Взеха ми пари неправомерно-как да постъпя ?

  • 16 547
  • 125
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 80
До колкото изчитам, в левова с/ка е постъпил превод във валута, цитира се и Наредба № 3, но освен всичко друго съгласно съответната тарифа на банката има и такса "входящ валутен превод", защото държавата от която са преведени парите е в ЕИО, а в такъв случай разноските са тип SHA и ето къде може да се окаже разликата от валутни единици. Ако питаш мен, пусни жалба в сектор жалби на съответната банка и в Paypal и очаквай разрешение на въпроса.

# 31
  • Мнения: 4 300
За казуса на авторката според мен няма значение нашето законодателство, а общите условия на Пейпал. Защото в случая  те са инициатор и на грешната, и на коригиращата транзакция, а банката няма никакво право на контрол върху тях.
Специално за картовите операции, съм 99.99% сигурна, че Виза и МК си запазват правото на разлика до определен брой дни в осчетоводяване на операциите, което автоматично води до различен валутен курс. Не съм водила някаква статистика колко често се случва обаче ( то аз и не плащам толкова големи суми, за да го забележа, честно казано).

# 32
  • Мнения: 4 892
Например аз като банков служител вместо на Гинка преведа 100 лв на Пенка, след това имам право да си ги взема обранто от Пенка без да я питам съгласна ли е да ги върне.
Само да ми обясните по подробно, ако може, защото аз не съм много съгласна с това.
....
Доколкото помня коригирането на грешни преводи става по реда на чл.9 от Наредба 3. Със сигурност има и други норм.актове, указания на БНБ в тази връзка, както и ЗЗД,според който ако си получил нещо неправеомерно дължиш връщането му.
Но все пак темата не е за това, а и аз не се чувствам уверена да водя юридически спорове.
А ти сигурно си юрист, иначе нямаше да пишеш за дохода от превалутиране  Wink

Екзактли Wink

В случай на техническа грешка от страна на банката се касае за банково искане, което бива удовлетворено, съгласно наредба номер 3 на БНБ като в този случай все пак е етично да бъде уведомен този, на когото ще "дръпнат" сумата.

Когато се касае за подобни проблеми, произтекли от самите клиентите, тогава банката няма право да пипа по сметките на когото и да било, за да решава спор или да поправя грешка нито пък да връща суми. Би било неправомерно! Има други нормативни уредби и подходи, ако се наложи.


Моят скромен съвет е авторката да се обърне директно към ПейПал.   Wink

# 33
  • Мнения: 2 917
След всичко прочетено, в мен възникна простичкият въпрос - ако до момента на коригиращата транзакция, авторката хипотетично беше изтеглила наличните си средства от сметката, как щеше да се извърши превалутирането като няма пари и кой тогава щеше да понесе разликата, която сега е за нейна сметка? Банката, ПейПал?
Чиста хипотеза, но и възможна за случване...

# 34
  • Мнения: 4 892
След всичко прочетено, в мен възникна простичкият въпрос - ако до момента на коригиращата транзакция, авторката хипотетично беше изтеглила наличните си средства от сметката, как щеше да се извърши превалутирането като няма пари и кой тогава щеше да понесе разликата, която сега е за нейна сметка? Банката, ПейПал?
Чиста хипотеза, но и възможна за случване...

За сметка на банката, нищо странно няма. Докато не си възстанови парите. Банките си оценяват риска.
Все пак всеки знае и колко некоректни кредитополучтели има, например.Така че тези неща са предвидени от банките. А много от тях блокират суми на своите картодържатели. 

# 35
  • Мнения: 12 722
А защо не си направиш сметка в паундс  Laughing Защото съвсем лаишки го казвам - ПейРал са пратили паунд, искат си паунд. 

# 36
  • Мнения: 5 539
Знаете ли кое ми е по-обидно. Банковия служител ми каза същото, като вас, да се обърна към PayPal, защото ПИБ нямала вина в случая. Чудя се обаче, това ако се бе случило на една германка или англичанка, дали банковия служител щеше да я прати да се занимава с PayPal или той самия щеше да направи всичко възможно за своя клиент /настоящ и бъдещ/, за да се изясни случая. Едва ли банката щеше да остави клиента си така разочарован, както бях аз днес...

Права си.
Наскоро имахме проблем с Пейпал, оказа се, че необосновано са дръпнали пари от сметка в Банк ъв Америка. Банката предлага онлайн връзка по скайп с клиентите си за решаване на подобни проблеми. Свързахме се с тях, описахме им ситуацията, дадохме нужните данни за съответните транзакции и служителят пое ангажимента да подаде от наше име жалба пред Пейпал. Няколко седмици по-късно се получи писмо, че сумата е възстановена по сметката и се извиняват и ни благодарят, че сме им клиенти. Какво да говорим повече?!

# 37
  • София, център
  • Мнения: 3 455
До скоро работех в застрахователно дружество.
При една щета от злополука, вместо на застрахования, бяхме превели парите от обезщетението на фирмата, продала му ортеза, тъй като и нейната сметка фигурираше в подадената документация. Човекът беше си донесъл всички документи във връзка с инцидента.
От фирмата, продала му ортезата моментално се свързаха с нас, за да ни попитат за какво сме им превели пари. Така установихме грешката. Те директно върнаха парите с обратен превод за наша сметка.

В случая авторката попада в ситуацията на фирмата с ортезата. Връща парите за своя сметка. Но тук се явява Пейпал, поради чиято грешка е извършен повторен превод. Съответно би следвало Пейпал да възстанови разликата от превалутирането.

Това е моето мнение.

# 38
  • София
  • Мнения: 31 397
Paypal е трябвало да направят коригиращата транзакция с датата на сгрешената транзакция принципно.
Друг е въпросът, че за плащане чрез Paypal често в банката те питат, дали имаш намерение да пазариш в чужда валута и те съветват сметката да е в същата валута, за да няма риск от загуба при промяна на валутния курс т.е. забавяне на осчетоводяването и оттам загуба за клиента. Поне ОББ винаги дават този съвет и обясняват наличието на подобен риск.

# 39
  • София
  • Мнения: 9 248
Много интересна тема. Излиза, че е възможно някой да си нарежда пари от чужда сметка, без титуляра да бъде уведомен и без неговото съгласие? Пък и титуляра да плаща за тази работа.  newsm78

# 40
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 370
Получих отговор от PayPal:

Dear.........,

Thank you for contacting PayPal regarding a duplicate withdrawal.

I have read your email and reviewed your PayPal account carefully and I
can see that you received an email regarding an issue with a duplicate
withdrawal to your credit card.

I understand from your email that when the duplicate withdrawal was
reversed there was a difference of 26.69 BGN taken from your account. I
would like to apologise for the inconvenience.

I have escalated this issue for you, as soon as there has been an update
we will contact you directly via email.

We appreciate your patience and understanding regarding this matter. If
you need further assistance please do not hesitate to contact us again.

Yours sincerely,
Karina
PayPal


Ще чакам да разгледат случая ми и ще ви държа в течение за резултата. Но съм разочарована от банката, за мен банковия служител, трябваше да направи това, което направих аз, защото в случая банката ме представлява мен.
Ще напиша жалба до банката с копие до съответните институции, които ме посъветвахте, но жалбата няма да е за кой крив и кой прав.
Ще искам да ми обяснят:
1. Защо нямам смс, който да ме извести за теглена на пари от сметката ми, след като имам активирана тази услуга.
2. Защо банковия служител ме остави да се оправям сама в тази ситуация и дори имаше нахалството да ме пита, защо не съм си отворила сметката в паунди.
3.Как е възможно да излязат пари от сметката ми без аз да съм наредила подобно действие



# 41
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 370
При подобни операции се приема, че титуляра на сметката е наредил подобна транзакция.
Иначе от банката трябва да ти се обаждат всеки път, когато пазаруваш от интернет магазин, за да те пита аджеба, дали точно ти си разрешил подобна транзакция.
...




При плащане чрез интернет, пак си въвеждаш картата, кода, никнейма и т.н /доказателство, че съм аз/
Така, че това, което даваш за пример, няма общо с източване на пари от моята сметка, та било то под формата на отменена транзакция

# 42
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 370
Ето и финала, който е в моя полза  Simple Smile

Dear .....
Thank you for contacting PayPal. We understand your concern about the
duplicated withdrawals to your Visa card and the currency conversion
charges by your bank.

First and for most, I would like to extend my sincerest apologies for
the inconvenience you have experienced in this matter.

I understand that you are concerned about the currency conversion
charges that your bank applied to your bank account due to the reversal
of the duplicated withdrawals issue. Please be advised that PayPal will
refund you these fees once we receive copy of your Visa card statements
showing these charges.

Please fax the required documents to ......
- Include a cover sheet stating: 'Attention-Global Duplicated
withdrawals issue'. On the same cover page, include your name and the
email address registered to your PayPal account so we can identify the
account.

- A copy of the credit/debit card statement that shows at least the last
four digits of the card, your name and your postal address that matches
the address registered in your PayPal account and the reversed
transaction by PayPal including the fees charged by your bank.

Please be advised that:

- The faxed documents are sent to a secure fax server.
- The only information you need to show for your credit card is your
name, your email address, your physical address and the last four digits
of the card number.
- The information must be legible and match the information on your
PayPal account.

We will contact you by email once we review your documentation.

Please let us know if you require any further assistance.

Yours sincerely,
Hind
PayPal

За мен извода е следния: Пази боже, да направи грешка нашенска банка, че щях да си видя парите на куково лято, че и глоба щях да отнеса, за това, че съм ги притеснила !
След, като ми преведат парите PayPal, ще напиша жалбата, за която ви писах по нагоре и ще ви държа в течение. Смятам, че темата е полезна за всеки  Simple Smile
Един съвет към банковите служители: Моля, научете се да бъдете отзивчиви и съпричастни към клиентите, защото всеки клиент е важен за банката. Научете се да работите, като колегите си в по-развитите държави, има какво да научите от тях. Това е пожелание с най-добри чувства.

# 43
  • Мнения: 4 300
Само да уточня две неща- първо Пейпал пишат, че тепърва ще разгледат случая, след като получат документите ти. И второ, пишат ти за такси- fees, charges- a не за разлика от валутен курс, което ме навежда на мисълта, че не са ти разбрали дерта  изобщо.
Според мен ще се оправят нещата, но не го казвам на база на получения дотук отговор   Wink

пп. някои от нас са банкови служители в развити държави Flutter

ppp. Лилита е писала за съвсем различно нещо, нарича се оспорване на транзакция и винаги  се прави през банката издател.

Последна редакция: чт, 28 апр 2011, 21:24 от Рокси

# 44
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 370
Само да уточня две неща- първо Пейпал пишат, че тепърва ще разгледат случая, след като получат документите ти. И второ, пишат ти за такси- fees, charges- a не за разлика от валутен курс, което ме навежда на мисълта, че не са ти разбрали дерта  изобщо.
Според мен ще се оправят нещата, но не го казвам на база на получения дотук отговор   Wink

пп. някои от нас са банкови служители в развити държави Flutter

ppp. Лилита е писала за съвсем различно нещо, нарича се оспорване на транзакция и винаги  се прави през банката издател.

Това оспорване на транзакция струва 20лв. в ПИБ.
Ти като служител в банка в една развита държава, как щеше да постъпиш в такава ситуация ?

Общи условия

Активация на акаунт