Новият електронен училищен дневник

  • 13 176
  • 83
  •   1
Отговори
# 45
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 717
От тази година и училището на сина ми са  си направили регистрация в сайта.
За сега има публикувана само  дневната програма . Още оценки не са нанесени. Дадоха ни паролите на родителската среща. Класният , каза че ще се постарае да им нанася  оценките.

# 46
  • Мнения: 8 988
Тонът ми е отговор на конкретна съфорумка, която много стриктно прави разбор на всяко едно изречение и смята, че светът се върти около нея, нейното семейство, нейния начин на живот, на работа и прочее.
Аз имам частен бизнес, мога когато поискам да излизам и да се връщам, срещите си ги насрочвам така, както на мен ми е удобно, но това не означава, че всички родители на всички български деца могат да излизат от работа по което време пожелаят, не всички родители могат да си позволят да отделят по половин работен ден, за да се явят от Люлин (където работят) в Младост (където живеят и където учи детето им), за да се срещнат във вторник с учителката по математика.
Дори по един ден седмично да отсъстват, те биха успели да обиколят 4 учителя в месеца.

Полза за обществото има тогава, когато се отнася за повечето деца, не само за моето.
Полза за обществото има от работещи родители, не от кръшкащи.
В името на детето могат да се правят много неща, не виждам смисъл бягането от работа да е приоритет на повечето български семейства, само защото на определен професионален кръг не му се мисли в перспектива.

От въпросната съфорумка не виждам предложения, нищо градивно не прочетох, откъм полза (поне за мен) постовете й са абсолютно празни откъм съдържание.

Същата е и комуникацията в училището.
Според огромна част от родителите системата е остаряла, неефективна, според училището "правилата са ясни" и "системата стройна".

ПП. Разбира се, че не се отнася за всички учители, но явно единици са тези, които искат промяна, в противен случай тя щеше да се е случила.


Последна редакция: вт, 04 окт 2011, 16:37 от нова

# 47
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Всичката информация, която искаш, може да я получиш от детето си. Научи го на точност и коректност, сподели му кое в отношенията ви те притеснява и мъчи. Ако то те разбере, ще си решиш доста проблеми и ще си спестиш доста ядове  Peace



За учителя е най-лесно да прехвърли отговорността върху твоята глава, пишейки в ел. дневник каква е домашната за деня и купища подробности, които касаят лично ученика. Ще се промени ли нещо? Пак едни и същи ще са с ненаучени уроци и ненаписани домашни Crazy На кого да пише забележката  hahaha На родителите ли  hahaha че не са упражнили нужния контрол  Crossing Arms


# 48
  • Мнения: 8 988
Струва ми се, че се опитваш да заблуждаваш аудиторията със собствените си изводи, например, че повечето от родителите поощряват децата си да ходят на училище неподготвени, че полагат старания и усилия собствените им деца да са недисциплинирани и необразовани.

Според мен това не  е вярно и се надявам, че електронният дневник някога ще заработи.
Разбира се, зависи от човешкия фактор.
В нашето училище има такъв тази година, не съм ентусиазирана, защото миналата година плащахме, за да получаваме информация по мейл, но не би.

Саморая, не ми  е полезна дискусията с теб, за което се извинявам, не се налага да ми отговаряш.








Последна редакция: вт, 04 окт 2011, 17:35 от нова

# 49
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Струва ми се, че се опитваш да заблуждаваш аудиторията със собствените си изводи, например, че повечето от родителите поощряват децата си да ходят на училище неподготвени, че полагат старания и усилия собствените им деца да са недисциплинирани и необразовани.

Според мен това не  е вярно и се надявам, че електронният дневник някога ще заработи.
Разбира се, зависи от човешкия фактор.
В нашето училище има такъв тази година, не съм ентусиазирана, защото миналата година плащахме, за да получаваме информация по мейл, но не би.

Саморая, не ми  е полезна дискусията с теб, за което се извинявам, не се налага да ми отговаряш.

Колкото гледат халваджийския тефтер, толкова ще ги трогне и електронния му вариант. Ще са осведомени малко по-рано и толкова!

За родители /за които бележникът е документ/, както и за техните деца, нещата с или без електронен дневник ще са си пак същите!



поощряват  ooooh! това пък къде го казах

# 50
  • Мнения: 116
Синът ми имат електронен дневник от миналата година.Нищо не сме плащали!На мен ми е много полезен,защото преди бележника стоеше" по 2 седмици в класната".А сега ги връща за 1 ден. JoyА,като си спомням как сменяхме страници,как лепяхме лентички върху слабите оценки от друг бележник......Полезен си е дневника ,така разбирам кога да забраня компютъра навреме.

# 51
  • Мнения: 1 422
От разговора ми по време на обед днес с приятелката, от която научих цялата тази работа....  Party Party - Софийска математическа гимназия въвежда дневника. Толкова по въпросите за началните и гимназиалните класове, отговорността на училищата и осъвремеността им. Елините училища са си елитни училища. Въпросът не е кой точно електронен дневник - този, онзи или някой друг, а че сме в 21 век и е време бавно (щом се налага) но сигурно да преминем към осъвременени, бързи и надеждни форми на комуникация....  Laughing

# 52
  • Мнения: 910
на родителите в 1АЕГ раздадоха листчета с ИД кодове на децата ,но  ЗА ПЛАТЕН САЙТ !

# 53
  • Майничка
  • Мнения: 13 781
В сайта на училището на дъщеря ми от 2г. има електронен дневник. В началото нанасяха само оценките и то на определен период от време, сега това се случва максимум с 2-3 дни закъснение, въвеждат също и отсъствията, а от тази година съобщенията, освен в дневника, се изпращат и на мейла на родителя. Не зная колко време и усилия коства това на учителите, но е факт - прави се и то все по-активно. На този етап няма информация за взетите уроци и домашните работи, но и така системата е от голяма полза за мен, като родител (най-вече поради това, че м.г. имаше мода ли, що ли, да си крият един на друг бележниците, пък къде ги върнали, къде изгубили).

# 54
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
... Въпросът не е кой точно електронен дневник - този, онзи или някой друг, а че сме в 21 век и е време бавно (щом се налага) но сигурно да преминем към осъвременени, бързи и надеждни форми на комуникация....  Laughing
Никой няма против съвременните комуникации.
Само, когато се въвеждат нека отпадат остарелите или да плащат извънреден труд. Но това потребителите(родителите) изобщо не ги вълнува, нали.

# 55
  • Мнения: 14 899
Електронен или хартиен дневник или бележник няма значение, да хубаво е да има и електронен,но това не решава принципно въпроса с комуникациятаучилище-ученик-родител.

Лиляна, аз съм против да се товарят учителите с неприсъщи задължения, но пък не мога да се съглася с теб, че нанасянето на оценки в електронен дневник се смята за извънреден труд./ Да наясно съм че когато няма подходящите условия това да се прави на деня, се прави когато може, и проявявам разбиране, защо това не става така както ни се иска на нас родителите, но пък не мога да разбера и липсата на желание от страна на училищата, респективно учителите, да отговорят на това разбиране с малко желание за подобряване на комуникацията/
Къде свършва труда на учителя - с биенето на звънеца ли.
Нанасянето на оценки в бележници и дневници ли трябва да се смята за извънреден труд, а как според теб стои въпросът с родителските срещи и те ли са извънреден труд.

Кое по-точно влиза в заплащането на учителя, само учебния час ли, проверката на контролните също ли се брои за извънреден труд, а как гледаш примерно на разговор с родител, след приключването на учебните часове - в кой труд да го броим.

П.С.Проявявам разбиране към условията, в които работят учителите, но не смятам че това трябва да е дежурното оправдание, пари няма  и т.н.

# 56
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
... Кое по-точно влиза в заплащането на учителя, само учебния час ли ...

С повечето неща съм съгласна!!! Има тр. характеристика и т.н.
Но знаеш ли ... точно на учебен час се определя заплатата ... Попитай, който искаш учител. Има т. нар. "норматив" пр. история и цивилизация е 720 часа, ако имаш под тези часове заплатата ти се преизчислява (на по-малко разбира се!), но ... защо ли не отпадат и част от другите ангажименти като дежурства, водене на документация, срещи с родителите; часове за консултация (които не са вкл. в норматива) и т.н.

Винаги се чудя (ама защо ли???) ... готови сме да съдим и даваме оценки на всеки без да познаваме работата му ...

# 57
  • Мнения: 8 988
В съседна тема цитирах Правилника, там много ясно пише кой какви задължения има.
Едно от задълженията на учителя е да дава писмена информация на родителите относно успеха и поведението на децата им.
Досега са били задължени да го правят на хартия, а електронният дневник иде да улеснява това им задължение.
Е, ако някой не го е правил досега, т.е. не си е изпълнявал задълженията, възможно е да му дойде в повече. Но това би трябвало да са единици сред нашите учители. Laughing
 

# 58
  • Мнения: 14 899
... Кое по-точно влиза в заплащането на учителя, само учебния час ли ...

С повечето неща съм съгласна!!! Има тр. характеристика и т.н.
Но знаеш ли ... точно на учебен час се определя заплатата ... Попитай, който искаш учител. Има т. нар. "норматив" пр. история и цивилизация е 720 часа, ако имаш под тези часове заплатата ти се преизчислява (на по-малко разбира се!), но ... защо ли не отпадат и част от другите ангажименти като дежурства, водене на документация, срещи с родителите; часове за консултация (които не са вкл. в норматива) и т.н.

Винаги се чудя (ама защо ли???) ... готови сме да съдим и даваме оценки на всеки без да познаваме работата му ...


Аз не съдя никого, ок заплаща им се на учебен час, но на какъв работен ден се водят тогава, всяка работа има съпътстваща документация не само учителската и не виждам защо при учителите тя трябва да се води като извънреден труд, казах и преди разбирам че нямат необходимите условия и затова и не очаквам някаква стриктност в изпълнението на тези задължения / а и обикновено знам оценките дори или лоши още преди да са се появили и в бележника и в електронния дневник/, но ако тези неща като срещи с родители, консултации, водене на документация отпаднат и работата на учителя се сведе до влизането и излизането в час, то по-добре децата да си учат онлайн,да си правят онлайн тестове,  или това ми прилича малко на академично образование като в университета, професора влиза чете си лекцията, после изпит, но това дали е подходяща система за училище.

# 59
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
нова, в поста си съм отбелязала, че има много точно и подробно описана трудова характеристика на учителя.
 zari65, за мен електронния дневник/ респективно електронното у-ще е вече, от поне 3-4 години, не лукс, а необходимост - както за родителите, така и за организираността на учителите, та ако щете и за мотивация на самите ученици.
Просто питахте за заплата и ви отговорих: от комунистическо време заплатата на учителя се определя от броя часове - това ми изказване идеше да покаже, че има нещо изначално сбъркано. Представете си следната картинка: двама математици - единият с 3 години до пенсия, а другия започнал учителствуването си преди 3 години. Единия вече отегчено чака да се пенсионира, а другия е все още ентусиаст, да прави презентации, да води децата по състезания и турнири и т. н. И двамата получават една и съща основна заплата, защото имат еди и същ брой часове - е, някак си не ми се вижда честно!

Общи условия

Активация на акаунт