Ходите ли на родителските срещи в училище?

  • 28 165
  • 262
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 62 595
Ужас, като го чуя това "умни, но разсеяни и шумни", направо ми иде да стана и да я удуша тази учителка! Това за мен е чисто извинение за бездейсствието от нейна страна и замазване на положението. Някак се получава така, че тя се надява родителят на въпросното умно, но разсеяно и шумно дете да си замълчи, както и родителите на незнайно колко умните, но поне нешумни деца в класа. Ами, ако моето дете шуми и нарушава дисциплината, нека да го каже на всеослушание, да зная какво става, да взема мерки! Не че изпитвам безкритична носталгия към моите ученически години, но тогава се сипеха забележки в бележниците за пречене в клас и беше тишина и спокойствие - който иска да слуша, който не иска - да си рисува нещо, ако ще да зяпа през прозореца, ама да не пречи.
Аз на родителска среща питам конкретно за моето дете, да ми кажат какво става с него, не си мълча. Добре, че повечето учители предпочитат да минават по класове и да казват за всяко дете, че поне да съм наясно с общото ниво. Но има учители, включително учителят по физическо, от когото се оплаках в отчетната тема, които не се появяват.

# 46
  • София
  • Мнения: 1 127
Знате ли- без да обиждам учителите , но винаги съм се чудила как половината учители влизат и се оплакват колко са шумни и колко лоша дисциплина имат а другата половина учители влизат и казват " нямам проблем с дисциплината" е питам : нали става въпрос за едни и същи деца  newsm78значи един средно интелигентен човек би се сетил че едната половина от учителите нещо не се справя с същите тези деца.
Няма спор че децата са шумни и способни да се качат на главата на учителите , НО САМО АКО ТЕ ИМ ПОЗВОЛЯТ.

# 47
  • Мнения: 4 992
Общо взето от 1 до 4 клас беше добре, обаждаха се все едни и същи родители, все те, т.е ние, изнасяхме организационните проблеми на гърба си, но учителката беше много свястна! Викаше на място родителите на проблемните деца без да занимава всички останали. За много ситуации, станали между деца от нашия и други класове ние изобщо не разбирахме - тя се оправяше сама, докато класните на другия клас вдигаха олелия до бога! Дори една беше забранила на едно дете в 3 клас да минава през официалния вход 'за да не срами училището'.

# 48
  • Мнения: 159
Редовно посещавам родителски срещи. Смятам го за свое задължение като родител. Но...винаги на родителска среща липсват родители, чиито деца наистина имат проблеми. но въпреки това се говори за тях или техните проблеми. В този смисъл няма никаква логика да има родителсдки срещи. Детето ми вече една година учи в училище, в което не се провеждат такива. Ако иска някой учител/намери за необходима/ вика съответния родител и така...

# 49
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, и някак се оказва, че трабълмейкърите са като някакви селебритита - тях ги няма, а са обект на разговор. А за свестните деца и отличниците се казват по една-две думи от сорта "няма проблеми с него/нея, всичко е наред". Ами, аз не искам да слушам за чуждото проблемно дете надълго и нашироко, а за своето. Проблемите с въпросното дете да се решават с родителите му и на административно ниво, ако трябва, а не аз да видя час и нещо, от който половината все за едни и същи проблемни, а за останалите нищо!

# 50
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681
Все по-рядко ходя на родителски срещи. Предпочитам индивидуални срещи с учители и то не с всички, най-вече с тези, по чиито предмети имаме затруднения.

# 51
  • някъде из облаците
  • Мнения: 507

Нали няма да забравите, че в дискусията участват и родители на много по-големи деца, както и че родителските срещи в прогимназията и гимназията нямат нищо общо с тези в начален курс.
 има/ше преподаватели, които никога не благоволяваха да се появят на родителска среща, независимо дали има или няма проблеми в часовете им.
Нека да започнем оттам.


В гимназиите пък става страшно.
А от класическото "Ами нямат оценки в бележниците, защото не си ги носят" вече ми се повръща. Хайде, ще се съглася, че не си ги носят, ама защо въпросните оценки фигурират само в учителските бележници, но не и в дневника?
Аааа, часът бил много къс и не стигало времето да ги нанесат... Добре, щом казвате...  Rolling Eyes


Точно така си е.
Винаги съм ходила на родителски срещи, макар да не съм доволна от провеждането им, все пак това е мой дълг като родител.
В гимназията 10,11,12 въобще не виждахме никакви учители, освен класната #Cussing out . Веднъж родителите поискахме да се срещнаем с една от учителките ( почти целия клас имаше проблем с учебния материал по нейния предмет),  въобще не я намериха, е питам се за какво тогава са тези родителски #2gunfire Така и не се реши въпросния проблем. Пък после защо не ходят родителите. И  при нас след родителската, като видехме някоя позната физиономия на учител в коридора и се заформяше една опашка. Аз лично по имена познавам всички учители на децата ми, но по физиономии едва 3-4.
Една позната ми разправяше как в тяхното училище са протичали родителските - всеки родител се разписва в една тетрадка, че присъства и всеки учител, като мине в даден клас се разписва в същата тетрадка, че е посетил въпросния клас.

# 52
  • Мнения: 5 593
Имаше цитат, в който става въпрос за оценки, бележници и дневници.   Абсолютно задължително е  преподавателите по предмети  да нанасят оценките в дневника, а всеки кл. р-л да нанася оценките от дневника в бележниците. Има изисквания за  съответствие между оценки в дневник и бележник. Също така има наредба, която задължава да има определен брой оценки за срока, според броя на часовете по даден предмет. Например : предмет с 1 час седмично- 2 оценки минимум, предмет с 2 часа седмично- 3 оценки минимум. Учител, който няма внесени текущи  оценки в дневника през срока, е в голямо нарушение. Директорът е длъжен периодично да проверява учебната документация.  Вие също имате право да изисквате това да се спазва.
За съжаление, много учители не вписват оценките или от криворазбрана демократичност, за да дадат шанс за по- висока оценка, или от страх да не разгневят някои родители, ако оценките не са според техните очаквания.
Предлагам, ако желаете,  да разширим дискусията и да споделите мнение за оценяването на вашите деца. Смятате ли, че оценките са реални, завишени или занижени?

# 53
  • Мнения: 7 418
За мен оценяването не е реално,в повечето случаи оценките са завишени.Такива са моите наблюдения.И причината за това са както Gerber казва,че учителите се страхуват да не си навлекат гнева на родителите.И за да нямат проблеми завишат оценките.Това става най-вече в началните класове.
За мен нереални са оценките и от външното оценяване - масово подсказване и преписване.
Същото е и при матурите,нереални са оценките.

# 54
  • Мнения: 14 899
Да винаги ходя.

# 55
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681
За мен оценяването не е реално,в повечето случаи оценките са завишени.Такива са моите наблюдения.И причината за това са както Gerber казва,че учителите се страхуват да не си навлекат гнева на родителите.И за да нямат проблеми завишат оценките.Това става най-вече в началните класове.
За мен нереални са оценките и от външното оценяване - масово подсказване и преписване.
Същото е и при матурите,нереални са оценките.
И аз съм на същото мнение.

# 56
  • Бургас
  • Мнения: 370
Натъкнах се на няколко мнения,които гласят-"..Мен не ме интересува Х,мен ме интересува моето дете..".Тогава защо сте "за" споменаването на имената и говоренот за всяко дете?Аз пък съм против!Първо,защото проблемите може да са от по-личен характер и да не е удобно да се говори пред всички,второ така се нарочват определени деца и 3-то не искам да слушам обяснения за всяко дете поотделно!Интересува ме цялостната обстановка в класа и мерките,които ще се вземат,ако има проблем.Но не ме интересува Х как е по математика,говори ли по български,носи ли си боичките по рисуване и т.н.Затова считам,че възможността да се говори лично е много по-удачна.Но държа с родителите,чиито деца създават проблеми, да се говори след това,не държа да е пред всички,но да се говори и да знаят съответните родители и както споменах да се вземат мерки и да бъдат оповестени или предложени.
Вие хем не искате да слушате за чуждите проблеми,хем обаче искате да чуете за вашето,ами не става.Затова са и личните срещи.На мен ми е по-удобно така.Ако трябва да чуя проблемите и успехите на 30 деца по всички предмети сериозно ще се изнервя Wink.Като цяло искам да знам важните неща,проблемите в класа като цяло,мерките,които се вземат,плановете за срока,определени важни неща за всеки предмет и..това е.Всичко друго мога да науча,когато имам време.Но пак казвам държа да се говори с родителите на проблемните деца!

# 57
  • Мнения: 2 906
Да се ходи на родителска среща е задължение на родителя, не е пожелателно. Друг е въпросът как се провеждат тези срещи. Това зависи от кл. ръководител. Учудвала съм се на колеги, които приключват срещата за 15 минути. Какво се прави за толкова време - не разбирам. За мен смисълът на срещите е да се опознаят родителите, да чуят как се държат децата им в друга, не домашна обстановка, да разберат как се формират като колектив, какви са проблемите им, защото вкъщи те рядко говорят за това. А родителите на проблемните деца трябва да чуят и мнението на другите родители, не само на учителите. Нека да разберат, че никой не е длъжен да търпи своеволията на детето им и да вземат мерки. Разбира се има и текущи въпроси, предстоящи мероприятия и т.н. Аз лично побеснявам, когато някой родител, липсвал на срещата, ми се обади след известно време  по телефона да ме пита какво сме говорили. Е, преразкази по телефона не правя.

# 58
  • София
  • Мнения: 62 595
Това за детето Х го написах аз, а след това поясних защо - звездите на ефира се оказват трабълмейкърите, през осемдесет процента от времето се говори за тях, обикновено при липсващи родители. от цялата работа излиза, че болшинството родители се оплакват и разказват случки от определени, все едни и същи 1-2-3-4 деца, а учителите, най-често класната, кършат ръце и обясняват как са се опитали да направят не знам какво, обаче "нали виждате, родителите на тези деца ги няма, и затова в момента нищо не можем да направим, пак ще ги викаме отделно". И накрая едно голямо нищо! В този смисъл аз искам да се говори И за другите деца, чиито родители са там. И вече не става въпрос за деца в начална степен, а за деца над пети клас! Тогава нещата стават все по-сериозни, защото там вече не се обиждат на "глупак" и да си събарят несесерите на земят, а се стига до много сериозни проблеми с дисциплината и конфликти. Така да се каже, да се отдели време за всяко дете. Ааз искам да чуя и за друугите деца как се справят по предметите, дали са активни в час, дали и как са сформирани групички, някакви постижения на едно  илидруго дете на олимпиада, състезание, пък дори и нещо дребно да е!

# 59
  • Мнения: 4 992
Аз лично, бих искала да получавам подрбна информация за учебния процес от сайта на училището/класа. Какво са взели, кога са контролни, класни, кога са консултациите, както и да получавам на @ си информация, касаеща моето дете. 
Родителските срещи би трябвало да са за да решават възникнали проблеми, касаещи целия клас, както и организационни такива.

Общи условия

Активация на акаунт