Подготвителните модули на СМГ "Паисий Хилендарски"

  • 164 352
  • 953
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 7 277
Иначе Фран  Peace - знаеш моето мнение - трябва всяко дете да получи шанс - да опита, да се бори, да се пробва - пък на състезание, като на състезание - няма как всички да са първи.
Да, съгласна съм.
Бих надушила обаче, ако има проблем с детето ми на курса още след първия модул. Има начини това да стане, ако родителят желае. Съответно бих потърсила веднага алтернативи, а и има достатъчно време, защото първи модул свършва началото на декември и може да се реагира.
Виж, ако става въпрос за месец април-май в края на 4-ти клас, е вече късно.

# 136
  • Мнения: 51 161
А дали не сравнявате круши с ябълки? Имам предвид, че когато запишат дете в школа в 7 клас (какъвто пример беше даден по-напред), то школата предлага услугата "Подготовка за изпитите за влизане в гимназии". Не съм чула обаче СМГ да рекламира своите курсове като "Курсове за подготовка за изпита за влизане в СМГ". Доколкото знам СМГ предлага курсове за надграждане и даже открито казват на родителите, че това не е курс за изоставащи с материала. И пак по мои сведения добрите математици успяват да се движат с темпото и преподавателите работят с тях - обсъждат решения и варианти, вдигат ги да решават на дъската и пр. Незаинтересованите пък си стоят на задните чинове, бутат се, закачат се, скучаят или записват механично, без да участват реално в урока. И самите преподаватели не се и опитват да ги укротяват или усмиряват. Не е чудно, че се прибират неразбрали всичко.
С оглед на всичко казано да се прави анкета и рейтинг е безсмислено. Родителите на по-будните математичета ще са доволни, а другите не. А то неофициален рейтинг си има - тези учители, на които първи се запълват групите, са с най-високия рейтинг.

И наистина работа на родителите е да преценят от какво се нуждае тяхното дете - от курс за надграждане, от курс за подготовка за изпит или от курс за наваксване. "Три в едно" не става.

# 137
  • София
  • Мнения: 1 659
А дали не сравнявате круши с ябълки? Имам предвид, че когато запишат дете в школа в 7 клас (какъвто пример беше даден по-напред), то школата предлага услугата "Подготовка за изпитите за влизане в гимназии". Не съм чула обаче СМГ да рекламира своите курсове като "Курсове за подготовка за изпита за влизане в СМГ".
Това е несериозно, 98% от родителите записват децата си с цел прием в СМГ и учителите го знаят и изготвят подготовката в курсовете именно с такава насоченост. То и състезанието се казва "Откриване на млади таланти", но по същността си е приемен изпит.

И пак по мои сведения добрите математици успяват да се движат с темпото и преподавателите работят с тях - обсъждат решения и варианти, вдигат ги да решават на дъската и пр.
Въпреки че моето дете беше точно от тези активни деца, в края на курса получаваше и допълнителни задачи от преподавателката, в момента е ученик в СМГ, точно защото съм минала през тези курсове смея да твърдя, че нещата не са цветя и рози и напълно разбирам оплакванията на другите родители. Във вида, в който са организирани курсовете в момента, според мен те не дават това, което родителите очакват, просто защото с 30 деца не може да се работи пълноценно и така, както се работи с 12.
И тук изобщо не става въпрос за изоставащи с материала; безспорно има и деца, на които не им е мястото в подобни курсове, но това е съвсем друга тема.
[/quote]

Родителите на по-будните математичета ще са доволни, а другите не.

Ами не, не е така. Аз не бях напълно доволна от курса, но не виждах по-добра алтернатива.
И за мен въпросът (чисто теоретично - и двете ми деца в момента учат в СМГ, трето не планирам  Mr. Green) е точно липсата на достатъчна конкуренция и алтернативи на тези курсове.
Спирам обаче с теоретизирането, защото темата е на родителите, които курсовете ги касаят пряко, а не като мен и Черна станция - отвлечено теоретично.

# 138
  • Мнения: 4 210
Доколкото знам СМГ предлага курсове за надграждане и даже открито казват на родителите, че това не е курс за изоставащи с материала. И пак по мои сведения добрите математици успяват да се движат с темпото и преподавателите работят с тях - обсъждат решения и варианти, вдигат ги да решават на дъската и пр.

Би ли споделила откъде си така добре запозната и откъде черпиш сведенията си?
Питам , защото наблюденията ми като майка на курсист са различни.
Когато споделих с учителката на синът ми, че ме притеснява факта, че курсовете се посещават /в не малък процент/ от деца, които имат по принцип проблеми в училище, а не както очаквах от ученици, които искат да надграждат, тя /учителката/ ми отговори, че целта на курса е да накара тези деца да обикнат математиката . Въобще не е ставало въпрос да се работи с напредналите деца. И като гледам не се и получава на практика.

В общи линии курсът до сега далеч не е това , което очаквах.
Сериозно обмислям дали въобще да го записвам за следващи модули. Тези 2-3часа са ми много скъпи .
Много моля за мнения на майки, чиито деца са посещавали курсовете.
Ползата виждам в контакта на детето ми с един изключително ерудиран преподавател.

# 139
  • Мнения: 51 161

Би ли споделила откъде си така добре запозната и откъде черпиш сведенията си?
1. Материалът в курсовете практически не покрива материала в училище, а надгражда и разширява. Т.е. това не са курсове за наваксване.
2. Както казах, курсовете на СМГ никъде не се рекламират като курсове за подготовка. Друг е въпросът, че без тези курсове е почти невъзможно да се влезе.


Питам , защото наблюденията ми като майка на курсист са различни.
Когато споделих с учителката на синът ми, че ме притеснява факта, че курсовете се посещават /в не малък процент/ от деца, които имат по принцип проблеми в училище, а не както очаквах от ученици, които искат да надграждат, тя /учителката/ ми отговори, че целта на курса е да накара тези деца да обикнат математиката . Въобще не е ставало въпрос да се работи с напредналите деца. И като гледам не се и получава на практика.
О, много добре се получава даже. Всички медалисти на СМГ от олимпиади в 5, 6, 7, 8  и т.н. клас са бивши курсисти.  А СМГ няма вина, че много родители записват децата си на курс с надежда да наваксат.

# 140
  • Мнения: 7 263

Ами не, не е така. Аз не бях напълно доволна от курса, но не виждах по-добра алтернатива.
И за мен въпросът (чисто теоретично - и двете ми деца в момента учат в СМГ, трето не планирам  Mr. Green) е точно липсата на достатъчна конкуренция и алтернативи на тези курсове.
Спирам обаче с теоретизирането, защото темата е на родителите, които курсовете ги касаят пряко, а не като мен и Черна станция - отвлечено теоретично.

Точно така - особено за големият ми син ( сега 8-ми клас) нямаше друга алтернатива за добра подготовка по математика. Аз видях, че ползата от курса при нас не беше очакваната от мен, но към тогавашния момент нямах алтернатива - или да го кажем по друг начин, по-скоро не знаех къде и как да я намеря. Сега с малкия вече не си губих времето изобщо. Затова и все още чета тази тема и от време на време пиша по някой ред, но може би е логично както казва Кармела да я оставим на родителите, за които тя е актуална в момента - аз мисля да почина още 7-8 години  Mr. Green Peace

# 141
  • София
  • Мнения: 3 918
Фран, и друг път съм го казвала, ще го кажа пак:

Чак на последната родителска среща Тодорова кажа, че синът ми ходел като на гости на курса. Аз всеки път като го взимах я питах как се представя детето, тя ми казваше все едно и също: "Умен е, но е разсеян". Нито веднъж не ми каза че ходи без домашно, а и тя и не им ги проверяваше освен първия месец. Е, в час ли трябваше да вляза, за да видя как е? Резултатите от състезанията му бяха добри (СМТ 52 от 70, ЧХ 111 от 140,...), но това определено не се дължеше на 4те занятия преди състезаниата при нея.
И да не бях доволна, при кого да го запиша, като всички групи са по 30 деца? То ако ставаше така лесно записването при Златилов, нямаше да сме при Тодорова.

Е, оказа се че очакваме трето дете и постъпването в СМГ вече не беше на линия, та можах да погледна обективно на курса, не от името на родител, чието дете не е влязло. Изводът ми е: Тодорова може да преподава на кротки деца, които само искат да преписват от дъската. Моят син изгуби тотален интерес към математиката още от средата на курса, не искаше да ходи, отказваше да решава задачите на състезанията дори.

Моля те, не ми давай пример с дъщеря ти, тя винаги е сред първите 20 и едва ли за това заслуга има Тодорова. Приеми, че има по-малко надарени от нея деца и на тях наистина им е нужен тласък от добър учител.

# 142
  • Мнения: 7 277
ЕйМиМи, за втори път се опитваш да даваш характеристики на детето ми. Ако обичаш, повече не го прави. И не! Не винаги дъщеря  ми е била в първите 20.

Един съвет към родителите, на които тепърва предстои записване на курс:
Не очаквайте от преподавателите чудеса от храброст. За два астрономически часа, при 32 деца в група, физически е невъзможно да се проверят всички домашни, да се обърна внимание на всяко дете, да се предаде нов материал и да се упражни със задачи.
И да, повечето преподаватели изписват задачите на дъската и децата са длъжни да ги препишат в тетрадката. Често и при нас се е случвало да дообясня нещо вкъщи, но когато е преписано старателно, определено ми е по-лесно.
Всички преподаватели задават следния въпрос в началото на всеки час: Имате ли въпроси по домашното? И съм сигурна, че ако неразбралите деца питат, няма да им бъде отказано обяснение.
Ако не сте доволни от преподавателя, търсете алтернативи. Не мога да повярвам, че няма такива.
Частен учител е добро решение, ако може да си го позволите и не може да помагате на детето.

Имате ли информация кога ще бъде първият пробен изпит в СМГ?

# 143
  • София
  • Мнения: 122
Според мен първият пробен е декември и сигурно на 17ти.

# 144
  • Мнения: 4 877
Аз имам доста различен подход към курсовете в СМГ. Не сме се стремили към прием там, а за поддържане на ниво.

Нашата основна цел е синът ни да се "докосне" до максимално повече добри учители по математика. А тези курсове в СМГ са прекрасна възможност за това.
М.г. съм го питала какво мисли за курса, той ми е казвал, че повечето неща ги знае отдавна от училище.
Ценното беше, че му преподаваше Шаркова и на него му беше интересен нейният подход в преподаването.
Т.е. стремим се да го обогатяваме по този начин - максимално повече добри учители и в нашето училище, и на допълнителните занимания.

Другото, което забелязах м.г., че заради приемът в СМГ, страшно се вдигна нивото на повечето 4-класници по състезанията. Така че без солидна подготовка по математика - май си е рисково начинание, ако действително целта е прием в СМГ или пък челни места по състезнията.

# 145
  • Мнения: 7 277
Ценното беше, че му преподаваше Шаркова и на него му беше интересен нейният подход в преподаването.
Преди време те помолих да споделиш повече за Шаркова, но ти ми отговори, че синът ти не обича да му се месите в математиката, поздравления за което.
Та, ако сега имаш повече информация за начините й на преподаване, моля да споделиш. Тя преподава на голямата ми дъщеря и сме възхитени от нея, но ми е интересно как се справя с по-малките.
Информацията ти по-скоро отново ще е любопитна, но не и полезна, понеже г-жа Шаркова тази година не води курсове на малки ученици.
Миналата година г-жа Шаркова беше в тандем с Томова на курсовете. Peace
Интересен и хитър подход от страна и на двете. Един от топ преподавателите на СМГ в тандем с неизвестната Томова и добро лансиране/ в положителен смисъл/ на втората. Peace
Явно комбинацията е била успешна, щом Томова тази година води две групи. Между другото Томова също е била учител/редовни часове в СМГ/ за известно време на голямата ми дъщеря, която също е с чудесни впечатления от нея.

Мисълта ми беше, ако имаш желание да споделиш впечатления и за двете преподавателки. Би било полезно на дамите четящи и пишещи в темата да си изградят мнение, ако не за Шаркова, то поне за Томова.

Последна редакция: ср, 09 ное 2011, 13:24 от Фран Джонсън

# 146
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 Всичко , което пишете затвърждава мнението ми , че курсовете от 3 кл. са задължителни. Или поне за деца  с изявен интерес към  математиката  Laughing. Нещата през двете години почти се припокриват, но определено втората година детето ще може да си изясни всичко , което е останало неясно  Peace.
 Колкото до въпроса за големите групи - неприятно е , но не и фатално  Hug.

# 147
  • Мнения: 4 877
Фран, отговорът ми е същият като м.г. - харесваше ги и двете как преподават. Ходеше с интерес и без никакво напрежение. От подробности не съм се вълнувала. Това е.

# 148
  • София
  • Мнения: 3 918
ЕйМиМи, за втори път се опитваш да даваш характеристики на детето ми. Ако обичаш, повече не го прави. И не! Не винаги дъщеря  ми е била в първите 20.
...
Фран, не правя характеристики на дъщеря ти,  дори не я познавам, а коментирам представянията й на състезанията миналата година. Резултатите бяха в нета, всеки може да ги види. Но си права за първите 20, трябваше да кажа първите 15.
Обяснявам си твоята гледна точка като на родител, който не е имал проблем с приема в СМГ и затова и не е забелязал пропуски в преподаването на курсовете.

# 149
  • Мнения: 7 277
Обяснявам си твоята гледна точка като на родител, който не е имал проблем с приема в СМГ и затова и не е забелязал пропуски в преподаването на курсовете.
Laughing
Това ме разсмя, честно.
Значи според теб, щях да забележа пропуски в преподаването на курсовете, ако дъщеря ми не беше приета в СМГ, така ли? Това е смешно. Правим си равносметка, когато всичко е приключило?
Ами в този случай поне при мен не е така. Виждах пропуски в курсовете и съм писала за тях, дори на предните няколко страници, ако се върнеш ще прочетеш, и въпреки това съм доволна от двете госпожи, преподавателки на дъщеря ми.
Тя е съвестно дете, имаше интерес към математиката, беше й интересно на курсовете, пишеше си редовно домашните, ходеше си на състезания с желание и поради тези причини не съм търсила други алтернативи за подготовка.

И какво значи, че някой не е имал проблеми с приема? Има ли такъв? Да не би да приемат по документи? Най-малкото можеше да е болна по време на изпита или да се притесни например. Никой не е застрахован и няма гаранции, че като се е представял добре на състезания, ще успее да се представи по същия начин на последното състезание.

Общи условия

Активация на акаунт