Киноклуб 3

  • 30 264
  • 465
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 9 143
Boomer, значи ти си ок 6 години да си в една стая и лека-полека да се превръщаш в който там мъж много ти харесва на външен вид??! Хм...  
В никакъв случай,
ако прочетеш по-горе съм написала съвсем ясно как виждам нещата и за изнасилването, и за изкуплението, и за жертвата, и за хепиенда. Общо взето накрая всеки получи според заслуженото не се сещам да имам морални противоречия с Алмодовар.
В целия филм имаше само една невинна жертва - Норма.

пп Роберто можеше да причини много по-сериозни психически и физически травми на Висенте.
Ако бях на негово място и с неговите възможности бих била много по-категорична и брутална.

Последна редакция: ср, 28 дек 2011, 15:27 от Boomer

# 121
  • Мнения: 2 293

Ако бях на негово място и с неговите възможности бих била много по-категорична и брутална.
Щеше да го направиш грозна и дебела жена, тъй ли?  Laughing Laughing

# 122
  • Мнения: 9 143
По-добре да не влизам в подробности, че нали могат да четат и деца  Blush

От медицинска гледна точка Висенте получи невероятен подарък, който със сигурност беше нежелан, но само от неЯ ще зависи дали да се възползва пълноценно или да се превърне в жертва.

Последна редакция: ср, 28 дек 2011, 20:05 от Boomer

# 123
  • Мнения: 2 293
О, дума няма.
Но рядко човек би успял да е толкова лежерен във възприятията си, ако наистина му се случи нещо такова. Цял живот няма да си намери място в тази кожа, па макар и специална. Нито ще се възприеме толкова красив, колкото е за останалите.

Но Педро хитър. Измислил да направят Висенте готина мадама, да не можем даже и да му се сърдим на Роберто. Laughing

# 124
  • Мнения: 9 143
Всъщност, не говорех само за кожата, а и за самата транссексуална операция.
Прехода от мъж към жена е удачен в много аспекти и един от тях е чисто сексуалния.

Доста се отклонихме от темата и моля за извинение, ако съм твърде досадна, но цялата сексуална просвета, която прави Педро с филмите си винаги ме е очаровала.

# 125
  • Мнения: 2 293
Изобщо не си се отклонила. Темата е точно за това.
 Транссексуална казваш, само сексуален аспект... Да, но когато мозъкът е с чистото съзнание на мъж е много сложно вече....

# 126
  • Мнения: 9 143
Според мен посланието на Педро от малко по-заден план, че физическото тяло и полът не са от чак такова значение каквото им придаваме.
Затова мисля, че бяха тези андрогинни костюми на Вера. Важното е какво има зад фасадата и промяната не винаги е лоша.
А за капак беше почти холивудския хепиенд и решението с Кристина.

Последна редакция: ср, 28 дек 2011, 17:03 от Boomer

# 127
  • Мнения: 1
Аз не виждам хепиенд. Винсенте си остана Винсенте, избяга от физическия затвор, но остана затворен в кожата и тялото на Вера. Откъдето няма измъкване. То затова и така свърши филма "Аз съм Винсенте". Всъщност да, би могло да има и едно дълго, мъчително пътуване това той самият да се приеме като мъж в женско тяло.
А ако беше останал в дома на Роберто?
Всъщност неговото наказание щеше да е много по-жестоко, ако Вера/Винсенте беше останала при него - в крайна сметка това е убиеца на дъщеря му (по порчита на самия Роберто). Тука нещата яко загрубяват и филма завива към психо трилър с шизофреннен финал  Mr. Green

Милостив е дон Педро към всичките си герои Simple Smile

# 128
  • Мнения: 502
Според мен посланието на Педро от малко по-заден план, че физическото тяло и полът не са от чак такова значение каквото им придаваме. Затова мисля, че бяха тези андрогинни костюми на Вера. Важното е какво има зад фасадата и промяната не винаги е толкова лоша. А за капак беше и почти холивудския хепиенд и решението с Кристина.


  И аз мисля, че това е посланието. Историята за отмъщението на Роберто на пръв поглед изглежда водеща, но чрез нея Педро е успял да каже точно това - важно е какво има под обвивката.  Laughing

 Сцената в бутика  в началото - изоставен съпруг дойде да предложи дрехите на жена си. Тя си беше тръгнала, напуснала го. Старите дрехи не и трябват вече, ще ги смени с нови.

Последна редакция: ср, 28 дек 2011, 20:04 от Соня.

# 129
  • Мнения: 1 783
Всички лекари, особено хирурзите, в различна степен имат т.нар. "божествен" комплекс - мислят си, че всичко могат да постигнат и че на всичко са способни с човешкия живот. И Робърт по същия начин - не оставил жена си да умре, не можа да преодолее депресията и самоубийството на дъщеря си, и реши че може да възвърне жена си чрез Висенте. Как можеш да кажеш, че това е странна любовна история, като е историята на един душевно болен... Абе има му нещо на Педро в психиката, не може да се отрече, за да ги измисля такива.

И последно за изнасилването - не може да има 'малко изнасилване' и 'по-голямо изнасилване', все си е изнасилване. И макар, че е вярно, че са нужни двама, не можем да очакваме от жените да се държат като монахини, защото случайно някой може да им скочи. Като ти кажат Не, трябва да си готов да спреш и това е, друг ход на действие няма. Но че Висенте плати прескъпо за грешката си, съм напълно съгласна. Изобщо, много жестока история...

Мамамиа, сигурно е от общественото мнение за ролята на жената, не може от другаде да идва. Да, силни са женските му образи (дори Висенте стана по-силен след като бе превърнат в жена), но малтретирани до безобразие според мен. Просто това, което изглеждаше очароващо в началото, когато започнах да гледам филмите му преди 15тина години, вече започва да ме дразни. Разчита на женски роли, които са истерични, 'страстни', емоционални, нуждаещи се от мачо мъже, които в последствие израстват и надрастват проблемите си. Възможно е и аз да съм се променила и затова да го възприемам по-различно.

Но е и напълно възможно това да е точно ролята им в тяхното общество, не знам, нямам поглед. Ако е така, е много разочароващо за Испания. А може и да са други нещата за жените там, но да показва колко е трудно да се отърсиш от ролята и стереотипа налагани с години. Едно не мога да отрека - както са малтретирани жените му, така и мъжете му са често магарета и страхливци и жените винаги триумфират. Само дето трънения път, по който минават е много мъчителен.

# 130
  • Мнения: 2 293
Биз, приеми Висенте като изкупителна жертва за всички страдали, малтретирани и изнасилени жени във филмите на Педро и готово.  Grinning

# 131
  • Мнения: 9 143
Съгласна съм, че в част от филмите му има насилие над жените, но далеч не във всички.
Необикновено е отношението му към жените, да често са невротични, чак истерични, но любовта му към героините му е безгранична, в крайна сметка за него те са силния пол.

# 132
  • Мнения: 1 783
Нали сме почитателки на Хичкок, ето ви едно интервю с него - http://www.brainpickings.org/index.php/2011/02/25/alfred-hitchco … e-fright-complex/

# 133
  • Мнения: 2 293
Гледай само какъв разказвач е!

Биз, прочети Трюфо/Хичкок. Повечето от нещата в клипчетата ги има там.

# 134
  • Мнения: 2 796
Съгласна съм, че беше жестоко наказанието му, точно за това и говоря. Но за изнасилването на Норма не съм съвсем. Може да нямаше изнасилване в буквалния смисъл на думата, но все пак тя завика Не, не, не, а той не спря, и продължи и накрая за да я спре да вика я удари. Каквото и да е, си беше насилване. Макар, че той беше дрогиран и си мислеше че и тя е дрогирана, но това в никакъв случай не оправдава действията му. Но това е майсторлъка на Алмодовар - не покзава нещата черно-бели, а винаги виждаш, че е човешко да се греши, че има човещина и в най-злите и злина и в най-добрите, и започваш да съчувстваш на престъпниците. Не ни ли беше мъчно за доктора, не ни ли беше мъчно за майката, не ни ли беше мъчно за Висенте/Вера?...
Алмодовар винаги набляга на детайлите, реакцията на Норма беше реакция не на случващо се, а на песента която пееше певицата, когато се случваше всичко, песента която пееше самата Норма, когато майка й се самоуби пред нея. Не случайно гласът на певицата премина в детския глас.
Хареса ми филма, хареса ми как някой може да се влюби в собственото си творение, но това не означава, че творението може да се примири с правото си на свобода. Хареса ми идеята за това колко можеш да понесеш да се чувстваш виновен и колко наистина си виновен. Хареса ми и идеята, за майката, която не взима решения и не обвинява, а е просто изпълнител, защото се чувства виновна. За мен в този филм Алмодовар е напълно критичен към жените,  единствения, които постъпи логично и правилно беше мъж.
п.п. Допълвам се, защото писах първо сигнално и не бях дочела темата. Това, което аз възприех от този филм (което не е общо задължително за околните) е, внушението, че всяка идея за правилност, дори и напълно логично обяснена, може да бъде ужасяваща реализирана, за теб самия. Мотивите не оправдат, това е живота и точка.

Последна редакция: чт, 05 яну 2012, 00:46 от Кифлата

Общи условия

Активация на акаунт