През 2007 г. сключих договор за лизинг на автомобил чрез Райфайзен Лизинг ООД , който договор изплащах редовно 4 години. В на28 06 2011 г. трябваше да внеса остатъчната сума, за да приключа договорните си задължения и колата да бъде прехвърлена на мое име. Тъй като се намирах в чужбина, и въпреки, че бях планирала да се върна на 27 и да внеса сумата, инцидент с близък ме застави да отложа пътуването с няколко дни, няколко пъти звънях в Райфайзен Лизинг, където разговарях със служителката Силвия Милкова и я питах дали мога да платя сумата в първите дни на месец 07 и дали това ще бъде проблем. Г-жа Милкова отговори, че няма проблем.
За целта изпратих декларация по факс, от която ясно се вижда, че съм написала, че плащането ще направя в първите дни на месец юли. Говорих по въпроса и със служители от финансовия отдел, чиито имена не знам, но също ме увериха, че няма проблем плащането да бъде направено в началото на юли. На 04.07.2011 г. преведох сумата и на 06.07.2011 г. в присъствието на нотариус и г-н Николай Китов от Райфайзен Лизинг автомобилът бе прехвърлен на мое име. Имам нотариален акт от тази дата.
На 10.07.2011 г., няколко дни след като съм погасила лизинга и автомобилът е прехвърлен на мое име, от Райфайзен Лизинг са ме рапортували в Централния кредитен регистър като нередовен платец, което разбрах случайно, тъй като бях посочена за гарант по заем от близка приятелка, който и бе отказан с мотив, че аз фигурирам в ЦКР в просрочие.
Въпреки, че съм заплатила задълженията си и договорът е приключен, аз фигурирам в ЦКР в просрочие по заем и няма да мога да бъда изчистена до 20 август, когато банката ще подаде новите данни, а 5 години след това ще се вижда, че съм нередовен платец, без да имам никаква вина за това. При разговорите ми с г-н Николай Китов и г-н Иван Стоев от Райфайзен Лизинг бях информирана, че проблемът ми не ги засяга и че колегите им явно не са били наясно. Толкоз.
Не искам нищо, не смятам повече да взимам заеми. Но си искам чисто досие, защото то си е важно за мен и съм си го заслужила. Може би банката технически е права, но това е пълен абсурд от човешка гледна точка, въпреки, че банките с човещина не боравят. Подадох жалба в КЗП и утре ще подам в БНБ, ще го отразя и в медиите. Просто, за да внимават хората.