Елитните училища - какво ги прави такива?

  • 22 063
  • 217
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 1 479
plamenhk не съм чула българин живеещ в Америка да се похвали, че детето му е в у-ще с 80% афро?!.. или бъркам? Всякой драпа със зъби и нокти за училище с преоблававащи бели и нагоре скъпи квартали с добри у-ща.
За основното образование записването е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО по местоживеене. По този начин проблемите на негрите с образованието си остават техни проблеми и не ги прехвърлят на главите на белите.

Единствено Judy разбра че става дума за ПРИНЦИП, но тя сие момиче на място. Експертите са на същото мнение , но приемането на тази принцип е политическо решение а никой политик не иска да изгуби електората си ,защото 90% от него желае дацата им  "да са в смесен клас с умни ... деца".  Дискриманация било да се селектират децата.  Да ама никой не пита тези 10% искат ли децата им да стагнират  и да не се развиват след като имат потенциал за това.  

Точно в тази ситуация ще се оказват българските деца ако ромите започнат  масово да посещават хубавите у-ща. И ромите са хора и те искат "да са в смесен клас с умни ... деца".  Mr. Green  Да ама българите не искат.  "Иначе сме демократи, толерантни сме."  (c)

При нас проблемът с елитните държавни основни училища е решен чрез изпити. Няма друг начин да селектирате кандитатите ако са повече от местата. Изпитът е подобен на тези от IQ т.е знанията там не играят съществена роля а способността да намирате решение на проблемите. Тъй като у-щето е с разширено изучаване на езици,  в изпита са залегнали въпроси показващи способността на децата да запомнят чужди думи. Например пускат им сеаудио  да речем 10 думи в продължение на х минути и след половин час ги изпитват да повторят какво са запомнили.
Класирането става по успеха от изпита а така се оформят и паралелките. В А клас влизат най добрите, в Б - останалите. По този се елиминират споровете тип "защо моето дете не е в тази група".

# 136
  • Пловдив
  • Мнения: 27 352
Случаят не касаеше ли Пловдив?
Не знам, аз си говоря за моята си камбанария.

# 137
  • Мнения: 1 128
...проблемите на негрите ...

Извинявай за контрата, но ти НЕ живееш в Америка и освен това ти хлопа дъската! Mr. Green

# 138
  • София
  • Мнения: 62 595
Ей, Пламене, голям веселяк си! особено с това как децата се записвали по местоживеенеи така се решава проблемът с афрото!  Laughing Значи, достатъчно е да си в подходящия квартал и да си бял, е, може и черен, но със съответното социално ниво, и готово! Пък си се закахърил за ромчетата.  Laughing

# 139
  • Мнения: 411
Попрочетох темата по диагонал ,защото и аз отдавна се вълнувам какво точно прави нарочените за елитни училища такива.
Преди 8 години избирах училище за най големия и отидох в най-елитното в града начално училище.Тъй като в града бяхме от 2 години аз също не знаех в какво се състои елитността.И така отидох при директора на разговор.Той надуто обясни ,че това не ни е по район и ако много искаме може например да сме спонсори.Попитах:Какво е по различното от останалите училища.Има ли стол-не.Има ли занималня-не.Има ли транспорт-не.Разполага ли с нещо по различно от останалите училища-не.
Е, каква била точно елитноста не разбрах.Тъй като нещо директора не ми стана лицеприятен записах сина ми в друго училище също нарочено за елитно.Слава богу попаднахме на страхотна начална учителка ,но след 4 ти клас нещата коренно се промениха.
Не ми харесва подготовката в държавно училище.Класовете са огромни,даскалите слабо мотивирани и често се сменят.Учителите ,които се опитват да си свършат качествено работата за това заплащане са еденици.Без частни уроци забравете за какъвто и да е успех на изпитите след седми клас.
Моя съвет към майките да не се втелячват да търсят елитно училище ,а предварително да знаят ,че без уроци и частна помощ  децата които постигат успех са голяма рядкост.
Аз съм разочарована от държавното училище.Големия продължава в частно -дано и там не бъдем разочаровани.

# 140
  • Мнения: 1 479
Ей, Пламене, голям веселяк си! ... Пък си се закахърил за ромчетата.  Laughing
Нееее, вие си ги искате. Всичките "плачете" децата ви  "да са в смесен клас" Mr. Green

Не забравяй че (виж картинката)   Mr. Green



Ако пък взематe, че що годе образоватe по "бавните" , после е нужно да им намерятe и работа, а такава и за останалите няма.
Само не ми плачете после че сте се изромчили.  Mr. Green Mr. Green Mr. Green

# 141
  • Мнения: 411
НЕ ОАКВАЙТЕ ТЕМАТА

# 142
  • Мнения: 2 885
Ей, Пламене, голям веселяк си! особено с това как децата се записвали по местоживеенеи така се решава проблемът с афрото!  Laughing Значи, достатъчно е да си в подходящия квартал и да си бял, е, може и черен, но със съответното социално ниво, и готово! Пък си се закахърил за ромчетата.  Laughing

Айде, айде. Няма какво да се правим на ощипани.

# 143
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз? Ощипана? Няма такова нещо! Просто ми стана интересно как човек, който е отишъл на другия край на света, изведнъж започва да дава акъл как, къде и с кого да учат децата тук. Да си гледа там живота и толкова! Така или иначе, повече нямам какво да му кажа.
Колкото конкретно за циганите, има значение къде се намира училището.Ако е между циганската махала и обикновен квартал, е логично да има проблеми.

# 144
  • Мнения: 2 885
Andariel, само циганите/негрите ли са проблем? Във всеки един по-голям град го има това.
Ми да, средната класа в Европа не ще да учи редом с емигрантските деца.....Има го и в София това, не е толкова силно изразено де.

Не знам защо толкова приемате навътре коментарите на Пламен?!

По темата...какъв елит/елитно в БГ. Справка -> Клюто. Mr. Green

# 145
  • София
  • Мнения: 62 595
Не искам повече да се разводнява темата покрай включването на Пламен, но ще ти отговоря. Ако си обърнала внимание, моите постове бяха фокусирани върху това каква е функцията на началното и основното образование и защо не е удачно децата да бъдат категоризирани по критерий айкю още от такава малка възраст. Не съм коментирала и намесвала циганите и негрите. Това го направи Пламен, та чак и снимки публикува. Затова не разбирам защо адресираш нещата до мен.

# 146
  • Мнения: 2 885
Права си, че се разводнява темата. Цитирах те и коментирах.
Няма какво да добавя.

# 147
  • Мнения: 1 479
моите постове бяха фокусирани върху това каква е функцията на началното и основното образование и защо не е удачно децата да бъдат категоризирани по критерий айкю още от такава малка възраст.
Не зная кога сте говорили за "айкю" и в каква връзка, но ще ви отговоря .
Практически такова тестиране не е възможно в широк мащаб защото продължава 3 -4 часа и изисква два дена работа на специалиста поради невъзможността на детето да издържи такова натоварване.
Освен това се тестира само в определени часове, защото мозъка показва различна активност през различните части на деня, за да са резултатите максимално реални за всички деца. Даже не говоря колко струва подобно изследване на обществото. С оглед на практическата неприложимост на такова изследване е неуместно въобще да говорим за  това.

Не съм коментирала и намесвала циганите и негрите. Това го направи Пламен, та чак и снимки публикува. Затова не разбирам защо адресираш нещата до мен.
Негрите ви дадох за пример как американците ПРИНЦИПНО са си решили въпросът с проблемите в началното образование, който принася разликата между тези раси/социален статут и пр. Дори не говоря  за системата от частни у-ща и у-ща за надарени деца (висок IQ)

Ние този пробле НЕ можем по обективни причини да го решаваме по същият начин, а той е повече от актуален. Проблемът трябва ПРИНЦИПНО да се реши  т.е да има ЗАКОНОВО основание. Аз предложих селекция чрез изпити и доста ПОДРОБНО (десет пункта) мотивирах решението си. В отговор не видях МОТИВИРАНИ възражения а една манифестация на стадната глупост - общи приказки дори притчи, личностни нападки, "горски" хумор и пр вероятно от засегнатите майки на тези 90%. Че как не се намери една жена (нали всичките сте майки т.е имате уж майчин инстинк) да маже че и тези 10% ДЕЦА  трябва да бъдат спокойни?  Sad

Не само смешен но и жалък е такъв егоистичен манталитет - да си градите щастието на своите деца за сметка на нещастието на други (умните 10%) т.е. "донорите" на вашето щастие. А когате стане въпрос че "донорите" могат да бъдат вашите деца, както е в случаят с циганетата, това не ви харесва.
Вместо да дъвчите локумите на демокрацията, по добре кажете как да се реши въпросът с циганетата и  тези 10%, които също имат право на РАЗВИТИЕ.

Как се правят елитни у-ща без селекция на децата и учителите ?  Как се решава ПРИНЦИПНО въпросът с приемането в основните у-ща ,когато местата са по малко от кандидатите?  ДЕРЬМОкратически ?

* дерьмо
http://en.wiktionary.org/wiki/%D0%B4%D0%B5%D1%80%D1%8C%D0%BC%D0%BE

Снимката публикувах именно защото съм "веселяк"  Mr. Green

PS. Г-жа asya asya хубаво е засегнала практиката на приемане . Браво!

Последна редакция: ср, 15 юни 2011, 08:49 от plamenhk

# 148
  • в света на илюзиите
  • Мнения: 646
Искам да предложа на вниманието ви една статия, много болезнено вярна, за "елита" на училищата и децата  Confused
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2011-06-15&article=371016

# 149
  • Мнения: 411
Благодаря за статията.Точно така си е.


Не можах да разбера за какво точно спорите около циганетата в училище.Просто нямах необходимото търпение да изчета всичко.Само да кажа ,че навремето в класа ми имаше три циганчета и с това не станах нито по умна нито по проста.Единственено ужасно ме дразнеше миризмата ,която илъчваше едното.Както и да е те учеха до осми клас,а аз си бях отличничка.
Когато започна сина ми в първи клас,заради интеграцията на ромите в нашето"елитно " училище бяха внедрени също три.Извозваха ги с автобус-сутрин и след това пак с автобус сиги прибираха в махалата.Те учиха до втори -трети клас.След това май са ги оженили -не знам.Та какво толкова спорите не ми е ясно.Нека да имат равен шанс като останалите деца ,но за съжаление проблема си е в тях ,а не в неприемането им в училищата.Все пак и те са хора и децата заслужават обучение,но проблема е доста по -сериозен и дълбок и внедряването им в райони ,които не са по местоживеенето им няма да го реши.

Общи условия

Активация на акаунт