Счетоводител в нужда се познава

  • 52 778
  • 724
  •   1
Отговори
# 600
  • Край морето... при пясъка и сините вълни
  • Мнения: 7 032
Да, попълнила съм навсякъде 7920 лв., на всички изброени места, но явно няма данък за довнасяне точно, защото всичко е внесено от работодателя /в служебната бележка по чл.45 е попълнен ред 16, а това е данъкът за частта надвишаваща 7920 лв./ и от наемателите.

А каква е логиката да се попълва цялата /брутната/ сума от доходите, след като тя се вижда още в Приложение 4, част І?  newsm78

То се вижда и нетната,но тази дивотия се въведе от миналата година.Това се попълва.Не съм написала една и две декларации в последните години. Wink
Логиката е че се придобива целия доход ,а има нормативно признати разходи ,които не доказвате.

# 601
  • Мнения: 822
Да, аз не оспорвам, просто за мен си изяснявам нещата. Благодаря за отговорите.

# 602
  • Мнения: 2 918
От днес съм обратно на работа след майчинство - имах заместничка, която излезе в болничен 45-дни преди термин.
Интересува ме - трябва ли да се информира ТД на НАП за моето завръщане или  подаването на болничния за нея другия месец, ще е достатъчно?
Имам смътен спомен за обявяване на трудов договор в рамките на 3 дни, но моя не е прекъсван и поради тази причина е питането ми.

# 603
  • Край морето... при пясъка и сините вълни
  • Мнения: 7 032
От днес съм обратно на работа след майчинство - имах заместничка, която излезе в болничен 45-дни преди термин.
Интересува ме - трябва ли да се информира ТД на НАП за моето завръщане или  подаването на болничния за нея другия месец, ще е достатъчно?
Имам смътен спомен за обявяване на трудов договор в рамките на 3 дни, но моя не е прекъсван и поради тази причина е питането ми.

Ако са ви изтекли 2-то години майчинство, няма нужда да се уведомява НАП.При подаване следващия месец на декл.1 от счетоводителя на фирмата, в която работите, ще се отбележат работните ви дни.

# 604
  • Мнения: 811
Искам още веднъж да благодаря на всички за помощта, която ми оказахте   bouquet  bouquet
Вече имам всички необходими документи за вписването и в началото на Май ще регистрираме фирмата.
В тази връзка да попитам регистрацията по ДДС колко време отнема?
Също така за вътре-общностна доставка трябва ли някъде да се регистрира фактурата, ако тя е само за мостра, която няма да се продава? Сумата със сигурност ще е в пъти по-малка от минимума по Интрастат.

Относно това, че никой не може да е специалист по всичко, съм напълно съгласна. И разбира се, помагайки тук, момичетата счетоводителки няма да си изгубят професията! Та аз със сигурност ще имам нужда от счетоводство, и то в най-скоро време  Grinning
На мен лично ми трябваше информация, която трудно бих намерила на друго място. Предната ми фирма ми я регистрира адвокат. Тогава аз изобщо си нямах понятие как става тази работа и ... ами определено се набутах. Адвокатът регистрира ЕООД-то ми с Договор за управление и контрол, който съм сключила със себе си. Изобщо си нямах и понятие, че в този случай осигуровките са толкова високи  Confused А сега след дъжд - качулка. Та затова не исках да се "прекарам" за втори път.

Още веднъж ви благодаря от сърце  Hug

# 605
  • Край морето... при пясъка и сините вълни
  • Мнения: 7 032
Искам още веднъж да благодаря на всички за помощта, която ми оказахте   bouquet  bouquet
Вече имам всички необходими документи за вписването и в началото на Май ще регистрираме фирмата.
В тази връзка да попитам регистрацията по ДДС колко време отнема?
Също така за вътре-общностна доставка трябва ли някъде да се регистрира фактурата, ако тя е само за мостра, която няма да се продава? Сумата със сигурност ще е в пъти по-малка от минимума по Интрастат.

Относно това, че никой не може да е специалист по всичко, съм напълно съгласна. И разбира се, помагайки тук, момичетата счетоводителки няма да си изгубят професията! Та аз със сигурност ще имам нужда от счетоводство, и то в най-скоро време  Grinning
На мен лично ми трябваше информация, която трудно бих намерила на друго място. Предната ми фирма ми я регистрира адвокат. Тогава аз изобщо си нямах понятие как става тази работа и ... ами определено се набутах. Адвокатът регистрира ЕООД-то ми с Договор за управление и контрол, който съм сключила със себе си. Изобщо си нямах и понятие, че в този случай осигуровките са толкова високи  Confused А сега след дъжд - качулка. Та затова не исках да се "прекарам" за втори път.

Още веднъж ви благодаря от сърце  Hug

Регистрацията по ДДС отнема около седмица след подаване на заявлението за регистрация.Ако си регистриран по ДДС, ВОД-а се декларира в справката-декларация и дневниците по ДДС, дори да е мостра.
Това с ДУК-а е било голяма безмислица...

# 606
  • Мнения: 811
pantera666, благодаря за бързия отговор   bouquet А ДДС-то на мострата ще го внеса само ако я продам, нали така? Т.е. всичко, което е закупено от ЕС и е ВОД, но не е продадено, ще е без ДДС до момента на неговата продажба, нали така? ДДС-то ще го внасям върху нетната сума (продажната цена) на продаваните артикули, когато има продажба, нали? Моля, поправете ме, ако съм в грешка.
За ДУК-а просто нямам думи ... Confused

# 607
  • Мнения: 2 251
Dominika, струва ми се че бъркаш понятията ВОД /вътре общностна доставка/ и ВОП /вътре общонстно придобиване/. Когато купуваш стока от ЕС и я внасяш тук в Бг имаш ВОП. Прочети чл.13, чл.84 и чл.117 от ЗДДС като начало за да ти се изяснат поне малко нещата.

# 608
  • Мнения: 5 887
Аз с един въпрос за протокола за Д6 на самоосигуряващия се, че досега на хартия не съм подавала - данните му попълвам и на упълномощител и на упълномощен или?

# 609
  • Мнения: 1 336
Аз с един въпрос за протокола за Д6 на самоосигуряващия се, че досега на хартия не съм подавала - данните му попълвам и на упълномощител и на упълномощен или?
Да

# 610
  • Мнения: 5 887
Аз с един въпрос за протокола за Д6 на самоосигуряващия се, че досега на хартия не съм подавала - данните му попълвам и на упълномощител и на упълномощен или?
Да

Мерси

# 611
  • Мнения: 1 336
Аз с един въпрос за протокола за Д6 на самоосигуряващия се, че досега на хартия не съм подавала - данните му попълвам и на упълномощител и на упълномощен или?
Да

Мерси

Или който ще подава да е упълномощен..

# 612
  • Мнения: 5 887
По пощата ще ги пускам

# 613
  • София
  • Мнения: 10 648
Да ви попитам понеже (поне аз) не успях да намеря в интернет - как се попълва данъчна декларация и по-специално Приложение 3+основаната част.

Имам доходи за 3 дни с договор от лятото. В служебната бележка не пише брутно колко взимам а само нетно и удържан данък 7,5%.
Нямам други трудови отношения през 2011г.

Случай 2 - за друго лице - работило е на трудов договор и той също има служебна бележка за три дни през лятото. Ще има ли ли разлика в попълването?

Едит: по чл. 50 от ЗДДФЛ, Образец 2001 + Приложение № 3
доходи от друга стопанска дейност


Последна редакция: чт, 26 апр 2012, 14:49 от hakama

# 614
  • Мнения: 6 510
Да ви попитам понеже (поне аз) не успях да намеря в интернет - как се попълва данъчна декларация и по-специално Приложение 3+основаната част.

Имам доходи за 3 дни с договор от лятото. В служебната бележка не пише брутно колко взимам а само нетно и удържан данък 7,5%.
Нямам други трудови отношения през 2011г.

Случай 2 - за друго лице - работило е на трудов договор и той също има служебна бележка за три дни през лятото. Ще има ли ли разлика в попълването?

1. В таблица 7 на прил.3 , ред 7,1 попълваш брутната сума /изчисли си я сама, ако те затруднява напиши точните цифри на данъка и нетната, аз ще ти помогна/. Преписваш сумата на ред 7.8. На ред 7.9 - 25% от въпросната брутна сума, ред 7.10 - разликата между двете.
Сумата от ред 7.10 преписваш на ред 1 и ред 4 в част ІІ на същото приложение. Авансово удържания данък - ред 1 и ред 3 на част ІІІ.
След това пренасяш облагаемия доход и авансово удържания данък в част ІV на декларацията.

2. Не става ясно твоят познат на трудов договор ли е бил или на граждански, ако е на трудов - вместо приложение 3 се попълва приложение 1.



Общи условия

Активация на акаунт