Математически турнири - 11

  • 108 835
  • 752
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: 12
Добре,но как може  страната на квадрата да е 10см,като FP =3см? Тогава излиза,че късата страна на правоъгълника е 7см newsm78
Страната на квадрата е 8 см.

# 391
  • София
  • Мнения: 3 665
ОК,но ми е интересно как ги намерихте newsm78 Като имам краен отговор,нещата се връзват,но от началото как се стига до дължината на страните?

# 392
  • Мнения: 412
Нека QF=х
тогава страната на квадрата ще бъде 3+х

От друга страна обиколката на правоъгълника KCFQ e 24 см, следователно CF=KQ=1/2*(24-2x)=12-x
но по условие имаме, че KM=1, следователно страната на квадрата е 12-х+1 =13-х

Тогава следва, че 3+х=13-х
х=5
т.е. страната на квадрата е 8
и оттам периметърът е 40 Peace

# 393
  • Мнения: 163
Задачите за 5 клас от СМТ и отговорите са качени в сайта goshko104.hit.bg.

# 394
  • Мнения: 3
Здравейте, искам да попитам, дали някой има решенията на провелия се днес ЕМТ? Знам за официалния сайт, но за съжаление още не са ги публикували, благодаря!

# 395
  • София
  • Мнения: 3 665
Благодаря   bouquet  ,на мен сега ми стана ясно,но се чудя колко ли 4то класници са го решили по този начин.
Моя едва ли би го разбрал и с формулата. Peace

# 396
  • София
  • Мнения: 1 946
Задачите за 5 клас от СМТ и отговорите са качени в сайта goshko104.hit.bg.

Извинявай, muro04, ама нещо не се отваря 5 клас в посочения сайт Confused
Някой може ли да каже друга връзка, работеща. Моля Thinking

# 397
  • Мнения: 51 020
Хайде и аз да изкукам малко! Задачата наистина е некоректна, ако е дадена без избираеми отговори. Няма как да се предполага, че кукането е с нулева продължителност, това са глупости! Оказва се, че за 18 секунди имаме 12 кукания и 11 интервала, а за 6 секунди - 4 кукания и 3 интервала. Проста сметка(умножаване по 3) показва, че 12 кукания и 9 интервала дават 18 секунди. Остават два интервала, които са при всички случаи по-малко от 4 секунди(защото три интервала и четири кукания са 6 секунди!) и повече от нула! Така, че отговорът би могъл да бъде всяко число от интервала (18;22) секунди. Така че, ако са дадени цели отговори, то възможен отговор е 19, 20, 21. Това е истината, другото са свободни съчинения!!! Grinning

- Не е нужно и да се предполага. При задачи, свързани с периоди, се взема винаги един и същи елемент от периода (в случая началото на кукането). Например при някаква поредица импулси като се каже, че имаме 4 импулса за 6 секунди, се броят предните фронтове на импулсите, а не се гледа колко са широки те. От там идва твоята грешка - приемаш, че за шест секунди започват и свършват куканията. Но по тази теория за въпросните 6 секунди бихме имали всъщност период + импулс. А кога тогава започва следващият период? С долепен импулс ли?
- Нямаш право да умножаваш по три при този тип задачи Wink Тук това е номерът. Ние навремето им казвахме "задачи за моливчето", защото трикът е, че за да разделиш един молив на 4 части ти трябват три среза, не четири. И така, само в първия интервал от 6 секунди имаме 4 кукания. За 12 секунди куканията не са 8, а 7. И за 18 секунди куканията не са 12, а 10.
- Най-нагледно ще си обясниш задачата, ако си начертаеш темпорална линия и на всеки 2 секунди сложиш по един импулс с пренебрежима дължина (или само с предния фронт на импулса, което е същото).


П.П. Нали знаеш, че напрежението в контакта ти е 50 херца? Това значи, че за всяка секунда имаш 50 периода. Но се брои от начало до начало на период, а не от началото на първия до края на петдесетия. Капиш?
И да казвам ли, че "това са глупости" не е най-стройната аргументация в математиката.


Последна редакция: сб, 05 ное 2011, 19:39 от Черна станция

# 398
  • Мнения: 478
muro04, и аз не мога да го отворя. Не ги намирам и на друго място.

# 399
  • Мнения: 51 020
Благодаря   bouquet  ,на мен сега ми стана ясно,но се чудя колко ли 4то класници са го решили по този начин.
Моя едва ли би го разбрал и с формулата. Peace

Никаква формула не ви е нужна. Задачата се решава елементарно с графичен метод. Проектирате всяка от страните на малкия правоъгълник върху голямата фигура. И сборът от тези проектирани отсечки е 24 по условие. Остават 4 малки отсечки по 1 см и 4 големи по 3 см или общo:

4x1 + 4x3 + 24 = 4 + 12 + 24 = 40

Обяснението звучи сложно, но опитайте с моливче просто да транслирате всяка отсечка към голямата фигура и всичко става ясно.

# 400
# 401
  • Мнения: 478
Sash, задачите ги имаме. Изпаднахме в спор, относно една от задачите и ми е интересно кой е прав. Ще изчакам да се появят някъде отговори. Благодаря ти!

# 402
  • Мнения: 12
Благодаря   bouquet  ,на мен сега ми стана ясно,но се чудя колко ли 4то класници са го решили по този начин.
Моя едва ли би го разбрал и с формулата. Peace


a+b=12
a+b+1+3=16(събираме червените страни!),т.е страната е 8. Така по-ясно ли е? Grinning

# 403
  • Мнения: 163
Задачите за 5 клас от СМТ и отговорите са качени в сайта goshko104.hit.bg.

Извинявай, muro04, ама нещо не се отваря 5 клас в посочения сайт Confused
Някой може ли да каже друга връзка, работеща. Моля Thinking
Мисля, че отстраних проблема. Пробвайте отново.

# 404
  • Мнения: 412
Черна станция, графичното решение е много елегантно, харесва ми   bouquet

Колкото до сложността на "формулата" - записът беше за целите на родителите, естествено, че на дете ще се обясни стъпка по стъпка, а и в случая е по-важно да схване принципа, който безспорно ще му трябва и по-нататък /като има нещо неизвестно да го представи по повече от един начин, за да го намери/.  Peace
Разбирането идва постепенно, първо интуитивна съпротива, после колебание+подозрение, полусъгласие и чак тогава вече е "разбрал"  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт