Осми клас - приятели нови очакват ме в клас

  • 60 562
  • 732
  •   1
Отговори
# 540
  • Варна
  • Мнения: 3 307
Като споменахте курсове, та се сетих да питам: - имате ли наблюдения дали учениците в ЕГ ходят на допълнителни курсове/частни уроци по основния език? В класа на дъщеря ми знам за едно дете, което ходи на частни уроци, за да навакса с материала.

# 541
  • Мнения: 7 263
Като споменахте курсове, та се сетих да питам: - имате ли наблюдения дали учениците в ЕГ ходят на допълнителни курсове/частни уроци по основния език? В класа на дъщеря ми знам за едно дете, което ходи на частни уроци, за да навакса с материала.

Това е едно от нещата, което винаги ме е озадачавало. Нали идеята да избереш ЕГ е именно да се научи там езика и да няма нужда от допълнителни занимания поне по този език?
Също както и допълнителните уроци по математика да речем в МГ. Просто ми се изплъзва смисъла.
Но от друга страна, ако по някаква причина се установи сравнително рано и в началото, че дадено дете не се справя - по-добре да се вземат мерки навреме, а не да изостане драстинчно и непоправимо и тогава вече да няма шанс да настигне останалите.

# 542
  • Мнения: 411
Като стана въпрос за испански се сетих за един чудесен испански сериал -"Интернатът".На децата ще им е интересен-играят тийнейджъри и има мистерия и загадки.За родителите също не е лошо ,но е хубаво децата да го гледат без субтитри или с испански такива.

# 543
  • София
  • Мнения: 19 965
Като споменахте курсове, та се сетих да питам: - имате ли наблюдения дали учениците в ЕГ ходят на допълнителни курсове/частни уроци по основния език? В класа на дъщеря ми знам за едно дете, което ходи на частни уроци, за да навакса с материала.

Това е едно от нещата, което винаги ме е озадачавало. Нали идеята да избереш ЕГ е именно да се научи там езика и да няма нужда от допълнителни занимания поне по този език?
Също както и допълнителните уроци по математика да речем в МГ. Просто ми се изплъзва смисъла.
Но от друга страна, ако по някаква причина се установи сравнително рано и в началото, че дадено дете не се справя - по-добре да се вземат мерки навреме, а не да изостане драстинчно и непоправимо и тогава вече да няма шанс да настигне останалите.
Масово се ходи на уроци, като причините са различни. Peace В никакъв случай не са с единствената цел наваксване на пропуски. Мога по-обстойно да споделя мнение за немските гимназии, като вероятно именно в тях процентът на ходещите на уроци  деца е най-висок, тъй като там има разни пресявки и в самото училище, по време на гимназиалния курс, а не  само на входа му..След 8 клас в София,  в 91 НЕГ, има изпит по немски за прием в специални паралелки, наречени лайстунг, като по подразбиране другите са шпрах.Някога, до преди няколко години въсщност, е имало изпит и за тях, след 9 клас. В останалите немски гимназии в страната  също има класирания за паралелките, децата от които в 12 клас имат право да положат изпита за сертификат.Всичко това предполага едно по-високо ниво по немски от общото.Същият този изпит  по-нататък предполага отново виждане с частен учител, понеже се прави  сериозен проект по зададена тема, за който хората предпочитат да се презастраховат, поверявайки подготовката, корекциите на проекта и тренинга за устен  на индивидуален преподавател.Тъй като стремежът е  ниво С1,нищо по-ниско като В2 например, защото по-слабото представяне ще осуети  плановете за следване на детето навън. Останалите в нормалните паралелки, които нямат право да се явят на този изпит, в училище май се обучават и по по-различна програма.Заради което пък, ако решат, че  също искат сертификат и учене навън,  се подготвят допълнително.Най-често в Гьоте институт, ако има представителство в града  им или при  запознат с формата на изпита частен учител. Като добавим и избрана  втора  матура по немски, причините стават достатъчно.
В останалите езикови предполагам доводите са подобни - както изглждане на пропуски при по-слабите ученици, така и допълнителна подготовка на добрите, с цел отличното им представяне на изпити за сертификати. Може би доводът в общия случай  е, че езикът безспорно  се учи, при това на добро ниво, но все пак детето трябва да е запознато и с формата на самите сертификатни изпити, които са твърде различни помежду си, особено при английския, където изборът е доста голям.
При МГ вероятно не е  съвсем така, защото там си има школи за изявените математици.Тоест върховете, които те гонят в тази сфера, са достижими с  допълнителна помощ и в самото училище.

Последна редакция: пн, 07 ное 2011, 13:34 от eine in Rente gegangene Nixe

# 544
  • Мнения: 52
Здравейте мами ,търся две помагала по бг.език и литература за 7клас .Ще се радвам ако някои ги има и са излишни.
Първото е "Тестове и правила" за 7клас на Донка Кънева ,изд.Калоянов
Другото е "Литературна работилница" за 7клас на изд.Азбуки.

# 545
  • Мнения: 487
Като споменахте курсове, та се сетих да питам: - имате ли наблюдения дали учениците в ЕГ ходят на допълнителни курсове/частни уроци по основния език? В класа на дъщеря ми знам за едно дете, което ходи на частни уроци, за да навакса с материала.
В нашия клас не съм чула някое дете да ходи на курсове по немски.Не изключвам да има и такива ,но от разговорите с майки ,преди родителската среща ,останах с впечатлението ,че децата учат сами .Майките на момчетата се оплакваха,че са доста разсеяни и неорганизирани, затова им се налага да учат до 12 часа вечерта.Лично аз смятам за неоправдано ходенето допълнително на курсове по първи език ,на деца от така наречените ,,елитни гимназии”.Иначе ,за какво е цялата тази борба за класиране в тях,ако децата не могат да научат поне езика без допълнителни уроци.Все пак много зависи от преподавателя.В класа на дъщеря ми  няма дете ,което да не харесва класната.Успява по някакъв начин да ги мотивира и те постоянно повишават успеха си.Наблюдавам как редува дни с голямо натоварване и дни с по-малко такова. Разбрах,обаче ,че има деца от други класове ,които не са доволни от учителя си..Може би наистина се получават някакви разлики в нивото на езика при отделните паралелки ,на по-късен етап.Би било жалко,ако децата трябва да разчитат на късмета си да попаднат на добър преподавател,след като са преминали успешно тежките  изпити след 7-ми клас и са се класирали в ,,елитно’’училище.За съжаление мисля ,че тази година нямаме късмет с математиката. Добре,че са помагалата и сборниците.Но това е една друга болна  тема ,свързана с нашето образование и квалификацията на преподавателите.

# 546
  • Мнения: 193
Здравейте,извинявам се че нахлувам в темичката ви,но като мама на бъдеща първокласничка искам да ви попитам - Има ли мами на дечица,които в начален курс са учили в 32 СОУ в София?
Обръщам се към вас,защото същите учителки догодина ще поемат първолаците и ми се иска да споделим впечатления Wink

Благодаря предварително Hug

# 547
  • София
  • Мнения: 84
 И за мен е интересна темата с допълнителните уроци в подготвителния клас. Синът ми учи във френска паралелка и самата учителка съветва децата да ходят на уроци.  #Crazy За мен е малко странно, все пак нали затова са в езикова паралелка? Със смесени чувства съм и все още се чудя как да постъпя, но знам, че има няколко деца, които вече ходят на уроци. Със сигурност ще изчакам още месец-два, за да преценя.
 

# 548
  • София
  • Мнения: 1 861
За мен пък, в днешно време няма принципни положения - езикова гимназия/паралелка или не, всичко зависи от конкретните цели, които човек си е поставил. Ако подготовката в училище ги удовлетворява - ок, ако не - допълнителни уроци! Това е! Нищо странно, нищо необичайно!  Wink

# 549
  • Мнения: 7 263
.... езикова гимназия/паралелка или не, всичко зависи от конкретните цели, които човек си е поставил. Ако подготовката в училище ги удовлетворява - ок, ако не - допълнителни уроци! Това е! Нищо странно, нищо необичайно!  Wink

Да! Май това е разковничето. Лошото е, че винаги контрата остава у родителите - дали ще преценят правилно нуждата от допълнителни занимания!
По езиците поне е лесно, защото явяванията на различни сертификатни нива дават яснота кой, къде е. Но по другите предмети, особено ако самия родител няма афинитет към тях понякога е доста тегаво.

# 550
  • София
  • Мнения: 5 551
Не знам, но си мисля, че понякога много родители още с първата по-лоша оценка или неуспех и веднага се замислят за частни уроци... Оставете малко време на детето- има толкова много фактори, които обуславят една или две получени оценки...
Да, понякога наистина може и да има нужда от уроци.
За сега дъщеря ми се справя отлично с НЕ, а не го е учила до момента. Вярно е, яко учи, но и класната и е чудесна.
Това, което ми харесва е, че не препуска като кон по учебника, а гледа децата да усвоят материала. Дъщеря ми е влюбена в нея и на мен ми харесва Simple Smile
Освен това им прави много образователни игри, разказва им куп интересни неща, свързани с езика, държавата, нравите...
Много съм доволна:)

# 551
  • гр.Варна
  • Мнения: 869
И аз съм много доволна от госпожата ни по френски,която е и класна на дъщеря ми.Не ги товари прекалено много с нови думи,усвояват материала постепенно,правят контролни доста често... Peace Детето се справя отлично ,въпреки че френския е труден език и напълно непознат за нея.
На родителската среща нашата класна каза, че няма нужда от уроци,защото някои деца ходят там за да си пишат домашните ,а тя "не иска да проверява знанията на колегите си ". Peace
Но в крайна сметка всеки родител си преценява сам. Peace

# 552
  • София
  • Мнения: 2 275
Не знам, но си мисля, че понякога много родители още с първата по-лоша оценка или неуспех и веднага се замислят ...

Ганис, много си права, от първите 2-3 ниски оценки, помислих че не учи...
Сега има различни оценки, включително и 6... ooooh!

# 553
  • my own world....
  • Мнения: 1 077
Ние пък в НПМГ не сме се преучили особено до момента.... Моята нито учи, нито особено домашни дават, гледам, че е наредила само 6ци в бележника, но да си дава зор - не.
От тази седмица се е появил нов учител по математика, който дал контролно, за да определи нивото на класа и след това си дал труд човека да напише на всяко дете СЪВЕТИ и МНЕНИЕ. Щях да падна като го видях - за първи път от 8 години виждам подобно отношение. Лошото е, че доколкото разбрах този безценен човек ще остане само за 3 седмици....а след това сигурно ще дойде поредния незаинтересован даскал............
За езика ще ни се наложи да я пращаме на курсове, защото език в НПМГ учат колкото да не заспят, но ще я пращам на курс догодина.

# 554
  • София
  • Мнения: 409
Включвам се и аз с впечатления от учебния процес.
Както повечето от вас и аз съм мноооого доволна от учителката(класна) по НЕ, от децата в класа и особено от германския преподавател, за когото дъщеря ми говори с въодушевление. Учи се сериозно, но без напрежение, системно и задълбочено.
Но най-голямата полза, която откривам е това, че ги учат как се учи! Самата методика на оценяването е такава, че скалата хваща и най-малкия пропуск. Доволна съм, че най-после оценката се явява огледало на знанията и може да бъде адекватен индикатор за положението. Изискванията са високи, но така и трябва. На контролните редовно има само по 2-3 шестици(над 5.50).
Голяма драма настъпи при получаването на оценка 5.48, то беше тръшкане, рев, а после- още по-голяма мотивация.
Въпреки това не страдаме от излишна амбиция! Харесва ми това, че в класа няма изключително изявени, но и няма черни овце. Всички държат едно добро, сравнително високо  ниво без пренатягане. Предполагам, че всички ползват ако не частни учители, то поне имат немскоговорящ родител вкъщи. Колкото и да са големи и да учат сами, все пак им трябва все още системна(ежедневна) помощ или контрол. Лично аз се опитвам редовно да я изпитвам поне на думите, проверявам домашните, от време на време упражняваме диалози или граматика.
Надявам се,че напредваме бавно, но сигурно!

Общи условия

Активация на акаунт