Седмокласната дружина - ФИНАЛИ!

  • 34 802
  • 732
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 17
Може ли някой да каже,ако например детето избере първо желание СМГ ,на второ НЕГ и го приемат на двете места ,а иска НЕГ каква е процедурата?Може ли да не се записва в СМГ и да се запише НЕГ или трябва да чака второ класиране? Нещо не ми е много ясна системата.

# 271
  • Мнения: 411
Може ли някой да каже,ако например детето избере първо желание СМГ ,на второ НЕГ и го приемат на двете места ,а иска НЕГ каква е процедурата?Може ли да не се записва в СМГ и да се запише НЕГ или трябва да чака второ класиране? Нещо не ми е много ясна системата.

не го приемат на двете места, а го приемат на по-предното.
За това е много важно в какъв ред се подреждат желанията.

пример: балът стига и за СМГ и за 91 НЕГ
ако пишете 1 желание СМГ, 2 -желание 91 НЕГ- няма начин да ви приемат в немската. Прескачате немската и отивате в СМГ, тъй като това е първо желание. Независимо че балът ви стига и за немската - директно прескачате.

# 272
  • Мнения: 1 879
Може ли някой да каже,ако например детето избере първо желание СМГ ,на второ НЕГ и го приемат на двете места ,а иска НЕГ каква е процедурата?Може ли да не се записва в СМГ и да се запише НЕГ или трябва да чака второ класиране? Нещо не ми е много ясна системата.

Няма начин дете да бъде прието на две места! Нищо, че може да сте чули разни баби, които се хвалят, че внуците им били приети в НЕГ, АЕГ, ФЕГ и испанската, ама били изпрали еди-кое си! Всъщност може би не само баби говорят по този начин, мислейки си, че насреща си имат баби  Wink

Желанията се подреждат: първо, второ и т.н.
Ако при това дете желанията са вписани така:
1. НЕГ
2. СМГ
и балът му е достатъчен да го приемат в НЕГ, то е ПРИЕТО в НЕГ. В СМГ ще са приети други деца. Така че след обявяване на класирането детето няма какво да избира. То е направило избора си предварително и е заявило желанията си. Ако СМГ е по-желано училище от НЕГ, тогава то трябва да бъде записано на първо място. Ако детето е прието по първото си желание, детето може или да се запише, или да не се запише, НО ако не се запише мястото се счита за свободно и на второ класиране на това място се класира друго дете. Детето, което е прието по първото си желание, но не се запише, НЕ участва във второ класиране, защото компютърът няма къде да го класира - няма по-предно желание от първото. Това дете може отново да подреди желанията си, като подаде заявление за трето класиране - формулярите са едни и същи.

# 273
  • Мнения: 51 163
Въртим, сучем, но  силата на СМГ си е математиката.. Peace

Не вярвам някой да оспорва това. И именно затова високият среден успех по МАТ в СМГ е нещо рутинно, което не прави впечатление никому. За сметка на това да се покаже висок среден успех по (един вид диаметрално противоположната дисциплина) БЕЛ заслужава адмирации. Всички деца във всички училища ходят на уроци, но среден успех от пет и четиридесет и нещо си е показател за добро ниво и за комплексност.

Що се отнася до средния успех, за мен точно той е показател за нивото в едно училище, а не успехът на един-двама шампиони. Ако 91 НЕГ например минава за топ-училището на София, то не е защото 1, 2 или 10 деца са много добри, а защото почти всички са на високо ниво, влизат в престижни университети и се реализират успешно в живота. Затова и напливът е голям - логиката е, че щом "всички от Немската успяват", ако и аз вляза, то и аз ще успея. Това е магнетичната сила на елитните училища, няма какво да се заблуждаваме. А (поне за мен) това, че в някое училище учи дете с "ен" на брой златни медали от състезания значи само, че детето е много талантливо. Но за училището това не е особен показател. Ако например някое дете от СМГ вземе, че спечели националната олимпиада по немски или английски, това няма да значи, че в СМГ нивото на езиците е най-високто в страната. Ще значи само, че по волята на случая дете с много добри познания е попаднало там. И толкоз.

И да не пропусна - добрата сред има свойството да "издърпва нагоре" отделните деца с по-ниско ниво, попаднали в тази добра среда. Като и лошата среда сваля надолу нивото на случайно попадналите там добри деца. Затова мечтата и на по-неизявени деца е да попаднат в добро училище. И ние се целим в СМГ точно за да ни дърпат по-добрите, защото ни е интересна математиката.

Последна редакция: сб, 11 юни 2011, 08:48 от Черна станция

# 274
  • Мнения: 186
Напълно си права!

# 275
  • София
  • Мнения: 19 972
Ами  децата ви ще влезнат съвсем скоро в гимназиите и ще видите, че средата сама по себе си не е   напълно достатъчна..Разбира се, че има огромно значение, но трябва да е в комбинация и с други фактори, които на моменти отсъстват и в така наречените  най-елитни училища.  Peace

# 276
  • Мнения: 393
Момичета може ли да кажете какъв е минималния бал на Испанската от миналата година  и дали бал 32.604 ще стигне за момиче. Благодаря предварително

2010 г. Девойки минимален бал 1-во кл 33.714 ИЕ/Порт 
7. Испанска 164 ГПИЕ ИЕ/АЕ      девойки 33,928 – 35,714
16.Испанска 164 ГПИЕ ИЕ/Порт  девойки 33,714 – 35.563
18. Испанска 164 ГПИЕ ИЕ/ФрЕ  девойки 34,286 – 35.464

2009 г. Девойки минимален бал 1-во кл 31.601 ИЕ/Порт 
3. Испанска 164 ГПИЕ ИЕ/АЕ     девойки 31.966 – 33,820
4. Испанска 164 ГПИЕ ИЕ/ФрЕ   девойки 31.930 - 34,572
9. Испанска 164 ГПИЕ ИЕ/Порт  девойки   31.601-32.964

2008 г. Девойки минимален бал 1-во кл  32,572 ИЕ/Порт 
6. Испанска 164 ГПИЕ ИЕ/ФрЕ девойки 33,250 – 35,322
10. Испанска 164 ГПИЕ ИЕ/АЕ девойки  32,892 – 35,070
  .Испанска 164 ГПИЕ ИЕ/Порт  девойки 32,572 – 33,322

Според мен трябва да се вземат в предвид баловете за 2-3 години, а не само
само за 2010 г. Както и да се види за кой от профилите е минималния праг за
влизане в желаната гимназия.
Имайки предвид данните за 2008-2009-2010 г., момиче с бал 32.604 може да
кандидатства, но трябва да се съобрази че минималния праг е за профил
испански с португалски език.Успех!!!

# 277
  • Мнения: 411
Здравейте и от мен.Отдавна не съм влизала в седмокласните теми ,защото записахме сина ми преди месец в АК-Аркус.Просто от любопитство да разбера" къде сме и ние " го бутнах на изпитите.Причината беше ,че учителката му по Бел се беше заяла с него и му пишеше само тройки и четворки.Със зор му писа за първи срок 4.Питах и други учители на какво ниво е сина ми по Бел и всички отговаряха за 5.Нямаше какво да направя първи срок и затова в крайна сметка той се яви на изпитите за държавните училища само с цел да докаже ,че действително е за 5.
И така изпитните му оценки са 5 по БЕЛ и 4,82 по математика.
И тъй  точех зъби да дигна яка патардия в инспектората заради системно подценяване на детето .Не знам дали въпросната учителка се усети нещо ,но вчера нашия беше много учуден ,че му писала 5 за годината.
Моля мамите ,които са по-компетентни да ми пишат дали резултата на детето ми е добър и дали се е справил добре.

# 278
  • Мнения: 393
Здравейте и от мен...........5 по БЕЛ и 4,82 по математика.......
Моля мамите ,които са по-компетентни да ми пишат дали резултата на детето ми е добър и дали се е справил добре.

Резултатът е добър, но зависи къде ще кандидатства?

# 279
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Това е животът - селекцията води до изкривяване.

Подборът е движещата сила в този свят. И ако селекцията води до изкривяване, защо подбираме най-доброто училище още от 1-ви клас и защо сега се вълнуваме дали ще влезем в НЕГ, СМГ, АК или НПМГ? По-добре да си останем в кварталното СОУ, където палитрата ще бъде най-пъстра.

Всъщност всеки сам си решава, но като гледам всички, списващи тук, подбират още от детската градина, значи нито средата е маловажна, нито се страхуват от изкривяване в следствие на селекцията.

Аз и друг път съм давала примери. Деца от СМГ и деца от квартално училище да речем  във Висше учебно заведение. В първи курс ок СМГ отличници, но те си въобразяват, че са велики и се осират нататък, дори бакалавърска степен взимат едвам едвам. За чужбина един чужденец взима диплома много по-лесно от един местен (не ми го хвалете чужбинското обучение) .



А да ми спорите за тези велики неща като елит, при наличие на едно дете на мама и тати, съжалявам, но опита показва друго. Аз в къщи имам за пример, успешно реализирали се младежи завършили с отличие висшето си образование и търсени кадри и добре печелещи.

Средния успех пак казвам в СМГ е срамота да е нисък - това са деца които са се явили за да покажат, колко са умни и велики и са доказали това още в 4 клас, а че има по-умни от доста от тях, няма спор, но те не са пожелали дори да са там.


 Lana26 балът от 2009, малко не е показателен, защото тогава децата бяха направо убити с теста по математика, а и българския не беше върхът тест. Предпоследната май беше задача си спомням, че искаха да я отменят, но тогава министърът излезе и каза че незнамси колко хиляди я били решили (играха на тото децата) и нямал основание. Нямаше нито една пълна 6-ца.





# 280
  • Мнения: 411
Здравейте и от мен...........5 по БЕЛ и 4,82 по математика.......
Моля мамите ,които са по-компетентни да ми пишат дали резултата на детето ми е добър и дали се е справил добре.

Резултатът е добър, но зависи къде ще кандидатства?
Не няма да кандидатства никъде.Отдавна е записан в посоченото  частно училище, но ми се щеше да разбера на какво ниво е в сравнение с останалите деца.
Има петици за годината по математика и БЕЛ.
Другото което се чудя е изпитна оценка 4,80 по математика на каква оценка в училище
съответства в други училища.Ако може някой да посочи за сравнение.

# 281
  • София
  • Мнения: 5 551
Мами, някой има ли представа от 2 АЕГ "Томас Джеферсън"?

# 282
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
asya asya срещала съм деца с 6 в училище и изкарали да речем на теста 3.50, а и деца с 5 в училище, а изкарали 5.57 да речем. Много е относително това. Успех ви желая в училище.

Мами, някой има ли представа от 2 АЕГ "Томас Джеферсън"?

Влез в сайта на РИО има резултати от олимпиади - добре се представят децата. Има в медиите съобщения, че ще се мести в Стрелбище.

# 283
  • Мнения: 393
Мами на седмокласници,

живо ме интересува дали ако на 1-во класиране детето е прието по 2-ро, 3-то желание
местото му на 1-во кл се запазва. Защото тук във форума ( а и от моя колежка) разбрах, че
местото му на 1-во кл не се запазва. Поразрових се да намеря наредбата и ето какво пише:

Чл. 21. (1) Във втори етап на класиране участват учениците, които:

1. не са приети;

2. са приети по второ или следващо желание, но не са се записали и са подали заявление по чл. 20, ал. 1.

(2) Във втори етап на класиране учениците по ал. 1, т. 2 се класират на мястото си от първи етап или на по-предно свое желание.

(НАРЕДБА № 11 ОТ 28 МАРТ 2005 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УЧЕНИЦИ В ДЪРЖАВНИ И В ОБЩИНСКИ УЧИЛИЩА)http://lex.bg/laws/ldoc/2135501442

Моля, ако някой може да разтълкува.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Между другото попаднах и на балообразуването:

Чл. 18. (1) Балът за класиране се образува за:

1.  профил "Хуманитарен" - като сбор от: утроената оценка от теста по български език и литература; оценката от теста по математика; оценката по български език и литература от удостоверението за завършен седми клас и оценката по още един балообразуващ учебен предмет;

2. профили "Природоматематически" и "Технологичен" - като сбор от: оценката от теста по български език и литература; утроената оценка от теста по математика; оценката по математика от удостоверението за завършен седми клас и оценката по още един балообразуващ учебен предмет;

3. профил "Чуждоезиков" - като сбор от: удвоената оценка от теста по български език и литература; удвоената оценка от теста по математика; оценките по български език и литература и по математика от удостоверението за завършен седми клас;

4. профили "Изкуства" и "Спорт" - като сбор от: оценката от теста по български език и литература; оценката от теста по математика; удвоената оценка от теста за проверка на способностите и оценките по два балообразуващи учебни предмета;

5.  професии от област на образование "Изкуства" и професионално направление "Производство на текстил, облекло, обувки и кожени изделия" от Списъка на професиите за професионално образование и обучение - като сбор от оценката от теста по български език и литература, оценката от теста по математика, удвоената оценка от теста за проверка на способностите по изобразително изкуство и оценките по два балообразуващи учебни предмета;

6. професии от областите на образование "Стопанско управление и администрация", "Физически науки, информатика", "Техника", "Производство и преработка", "Архитектура и строителство", "Селско, горско и рибно стопанство", "Ветеринарна медицина", "Здравеопазване", "Транспорт" и "Опазване на околната среда" от Списъка на професиите за професионално образование и обучение - като сбор от оценката от теста по български език и литература, утроената оценка от теста по математика и оценките по два балообразуващи учебни предмета;

7.  професии от областите на образование "Социални услуги" и "Услуги за личността" от Списъка на професиите за професионално образование и обучение - като сбор от удвоената оценка от теста по български език и литература, удвоената оценка от теста по математика и оценките по два балообразуващи учебни предмета.

# 284
  • София
  • Мнения: 5 551
Lana26, това е дискутирано в тази тема много пъти. Ясно е казано- или се запзва или се класира на по- прдно желание ( това е за 2 класиране)  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт