Математически турнири - 11

  • 108 877
  • 752
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: X
Може ли някой да ми разясни задача 12 за 4ти клас
Добре би било, когато искате помощ за дадена задача да пускате и условието, ако не ви затруднява. Така ще могат да се включат и хора, които не разполагат със състезателните бланки.  Peace

# 376
  • Мнения: 668
Какво мислите за задача 6. за 1-ви клас.
Триъгълниците би трябвало да са 6, но прави впечатление, че целият тест е ограничен в задачи с числа до 5???

# 377
  • София
  • Мнения: 122
Да, и според мен това са отговорите на 3ти клас

# 378
  • Мнения: 455
Вайда здравейте,и аз така ги гледам отговорите,но за задача №6 мисля,че триъгълниците са 8,тоест отговора е А!!!


Напълно възможно е и да са 8, аз набързо преброих 7 ( тази задача му е грешна, написал е 5  и аз като ги преброих повече от 5 не сам се задълбочавала).
Задача 12 е с чертеж и може би за това Liani не я е написала.

# 379
  • Мнения: 1 132
Активиран е линк за публичен достъп:
http://dox.bg/files/dw?a=3633630195

Качила съм задачите от СМТ -2011 за 2 и 6 клас

# 380
  • Мнения: 412
Вайда здравейте,и аз така ги гледам отговорите,но за задача №6 мисля,че триъгълниците са 8,тоест отговора е А!!!


Напълно възможно е и да са 8, аз набързо преброих 7 ( тази задача му е грешна, написал е 5  и аз като ги преброих повече от 5 не сам се задълбочавала).

8 са триъгълниците, т.е. 6а

# 381
  • Мнения: 531
На чертежа ABCD и MNPQ са 2 еднакви квадрата, а KCFQ е правоъгълник с обиколка 24см. Ако  BF=1 см, а  FP=3см, намерете на колко сантиметра е равна обиколката на защрихованата фигура.

Лиани, аз също се зачудих, но чертежа не е точен. Обиколката на вътрешния правоъгълник е 24sm.
 24 -(2*3)=24-6=18/2=9
9+1 (BF)= 10( BC)  но в условието 2та квадрата са еднакви, така открих че и аз съм се подвела.
 

Последна редакция: сб, 05 ное 2011, 18:36 от Amaretka

# 382
  • София
  • Мнения: 3 665
Именно и ние така решихме,но това е недопустимо,защото няма как иначе да се ориентираш Peace
Снимах задачата:

# 383
  • Мнения: 412
Чертежът е точен, но ролята му е да отразява принципната илюстрация на ситуацията в задачата, иначе децата биха измерили с линийки търсения периметър. В конкретния случай подвеждащо F и K изглеждат като среди на страните на квадрата, но не са. И моето дете е сбъркало тук, но по-добре навреме да се научат как да се ориентират по чертежи... Peace
Конкретно по решението - изразява се страната на квадрата по два начина и оттам бързо се намира периметъра - 40 см, както е писала и Вайда.

# 384
  • Sofiа
  • Мнения: 3 300
Какво мислите за задача 6. за 1-ви клас.
Триъгълниците би трябвало да са 6, но прави впечатление, че целият тест е ограничен в задачи с числа до 5???
Предполага се, че към момента първокласниците са учили смятането до 5, за това задачите със смятане са ограничени до 5, но би трябвало да могат да броят и до повече от 5. И аз виждам 6 тръгълника.
Снимани задачите съм качила тук:
http://virtualvalery.snimka.bg/other/13smt.632113.all
@mst, ако ти се занимава, можеш да ги качиш в dbox.bg, за да са на едно място задачите за всички класове.  bouquet

# 385
  • София
  • Мнения: 4 349
Здравейте!
Някой може ли да ми даде линк за задачите на софийски математически турнир 2007 newsm78 newsm78 newsm78

# 386
  • София
  • Мнения: 3 665
Добре,но как може  страната на квадрата да е 10см,като FP =3см? Тогава излиза,че късата страна на правоъгълника е 7см newsm78

# 387
  • Мнения: 12


Ей богу, не преставам да се изумявам от разпалеността, с която мами на деца до 4 клас решават задачи и спорят за решения Twisted Evil

Задачата с кукането се решава както каза Дидева. И не е неопределена. Да, не е казано, че интервалите между кукането са еднакви, но не е и нужно да се каже изрично. Защото щом се казва, че кукувицата кука 4 пъти за 6 секунди, то това трябва да е изпълнено за всеки 6-секунден интервал. Е, няма как да се изпълни това условие, ако интервалите не са еднакви.
Единственото допускане в задачата е, че кукането е с нулева продължителност, но това си е съвсем стандартно допускане, свързано с приемането, че под кукане се разбира началото, края или средата на процеса по кукане. Няма значение кое се избира, важното е да се гледа все то.  По същата логика и като се каже, че влак пристигнал в София в 10 часа и 20 минути, се има предвид времето, когато е спрял, или когато е навязъл в гарата, а не целият интервал от време, в което се е влачил край перона.  
Всички спекулации по въпроса са търсене на "под вола теле" от неуспели да си решат задачата.
Хайде и аз да изкукам малко! Задачата наистина е некоректна, ако е дадена без избираеми отговори. Няма как да се предполага, че кукането е с нулева продължителност, това са глупости! Оказва се, че за 18 секунди имаме 12 кукания и 11 интервала, а за 6 секунди - 4 кукания и 3 интервала. Проста сметка(умножаване по 3) показва, че 12 кукания и 9 интервала дават 18 секунди. Остават два интервала, които са при всички случаи по-малко от 4 секунди(защото три интервала и четири кукания са 6 секунди!) и повече от нула! Така, че отговорът би могъл да бъде всяко число от интервала (18;22) секунди. Така че, ако са дадени цели отговори, то възможен отговор е 19, 20, 21. Това е истината, другото са свободни съчинения!!! Grinning

# 388
  • Мнения: 455
Добре,но как може  страната на квадрата да е 10см,като FP =3см? Тогава излиза,че късата страна на правоъгълника е 7см newsm78

Правоъгълникът KCFQ е със страни 5 и 7 см., а страната на  квадратите е 8 см.

# 389
  • Мнения: 531
 Да, Чандра, изразих се неправилно.
 Моя син е допуснал някои тъпи грешки, но досега не се е явявал на такива състезания и затова ги приемам, дано добие тренинг и му стане интересна математиката.

FQ= 5sm
FC=7sm

Общи условия

Активация на акаунт