Мама Седмокласник стяга и за здраве и успехи силно се надява!

  • 55 441
  • 738
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 1 266
За частните уроци по математика ( за БЕЛ нямам представа) имайте предвид, че има основни неща, които са учени в 6-ти клас (и не само, дори и техника за смятане от 3 клас ако щете  Laughing) и те също трябва да се преговорят и затвърдят. В този ред на мисли, си трябват 2 часа седмично. Поне това е моят опит. Синът ми имаше съществени пропуски, но учителят съумя да го вкара в час. Това пролича чак към края на 1-ви срок. А след това вече, ако детето има хъс самостоятелно да решава задачи и да се подготвя, един път седмично с учител, който ще му обясни същността и техниката за съответния раздел е достатъчно. Ако пък разчита на подготвката само от частния урок + домашното от клас, ще му трябват 2 часа. Така че, преценете какъв тип е чавето и действайте според ситуацията  Hug

# 106
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Дъщеря ми ходи по 1 път седмично, като заниманието е два учебни часа. Засега такъв е ритъмът. Ако се наложи, схемата ще се промени - това решават преподавателите й.

# 107
  • Мнения: 3 405
По математика синът ми ще ходи веднъж седмично, по 3 астрономични часа. Вече започнаха занятия.
За българския все още мислим, че и без уроци ще успее, но ще решим в движение.

# 108
  • Мнения: 1
Привет и от мен мами на седмокласници, спорна учебна година на хлапетата и по-малко тревоги на Вас  Wink
При нас имаше изнесен списък на учебници и учебни помагала по класове, като за 7 клас беше посочено единствено помагало по информатика на "Сиела", предполагам, че полека-лека, след като им раздадат учебниците ще се сетят и за още някоя и друга учебна тетрадка /миналогодишните си останаха полупразни/.
Виждам, че темата за допълнителните уроци по БЕЛ и математика вече е доста коментирана. Като слушам родители на вече бивши седмокласници - упорито твърдят, че без допълнителни уроци няма как да стане. ooooh!  Sad

# 109
  • София
  • Мнения: 1 266
Ако трябва да обобщим, бих казала така: А - много,много са малко децата, които успяват да се справят съвсем сами; В- много малко са тези, които им помагат у дома майка, баща, баба и т.н.; С - голямата част (според мен 4/5 от седмокласната съвкупност) са тези, при които има намеса на външни, платени допълнително фактори (частни уроци, школи). Разбира се, говорим за деца, които искат да продължат в училища, в които им трябва бал над 32. Колкото и да не ни харесва това, такава е системата и няма как да не се съобразим с нея, волю или неволю. Успех на всички деца, каквото и да са избрали родителите им!  Hug

# 110
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма начин, системата се самоподдържа и самовъзпроизвежда. Като при спортистите и допинга е - без допинг единици са тези, които правят рекорди - публиката иска рекорди на почти всяко световно или олимпиада - всеки спортист иска да е шампион - всички вземат допинг, колкото и да не искат, защото иначе отпадат от играта.

# 111
  • Мнения: 62
Включвам се да следя темата, защото обратната връзка ( училище - родител) е доста тъничка при нас,  първата родителска среща миналата година беше в началото на Ноември...
Също ме интересува и темата за допълнителните уроци, все още нищо не сме решили..., но май ще се наложи.

# 112
  • Мнения: 1 093
Смятам,че на моето дете ще са нужни индивидуални уроци и затова не го записах в школа. Моля за координати на частни учители. От София сме. Както прецените на лични или тук.

# 113
  • Мнения: 66
Няма начин, системата се самоподдържа и самовъзпроизвежда. Като при спортистите и допинга е - без допинг единици са тези, които правят рекорди - публиката иска рекорди на почти всяко световно или олимпиада - всеки спортист иска да е шампион - всички вземат допинг, колкото и да не искат, защото иначе отпадат от играта.

МНОГО ТОЧНО КАЗАНО  Hug  bouquet
 
 За съжаление и през това трябва да минем.

# 114
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
А замисляли ли сте се защо е така? ... Често си задавам този въпрос ... Стигнах до извода, че отговора се крие в  ... как да кажа ... "масовостта" ... Имам предвид, че при школите децата да най-много 12 в група, при индивидуалните уроци - ясно, че е едно дете, въпреки че съм срещала и случаи да се комбинират 2-3 деца - нещо като ... хем частен урок, хем школа ... Колко са децата ни в клас? - 23-29? Ами и най-дисциплинирани да са няма да се получи задълбочено учене --> първо в тази "масовост" винаги ще има разсейване (един ще кихне; друг ще пр***е Simple Smile ; трети ще въздъхне; на четвърти ще му се доспи; на пети ще му доскучае ... и така 27 броя ...- все си мисля, че по-голямо съсредоточване се постига с по-малко хора ...); второ - учителя не може да обхване индивидуално всяко дете, колкото и да е добър и колкото и да му се иска, защото за да вземе заплата трябва да има поне 6-7 паралелки * 25 деца са 150/175 ученика - е, не знам как ще може да се обърне индивидуално внимание при тази бройка ...

# 115
  • София
  • Мнения: 62 595
Иима и нещо друго, не е само бройката деца в клас.
 Първо, на курсове ходят деца, които в клас обичайно са отличници, и най-важното - мотивирани са да учат и да изкарат високи оценки. В училище са шарена работа - малко отличници по вътрешно убеждение, няколко почти изпадащи и масата е средна хубост. Кандидатстващите и ходещите на курсове и уроци деца са основно от първата категория и конкуренцията е между тях. Средната хубост може и да се напънат, но малка част от тях и то под натиска на родителите, ама можеш ли насила да накараш някого два пъти на седмица да ходи на уроци и да пише домашни оттам!
Второ, финансовите и образователни възможности на родителите. Подозирам, че повечето от тях са образовани хора, които са наясно с важността на доброто училище, и или са с добри финанси, или намират начин да осигурят пари за уроци, пък дори с цената на кредити.
Трето, в общи линии хорариумите на курсовете и уроците се равняват горе-долу на същите бройки часове, колкото и в училище. Има значение дали учиш 4 часа на седмица математика плюс още четири на курс или урок, или си оставаш с 4-те часа в клас. Плюс допълнителните домашни. При двойни часове на седмица сумарно, логично е децата да са с по-стабилни знания и да съобразяват бързо!
Четвърто, масовото обраование затова се нарича масово, защото се интересува от масата, т-е- болшинството децца, които да постигнат някакви минимални резултати, а не гони индивидуален подход и максимални резултати за всички. Който иска индивидуално внимание, си търси допълнителни уроци или курсове.

# 116
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Andariel, напълно съм съгласна с теб Simple Smile
Но все си мисля, че ако се направи някаква система - пр. за часовете по БЕЛ и математика, класовете да се разделят на две групи - това ще даде  ... "шанс" и на децата "средна хубост" Simple Smile ; както и на тези, чиито родители нямат чак такива финансови възможности ...
Има доста такива деца ... най-яркия ми спомен е за едно ... "ромче" - преподавах испански език като втори чужд на прогимназиален етап ... това момче нямаше учебник, нямаше тетрадки (преснимах учебника, купих тетрадки ...), но ... страшно умно беше, с невероятна памет и логическа мисъл ... Знаеше всичко само като слушаше и гледаше написаното на дъската. Не знам после (след 7 клас) какво стана с него, защото се премести, но най- вероятно не е продължил да учи ... Яд ме е за такива деца ..., а са поне по 2-3 в клас - неглижирани от родителите по ред причини те се загубват после в "масовката" ...

# 117
  • Мнения: 1 073
Здравейте и от мен, майки на седмокласници. Peace
Седмокласникът ще е на курсове в СМГ и по математика и по български език. Започват от 1.10.

Все още е настроен ваканционно и тепърва ще трябва да привиква към задълженията си. Не съм спряла и курсовете по английски език в АВО-3. Така, че ще си е бая натоварен.

Успех пожелавам на всички деца, дано да е успешна годината на всички  bouquet

# 118
  • Мнения: 11
И ние вече тръгнахме на индивидуално обучение в Образователни технологи по математика / от понеделник/,за да припомним нещата от 6 клас и след това от 24,09,2011г. продължаваме с курсовете по БЕЛ и математика.

# 119
  • София-Младост
  • Мнения: 24 079
Здравейте и аз се вписвам в темата с дъщеря в 7клас.
Лора Г имате ли някакво впечатление от курсовете в Обр.технологии, днес говорих по тел. с тях...почти нищо не ми казаха, да съм отидела в офиса им...
Чакам от Бултест Стандарт с подробности за техните курсове. Изобщо май само ние сме закъснели като гледам със записване, че вече и по две родителски срещи са минали...
Очертава се напрегната година.

Общи условия

Активация на акаунт