Частни детски градини София 3

  • 67 434
  • 760
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 2 652
За учебните програми мога да споделя следното (Danybon също го е споменала): преди доста години работех в Американския колеж и там покриваха до голяма степен американската образователна система (по техни учебници си учеха), но също така и българската. В резултат децата учеха по 8 часа на ден - от 8 сутрин до 3 следобед, с почивка за обяд, разбира се. Предполагам, че и за Монтесори ще е подобно положението, ако искат хем да удовлетворят изискванията на МОН, хем да си следват Монтесори педагогиката.

Да, нещо такова и правят - до обяд Монтесори, следобяд Моливко примерно. Интересното в случая е, че децата покриват едни и същи знания и умения (при Монтесори дори повече), просто чрез различен подход и методология. Основната разлика е, че при Монтесори няма нищо абстрактно - за всяко едно знание/умение просто си има съответен интерактивен материал.

Все едно ли е да обясняваш на децата цифри, числа и количества, вместо да им ги покажеш нагледно - единиците са отделни перлички, десетиците са 10 свързани перлички, стотиците плочка перлички, хилядарките - куб от перлички. Т.е. те могат да видят/пипнат хиляди и да съставят четирицифрени числа без проблем и без да се шашкат от големината на числото. Докато по МОН това с големите числа се случва абстрактно и теоритично - нещо, което мозъкът на децата не може да приеме.

Olive, доколкото знам има вече изработена програма, представена в мионистерството. Какво ще се случи с нея не е ясно... без съответното лоби.

# 706
  • Мнения: 4 555
В резултат децата учеха по 8 часа на ден - от 8 сутрин до 3 следобед, с почивка за обяд, разбира се. Предполагам, че и за Монтесори ще е подобно положението, ако искат хем да удовлетворят изискванията на МОН, хем да си следват Монтесори педагогиката.
Не мисля, че ще е така, защото доколкото съм наясно, Монтесори е метод за преподаване и не е обвързан с конкретни задължителни знания, които детето трябва да придобие.
МОН има изискване към знанията, но те могат да бъдат придобити чрез много различни методики, включително Монтесори.
Така че не е нужно да се учи по две образователни системи целодневно, по-скоро задължителните знания от МОН да бъдат преподавани чрез Монтесори методиката.
Тази програма, която са внесли в министерството представлява точно това. Срещу всяко изискване е посочено с кой материал и с каква работа се постига съответното знание или умение. Вместо децата да седнат по чиновете и учителят да се изправи пред тях да преподава, а на другия ден да има "Излез на дъската да разкажеш урока" или "Прочети си домашната", всяко си избира материал и си работи с него 1-2 часа на спокойствие.

# 707
  • Мнения: 784
Stelfy, за мен ти не търсиш училище за твоете дете, на теб ти трябва квалифицирана гувернантка. Ако родителите считат, че трябва неговото дете е в центъра на вселената и, че групи от 8 деца са здравословни.....отива се към елитарно възпитание. липсва социалност и умения за конкурентност. Тази година дори за школата на МВР са се борили 18 деца, това се учи от детската градина. И една бройка под 16 е нездравословна. А програма - сутрин Монтесори, след обяд "другото" е смешно. Ако децата спят, колко е това "след обяд", а даже да нямат =дрямка-основната монтесори концепция е развитие на когнитивното-основа и помощ, но но не и основа на Училищната зрялост. Но......всеки има право на избор. Жалкото е, че ако тази година са модерни късите, прави поли, следващ сезон е дългото, клош!  И децата не трябва да се "вписват" в "модата"!
 

# 708
  • София/Русе
  • Мнения: 83
Не съм съгласна.
Stelfy е много готина участничка в тази тема и винаги пише грамотно, подробно, полезно, без да обижда или да се заяжда, въобще много ми харесва  Hug А това, че иска най-доброто за детето си и прави много, за да го намери ми се струва повече от нормално. Е, изискванията и са високи, но пък и не всеки успява да се примири с това детето му да се тъпче в стая с още 50 деца, половината сополиви, да му викат, да го наказват, да го блъскат, бутат, хапят, скубят, да играе, учи, спи под час и заплахи, да яде кренвирш с кетчуп и пържени картофи и тутманик с боза, да няма право на достъп родителя да види къде детето му прекарва деня си и как се чувства ..... Е може и да е социализация това, ама е гадно. Нездравословно да си на 3 и да бъдеш с още 8 деца ? Айде пък всичко гореизброено е супер здравословно ...

П.С. Надявам се написаното да не засегне никого.  

# 709
  • Мнения: 13 494
 
[/quote]
Не мисля, че ще е така, защото доколкото съм наясно, Монтесори е метод за преподаване и не е обвързан с конкретни задължителни знания, които детето трябва да придобие.
МОН има изискване към знанията, но те могат да бъдат придобити чрез много различни методики, включително Монтесори.
Така че не е нужно да се учи по две образователни системи целодневно, по-скоро задължителните знания от МОН да бъдат преподавани чрез Монтесори методиката.
Тази програма, която са внесли в министерството представлява точно това. Срещу всяко изискване е посочено с кой материал и с каква работа се постига съответното знание или умение. Вместо децата да седнат по чиновете и учителят да се изправи пред тях да преподава, а на другия ден да има "Излез на дъската да разкажеш урока" или "Прочети си домашната", всяко си избира материал и си работи с него 1-2 часа на спокойствие.

[/quote]

Организацията на деня на децата в училище също е задължителен елемент от учибищната дейност, и как ще обучаваш един първолак -аз не си гопредставям в тоя вид например, днес например по български едно решава да си работи по буквичката "а", дрего си избира "к" и т.н и как така сами си ги научават -нещо не мога да проумея.
А пък като си познавам мойто гардже, ще иска да е само навън на игра и пред правото на избор, никога няма да избере учене.
Или ако дете примерно харесва само математиката, а другите предмети не ги харесва и си избира само математика - тогава как се постъпва че да научи другите задължителни неща.
И друг въпрос ми изниква ако всяко дете си работи час два български, после час два математика, после другите предмети, то къде отиде учебния ден.
Не се заяждам и преди съм се интересувала малко от Монтесори педагогиката, но ме заинтересува особено и не ме впечатли това което чух, но ще ми е интересно сега как са нещата.

# 710
  • София
  • Мнения: 137
Габи посещаваше една година частна детска градина Пипилота. Искам да напиша няколко думи за градината, тъй като, когато аз търсех градина/ясла, нямаше никакви отзиви за Пипилота и много се колебаех дали да я запиша там. Отзиви продължава да няма, тъй като в детската градина имаше само 6 деца. Ние останахме страшно доволни от градината по няколко причини. Първо мястото е страхотно – в Бояна, буквално на Витоша. Водеха децата всеки ден на разходки в гората. Зимата ги водеха да се пързалят с шейни.  Второ, малко деца за нас означаваше по-малко болести и повече персонални грижи към детето. А Габи, когато започна, беше на 2 години и определено имаше нужда от повече внимание. Получихме го не само като отношение, но и като обучение. Накрая на годината знаеше към 50 думи на английски, към 10 песнички и още толкова стихчета. Постоянно ни даваха рисунки, апликации, а в края на всеки месец получавахме отчет за това, което са учили. Имаме си и диплома за завършване на учебната година, направена с много любов.  Heart Eyes
Базата на градината също е много добра - светли южни стаи, голям хубав двор с люлки, пясъчник и пързалка.
Недостатъците на градината са два основни, според мен. Първият е, че има амбиции и база за различни групи, но засега групата е една и децата са на различна възраст, от година и половина до 3 години и половина. Вторият недостатък, който и мен ме притесни в началото е, че няма лиценз. Но след като изкарахме една година в градината, мога да кажа само, че това въобще не е определящо. Храната беше на ниво, детето никога не е имало стомашни проблеми. Даваха им плодове, на обяд супичка с второ, следобед любимото кремче на дъщеря ми.
И накрая само ще кажа, че поддържат и една от най-ниските цени на месечната такса.
Нас ни приеха в държавна градина, но за следващото дете няма да се поколебая къде да го запиша, поне докато навърши 3 години.  Peace

# 711
  • София
  • Мнения: 30 218
Stelfy, за мен ти не търсиш училище за твоете дете, на теб ти трябва квалифицирана гувернантка. Ако родителите считат, че трябва неговото дете е в центъра на вселената и, че групи от 8 деца са здравословни.....отива се към елитарно възпитание. липсва социалност и умения за конкурентност. Тази година дори за школата на МВР са се борили 18 деца, това се учи от детската градина. И една бройка под 16 е нездравословна. А програма - сутрин Монтесори, след обяд "другото" е смешно. Ако децата спят, колко е това "след обяд", а даже да нямат =дрямка-основната монтесори концепция е развитие на когнитивното-основа и помощ, но но не и основа на Училищната зрялост. Но......всеки има право на избор. Жалкото е, че ако тази година са модерни късите, прави поли, следващ сезон е дългото, клош!  И децата не трябва да се "вписват" в "модата"!
 


елитарното възпитание= липсва социалност и умения за конкурентност  Thinking Моля те, кажи, че се шегуваш, защото ако не е смешно, ще е жалко  Tired В кой век сме всъщност  Thinking

# 712
  • Мнения: 3 034
Спорът е напълно излишен. Последното нещо, което може да се каже за т.нар. "елитарно възпитание" е, че не възпитава социалност и конкурентност. Иначе нямаше сума ти народ да се трепе да влезе в елитни учебни заведения. А излизащите оттам никак не са го закъсали в конкурентната среда навън. Аз имам наблюдения върху Уолдорф, и основно образование в това число, и твърдя, че деца, на които са дадени възможности за изява на собствените им таланти и са получавали насърчение и подкрепа да развиват именно силните си страни (защото никой не е всестранно развит), се класират изключително високо при кандидатстване в университети. Тази мания за тъпчене на де що има знание и предмет в главите на децата не видях от нашето поколение да е произвела страшно конкурентни създания.  Laughing

Ако имам възможност, без колебание бих записала сина си именно в елитни заведения отсега, та до университет. И не съм се отказала да го постигна. Резултатите съм ги виждала много пъти и мога само да съжалявам, че ние едно време нямахме такива възможности.

# 713
  • София
  • Мнения: 30 218
Спорът е напълно излишен. Последното нещо, което може да се каже за т.нар. "елитарно възпитание" е, че не възпитава социалност и конкурентност. Иначе нямаше сума ти народ да се трепе да влезе в елитни учебни заведения. А излизащите оттам никак не са го закъсали в конкурентната среда навън. Аз имам наблюдения върху Уолдорф, и основно образование в това число, и твърдя, че деца, на които са дадени възможности за изява на собствените им таланти и са получавали насърчение и подкрепа да развиват именно силните си страни (защото никой не е всестранно развит), се класират изключително високо при кандидатстване в университети. Тази мания за тъпчене на де що има знание и предмет в главите на децата не видях от нашето поколение да е произвела страшно конкурентни създания.  Laughing

Ако имам възможност, без колебание бих записала сина си именно в елитни заведения отсега, та до университет. И не съм се отказала да го постигна. Резултатите съм ги виждала много пъти и мога само да съжалявам, че ние едно време нямахме такива възможности.


  202uu

# 714
  • Мнения: 2 652
Stelfy, за мен ти не търсиш училище за твоете дете, на теб ти трябва квалифицирана гувернантка. Ако родителите считат, че трябва неговото дете е в центъра на вселената и, че групи от 8 деца са здравословни.....отива се към елитарно възпитание. липсва социалност и умения за конкурентност. Тази година дори за школата на МВР са се борили 18 деца, това се учи от детската градина. И една бройка под 16 е нездравословна. А програма - сутрин Монтесори, след обяд "другото" е смешно. Ако децата спят, колко е това "след обяд", а даже да нямат =дрямка-основната монтесори концепция е развитие на когнитивното-основа и помощ, но но не и основа на Училищната зрялост. Но......всеки има право на избор. Жалкото е, че ако тази година са модерни късите, прави поли, следващ сезон е дългото, клош!  И децата не трябва да се "вписват" в "модата"!

Няма никаква мода в Монтесори. Просто сега му дойде времето да се развие и в България, все още e ново за хората и с недостатъчно предлагане. В развити страни има държавни училища по Монтесори. Проблемът е не в методиката и философията изобщо, а в това кой как го прави в България.

# 715
  • София
  • Мнения: 1 335
Stelfy, за мен ти не търсиш училище за твоете дете, на теб ти трябва квалифицирана гувернантка. Ако родителите считат, че трябва неговото дете е в центъра на вселената и, че групи от 8 деца са здравословни.....отива се към елитарно възпитание. липсва социалност и умения за конкурентност. Тази година дори за школата на МВР са се борили 18 деца, това се учи от детската градина. И една бройка под 16 е нездравословна. А програма - сутрин Монтесори, след обяд "другото" е смешно. Ако децата спят, колко е това "след обяд", а даже да нямат =дрямка-основната монтесори концепция е развитие на когнитивното-основа и помощ, но но не и основа на Училищната зрялост. Но......всеки има право на избор. Жалкото е, че ако тази година са модерни късите, прави поли, следващ сезон е дългото, клош!  И децата не трябва да се "вписват" в "модата"!
 

Имаш право да мислиш каквото искаш Peace Само че на мен цитираното ми звучи като компилация от различни постинги, на поне 2ма различни потребители (къде съм твърдяла, че търся, или че в избраната от мен градина има групи от 8 деца!?) + малко свободни интерпретации и недомислени твърдения като "Монтесори не е основа на училищна зрялост". Общо взето така си навързала думите, че да си обслужиш тезата Simple Smile

Останалото, каквото мисля изглежда са го написали преди мен Simple Smile

Последна редакция: чт, 06 окт 2011, 09:24 от Stelfy

# 716
  • Мнения: 126
Спорът е напълно излишен. Последното нещо, което може да се каже за т.нар. "елитарно възпитание" е, че не възпитава социалност и конкурентност. Иначе нямаше сума ти народ да се трепе да влезе в елитни учебни заведения. А излизащите оттам никак не са го закъсали в конкурентната среда навън. Аз имам наблюдения върху Уолдорф, и основно образование в това число, и твърдя, че деца, на които са дадени възможности за изява на собствените им таланти и са получавали насърчение и подкрепа да развиват именно силните си страни (защото никой не е всестранно развит), се класират изключително високо при кандидатстване в университети. Тази мания за тъпчене на де що има знание и предмет в главите на децата не видях от нашето поколение да е произвела страшно конкурентни създания.  Laughing

Ако имам възможност, без колебание бих записала сина си именно в елитни заведения отсега, та до университет. И не съм се отказала да го постигна. Резултатите съм ги виждала много пъти и мога само да съжалявам, че ние едно време нямахме такива възможности.


Здравей,
исках да те попитам, ти записали си детето в Пролет? И ако да, имаш ли вече впечатления от там?

# 717
  • Мнения: 366
Някой с пресни впечатления от Питър Пан в Гео Милев? Аз утре имам среща с директорката  Rolling Eyes

# 718
  • Мнения: 416
Ние сме в Питър Пан вече четвърта година. По-назад в темата съм изказала положителното си мнение и съм писала по-подробно. Полагат изключителни грижи за възпитанието и обучението на децата. Базата им, която е на Витоша е много добра и най-вече децата всеки ден са на чист въздух и сред природата. Ако имаш конкретни въпроси питай. 

# 719
  • Мнения: 366
debora R благодаря ти  Peace
Ще разгледам предишните ти постове в темата и ако остане нещо неясно ще питам  Hug

Общи условия

Активация на акаунт