Новият електронен училищен дневник

  • 13 190
  • 83
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 442

    Не мога да разбера защо схващането на всички е, че учителите работят по 4-5 часа дневно и, видиш ли, имат цялото време на света. Има купища неща за вършене. Като изключвам подготовката за следващия ден. Когато една професия не се познава ''от близо'', не трябва да бъде коментирана...

   Иначе съм ''за'' електронния дневник. Може да бъде изключително полезен.

# 61
  • Бургас
  • Мнения: 790
  Вчера попълвах заявление за да бъда известявана за оценките на сина ми в гимназията. Имаше три варианта - с SMS / платено /, с телефонно обаждане / звъниш ти и плащаш за проведения разговор според тарифния си план / и на електронна поща / безплатно /. Нямам проблеми с детето - никога не ме е лъгало, а и приятелка работи в същото училище и той знае прекрасно, че съм уведомена за всичко. Въпреки това приветствам инициативата и ще се възползвам от нея. Нямам угризения на съвестта, че създавам допълнителна работа на учителите - щом ми го предлагат, значи имат възможност да ми го предоставят. Всяко училище се бори за повече деца и времето, което преподавателите ще отделят за попълване няма да е напразно.

# 62
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз ли не се изразявам правилно или зари65 не ме разбира. Да допуснем, че е първото.
Освен да влизат в часове учителите имат и са ангажирани и с друга работа. Отразяването на поведението и успеха на учениците е едно от тях и се извършва на няколко места - в дневника, в бележниците, на справки, които отиват в инспектората по образование, на родителски срещи, на писмени изпитвания, на педагогически съвети - малко ли са? За да се въведе още един начин, би следвало поне един от гореспоменатите да отпадне.
Трудът и работното време на учителя не свършва с биенето на звънеца и това всеки го знае, но не всеки познава другата работа извън учебното време.

# 63
  • Мнения: 3 479
Лиляна, сигурна съм, че всичко, което казваш е така, обаче на родителя разните му там справки и бумажки не вършат работа. На него му върши работа акуратно попълнен бележник и когато това не е свършено то означава, че учителят не си гледа работата добре.
Естествено, че по-важен е контролът върху работата на учителите, а не въвеждане на нови и нови методи по които да се уведомяват родителите. На мои въпроси към учители: Защо не сте му нанесли оценките? Защо не сте му написали забележка за лошо поведение? Защо не сте ме повикали в училище като има проблем?, никога не съм получавала отговор: Той не си дава бележника. Винаги отговорът е бил: Нямам време да им напиша оценките. Нямам време да им пиша забележки  и други такива дето ме карат просто да онемявам.
А пък ако някой учител твърди, че да ме уведоми за всичко, което става с детето ми в училище ДВА пъти в годината на родителска среща е ефективна мярка, аз тогава ще му кажа, че не му е мястото в училище! Аз как да бъда ефективен родител като няма обратна връзка?
Затова приветствам електронните дневници! Като не получа две седмици никаква информация за оценките ще е ясно, че учителите са се скатали, защото детето и да не си дава бележника, те пак има как бързо да придвижат информацията до родителите безпрепятствено!

# 64
  • Мнения: 8 988
Аз ли не се изразявам правилно или зари65 не ме разбира. Да допуснем, че е първото.
Освен да влизат в часове учителите имат и са ангажирани и с друга работа. Отразяването на поведението и успеха на учениците е едно от тях и се извършва на няколко места - в дневника, в бележниците, на справки, които отиват в инспектората по образование, на родителски срещи, на писмени изпитвания, на педагогически съвети - малко ли са? За да се въведе още един начин, би следвало поне един от гореспоменатите да отпадне.
Трудът и работното време на учителя не свършва с биенето на звънеца и това всеки го знае, но не всеки познава другата работа извън учебното време.

Поведението и успеха на учениците с каква честота се отразяват на всичките тези места, за които споменаваш? Ежедневно ли, ежеседмично ли, ежемесечно ли?
И поведение и успех ли се нанасят винаги?

# 65
  • Мнения: 1 422
..... но ... защо ли не отпадат и част от другите ангажименти като ....

Да отпадат.... В моя екип хората се борят за допълнителни задачи всеки ден, защото това им дава възможност за развитие. Инициативата е на първо място при избора на членове за включване в нов проект. Мда, ето я разликата между работенето с желание и работенето по задължение. Частен сектор, какво да го правиш  Rolling Eyes Такъв филм като "нямам време" няма в нито една от главите и това се вижда много ясно по стремежа за въвеждане на иновации, търсенето на алтернативни методи, за да повишим ефективността на всяко нещо, което правим и екипността. Ей, много благодаря, че си сверих часовника чрез тази темичка  Crazy

# 66
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз не мисля, че родителите трябва да чакат някой да ги покани за обратна връзка. Ако се случи да няма оценки в бележника известен период от време, не е ли нормално да се запитаме защо е така и да намерим начин да разберем?
... Отразяването на поведението и успеха на учениците е едно от тях и се извършва на няколко места - в дневника, в бележниците, на справки, които отиват в инспектората по образование, на родителски срещи, на писмени изпитвания, на педагогически съвети ...

Поведението и успеха на учениците с каква честота се отразяват на всичките тези места, за които споменаваш? Ежедневно ли, ежеседмично ли, ежемесечно ли?
И поведение и успех ли се нанасят винаги?
В дневника и бележника(и на ученика, и на учителя) е ежедневно. На справки е регулярно, понякога са доста на месец, понякога са само една две, но да кажем средно 3-4 на месец. На срещи - когато има такива, в нашето училище може да се каже, че често ежеседмично има родители, които се интересуват. Педагогическите съвети и оперативки са често свързани с поведение и оценки, те са минимум един на седмица.

Моето работно време по договор е 8 часа. От тях средно  по 5-6 часа прекарвам в училище, в останалите, които надвишават 2-3 часа имам самоподготовка и проверка на писмени работи. В училище времето е ангажирано на 100%, извън него също имам не малко работа, която ме чака и ако искам да съм на ниво, си я върша или вечер, или рано сутрин, често и в събота и неделя си помага за предстоящата седмица. В кое време предлагате да попълня допълнителната информацията за всичките 21 групи от класове(една група е половин клас), в които влизам на седмица?

# 67
  • Мнения: 1 610

    Не мога да разбера защо схващането на всички е, че учителите работят по 4-5 часа дневно и, видиш ли, имат цялото време на света. Има купища неща за вършене. Като изключвам подготовката за следващия ден. Когато една професия не се познава ''от близо'', не трябва да бъде коментирана...

   Иначе съм ''за'' електронния дневник. Може да бъде изключително полезен.

Никога няма да го разбереш. Мой младичък колега - син на учителка, има абсолютно същото отношение към работата на майка си. Какво очакваш от страничните... хм... наблюдатели?

# 68
  • Мнения: 3 479
Така и направих Лиляна, определих си число от месеца и пращах мъжа ми да провери оценките (аз тогава бях с бебе). Но това пак не беше достатъчно! Един месец е много дълъг период, за да се следи успеха акуратно и да се вземат мерки при нужда. Точно за това е бележника, за да има ежедневна информация.
Представи си, че си класна на клас от 26 деца и всяка седмица идват 26 загрижени родителя (чисто хипотетично) да проверят в дневника на класа дали има нови оценки. Ти 26 пъти трябва да изнесеш дневника и да обърнеш поне няколко минути внимание на родител, защото колегите ти нямат време да си свършат задължението. Повярвай ми, тогава гневът ти ще се обърне на другата страна.
А представи си, че си загрижен родител, а пък класната е незаинтересована и всеки път се муси като я търсиш, за да видиш оценките на детето си, защото е твое право да ги знаеш?

# 69
  • Мнения: 8 988
Аз не мисля, че родителите трябва да чакат някой да ги покани за обратна връзка. Ако се случи да няма оценки в бележника известен период от време, не е ли нормално да се запитаме защо е така и да намерим начин да разберем?
... Отразяването на поведението и успеха на учениците е едно от тях и се извършва на няколко места - в дневника, в бележниците, на справки, които отиват в инспектората по образование, на родителски срещи, на писмени изпитвания, на педагогически съвети ...

Поведението и успеха на учениците с каква честота се отразяват на всичките тези места, за които споменаваш? Ежедневно ли, ежеседмично ли, ежемесечно ли?
И поведение и успех ли се нанасят винаги?
В дневника и бележника(и на ученика, и на учителя) е ежедневно. На справки е регулярно, понякога са доста на месец, понякога са само една две, но да кажем средно 3-4 на месец. На срещи - когато има такива, в нашето училище може да се каже, че често ежеседмично има родители, които се интересуват. Педагогическите съвети и оперативки са често свързани с поведение и оценки, те са минимум един на седмица.

Моето работно време по договор е 8 часа. От тях средно  по 5-6 часа прекарвам в училище, в останалите, които надвишават 2-3 часа имам самоподготовка и проверка на писмени работи. В училище времето е ангажирано на 100%, извън него също имам не малко работа, която ме чака и ако искам да съм на ниво, си я върша или вечер, или рано сутрин, често и в събота и неделя си помага за предстоящата седмица. В кое време предлагате да попълня допълнителната информацията за всичките 21 групи от класове(една група е половин клас), в които влизам на седмица?

Бихте могли да не попълвате бележниците редовно, както правят голяма част от колегите ви и което е една от причините да има належаща нужда от електронен дневник.

Едно ми е чудно, след като вие, учителите, поне 3-4 пъти в месеца изготвяте писмени справки за поведението и успеха на моето дете, защо аз, като родител на това дете досега съм нямала копие от тези справки?
За инспектората сигурно е много важно какво е поведението и успеха на моето дете, но при всички положения за мен е в пъти по-важно да го знам своевременно.
Струва ме се, че виждам къде е  отговорът - ако не изпратите справка в инспектората ще има санкция, ако не я изпратите на родител-не.
Не конкретно вие, учителите като цяло имам предвид.

Относно отпадането на задължения- за мен по-справедливо е не да отпадат задължения, а да отпадат хората, които не ги вършат.

ПП. Моят син си казва оценките, не ги крие, но не ги пише в бележника му.
От време на време звъня на класата, когато стане месец без да ги  е нанесла и я подсещам.
Дали ми е работа и дали е нормално на месец да се случва не коментирам.
А в същото време учителите са много заети с ежедневното нанасяне на оценки? Sunglasses

 

# 70
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
..... но ... защо ли не отпадат и част от другите ангажименти като ....

Да отпадат.... В моя екип хората се борят за допълнителни задачи всеки ден, защото това им дава възможност за развитие. Инициативата е на първо място при избора на членове за включване в нов проект. Мда, ето я разликата между работенето с желание и работенето по задължение. Частен сектор, какво да го правиш  Rolling Eyes Такъв филм като "нямам време" няма в нито една от главите и това се вижда много ясно по стремежа за въвеждане на иновации, търсенето на алтернативни методи, за да повишим ефективността на всяко нещо, което правим и екипността. Ей, много благодаря, че си сверих часовника чрез тази темичка  Crazy

Eх, Рози и рози, ти сама си си отговорила на въпроса Simple Smile Общинските у-ща са на делегиран бюджет. Средствата от проектите ..., ами те при крайния изпълнител са почти никакви ... Стремеж към иновации и търсеене на алтернативни методи има голям, но за съжаление само при "младите кадри", които са страшно малко, и чийто ентусиазъм се изчерпва след 6-7 години усилия и виждане, че нищо не се променя реално ..., и виждайки, че и 12 часа да прекарат в у-ще и в работа по проекти ... чисто финансово не получават почти нищо спрямо вложения труд ... И така си върви ... Отказват се да се борят с "вятърни мелници" ... И тук не е само заплащането, но и ... отношението ... Ама както се казва - това е вече друг разговор ...
За себе си съм сигурна ... НЕ - убедена съм - когато ми стане все тая какво правя, когато спра и боксувам ..., ами отказвам се!

# 71
  • Мнения: 1 422
Моето работно време по договор е 8 часа.

Тъй като всъщност темата е за дневника, а не за учителите и качеството на отношението им към работата, това ще е последният ми коментар по този елемент от темата.

Горното изречение е от категорията "Без коментар.....". Това мислене определено не е на човек, който бих искала да преподава на децата ми, каквото и да било в живота - нито математика, нито английски език, нито история, какво остава пък за социални науки.

Най-добрият ми пример е учителят ми по руски език, който на 58 години (предвид коментара по-горе за възрастта) беше взел като лично предизвикателство целта аз да работя прекрасно с езика и това включваше всеки инструмент, средство, допълнително обяснение след официалния час, домашно, целево съчинение или изнамиране на материал, който да бъде предизвикателство за мене, така че да постигна нивото. Отчитаме, че аз учех в училище, където други бяха основните езици!!

Това доведе до факта, че 20 години по-късно след една абсолютно първоначална опознавателна среща с евентуалните ми шефове на един конкурс, конкурсът беше спрян от по-нататъшно изслушване на кандидати с коментара: "В офиса в Казахстан искаме тебе и никого другиго.". Аз се запознах с тези хора на въпросната среща, никога преди не ги бях виждала + не бях говорила руски език активно и със сигурност по професионалния ценз повече от 10 години. Базата си е база. Аз винаги съм се стремила да се местя в класовете, на които преподаваха най-активните учители. Дори преди 30 години това беше възможно, ако имаш правилния подход към директора. Едно на ръка как в университета го правех всяка година. За мене личното отношение към работата е основополагащо!

# 72
  • Мнения: 1 610
Финансовият стимул няма равен. Затова аз съм убедена, че дори в държавните училища - както в държавните висши такива, трябва да има някаква такса, която родителите да плащат. Знам, че няма как да стане това, не ми го разяснявайте, но въпреки това смятам, че това би допринесло доста за промяна в отношението - и на родителите, а оттам и на учениците, и на учителите, и не на последно място - на директорите.

# 73
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Изобщо не е редно, а и не смятам да го правя - да коментирам защо и как някой колега не си е свършил работата.
И какво излиза, че заради това, че някой не си върши работата( не нанася оценки) и/или друг не си спазва задълженията(не си носи/представя бележника), се налага въвеждането на електронен дневник? Така ли е?
Моля дайте ми пример за фирма или институция, в които, ако някой не си върши работата/спазва задълженията, се налага да се въвежда допълнителна услуга, която да прикрие/замести несвършената работа или неспазеното задължение.

# 74
  • Мнения: 8 988
То в случая май не е някой, а някои, т.е. много.

Вие ще дадете ли пример за фирма, в която някой постъпва на работа, години наред не си върши задълженията и накрая се пенсионира пак там?

Има различни длъжности в училище по йерархията- младши, старши, главен учител..., колко често се случва да бъде предложен за отстраняване такъв учител, който не си изпълнява задълженията?

Последна редакция: пт, 14 окт 2011, 10:45 от нова

Общи условия

Активация на акаунт