Ходите ли на родителските срещи в училище?

  • 28 174
  • 262
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 610
O, имай предвид, че нашето училище едно от 2-те пилотни в БГ по проекта "електронна черна дъска" или нещо от сорта (давано е и по ТВ) Simple Smile
Води се с профил "информационни трехнологии" от 1-и клас Grinning

# 31
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Моите деца са още малки (синът ми сега завърши 4 клас) и винаги съм ходила на РС. Децата са в  различни училища. Стигнах до извода, че смисленото провеждане на РС зависи на първо място от класния ръководител, последвано от родителите и директора. Винаги са ми били от полза родителските срещи в у-щето на сина - освен задължителното запознаване с учебния план, правилници, предстоящи мероприятия и т.н., родителите винаги сме били обгрижвани със съвети, насоки, предложения, обсъждали сме всякакви въпроси, касаещи децата - от справянето им с учебния материал та до възрастта и емоционалното им състояние. Неколкократно по време на РС сме инициирали и  срещи с директорката по различни проблеми.

Не смятам, че обсъждане на конкретни ученици поименно има място на родителската среща.

# 32
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
както вече бе казано, родителските срещи зависят както от класния ръководител, така и от родителите - в началния курс имахме традиция родителските срещи да ги продължаваме  на чаша бира или кафе. Непринудената обстановка предразполага и непринуден разговор, говорене с имена, разказване на случки от училищния живот, от живота на детето у дома - и учителката, и родителите черпят нова информация


сухотата на родителските срещи в средния курс ме накара, като родител,  да потърся друга форма - родителската среща да е точно среща на родителите, които обсъждат училищните проблеми на децата си. Поканени са всички учители, които преподават на децата да участват в дискусията. За да са предразположени всички към разговор, срещата се води от родител. Присъстващите сядат около една обща маса, така че всички да се виждат лице в лице.

резултата - на повечето родители им допадаше мълчаливото присъствие, а на мен не ми стигна търпението да ги "събудя" и след 2-3 опита се отказах Simple Smile

въпреки това, не мисля че идеята ми е лоша Simple Smile

# 33
  • Мнения: 411
Ох, а аз се бях засилила да пиша за електронен дневник във всяко училище, който да се попълва редовно...  ooooh!
Щом в София сте на пликове с марки, при нас сигурно ще се наложи да пратят байчото с тъпан да чете съобщения на площада...   Rolling Eyes
Ще ме убиете от смях Joy Joy Joy


Обаче сериозно .Без конкретика родителските срещи приличат на планово -отчетен априлски пленум.
Полезно е да знаеш кой е родител на кое дете.Кой се интересува и съдейства за отстраняване на проблемите.Хубаво е още в началото на първи клас родителите да се запознаят.Ние не сме от София и така направи нашата госпожа.Когато се срещнем на улицата с някой родител се поздравяваме и обменяме информация-полезно е.
Аз не смятам ,че съм смешна в очите на учителите че се интерсувам за детето си.Напротив-те се радват да виждат заинтересовани родители.Чувствам неудобство да питам пред всички родители ,но предпочитам така отколкото да ходя подире им.Например  нашия ми казва ,че всичко е ОК по химия и разбира.Влиза преподавателката и след като си казва речта пита има ли някой да попита конкретно.Питам за моя.Вика ми ,че за него били по важни частните уроци по БЕЛ и МАТ и редовно закъснявал заради тях.Може би ,заради обида или какво лепнала две четворки.След като разговарях нещата се оправиха.Тя му даде консултация,аз го скастрих ,заради закъсненията.
Препоръка към Гербер1 е това да се опита да сплоти родителите и ангажира не само със собственото си дете а и с живота на целия клас.Така родителите наистина ще могат да съдействат  ,а родитерските срещи ще станат интересни и полезни.

# 34
  • Мнения: 5 593
както вече бе казано, родителските срещи зависят както от класния ръководител, така и от родителите - в началния курс имахме традиция родителските срещи да ги продължаваме  на чаша бира или кафе. Непринудената обстановка предразполага и непринуден разговор, говорене с имена, разказване на случки от училищния живот, от живота на детето у дома - и учителката, и родителите черпят нова информация


сухотата на родителските срещи в средния курс ме накара, като родител,  да потърся друга форма - родителската среща да е точно среща на родителите, които обсъждат училищните проблеми на децата си. Поканени са всички учители, които преподават на децата да участват в дискусията. За да са предразположени всички към разговор, срещата се води от родител. Присъстващите сядат около една обща маса, така че всички да се виждат лице в лице.

резултата - на повечето родители им допадаше мълчаливото присъствие, а на мен не ми стигна търпението да ги "събудя" и след 2-3 опита се отказах Simple Smile

въпреки това, не мисля че идеята ми е лоша Simple Smile


Взаимствам идеита за среща извън училище, водещ да бъде родител/всеки път да е различен/ и сядане около  кръгла маса лице в лице.

Ох, а аз се бях засилила да пиша за електронен дневник във всяко училище, който да се попълва редовно...  ooooh!
Щом в София сте на пликове с марки, при нас сигурно ще се наложи да пратят байчото с тъпан да чете съобщения на площада...   Rolling Eyes

Много ми се иска да запазим добрия тон и да дискутираме по същество.
Ще бъдете ли съгласни да поканя учители от цяла България да се включат? Можем да обсъждаме не само родителските срещи, а всякакви проблеми, които вълнуват и вас родителите, и нас учителите?

Последна редакция: пн, 20 юни 2011, 00:06 от Boten Mary

# 35
  • Мнения: 411
Фортуна ,родителска среща под форма на дискусия със всички преподаватели е отлична идея.
Може би няма да е зле и децата да присъстват понякога ,когато има наболял проблем.

# 36
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма лошо, но ще бъде дискусия поо принцип, защото е малко вероятно всеки да започне в публичен форум да описва имена на деца, учители и училища.

# 37
  • Мнения: 7 419
Gerber 1 на кой клас си класен ръководител и в какво училище работиш?

# 38
  • Мнения: 24 467
Тази година сме в ново училище от V клас и, съответно, сме с нова практика на провеждане на род. срещи, която аз изобщо не споделям. Тя се изразява в следното: общи приказки в класната стая с класния ръководител и след това масово юрване по кабинетите на отделните учители, където се натъкваме на родители на ученици от други класове, голямо количество народ и шумотевица, които възпрепятстват възможността да попитам конкретно това, което ме интересува, без присъствието на странични хора. Определено не смятам, че идеята е добра, напротив, това е най- лошият начин за провеждане на такъв тип срещи, за който съм чувала.
При всички случаи предпочитам и смятам за добре учителите да идват в съответния клас. Така могат да обобщят основните си виждания за класа и работата му по съответния предмет, няма да има това стълпотворение по коридорите и смесване на родители от различни класове, което, предполагам, разконцентрира и самите учители.
Също така намирам, че определяне на една дата за цялото училище е огромен минус. Става митинг и учителите по предмети не могат физически да огреят навсякъде.
Знам, че така е по- лесно, но освен отбиване на номер "проведена род. среща" Х пъти годишно, този начин не изпълнява други функции.
Проведени така, те са безсмислени и на такива повече аз няма да отида. Нямам време, което да губя излишно.
В старото училище бяха добре организирани, в класа се обсъждаха проблеми, които ни интересуваха, даваха се насоки за по- добър и ефективен начин на обучение и самоподготовка на децата по всеки предмет. Нямаше план "по три срещи годишно", а се провеждаха по- често, винаги, когато имаше нужда, при всеки по- съществен проблем. Така проблемите биваха решавани, а не увисваха нерешени и задълбочаващи се.
Успех на отделните деца категорично няма място на всеобщо обсъждане, но общите проблеми с дисциплина, организация на общи мероприятия и обобщени проблеми, свързани с обучението по предмети следва да се дискутират в стаята с родителите и учителите по предмети.
Одобрявам практиката, невъведена у нас, на писмени виждания на учителите по предмети за отделните ученици, които да се получават от родителя, както и възможност за електронна комуникация. Не от порядъка на таз годишните характеристики в същия стил на "Отбиваме номер" с таблици и хиксчета, а реална преценка от учител за дадения ученик по неговия предмет.

# 39
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
asya asya, да, с учителите се получи дискусията, не е като да излезе преподавателя пред черната дъска и да си направи отчета пред родителите

колкото до деца, и това сме правили, но моят съвет е да знаете точно кога срещата е с деца и кога не - пред децата не бих си позволила да критикувам учител, това от една страна, а от друга - не е хубаво когато на срещите присъстват няколко деца, които после предават изкривени думите на родителите или на учителите

# 40
  • Мнения: 411
На родителски срещи класната често се оплаква от дисциплината.Моя син пък се ядосва ,че в училищния двор някои от съучениците му пушат,а иначе се водим елитно училище ,че даже и униформи им вкараха.Децата се обиждат и наричат с прякори,а възпитаните и не особено нахакани са аутсайдери.Та по този повод се чудя защо директорите не присъстват на тези родителски срещи и не се обсъждат  мерки които могат да се взимат .Законът дава право училищата сами да решават какви мерки.Сега синът ми ще бъде в частно училище и там за нарушение на дисциплина и правилник се чисти и боядисва.Защо не се практикува това масово?
Бих искала Гербер да ми отговори ако може въпреки ,че не е особено по темата.

# 41
  • София
  • Мнения: 1 654
Ходя на родителски, че и на срещи на училищното настоятелство. В началния курс се събирахме почти всички родители, в пети клас интересът поспадна, достигайки дъното в шести-събирахме се 10-15 родителя. Предполагам догодина в 7-ми клас интересът отново ще нарастне, имайки предвид важността на годината Wink

# 42
  • Мнения: 5 593
Gerber 1 на кой клас си класен ръководител и в какво училище работиш?

Начален учител съм. Тази година учих 1 клас. Завършихме успешно и наесен се надявам да сме във 2 клас  отново всички заедно. Имам дългогодишен учителски стаж, но  в нашата професия е нужно да се усъвършенстваме непрекъснато.  Аз лично държа на това и не напразно ви предложих тази тема. Училището ни е основно- от 1 до 8 клас и е в малък град /около 18  000 жители/. Освен нашето, има още 1 основно, едно СОУ и една професионална гимназия.

O, имай предвид, че нашето училище едно от 2-те пилотни в БГ по проекта "електронна черна дъска" или нещо от сорта (давано е и по ТВ) Simple Smile
Води се с профил "информационни трехнологии" от 1-и клас Grinning

Предполагам, че става въпрос за интерактивна дъска. Това е устройство, което се включва към мултимедията и всичко се отразява на класната дъска. Такива интерактивни дъски вече имат много училища в страната и притежаването й не прави училището елитно. С нея се работи бавно, а часът е кратък. През лятното ми дежурство ще потренирам с нашата, за да мога да я ползвам.  Признавам, че е интересна за децата и полезна за учителя, когато се използва не само за шарения по дъската, а за да направи урока по- нагледен и ефективен.

На родителски срещи класната често се оплаква от дисциплината.Моя син пък се ядосва ,че в училищния двор някои от съучениците му пушат,а иначе се водим елитно училище ,че даже и униформи им вкараха.Децата се обиждат и наричат с прякори,а възпитаните и не особено нахакани са аутсайдери.Та по този повод се чудя защо директорите не присъстват на тези родителски срещи и не се обсъждат  мерки които могат да се взимат .Законът дава право училищата сами да решават какви мерки.Сега синът ми ще бъде в частно училище и там за нарушение на дисциплина и правилник се чисти и боядисва.Защо не се практикува това масово?
Бих искала Гербер да ми отговори ако може въпреки ,че не е особено по темата.
Има тема за "елитните" училища. Там подробно съм описала моето отношение към тях. Ако желаете, може да погледнете в нея. Ще прочетете интересни мнения.
В нашето училище има постоянно дежурство от учителите- по коридорите и на двора. На двора дежурни са преди всичко колегите- мъже. Изключено е някой да пуши открито и безнаказано. Кавги и обиди се чуват, но като цяло е спокойно. В училището учат и  ромски деца- една четвърт от състава. Никога не е имало конфликти на етническа основа.  За по- недисциплинираните сме налагали наказания по правилника, в това число обществено- полезен труд, който се изразява в помагане на обслужващия персонал. Наказаните  изнасят кофите до контейнера, правят оборка на двора с ръкавици и чувал, поливат градинката.  Но трябва да кажа, че те много се "кефят", казано на ученически жаргон. Дори се чувстват "героите на деня".  Най- провинилите се се наказват с предупреждение за преместване  в друго училище, но това е в краен случай. Все пак сме на делигиран бюджет и си пазим бройката.

Последна редакция: пн, 20 юни 2011, 00:07 от Boten Mary

# 43
  • Мнения: 28 673

Нали няма да забравите, че в дискусията участват и родители на много по-големи деца, както и че родителските срещи в прогимназията и гимназията нямат нищо общо с тези в начален курс.
Отделно, че проблемите с учениците и родителите в малък и голям град са много различни в повечето случаи...
Синът ми учи вече в трето училище, като и в трите, в които е бил, има/ше преподаватели, които никога не благоволяваха да се появят на родителска среща, независимо дали има или няма проблеми в часовете им.
Нека да започнем оттам.

Тази година сме в ново училище от V клас и, съответно, сме с нова практика на провеждане на род. срещи, която аз изобщо не споделям. ....

Абсолютно същото беше и при нас в прогимназията, в двете училища, в които учи синът ми - едното квартално, другото - от елитните в града. Стадо родители се щура по коридорите, чака на опашка за някой учител, който губи повече време да се сети за кое дете точно го питат (дали става въпрос за Иванчо от 5а, 5б, 6в или 6г клас), отколкото да сподели впечатленията си за детето. Ако изобщо успее да се сети за кое точно го питат...
В гимназиите пък става страшно. Хубавото е, че броят на родителите, явили се на срещата, винаги е по-голям от броя на учителите, които са я уважили с присъствието си.
А от класическото "Ами нямат оценки в бележниците, защото не си ги носят" вече ми се повръща. Хайде, ще се съглася, че не си ги носят, ама защо въпросните оценки фигурират само в учителските бележници, но не и в дневника?
Аааа, часът бил много къс и не стигало времето да ги нанесат... Добре, щом казвате...  Rolling Eyes

# 44
  • София
  • Мнения: 1 127
Как` Сийка  , вярно е че има много учители дето не знаят защо изобщо са отишли на родителската и си говорят едно и също / обикновено е умни са децата ама са много шумни / пълно е с всякакви екземпляри , важно е че по между тях се промъкват и по някои свясни учители та някак си избутваме.

Общи условия

Активация на акаунт