7 клас. Изпитите вече са зад нас, и до резултатите - релакс!

  • 49 899
  • 723
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 2 567
Моля ви някой знае ли ВО скалата по история за тази година

http://zelenkroki.files.wordpress.com/2010/06/skala7klas.jpg

# 541
  • Мнения: 66
Лети мислиш ли че и за тази година е същата, защото аз тази я имам, а госпожата ни по история се опитва да ни прецака?

# 542
  • Мнения: 2 567
Мисля, че е по тази. Сега питах дъщеря ми и тя не е много сигурна, защото не по всички предмети са им казали резултатите. Тя си прави извода от историята, биологията и английския, защото само по това знае резултатите, но на 100% не е сигурна. Просто не са подробно коментирали с учителите. За мен обаче тази скала е по кофти Simple Smile Преди да бъде пусната тази, бях дала една друга и според нея по-лесно можеше да се хване 6ца. А сега две грешки само и си оценен с 5.

# 543
  • Мнения: 66
Лети много ти благодаря, утре май ще си дирим правата! Успех на детето Simple Smile

# 544
  • Мнения: 2 567
Мерси. Успех и на твоите близнаци  Peace

# 545
  • Мнения: 58
   Изпитите минаха, но трябва да ви призная, че детайлите около втория модул по БЕЛ останаха за мен неизяснени.
   В моя случай, преподавателката по БЕЛ на дъщеря ми до последно си противоречеше и в крайна сметка така и не даде ясни ориентири, каква е същността на дидактическата задача "преразказ от името на неутрален разказвач". Другата ни госпожа  по БЕЛ, при която цяла година бяхме на уроци, в края на годината ми призна, че и тя не е наясно с кртериите на задачата. 

   Дали са уместни моите претиснения по повод преценката на преподавателите по БЕЛ, които са проверили работата на дъщеря ми и й са отнели-писали някакви точки по критерии, които уж не са били уточнени в никакви учебници?

  Чистосърдечно признавам, че знанията ми по БЕЛ са минимални, може това да е причината да превъзнасям знанията на дящеря ми. Причината да се терзая от съмнения е пробният изпит в училището, който се проведе в средата на миналия месец. Та, резултатите от изпита имам снимани. Оттам разбрах, че дори аз бих могла да внеса някои корекции, например, със зелен химикал, върху тези с червен химикал.
   
   1.В теста по БЕЛ сборът на получените и отнетите точки правеше 60

    2.По математика резулатът от втория модул: 5+5+5+2+4 прави 19т.

   Как бих могла да преценя, дали и преразказът е бил оценен правилно?
   

# 546
  • my own world....
  • Мнения: 1 076
Белинда, погледни тук: http://web.net-surf.net/riomontana/test.html  - документ:    Насоки за работа за кандидатстване след 7 клас

 
Мисля, че изчерпателно е обяснено...но не съм оценявала преразказ, така че  ... Simple Smile

# 547
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
Имам чуството, че колкото квестори, толкоз и правила за тия ВО....

абсолютно си права - в три зали, три различни регламента

а по отношение на изпита по физика - темата: "Светлина, отражение и пречупване на светлината, пълно вътрешно отражение". Задачата е била от електричество.

# 548
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Добро утро!
 Влизам да пожелая успех на наборите , които днес са на изпит по химия в НПМГ  Hug.
 Белинда , за съжаление оценяването на работи по литература е чисто субективно! Проверителя решава за кое колко точки да даде. Никой не знае  кои проверители са се паднали , и няма как да преценим дали преразказът е бил оценен правилно!
 А това , че г-жата не е наясно с критериите на дидактическата задача - не бих коментирала  .
 При нас, на последния пробен изпит ни бяха върнати преразказите на децата , заедно с таблицата , по която са точкувани. Всяко дете на листа си имаше прикачен листа с критериите , и точките ,които е получило на всеки един.

# 549
  • Мнения: 71
 Само хора живеещи в дълбоката провинция могат да разберат наистина, ... И при нас децата са били убеждавани колко по-хубаво е да си останеш в старото училище, не се даде никаква информация за кандидатстването, да не говорим за никаквата подготовка в самото училище и нарочните ниски оценки, за децата за които се знае, че няма да играят по свирката.
...[/quote]
Не е до дълбоката провинция, а по скоро до това за какво училище става въпрос. Tonitabrandter e дала пример по-горе за две различни училища в един град - в едното всички остават за 2-ри модул, в другото никой не остава.
Синът ми учи в МГ (в провинцията Grinning), естествено всички деца останаха за 2-ри модул. Имаше специална родителска среща по темата "Кандидатстване след 7 клас", водена от зам. директор и класни ръководители, предоставиха пълна информация, подробности и тънкости разни, споделиха опит от предишни години, указания за самия ден и какво да бъде поведението на децата (включително да не се доверяват сляпо на квестори, които не се знае до колко са информирани и добронамерени), раздаваха разпечатани материали (извадка от наредбата, заповед за график...), предложиха помощ при попълване на заявления, независимо дали детето иска да остане в МГ, показаха загриженост и заинтересованост (дори да се внимава какво яде детето предния ден, за да няма неприятни изненади). Относно подготовката, аз мисля че е на високо ниво, но ще видим на 10 юни - нямам информация някой да е посещавал допълнителни уроци или курсове по математика. По БГ единични случаи знам на частни уроци.

# 550
  • София
  • Мнения: 1 861
Влизам да пожелая лек и успешен изпит на химиците!   Flowers Four Leaf Clover fingerscrossed

И аз мисля, че е до училище. В нашето май всички са останали за 2-ри модул, дори и децата, приети вече в АК...

# 551
  • Пловдив
  • Мнения: 3 554
Да приемем, че дълбоката провинция е в положението, което описвате. Да, нямам поглед там, ама защо си мислите, че в един Пловдив (откъдето съм) ги няма тези проблеми в половината училища?

Всяка година се борим да си запазим учениците след 8 клас при нас - вече казах, че работя с малцинство. И всяка година има по 10 деца, които отиват подлъгани в професионалните гимназии, които трябва да си запълнят бройките и приемат куцо и сакато. Половината от тези деца, че и повече, се връщат още след първия-втория месец, защото не могат да изкарат. Ето тази година водя осми клас и се боря да си запазя две деца от класа, защото колкото и да изпъкват на фона на останалите от класа, са на светлинни години от масата в професионалните училища.

# 552
  • Мнения: 425
Здравейте и от мен!

Успех на децата, които продължават изпитния маратон!

Отдавна не съм писала, но надниквах от време на време. Доволна съм от представянето на дъщеря ми, сега чакам да видим дали ще сме доволни и от оценките Laughing. От нейната стая са останали почти всички, но после си говорили в класа и се оказа, че половината някъде не са правили втория модул по математика. По БЕЛ повечето са били останали.

Белинда, критериите за оценяване на преразказ са известни и висят на сайта на министерството поне от миналата година по това време, когато за пръв път ги разгледах. Тогава бях ужасена от текста, който дадоха на изпита "Вида" и се поразрових да видя дали има някакви напътствия. Предполагам, че напътствията в сайта на МОН са даже от преди това. Необяснимо е как и двете учителки, с които сте имали досег не само не са ви насочили, ами са "признали", че не са наясно. Отделно поне в моя наръчник имаше самите указания и допълнителни разяснения. Винаги си търся сама информацията, защото не очаквам, че когато ми разясняват ще запомня всичко точно така както ми се казва, пък може и да не разбера нещо. Пиша всичко това не за да се заяждам, а да предпазя други майки, защото сега идва класирането, а прочетох, че миналата година над 200 деца с добър успех не са били изобщо класирани на първо и второ класиране, защото компютърът не ги е закачил. Били писали само паралелки с по-висок бал. Реденето на паралелките според желанията е много правилна тактика, но е добре и да се застрахова човек, за да не се окаже, че желанията са нереалистични на фона на бала постигнат от другите деца. Внимателното разчитане на таблици и миналогодишните балове е изключително важно и същевременно не очаквам някой друг да го направи вместо мен, нито пък да ме посъветва как е най-добре за моето дете. Засега обаче съм оставала всички четива настрани и разпускам след като командировката, в която се оказах точно по време на изпитите се удължи двойно и само дистанционно следях процеса. Събота и неделя съм оставила да по-точно преценяване и на желания и на възможности.

Междудругото, не ми е приятно да чета за "дълбока провинция". И аз съм от малък град. Сестра ми още живее там, но за мен "провинция" при сегашните комуникации е само манталитет. Не искам никой да засягам, но спред мен има голяма разлика между училище в някой краен квартал тук в София и училището, в което учи племенницата ми - и разликата не е в полза на софийското училище. Не винаги живеенето в провинцията е минус, наистина го мисля.

Последна редакция: вт, 07 юни 2011, 09:35 от Перископ

# 553
  • София
  • Мнения: 2 275
Три дена остана...
Нямам търпение!

# 554
  • София
  • Мнения: 19 911
Алисън,  да, несъмнено субективно е оценяването на работата по БЕЛ заради пререзказа и тезата от теста, но не  е и чак толкова голям този субективизъм. Peace Писмената работа се проверява все пак  два пъти, от различни преподаватели. Едва ли вторият е информиран за точките, които са дадени от първия. Иначе  нещата се обезмислят. А все пак резултатите от проверката и на двамата следва да са максимално близки, защото в противен случай, при разлика не помня над колко точки(не бяха много обаче ), работата се проверява  и от арбитър.  Peace Е, разбира се, нещата не могат да се сравняват с оценяването по математика, при  която за всяка стъпка от разписването на нетестовите задачи си има конкретен брой точки.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт