Взеха ми пари неправомерно-как да постъпя ?

  • 15 897
  • 125
  •   1
Отговори
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
Нека ви споделя какво ми се случи, а вие кажете кой е виновен и как да постъпя.

Постъпват ми пари в сметката на 11.04.11 два пъти. Демек една и съща сума идва в моята сметка на два пъти. Тази сума /първата/ я нареждам аз от моя PayPal акаунт към банковата ми сметка в Първа Инвестиционна банка, втората сума, която идва в сметката ми се осчетоводява 2 дни по-късно, но тази сума е наредена грешно от системата на PayPal.

Сумата е в паунди и съответно моята сметка в банката е в лева и паундите се превалутират в лева в моята сметка. Получавам писмо от PayPal в което пише, че еди каква си сума и дрън дрън, демек са разбрали за грешката си и ще си възстановят сумата. До тук добре. Идва момента на връщането на парите.

Банката /първа инвестиционна/ дърпа тези пари, но с 25лв. в повече и ги връща на PayPal, без да ме пита никой, без смс известяване, което аз имам активирано !

Отивам аз в банката и казвам: Липсват ми пари от сметката, моля да ми кажете, защо и как.
Момичето започва да търси, в този момент аз започнах да и обяснявам, каква е ситуацията и тя се свърза с картов отдел. От там и говорят нещо, тя затваря и ми казва, че проблема ми е в отношението с PayPal, там съм подписала с търговеца условия и трябва да ги прегледам, ако има проблем трябва да се обърна към PayPal.

Аз отговарям, че нямам претенции към PayPal, а към банката, защото аз не губя от PayPal, а губя от банката и курса на превалутиране.
Демек аз нямам претенции, че са си възстановили парите /които не са мои/. Имам претенции, че нямам вина, че се е случило всичко това и защо след като са постъпили грешни пари х, не се възстановяват пари х, а у ? Защо никой не ме известява за тази ситуация изобщо ? И кой дава право на банката да ми взима пари без да ме пита от личната ми сметка ?

Отговор: А вие защо не сте си отворили сметка в паунди ?  ooooh!
Можете да подадете жалба за разглеждане на транзакция, но ако сметнат, че жалбата ви е неоснователна ще платите 20лв.

Аз питам: Ако утре някой по-погрешка ми изпрати 10 000 паунда и после си ги иска обратно, аз колко ще трябва да платя за тази грешка ?
Отговор не получих !



Моля някой, който е наясно с банковите истории да ми каже как да постъпя   bouquet

# 1
  • Мнения: 2 401
Не знам кой крив кой прав (най-вероятно и двете страни са прави), но ще следя с интерес мненията на спецовете.
Пп. Ти  си наредила прехвърляне и на двете суми?

# 2
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
Не знам кой крив кой прав (най-вероятно и двете страни са прави), но ще следя с интерес мненията на спецовете.
Пп. Ти  си наредила прехвърляне и на двете суми?

Не. Аз нареждам превод от PayPal акаунта ми към моята сметка в Първа Инвестиционна сумата от примерно 1 паунд. Този 1 паунд идва в моята сметка на 11.04 и същия този 1 паунд идва в моята сметка още веднъж, но се осчетоводява след 2 дена. Демек аз нареждам само първата сума, а по погрешка в системата тази сума идва при мен два пъти.

Другото, което е, че 1 паунд на 11.04 е превалутиран примерно на 2.20лв. а при постъпване на втората сума е превалутиран на 2.18лв. А при връщане на парите към PayPal на 2.35лв.

Цифрите са други, просто давам пример с единия паунд  Simple Smile





# 3
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 5 489
Това е курсова разлика и според мен банката няма никаква вина, че ПейПал са объркали 2пъти да ти прехвърлят една и съща сума и след това са си поискат парите. Твоята сметка е левова и когато са постъпили лирите те са ги купили по курса си за деня, когато постъпва искане от ПейПал да се възстановят парите, те ти продават лири. Според мен така би постъпила всяка банка, но може и да бъркам

# 4
  • Мнения: 4 300
Aко правилно съм разбрала казуса нямаш основание за претенции по повод валутния курс, поне не и към обслужваща ти банка.
Всички операции по карти се осчетоводяват по курсове на Виза/Мастъркард, а не по търговския обменен курс на съответната банка.
Ето тук можеш да провериш за Виза - http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consumer_ex_rates.jsp

Ако банката сгреши, тя осчетоводява точно обратна операция, със същата дата ( ако е възможно) като оригиналната. Т.е. ако грешката беше на банката, нямаше да имап курсова разлика.
В случая грешката е на Пей Пал и всякакви претенции следва да бъдат отнасяни към тях.
Обърни внимание, че е възможно да има разлика между деня, в който ти си извършила покупката и деня, в който парите са отразени по картата ти, респ. разлика и в курсовете.
Аз питам: Ако утре някой по-погрешка ми изпрати 10 000 паунда и после си ги иска обратно, аз колко ще трябва да платя за тази грешка ?
По принцип всяка грешка е за сметка на този, който я е допуснал.
 Съвсем друг въпрос е, че на огромна част от гражданите им липсва култура на общуване и предпочитат да се нахвърлят агресивно върху този, който им е пред очите, вместо да се заинтересуват кротко и любезно какво точно се е случило и към кого да се обърнат. Грешките са нормално нещо в хода на всяка работа и съм повече от убедена, че  ги допускат и агресивните граждани. Това го пиша  по принцип, и като молба дори, от името на човек, който е бил от другата страна на гишето.

Последна редакция: вт, 26 апр 2011, 21:10 от Рокси

# 5
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
Рокси, аз нямам покупка, обаче. Аз си прехвърлям лични пари от една сметка в друга. В случая аз каква вина имам, за да си го отнасям аз, с това превалутиране.

За мен банката би трябвало след нулирането на транзакцията да си върне парите на ПейПал по същия курс, защо аз съм ощетената, а не ПейПал в случая, които са сгрешили.

И защо вообще банката разрешава да се извършва нещо без моето знание ? Имат ли право да взимат пари от личната ми сметка без моето съгласие?

# 6
  • Мнения: 4 300
Защо изобщо питаш, след като не чуваш?Simple Smile
Банката нито ти е взела пари, нито ти ги е върнала. Тя е посредник между теб и Пейпал и изпълнява нареждания.
Грешката е на Пейпал и всякакви претенции следва да бъдат отнесени към тях.

# 7
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
За кои агресивни граждани питаш ? Къде видя агресия във въпроса, който цитираш ? Аз смятам, че това е един много важен въпрос за мен. И кой да попитам, след като служителката към, която се обърнах в момента представлява банката, а аз себе си.

# 8
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
Да банката е посредник, но превалутирането е по курса на ПИБ, а не на PayPal. И аз губя пари от ПИБ в случая.

А имат ли право да пипат личната ми сметка и да се разпореждат с нея, без мое съгласие ?

# 9
  • Мнения: 22 498
doniboni, трябва да се обърнеш към Пей Пал, а не към банката.
Банката е получила искане от пей пал за сумата Х и съответно тя го прехвърля. Дали вече сумата е същата като сума А в началото, не е нейн проблем.
Така че, пишеш на хелп центъра в пей пал, обясняваш ситуацията и ги караш да ти върнат надвзетите пари.
Ако вече те са "надвзети" заради разлика в курса, едва ли ще ти обърнат внимание.
Реално те си получават сума Х в паунда, а колко на теб ти струва тя в БГ лев не ги интересува.

# 10
  • Варна
  • Мнения: 1 423
Така де, банката е посредник и изпълнява нареждания, само че при връщането на парите чии нареждания е изпълнила? На собственика на сметката (който не е давал подобни) или на пейпал? И ако е второто, по силата на какви обстоятелства някой може да се разпорежда със сметка, на която не е титуляр?
Това предполагам има предвид авторката.
Ще следя с интерес.

# 11
  • Мнения: 4 300
Защо не четете? Курсът, по който се превалутират сумите, не е на банката, а на съответната организация- виза, мастъркард, пейпал в зависимост от транзакцията.

# 12
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
,,,
Ако вече те са "надвзети" заради разлика в курса, едва ли ще ти обърнат внимание.
Реално те си получават сума Х в паунда, а колко на теб ти струва тя в БГ лев не ги интересува.

Какво значи, "не ги интересува". Защо аз трябва да плащам от джоба си близо 30лв. за нещо, което аз нямам грам вина ?
Ако се обърна към ПейПал те ще ми кажат, че са си взели сумата " х " от мен, но за мен е "у" заради курса на ПИБ. За мен ПИБ е виновна и то не по 1 точка само.

Кажете има ли резон в това:
1.  Защо аз трябва да плащам от джоба си близо 30лв. за нещо, което аз нямам грам вина ?
2. ПИБ има ли право да изпълнява нареждания на PayPal, без мое знание ?
3. Защо нямам sms известяване за взетите пари, след като имам такава активирана услуга ?

# 13
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
Рокси по курс на банката е, защото служителката попита картовия отдел и те и отговориха. Ако не е така, тя изобщо нямаше да зададе този въпрос на колежката си.
Въпрос и беше: Това наш курс ли е или техен ?

Но аз не разбрах отговора, де, тя така и не ми каза, какво и е казала колежката

# 14
  • Мнения: 22 498
doniboni, защото е така. Те са наредили да получат сумата Х в паунди. В БГ банката ти, при теб ПИБ ти дърпа от сметката съответната сума в лева. И естествено при разлика в курса се получава и тази разлика от 30лв.
Вина няма никой. Нито от пей пал ще ти върнат пари (те са си получили точната сума), нито от ПИБ ще го направят (тъй като те от своя страна е трябвало да "изпратят" въпросната сума).
И макар грешката да е на пей пал, че са ти прехвърлили 2пъти една и съща сума, а след това са изискали едната...те нямат вина за това, че курса не е фиксиран.

Общи условия

Активация на акаунт