите деца! Дори да вземеш най-посредственото дете, ако му дадеш двоен хорариум по математика, и от него ще излезе добър математик. Не отричам влиянието на гените, но слава Богу, превес взема образованието и работата с децата. Започвам да долавям някакво усещане за съзаклятие у родители на деца в МГ, все едно само те и техните деца са някакви висша раса, висша класа, а другите са... цървули и искат диктатура на църволите, както се изрази Пламен.

# 2 983
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
13 юли 2012

Българи станаха шампиони в международна олимпиада по информатика

http://www.manager.bg/news/balgari-stanaha-shampioni-v-mezhdunar … da-po-informatika
Браво на децата от Ямбол,Шумен и София !!!

Голямо браво на децата и от мен! Специални поздравления за най-малкия участник, страхотно постижение.
 Ето още една причина за съществуването на приема след 4 клас в МГ. Никъде другаде не може да се научи информатика на такова ниво! Дано се намери изход от ситуацията и приемът да бъде запазен.
 Andariel, не говорим за висша класа , а просто за деца харесващи математиката. Не всяко дете ще седне да решава задачи по няколко часа на ден. Но има и такива , които го правят и то за удоволствие. Това са децата , с които трябва да се работи допълнително, на едно по-високо ниво.
 За двойният хорариум не си права  Peace. За истинската състезателна математика трябва много повече от увеличени часове. Трябва талант, желание и много труд!
 За протокола ще спомена , че детето ми завърши 7 клас в квартално СОУ, имаше страхотни учители и получи отлична основа по всички предмети. Това , обаче не пречи да виждам положителната страна на  приема в МГ след 4 клас.

# 2 984
  • Мнения: 719



  http://www.tothefuturewithlove.net/why-study-scienceBG.html

Последна редакция: пт, 13 юли 2012, 15:37 от One of you

Общи условия

Активация на акаунт