7 клас. Изпитите вече са зад нас, и до резултатите - релакс!

  • 49 909
  • 723
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 50 674
Алисън,  да, несъмнено субективно е оценяването на работата по БЕЛ заради пререзказа и тезата от теста, но не  е и чак толкова голям този субективизъм. Peace Писмената работа се проверява все пак  два пъти, от различни преподаватели. Едва ли вторият е информиран за точките, които са дадени от първия. Иначе  нещата се обезмислят. А все пак резултатите от проверката и на двамата следва да са максимално близки, защото в противен случай, при разлика не помня над колко точки(не бяха много обаче ), работата се проверява  и от арбитър.  Peace Е, разбира се, нещата не могат да се сравняват с оценяването по математика, при  която за всяка стъпка от разписването на нетестовите задачи си има конкретен брой точки.  Peace

Aбе и това с математиката не е съвсем чиста работа. Щерката например е решила 30-а задача по първия начин, дошъл и наум. Все пак не е имала време да мисли за елегантно решение. Но решението и е по-тромаво и "хамалско" от еталонното, и най-важното съвсем различно. Т.е. ако се оценява стъпка по стъпка не знам колко точки ще и дадат. Чакам и се чудя Praynig

Но и по МАТ, и по БЕЛ има един такъв момент, че резултатите от изпита не подлежат на обжалване. На когото каквото са писали - това ще бъде. Можеш да видиш работата на детето си, но само да я видиш, не и да се жалваш. Та няма какво да го мислим. 

# 556
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
... ама защо си мислите, че в един Пловдив (откъдето съм) ги няма тези проблеми в половината училища?

не мислим, просто споделяме как е по места


колкото до мислене, мисля че всяко училище се бори за деца, но средствата са различни - неморално е да се използват средства, които нарушават нечии права, регламенти и т.н., аплодисменти заслужават училища, които правят всичко възможно да дадат добро образование на възпитаниците си и после не се налага да ги убеждават да не ходят в други училища.

и какво лошо има едно дете да отиде в друго училище и да се върне, по-добре да сгреши, да се убеди само докъде му стигат възможностите, отколкото да съжалява, че не е опитало

# 557
  • София
  • Мнения: 119
Добър ден, мами.
Lady изпита по физика не е бил труден /според думите на моя синковец/.
Относно втория модул - ами в нашето у-ще от две паралелки само двама са се отказали да го правят, но те нямало да кандидатстват никъде тази година.
Успех на химичетата днес /доста дечица бяха днес сутринта пред НПМГ/.

Върнах се да редактирам след прочетеното накрая, ами ние сме в основно у-ще, но профилирано и мога да кажа, че нивото ама никак не е ниско на децата. Благодарение на няколко преподаватели /за съжаление не всички са мотивирани да преподават/ децата се борят за знания и искат да се конкурират един друг. Въпреки, че ако от двете паралелки всички деца отидат в други у-ща или останат само две-три деца и това да означава, че ще закрият паралелка в осми клас - никога не са убеждавали децата да не се явяват на втория модул.

Последна редакция: вт, 07 юни 2011, 09:56 от nunty

# 558
  • София
  • Мнения: 19 913
Алисън,  да, несъмнено субективно е оценяването на работата по БЕЛ заради пререзказа и тезата от теста, но не  е и чак толкова голям този субективизъм. Peace Писмената работа се проверява все пак  два пъти, от различни преподаватели. Едва ли вторият е информиран за точките, които са дадени от първия. Иначе  нещата се обезмислят. А все пак резултатите от проверката и на двамата следва да са максимално близки, защото в противен случай, при разлика не помня над колко точки(не бяха много обаче ), работата се проверява  и от арбитър.  Peace Е, разбира се, нещата не могат да се сравняват с оценяването по математика, при  която за всяка стъпка от разписването на нетестовите задачи си има конкретен брой точки.  Peace

Aбе и това с математиката не е съвсем чиста работа. Щерката например е решила 30-а задача по първия начин, дошъл и наум. Все пак не е имала време да мисли за елегантно решение. Но решението и е по-тромаво и "хамалско" от еталонното, и най-важното съвсем различно. Т.е. ако се оценява стъпка по стъпка не знам колко точки ще и дадат. Чакам и се чудя Praynig

Но и по МАТ, и по БЕЛ има един такъв момент, че резултатите от изпита не подлежат на обжалване. На когото каквото са писали - това ще бъде. Можеш да видиш работата на детето си, но само да я видиш, не и да се жалваш. Та няма какво да го мислим. 
Тромаво, хамалско, не по еталона... Всичко това няма значение. Вярно ли е решението, разписано ли е детайлно, то ще бъде оценено максимално с 10 точки, без да се сумират точки за отделните стъпки.Дори и начинът на решение да няма нищо общо с упоменатия на сайта на министерството. Все пак математиката е наука, която позволява  съвсем различни подходи, при това правилни, за решаването на конкретна задача.

Последна редакция: вт, 07 юни 2011, 09:53 от already detective

# 559
  • Мнения: 2 567
... ама защо си мислите, че в един Пловдив (откъдето съм) ги няма тези проблеми в половината училища?

не мислим, просто споделяме как е по места


Тъкмо и аз щях да пиша същото  Peace

И с другата част от постинга ти съм съгласна.

# 560
  • Пловдив
  • Мнения: 3 555
... ама защо си мислите, че в един Пловдив (откъдето съм) ги няма тези проблеми в половината училища?

не мислим, просто споделяме как е по места


колкото до мислене, мисля че всяко училище се бори за деца, но средствата са различни - неморално е да се използват средства, които нарушават нечии права, регламенти и т.н., аплодисменти заслужават училища, които правят всичко възможно да дадат добро образование на възпитаниците си и после не се налага да ги убеждават да не ходят в други училища.

и какво лошо има едно дете да отиде в друго училище и да се върне, по-добре да сгреши, да се убеди само докъде му стигат възможностите, отколкото да съжалява, че не е опитало

Специално при "моите" ученици - също се използват какви ли не средства, за да ги привлекат и да си попълнят бройката. Лошото е, че и ние, учителите, и самите деца знаем докъде им стигат силите. Освен това в училището ми има по 1-2, най-много 3 деца, които в малко по-добра степен владеят български език, а при тях това е огромен проблем. Съответно се опитваме по какви ли не начини да ги мотивираме да покрият поне минимума знания по всеки предмет. И все пак държа да подчертая, че говоря за малцинствена група.

# 561
  • навсякъде
  • Мнения: 350
Да приемем, че дълбоката провинция е в положението, което описвате. Да, нямам поглед там, ама защо си мислите, че в един Пловдив (откъдето съм) ги няма тези проблеми в половината училища?

Всяка година се борим да си запазим учениците след 8 клас при нас - вече казах, че работя с малцинство. И всяка година има по 10 деца, които отиват подлъгани в професионалните гимназии, които трябва да си запълнят бройките и приемат куцо и сакато. Половината от тези деца, че и повече, се връщат още след първия-втория месец, защото не могат да изкарат. Ето тази година водя осми клас и се боря да си запазя две деца от класа, защото колкото и да изпъкват на фона на останалите от класа, са на светлинни години от масата в професионалните училища.
При нас е нещо подобно. Градът е много малък. Имаше две училища в едното учениците бяха повечето от малцинството, а в другото почти нямаше такива. НО направиха сливане и нивото на училището падна толкова много, че родителите масово започват да си местят децата и то не само от седми клас, а още в четвърти. Лошото е, че както казва tonitabrandtner  повечето ученици са "на светлинни години от масата в професионалните училища"

# 562
  • Мнения: 50 674
Цитат
Тромаво, хамалско, не по еталона... Всичко това няма значение. Вярно ли е решението, разписано ли е детайлно, то ще бъде оценено максимално с 10 точки, без да се сумират точки за отделните стъпки.Дори и начинът на решение да няма нищо общо с упоменатия на сайта на министерството. Все пак математиката е наука, която позволява  съвсем различни подходи, при това правилни, за решаването на конкретна задача.

И аз мисля, че трябва да е така. Нямам и съмнения, че е разписано както трябва. Но какво ще е на практика ще видя по-късно. Винаги има шанс проверяващият да е изморен, да не вникне в решението дали от липса на мотивация, дали от мързел и какво ли не.

# 563
  • my own world....
  • Мнения: 1 076
Добър ден, мами.
Lady изпита по физика не е бил труден /според думите на моя синковец/.
Относно втория модул - ами в нашето у-ще от две паралелки само двама са се отказали да го правят, но те нямало да кандидатстват никъде тази година.
Успех на химичетата днес /доста дечица бяха днес сутринта пред НПМГ/.

Nunty, Драконе  Hug бравос на сладурите с таз тъмна за мен Индия, наречена физика!

Черна станция, ти поне нямаш съмнения, че е разписано добре  hahaha останалите се чудим какво са описвали....

# 564
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
Крем-карамелена, честита ти щерчица на 14г.!   bouquet Да е здрава, щастлива и да осъществи мечтите си...  Hug Ако сте се запътили към ЕГ, късмет  Praynig

И едно школо, подсказано ми любезно от Ана Лий 

# 565
  • Мнения: 7 263
Крем-карамелена, честита ти щерчица на 14г.!   bouquet Да е здрава, щастлива и да осъществи мечтите си...  Hug Ако сте се запътили към ЕГ, късмет  Praynig

И едно школо, подсказано ми любезно от Ана Лий  


Че кво смешно има  Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes аз примерно и досега си мечтая за последната специалност  Crazy Flutter Embarassed Flutter Crazy Embarassed, че дори донякъде съм и се отдала около блока  Embarassed Rolling Eyes Flutter Crazy Wink Wink Wink и по балконите и изВъОбще из цялата къща  Mr. Green Heart Eyes

Като се замисля това е аналог на така желания от чедата ни с Ана Лий ТОХ  hahaha bowuu

# 566
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
Лени, няма никакъв смях, бре душко. Съвсем сериозна съм  bowuu А последната специалност и на мен ми се понрави  Laughing

# 567
  • навсякъде
  • Мнения: 350
 Hug Благодаря на всички за поздравленията
Девойката вчера и днес е на морето
да си пече дупето  Grinning
А майка й тук проверява сутрин и вечер дали са излезли резултатите

# 568
  • Мнения: 58

Белинда, критериите за оценяване на преразказ са известни и висят на сайта на министерството поне от миналата година по това време

Благодаря ти, но това го имам и аз в наръчника Simple Smile А преразказът от миналата година "Вида" трябваше да бъде от името на героинята от текста - Вида
Мен ме интересуват конкретно критериите за оценяване на преразказ от името на неутрален разказвач.
 Имаше едни тънкости, свързани какво трябва да се описва и какво да се пропуска, но всичко е размито е неясно, предавано от човек на човек, но не и черно на бяло.

А за критериите по математика - според МОМН е  необходимо "да знае и умее да прилага формули.., свойства...,признаци... но също  "Умее да подбира, комбинира и описва подходящи методи и средства за решаване на задачи...". Последното го смятам за заяждане и прекалена строгост към 13-годишни деца, на които тепърва им предстои да взимат рационални решения.

# 569
  • София
  • Мнения: 12 125
Шани аз само не разбрах Бузема твой избор ли е или на щерката?

Общи условия

Активация на акаунт