Елитните училища - какво ги прави такива?

  • 22 119
  • 217
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 24 467
Judy ,
няма българско  Laughing! Българското явно не е елитно. Вероятно имаш опит - дай практически съвети как да си изберем училище.   bouquet
Много доволна бях от обучението ни І-ІV клас. Дори не вярвах, че моето дете ще ходи с такъв кеф на училище. Даже снощи пак си говорихме по този въпрос и той ме пита: "Мамо, ти нали помниш аз колко исках да ходя на училище до миналата година?".

Обиколих с него няколко училища /да съм точна- четири, две до моята работа  и две до у нас/. Той веднага си хареса едно от тези, които бяха близко до нас и до баба му и дядо му, голямо училище, с басейн, с отделно крило за малките, в което се учи само І смяна. За последните неща дори не съм му споменавала, той просто го хареса и каза- в него искам. В него- в него.
То далеч не минава за "елитно", но и нито аз, нито баща му носим тухли- четворки и не принадлежим към местната селска аристокрация или поне нямаме тези претенции.    Laughing За финансовите отношения- съвсем.

И за трите учителки имах добри отзиви от мои познати. Никоя не ни препоръчаха като по- добра от останалите две. Оставихме тогава на късмет.
Злато класна се падна. Направо шестица от лотарията. Децата за четири години нито са се били и помляли, нито са се мразили и групирали. Не знаеш от сегашната си позиция за колко важно намирам точно това. Отношенията като са наред и ученето е спокойно, и децата си обичат училището и, може да ти е странно, но ходят с удоволствие. Моят син болнични почти не е ползвал- 2-3 дни за четири години. Дисциплина като има- работата сама върви. Децата имаха чудесни резултати на матурите. И не ходеха по частни уроци.  Laughing

# 16
  • Мнения: 3 479
Конкретно на въпроса- заблудата на родители, ...

Много съм съгласна с тази част от мнението на Джуди. За принадлежността на заблудените родители към определена социална прослойка не смея да правя твърдения, срещала съм всякакви.
Опитът ми като родител на дете в училищна възраст е доста пространен, не бих искала да занимавам аудиторията с него.

За София се спрягат: Японското, Еврейското, Руското, Немското и Лицея в Горна Баня.

Г-жа Киркова, учителка по английски, от елитното еврейско училище (всъщност 134то) наричаше децата пачи и свине(действието се разиграва през учебната 2006-2007 г, ако не ме лъже паметта) .
И още, и още, и още ...
Да му се невиди и елитното училище, дето си подбира децата (защото там детето ми беше прието след подбор), а пък учителите са назначени по неясни критерии, изключващи професионализъм ooooh!

# 17
  • Мнения: 24 467
Ма DarkViolet, изброяването не е нито тясно професионално- социално, види се, нито изчерпателно- ограничително.На професионален език си говорим за граматическо тълкуване.
Иде реч за един особен тип манталитет.   Laughing
Причината за невъзможност да се класифицира по- тясно и изчерпателно за мен иде от дълбоките 45- от вселяняването на града и профанизацията на иначе нормално по- високите по света социални прослойки. Но да не доскучавам, че това е една друга тема.   Grinning

Чудесна форма на комуникация има г-жа Киркова от Еврейското училище, например! Адмирирам! Трябва всеки да си знае мястото, пардон, копанката и тенджерата /последното касае пачата/.

Последна редакция: вт, 22 фев 2011, 16:44 от Judy

# 18
  • Мнения: 8 995
Принадлежащи или не, хората се стремят да се припознаят някъде.
Общество без средна класа не може да функционира качествено.
А за да има средна класа, тя трябва да може да се припознае, не само като професия и реализация, а и като придобивки - добри жилища в добри квартали, добри училища, добра среда за обитаване.
Тук това не се случва.

Така че, дори в "елитно" начално училище средата, дисциплината, възпитанието и обучението на децата не са гарантирано по-качествени.
Така, както и обитаването на "елитен" квартал не ти гарантира по-качествен живот, по-добри съседи, повече спокойствие и по-малко мърсотия.

Е, разбира се,  за София вероятно има разлика дали ще учиш в Ботунец или в Лозенец, но всъщност "елитните" начални училища  не се намират в "елитните" квартали.

# 19
  • Мнения: 1 310
Аз свързвам елита на едно училище точно с подготовката, която дава, а подготовката си идва от учителите.  Peace
Кварталното училище е лъскаво отвън и отвътре, но като питах приятелки да ми препоръчат учителка, всяка казваше "Само да не е при нашата!". Crazy
Записах сина си в друго, не лъскаво училище - е няма такива учители просто! Синът ми е влюбен в тях, виждам за каква подготовка иде реч, а за редът и дисциплината - железни са.  Peace

# 20
  • Мнения: 51 747
Аз свързвам елита на едно училище точно с подготовката, която дава, а подготовката си идва от учителите.  Peace

Е, за началното училище може и да е така до голяма степен, но аз все пак бих казала, че подготовката зависи също толкова и от децата. Ако голяма част от децата са немотивирани или бавно напредващи учителят трябва да ги изчаква. Затова в елитните учлища освен преподавателите, елитна е и средата. Имам предвид деца с акъл и мотивация, а не непременно деца на богаташи и аристократи.

# 21
  • Мнения: 1 310
Аз свързвам елита на едно училище точно с подготовката, която дава, а подготовката си идва от учителите.  Peace

Е, за началното училище може и да е така до голяма степен, но аз все пак бих казала, че подготовката зависи също толкова и от децата. Ако голяма част от децата са немотивирани или бавно напредващи учителят трябва да ги изчаква. Затова в елитните учлища освен преподавателите, елитна е и средата. Имам предвид деца с акъл и мотивация, а не непременно деца на богаташи и аристократи.
За горните класове - съм абсолютно съгласна.  Peace

# 22
  • Мнения: 24 467
И аз останах с впечатление, че до момента си лафим за начално обучение, училище и учител.
То не, че и по- нагоре масово пак не е по подобен начин...
За мен проблемите идват от класен, който не е на място. Той събира деца от ДГ и подгответа, които не се познават и трябва да направи от тях колектив с дисциплина. Ако остави 6-7 годишните "да се оправят сами" със сигурност ще стане едно голямо нищо, т.к. е невъзможно това да се очаква от такива малки деца. Това нещо не стане ли- проблемите със самото обучение няма да закъснеят. И да има някое друго зрънце не бива да се забравя, че децата са още малки и може да им се бае. Видях нагледно, че може, дори на деца със СОП с агресивно поведение. Ако някое дете създава особено много проблеми и класният е на място ще си защити колектива, не зрънцето. Акъл и собствена мотивация идат по- нагоре, според мен дори едва след VІІ, че и по- горен клас. До тогава и акълът и мотивацията са основно на родителите. А те често пропускат да отделят собствените си виждания от тези, на децата си или закъсняват твърде много с осъзнаването на разликата.
У нас среда няма- нито в обществото, нито в училището.  Laughing Среда и в двата смисъла. "Елитът" също е едно такова мешало, като примера от първия ми пост. Селската и градска аристокрация в нашенски вариант, строителят с пари и самочувствие от чужбина, футболистът и манекенката /тез пък бяха от типажите на Нова, но мисля стана ясно, че примерите не са с обобщаващ характер/, тираджията и т.н. Като притуря огромното количество "връзки", ползвани при влизането и обучението в училищата /у нас е паяжина цяла, не отделни малки връзчици, съставляващи изключения и не само в училищата/, мисълта за "елитност "тотално ме е напуснала още от ДГ.  Връзките са си просто връзки, те елит не правят, напротив, развалят го в зародиш. В един момент човек почва да предпочита не чак толкоз елитно училище, понеже разбира колко илюзорно понятие е това.
За да е елитно училището още в начална степен, то следва на входа да има подбор за качества на децата /местожителството им е нищо, като база за сравнение, за професията на родителите и познанствата им пък въобще да не споменавам/, като се съчини механизъм, предпазващ от разяждащата обществото ни връзкарско- ронинско- съседска система. В противен случай кой ви гарантира, че изобщо децата са "подбрани" и че учителите, всичките, са истински професионалисти, а не просто поредните нереализирали се по други места тройкаджии от приемни изпити за ВУЗ? Туй, на което мога евентуално да разчитам, при положение, че не може да се разчита у нас на обективен подбор на децата, е поне свестен начален учител, за когото мога само да разпитам мои близки и познати и да се доверя на преценката им.

Последна редакция: ср, 23 фев 2011, 07:48 от Judy

# 23
  • Мнения: 8 999
Училището на моите деца се води "елитно" по не знам какви критерии, обаче. Беше си едно смотано квартално основно училище, а изведнъж стана предпочитано. Директорката е оправна и дейна мадама, вре се навсякъде и успява да изкрънка пари за училището. Личи му и по външния вид /нищо, че е на 115 г./, и по обзавеждането на кабинетите, и по подбора на кадри /все млади хора, амбициозни и напористи, които яростно се борят техният клас да е най-добър!/.
Но за мен определящо беше средата, в която ще попадне детето ми. Затова нямах никакво колебание, когато с другите родители на децата от групата в детската градина, решихме да не разделяме децата и да ги запишем в един клас. По същия начин се събра и класа на сина ми, и на дъщеря ми. Много съм доволна, защото познавам всичките родители, знам, че са хора интелигентни, възпитани и сговорчиви. Познавам и децата им /от бебета/.
Ето това съчетание за мен е елитно. Като за начален курс. Ако липсваше някой от горните елементи, не бих определила училището като елитно /независимо, че е набедено за такова/.

# 24
  • Мнения: 51 747
За да е елитно училището още в начална степен, то следва на входа да има подбор за качества на децата /местожителството им е нищо, като база за сравнение, за професията на родителите и познанствата им пък въобще да не споменавам/, като се съчини механизъм, предпазващ от разяждащата обществото ни връзкарско- ронинско- съседска система. В противен случай кой ви гарантира, че изобщо децата са "подбрани" и че учителите, всичките, са истински професионалисти, а не просто поредните нереализирали се по други места тройкаджии от приемни изпити за ВУЗ? Туй, на което мога евентуално да разчитам, при положение, че не може да се разчита у нас на обективен подбор на децата, е поне свестен начален учител, за когото мога само да разпитам мои близки и познати и да се доверя на преценката им.

Ма естествено, че е така. И затова елитни училища от 1 клас няма. Е, онова италианското, ама там нещата са други Wink
Елитните училища започват там, където има обективен приемен изпит и по правило връзките и парите не важат директно. Индиректно парите си оказват влияние - купуват се уроци при най-добрите учители, но това в края на краищата пак води до качване на нивото. Може евентуално да има и 1, 2 или 3 деца "парашутисти", но и те не развалят картинката. За да е елитно училището трябва да събере елит, а това става с отсяване на много желаещи (ако желаещите са 110, а местата 100 келфайда от изпита). После в такива училища отиват и най-добрите учители, защото там усещат удовлетворение от работата си (а най-добрите търсят това) и не им се налага да се правят на пъдари, защото децата искат да научат.  А ако се намерят пари и за материалната база и... ето ти елитно училище.

# 25
  • Мнения: 24 467
Тъй е, няма, като се върнем особено на началните /основните/ училища.
За Италианското такива сладки теми има. Така съм се забавлявала...  Laughing
Добре би било поне въпросните пари само да купуваха уроци от отличните преподаватели и от това да следваше реално повишаване на знания на детето... Ама не се купуват знания само у нас, уви...  Sunglasses Като се купи място и след това се внася абонамент за поддръжка става мазало. Да ти кажа 2-3 деца стигат да омажат пейзажа.

# 26
  • Мнения: 1 938

Или отива в частното, редом с децата на милионери, футболисти, фолкпевици и тук-там по някой редови ученик или в държавното сред децата на "професионалиста по носене на тухли четворки", таксиметровия шофьор и пак тук-там по някой редови ученик.




И кое отличава децата от частните и държавните училища като не бройм финансовите възможности на родителите.Знам за учители в частните училища които не смеят и минимално изискване към поверените им отрочета да наложат.В един момен се стига до там,че е по-добре в държавното училище с добър преподавател.

# 27
  • Мнения: 753
Елитното училище за мен е най-близкото училище newsm10

Говорим естествено за основно и средно образование.

За тези, които са "уж" елитни мога мнооого да говоря.Имам познати дечица от няколко елитни у-ща, като ги слушам какво говорят, и на какво ниво е преподаването, сериозно се замислям дали те изобщо са елитни.Тази дума по-скора са я "лепнали" родителите за училищата в които се влиза по-трудно.

# 28
  • навсякъде
  • Мнения: 350
ние си имаме само една гимназия /основното училище го закриха/ "елитна" е и още как всички са събрани накуп /бедни, богати, бели, черни  Joy с родители с претенции и без претенции и т.н.

# 29
  • София
  • Мнения: 1 861
Този въпрос за „елитните” и аз отдавна си го задавам, всъщност откакто чета форума. Непрекъснато се споменават, и то не елитни, а „елитни”. Чак в тази тема най-после някой конкретизира за Варна едикои си, а за София това, онова и бимбистанското... Балагодаря, за което – до сега ми бяха мистерия някаква! Едно време, в предфорумските ми години, само за лицея в Горна Баня бах чувала такова определение.
Присъединявам се към мнението за обективна пресявка на входа и също бих добавила и елитни резултати на изхода. За съжаление не съм виждала някъде класация по втори параграф... Ако има такава, бих признала първите в нея за елитни! Стига резултатът да е що годе постоянен...

Общи условия

Активация на акаунт