Математически турнири - 11

  • 108 599
  • 752
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 2 300
За мен да се признаят и двата отговора (новият, защото е верен и старият, защото бил даден първоначално) си е измиване на ръцете. .... ако дъщеря ти е решила задачата, тя трябва да е получила верен отговор.Тогава защо и вземат точка? А ако дъщеря ти не е получила верния отговор, значи не е решила задачата и тоава правилно и вземат точки. В твоя постинг някакси се съвместяват и двете - хем задачата решена, хем верният отговор друг Shocked
Да - дъщеря ми е решила задачата и верния отговор е друг!
Тя дава отг. Г, който е едното вярно решение на задачата. Другият верен отговор е Б. Да признаят двата отоговора означава да зачетат и Б, и Г.

Аз дори не казвам какво мисля - цитирам детето - задачата е вярна, но се отбелязва като грешна поради наличието на второ решение.

Извинявай, би ли написала решението, при което се стига до отговор Б?

# 631
  • Мнения: 45
На нас днес класната ни е казала точките, явно вече са проверени. Но още никъде не са публикувани официално.
За кое у-ще става въпрос?
Някой знае ли дали има р-тати в 107-мо?


119 http://www.119sou.com/docs/SMT-2011-results.pdf

# 632
  • София
  • Мнения: 2 300
Гледайки оценяването на 13-та задача, отново се връщам към въпроса, който зададох няколко страници по-напред  -  как става точкуването, когато задачата е решена по различен от посочения начин? Ако някой е запознат, ще се радвам да сподели.
Ако решението е вярно и е описано изчерпателно, детето ще си получи точките.

Да, ама не.
Ето какво е очкуването на конкретното подусловие на задачата:

Задача 13 – 4. клас
Асен купил три пакета с бонбони, а Георги – два пакета от същите бонбони. Асен и
Георги срещнали Петър и трите момчета си разделили всички бонбони по равно, като
се уговорили, че ще си поделят и разходите. След като направили сметка се оказало, че
Петър трябва да даде на приятелите си 1 лев за бонбоните.
а) Каква е цената на един пакет бонбони?
б) По колко стотинки трябва да получат Асен и Георги?
Намерено: а) 2 + 3 = 5 пакета бонбони си разделили            1 точка

                     1 . 3 = 3 лв = 300 ст. струват 5 пакета бонбони 2 точки
                     300 : 5 = 60 ст. струва 1 пакет бонбони             2 точки


Общо 5 точки за подусловие а)
Младежът обаче е получил само 3 точки  - защо? Защото е решил здачата пропускайки факта, че 1.3 = 3 лв, за което не му дават 2 точки.

Коректно ли е? За мен категорично НЕ! Всеки математик знае, че една задача може да се реши по различни начини. След като в края на краищата условието е решено защо не получава пълните точки? Доколкото аз разбирам, целта на точкуването е дори и деца, които не са решили докрай задачата да получат точки, а в случая детето е дало решение, а са му отнети точки!  Naughty

# 633
  • Мнения: 338
При описателните задачи винаги се отнемат точки за щяло и нещяло. Аз за това се опитвам да му втълпя на моя, че трябва да описва решението хем като за идиоти, хем не чак толкова подробно. Ама нещо му е трудно. Особено там, където дадено нещо "е ясно" ("то това е ясно, че е толкова" - любим лаф  Grinning).
Последен пресен пример - на последната задача от изпита в СМГ му взеха 1,5т., защото в едното условие е написал кое е вярното решение, но пък не бил описал кои са двете неверни решения (Задачата беше май някаква с научкване  newsm78).

Така, че elfi, по-добре се опитай да му обясниш, че трябва всичко да се описва, да няма "то това е ясно", а не толкова да се бунтуваш, че бил решил задачата, а са му "порязали" точките. Защото тази точка - две на някой изпит може да го изкара извън класираните деца.

Последна редакция: пн, 14 ное 2011, 14:08 от kumchowalcho

# 634
  • София
  • Мнения: 2 300


Така, че elfi, по-добре се опитай да му обясниш, че трябва всичко да се описва, да няма "то това е ясно", а не толкова да се бунтуваш, че бил решил задачата, а са му "порязали" точките. Защото тази точка - две на изпита може да го изкара извън класираните деца.

Той я е описал дори прекалено подробно, но просто я е решил по малко по-сложен според мен начин. Но...все пак...въпросът е принципен. В случая не е от съществено значение. Дори порязан,  пак е сред децата с 60 и повече точки. Досега винаги се е справял добре /и без курсове в СМГ и някаква специална подготовка/ и  се надявам и в бъдеще 2 точки при него да не са от съществено значение.

# 635
  • Мнения: 3 211
Здравейте,
Може ли да ми кажете кога е записването за Коледното математически състезание и турнира "Салабашев"?

# 636
  • Мнения: 3 379
Резултатите от СМТ в училището, където се явява Гого (104-то) също са изнесени, той е с 48 точки от 50 възможни и е на първо място от първолаците от техния списък.

Странно обаче защо са дали на мъжа ми само списъка с резултатите на децата от тяхното училище? Не трябва ли да има някакво общо класиране от цялото състезание във всички училища, за да се види къде е детето спрямо всички участници от съответния випуск?

# 637
  • София
  • Мнения: 2 300
Резултатите от СМТ в училището, където се явява Гого (104-то) също са изнесени, той е с 48 точки от 50 възможни и е на първо място от първолаците от техния списък.

Странно обаче защо са дали на мъжа ми само списъка с резултатите на децата от тяхното училище? Не трябва ли да има някакво общо класиране от цялото състезание във всички училища, за да се види къде е детето спрямо всички участници от съответния випуск?

Браво на момчето. Класирането на деца с резултат над 50% ще бъде публикувано на сайта на РИО София http://www.rio-sofia-grad.com/.

# 638
  • Бургас
  • Мнения: 4 549
не мога да намеря инфо за състезанието "Св.Николай Чудотврец"-Бургас, ще има ли тази година?

# 639
  • Мнения: 939
Общо 5 точки за подусловие а)
Младежът обаче е получил само 3 точки  - защо? Защото е решил здачата пропускайки факта, че 1.3 = 3 лв, за което не му дават 2 точки.

Коректно ли е? За мен категорично НЕ! Всеки математик знае, че една задача може да се реши по различни начини. След като в края на краищата условието е решено защо не получава пълните точки? Доколкото аз разбирам, целта на точкуването е дори и деца, които не са решили докрай задачата да получат точки, а в случая детето е дало решение, а са му отнети точки!  Naughty

elfi, а ти откъде може да си сигурна какво е решението, описано от твоя младеж? Може нещо да е пропуснал. Това, което гледат при описателните задачи, е всеки ред, всеки един запис да бъде обяснен и логически свързан с предходните. Преди години имаше случай на едно от много добрите деца да не му признаят цялата описателна, защото първо беше написал решението, а след това беше направил доказателства на някои от твърденията, използвани в решението. Това му коства медал.

# 640
  • ride my bike...
  • Мнения: 1 149
Според календарния план Николай Чудотворец е на 27.11.2011
http://www.math.bas.bg/infos/files/2011-10-05-KalendarenPlan_2012_3.pdf

# 641
  • Варна
  • Мнения: 125
Момичета, започвам да се притеснявам за тази зимна лагер-школа! ooooh! Изпратих заявка за участие на девойката още на 6-ти, но не получих никакво потвърждение от тяхна страна, даже не знам дали са ми получили имейла. Писах им два пъти после, но никакъв отговор. На сайта им никаква информация.... Странна работа  Shocked

# 642
  • Мнения: 15
Здравейте,
Може ли да ми кажете кога е записването за Коледното математически състезание и турнира "Салабашев"?
Коледно математическо състезание ще се проведе на 10.12.2011г.  Регистрация на участниците от 28.11 до 08.12.2011 в библиотеката всеки делничен ден от 8.30 до 10.30 и от 14 до 16 ч.
http://slaveykov.com/subcategories.php?catid=680
за Салабашев тук http://www.mgberon.com/html/news.php

# 643
  • София
  • Мнения: 1 154
Имам въпрос към майките от Варна - дали децата вече са получили сертификатите си от Австралийското кенгуру?

# 644
  • София
  • Мнения: 2 300
Общо 5 точки за подусловие а)
Младежът обаче е получил само 3 точки  - защо? Защото е решил здачата пропускайки факта, че 1.3 = 3 лв, за което не му дават 2 точки.

Коректно ли е? За мен категорично НЕ! Всеки математик знае, че една задача може да се реши по различни начини. След като в края на краищата условието е решено защо не получава пълните точки? Доколкото аз разбирам, целта на точкуването е дори и деца, които не са решили докрай задачата да получат точки, а в случая детето е дало решение, а са му отнети точки!  Naughty

Да, за съжаление и в математиката, уж точна наука има субективен фактор. Аз самата имам личен опит в това отношение
Иначе относно решението - детето ми го показа на черновата - същото е писал и в беловата. Аз съм го описала някъде по-напред в по-съкратен вариант.

elfi, а ти откъде може да си сигурна какво е решението, описано от твоя младеж? Може нещо да е пропуснал. Това, което гледат при описателните задачи, е всеки ред, всеки един запис да бъде обяснен и логически свързан с предходните. Преди години имаше случай на едно от много добрите деца да не му признаят цялата описателна, защото първо беше написал решението, а след това беше направил доказателства на някои от твърденията, използвани в решението. Това му коства медал.


Да, за съжаление и в математиката, уж точна наука има субективен фактор. Аз самата имам личен опит в това отношение.
Иначе относно решението - детето ми го показа на черновата - същото е писал и в беловата. Описала съм го някъде по-напред в съкратен вариант.

Общи условия

Активация на акаунт