Подготвителните модули на СМГ "Паисий Хилендарски"

  • 164 145
  • 953
  •   2
Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 143
[quote/]
Това не е вярно Naughty Всички учители, особено пък Златилов, преподават на много високо ниво, в т.ч. и описването на решенията  и ако детето слуша и внимава ще се научи. Обаче това наистина не е частен урок, а курс. И наистина не се работи индивидуално с всяко дете. Работи се с активните, търсещи да научат нещо ново. Ако някой не осъзнава това вината не е в учителите.
[/quote]

Стоянов е страхотен като преподавател, предполагам и Златилов.  Не разбрах, кое точно не е вярно!! Но факта, че голям процент от децата в тези групи не усвояват материала, така че да са конкурентни на малцина, означава че има нещо сбъркано в системата и в самия курс. Мнението ми отразява единствено факта, че курса не е достатъчен, ако няма стабилна допълнителна подготовка, независимо дали е от родител или от частен учител.

Последна редакция: нд, 13 май 2012, 06:46 от FAIRY MUM

# 481
  • Мнения: 478
Идеята на курсовете не е да оеднаквява знанията и уменията на ВСИЧКИ деца. Това общо взето е работа на началните учители в училище. На курсовете се записват много деца, които въобще не желаят да се занимават с математика и ако преподавателите в курсовете започнат да "бутат" всички, то за тези, които наистина искат да решават и да непредват става безинтересно. Никой преподавател не е отказал да помогне за някоя задача, но ако детето, което е попитало не успее с подобна задача отново, значи има нужда от извънкурсова работа. Наистина - учителите в курсовете в СМГ работят с децата, които искат да работят...а ако детето си може, всичко си решава, но не показва, че го прави, значи има нужда от помощ, различна от математическа.
Основната идея е, че изключително много деца са записани на курсовете, заради болните амбиции на родителите, а преподавателите там искат да работят с такива, които желаят и имат потенциала да решават.
Не е много трудно да "вкараш" дете след 4-ти клас в математическа паралелка. Повечко задачки в 3-ти и 4-ти клас... това са няколко типа задачи, които с практика са усвоими от всички... малко надъхване от страна на родителите и ето - детето е в мат. паралелка... а после??? В доста случаи в 5-ти клас се оказва, че детето НЕ иска да решава задачи и "няма идея защо е в мат. паралелка"(с последното цитирам учител по математика в мат.училище).
Та, стремежът на водещите курсовете е да си открият наистина талантливите деца и по възможност да си ги подготвят, за да могат да влязат и да се занимават с това, което харесват и могат. Иначе на тяхно място ще влязат други, които са били "избутани" или "набутани" вътре и в средата на 5-ти клас отказват да учат въобще, защото не са си на мястото.
И накрая - да, Стоянов непрекъснато повтаря, че задачите трябва да са описани максимално подробно (със сигурност и другите го казват). Останалото е въпрос на желание, внимание и практика. Peace

# 482
  • България, София
  • Мнения: 644
не разчитайте само на курсовете.
Това е ясно. Мойта дилема е конкретна. Дъщеря ми беше и двете години при Елза Тодорова и познавам работата й, както и тази на Стоянов. Колебанието ми е кой от двамата би бил по-полезен по отношение на описателните задачи, с ясното съзнание, че почти всичко зависи от детето.
[/quote]

# 483
  • София
  • Мнения: 3 824
Цитат
Та, стремежът на водещите курсовете е да си открият наистина талантливите деца и по възможност да си ги подготвят, за да могат да влязат и да се занимават с това, което харесват и могат. Иначе на тяхно място ще влязат други, които са били "избутани" или "набутани" вътре и в средата на 5-ти клас отказват да учат въобще, защото не са си на мястото.
Това звучи много странно. Как така си ги откриват и подготвят? Само на тях ли обясняват, само с талантливите ли се занимават? Според мен това не е вярно и съдя от курса при Златилов в междучасие. Той обяснява на всички и въпросите са към всички. Курсовете са под формата на лекции. Всяко дете, което слуша внимателно би научило много. За описването на задачите - казвал им е много пъти, че описването е изключително важно. От там нататък - който иска да внимава в записването.

Моето дете имаше голяма от полза от курса, дръпна невероятно много, при това без да се занимаваме със задачите в къщи. Е, ако се бяхме занимавали щеше да  е много по-добре, но и сега имаше полза. За другите преподаватели незнам, но не е вярно, че Златилов работи само талантливите - работи с всички.

# 484
  • Мнения: 51 009
Стоянов е страхотен като преподавател, предполагам и Златилов.  Не разбрах, кое точно не е вярно!! Но факта, че голям процент от децата в тези групи не усвояват материала, така че да са конкурентни на малцина, означава че има нещо сбъркано в системата и в самия курс. Мнението ми отразява единствено факта, че курса не е достатъчен, ако няма стабилна допълнителна подготовка, независимо дали е от родител или от частен учител.

Няма нищо сбъркано нито в системата, нито в курса. Курсът няма за задача, а и няма как да уеднакви децата. Децата са с различни способности и с различна мотивация и няма как болшинството да са на едно ниво с малцината талантливи деца. За да се получи такова уеднаквяване трябва да се сложи спирачка на талантите, а системата съвсем разбираемо не цели това.
Но и не е нужно да има изравняване. Талантите са двадесетина деца, а в СМГ приемат 120.
Иначе ако под допълнителна подготовка разбираш решаване у дома - така е. Трябва си. Но ако разбираш и частен учител, това за мен е изхвърляне. С комбинация курс + частен учител може би ще вкарате дете в СМГ, но дали това ще бъде оправдано?

# 485
  • Мнения: 478
Като казвам, че работят с талантливите нямам предвид, че им говорят на ушенце... Да, под формата на лекции и упражнения е курса. Но има толкова малко време, че не е възможно да се обърне внимание на всяко дете поотделно. Материала се обяснява, дават се задачи за упражнение, някоя от тях се решава на дъската и се дискутира и който разбрал-разбрал...продължаваме нататък. В крайна сметка се стига до там - който е издържал на темпото и нивото, в края на годината е сред "елита" в курса.
Не искам да бъда разбрана погрешно - изключително съм доволна от курсовете. И за нас бяха много полезни. Просто познавам и деца,  каквито описах в предния си пост.
...наистина описвснето на задачите се получава с тренинг и повтаряне. При сина ми започна да се случва, когато на няколко състезания му бяха дали точки за незавършени задачи, по които обаче беше писал, или не му бяха дали такива при непълна задача, въпреки верния краен отговор. Явно лампата започа да им светва когато на практика видят оценяването в единия и в другия случай.

# 486
  • София
  • Мнения: 143
[quote/]

Няма нищо сбъркано нито в системата, нито в курса. Курсът няма за задача, а и няма как да уеднакви децата. Децата са с различни способности и с различна мотивация и няма как болшинството да са на едно ниво с малцината талантливи деца. За да се получи такова уеднаквяване трябва да се сложи спирачка на талантите, а системата съвсем разбираемо не цели това.
Но и не е нужно да има изравняване. Талантите са двадесетина деца, а в СМГ приемат 120.
Иначе ако под допълнителна подготовка разбираш решаване у дома - така е. Трябва си. Но ако разбираш и частен учител, това за мен е изхвърляне. С комбинация курс + частен учител може би ще вкарате дете в СМГ, но дали това ще бъде оправдано?
[/quote]

Миналата година бях свидетел на майки решаващи колективно задачи, разнасяйки ги от офис в офис и търсейки помощ за да могат да ги обяснят на децата си. При това говоря за инженери, които със сигурност владеят висшата математика и могат да обяснят матрици и детерминанти, но не елементарна мат.  Това се случваше ежедневно и целогодишно, като определено измъчваше родителите, а и беше доста комично отстрани. Чудно  ми е как се стигаше до там, при положение че децата ходеха две години на курс newsm78 Същевременно добрите и талантливи деца с не по-малко амбициозни родители от неталантливите се оказва, че се подготвят още от 1-ви клас.

# 487
  • София
  • Мнения: 3 824
Не са си прочели читанката тези родители Wink
Мисля че малко преувеличаваш. Може да са разнясяли някоя задача с неясно или двусмислено условие, но едва ли са разнасяли домашното на децата Simple Smile Ако детето ходи на курс и родителите учат с него няма как да не са в час със задачите.

# 488
  • София
  • Мнения: 143
не разчитайте само на курсовете.
Това е ясно. Мойта дилема е конкретна. Дъщеря ми беше и двете години при Елза Тодорова и познавам работата й, както и тази на Стоянов. Колебанието ми е кой от двамата би бил по-полезен по отношение на описателните задачи, с ясното съзнание, че почти всичко зависи от детето.

[/quote]

Пак казвам, че Стоянов не е обяснявал подробно как да описват задачите.  Какво имам предвид, очевидно е, че няма методология за описване на задачите, но моят син винаги се впуска в такива описания, все едно отива на изпит по литература. newsm78 Та на курса не се обяснява: трябва ли да се прави примерно чертеж или не (ако е даден на бланката), трябва ли да се пише какво се търси и след това да почне да се обяснява, кратко и ясно ли трябва да се пише или подробно, буквояди ли са проверяващите  Simple Smile,   всяко действие ли трябва да се описва (очевидно да, защото на последният пробен след като бяхме описвали всеки рожден ден на многоножката, на едно от действията синът ми си беше спестил едно умножение и имаше коментар "а как разбра?".  До отговорите на тези въпроси сме стигнали сами (и пак не знам така ли трябва да бъде), но това не е обяснявано на курса, а ние сме едни от внимателно слушащите деца.
Затова аз смятам, че не обръщат особено внимание на начина на описване на  задачите.  От друга страна пък сега започва интензивния модул. След като направят преговор на целият взет материал, ще започнат с тестове и съответно при  анализите след теста, Стоянов пердполагам ще дава конкретно насоки и за описване Simple Smile

Последна редакция: нд, 13 май 2012, 07:22 от FAIRY MUM

# 489
  • Мнения: 478
Колкото по-подробно - толкова по-подробно! Grinning Със сигурност никой от проверяващите не се сърди когато види много подробно описана задача. Освен това има задачи, от които детето със сигурност се затруднява и ако описва подробно всичко, което му хрумне, вероятността да напише нещо вярно, което да бъде оценено, е много голяма. Това имах предвид вчера - на единия от пробните изпити сина ми беше писал много по една от задачите..не беше стигнал до краен резултат и мислеше, че няма да има никакви точки, но му бяха дали цели 6. Доколкото разбирам, имате цяла година да оттренирате описанията... не се шашкайте - децата доста добре се ориентират и сами усещат какво е правилно. Просто не спирайте да повтаряте. Много е досадно, но в един момент им светва лампата.
А що се отнася до това - кой от двамата ще е по-полезаен в това отношение - не съм сигурна, че въобще някой ще има време да се занимава подробно с този въпрос, тъй като материала не е малко и трябва да го минат целия. Сами виждате колко пъти през годината курсовете не се провеждат и накрая на годината обикновено няма време дори за преговор.
Частни уроци? Ако мислите, че това ще научи  детето да описва задачите - да. В друго отношение - не, защото преподавателите в СМГ са достатъчно добри педагози и всеки по своему успява да обясни материала и да свърши работата си.

# 490
  • Мнения: 623
Може ли някой да обясни как протича 4-ти модул, че ние още не сме имали родителска?
В смисъл, преговор на целия материал по теми или решаване на тестове? Знае ли се кога се провежда, че ние и една седмица море сме вмъкнали в програмата...

# 491
  • Мнения: 478
Няма тестове и рядко остава време за преговор. Довършва се невзетия до момента материал и еееевентуално - бърз преговор на най-често даваните типове задачи. Много ускорен 3-ти модул - през ден или 2 по 2 часа... приключва малко преди приемния изпит.
Надявам се, че съм била полезна  Grinning

# 492
  • Мнения: 623
Няма тестове и рядко остава време за преговор. Довършва се невзетия до момента материал и еееевентуално - бърз преговор на най-често даваните типове задачи. Много ускорен 3-ти модул - през ден или 2 по 2 часа... приключва малко преди приемния изпит.
Надявам се, че съм била полезна  Grinning
Много мерси.  newsm10

Дано не им писне до изпита.

# 493
  • София
  • Мнения: 143
Стоянов им е казал, че започват с основен преговор и след това само тестове.

# 494
  • Мнения: 478
Значи тази година са успели да минат материала навреме. Браво!  Grinning

Общи условия

Активация на акаунт