За правото да отсъстваш от у-ще по семейни причини

  • 38 117
  • 372
  •   1
Отговори
# 300
  • София
  • Мнения: 62 595
остава да ми кажеш звездите ли ще го говорят на правилника кои деца и родители са съвестни и кои не, че да каже на Иван "да", а на Драган "не".

Мисля, че че се сещам защо са направени така програмиите в тези гимназии. И то не е заради голямото фенство на модулната система, а за удобство. По причини, че става въпрос за специализирани училища в точно определени области, интензивното изучаване на съотвентите езици и математика искат поне два сляти часа. И нататък за по-лесно правене на часовете, са сдвоили и другите часове. Така и на учителите им е по-лесно да карат на блокове. Аз също съм имала сляти часове по специализираните предмети, но останалите, които са с общообразователния хорариум бяха през ден.

Ти май не правиш разлика между децата в училищата до седми клас, общообразоваателните гимназии и елитните гимназии! Моля ти се, замисли се малко къде какви деца отиват, какъв е техният капацитет, пък после ми приказвай за модулно обучение! Вече пришка ми излезе на устата да ти обяснявам едно и също - на курсове ходяят децата, за да надграждат, там са събрани отличниците, които после отиват в цитираните от теб училища. Тези деца, дори и марсианска система да им дадеш, пак ще постигнат по--добри резултати от останалите деца, защото те носят качества, които им дават предимство. Материалът, с който работиш има значение!

# 301
  • Мнения: 8 567
Ами честно да ти кажа и аз се чудя не ти ли писна ти да обясняваш кое за моето дете е най-доброто.
Ама като си решила, възпитано те изслушвам.
Щом стотина деца, понеже са математици  се справят перфектно в 5-ти клас с модулно обучение съм сигурна, че в цяла София ще се намерят в среден курс още стотина деца, които ще се справят перфектно с модулно обучение, понеже са страхотни по литература, още стотина, на които им се отдава история, още стотина, на които им се отдава география, още стотина, на които им се отдава биология и т.н.
Единствения пример, който аз знам за модулно обучение е с математиците в 5-ти клас и няма как да стигна до заключението, че това е пагубно за децата,  при положение, че примерът, който имам е положителен, а аргументи други не срещам, освен този, че на Андариел и излезли пришки да ми обяснява, от каква позиция точно не ми е ясно, но ей на, аз трябва да приема твоите изводи и за мои.

Темата е за друго, отговорих с примери на конкретна реплика, че само човек без никакви познания на материята би си помислил изобщо за модулно обучение. Дадох и примери къде то работи. Чакам примери къде модулното обучение не работи.
Къде децата изостават при такова обучение и защо?
Но ако може този път с факти, а не неща от рода на защото Андариел така каза или подобни.

За правилника каквото имах да казвам го казах.

По повод намесата на родителите в образователния процес, някак от всички теми не ми стана ясно какво иска училището - да участват или не те в образователния процес.
Защото ако участието на училищното настоятелство продължава да се ограничава единствено до форма на узаконяване на разни парични потоци към училище, то става не смешно вече, а тъжно.

# 302
  • София
  • Мнения: 62 595
Андариел не може да ти цитира тонове литература. Андариел знае много добре за опасността човек да направи изводи върху единични примери. Таака или иначе, в момента няма как да направим реален експеримент как се отразява всеки от видовете обучение на два вида училища, за да видим резултатите какво ще покажат. пък ти си прави изводите на база един случай!

# 303
  • Мнения: 3 161


По повод намесата на родителите в образователния процес, някак от всички теми не ми стана ясно какво иска училището - да участват или не те в образователния процес.
Защото ако участието на училищното настоятелство продължава да се ограничава единствено до форма на узаконяване на разни парични потоци към училище, то става не смешно вече, а тъжно.

И за мен това е важен въпрос; ако може, оставете модулите в тази тема и да изкоментираме дали училището е готово да се вслушва в родителите, или ги категоризира с общото 'льольовци' или нещо подобно и не вижда смисъл да води диалог.

# 304
  • София
  • Мнения: 62 595
А като как ще опишете тази намеса в образователния процес? На практика всеки родител със своите действия или бездействия по отношение на образованието на детето си, все се намесва в процеса. Ще дам най-елементарния пример - детето учи решаването на тип задачи по един метод в училище, ти му казваш друг, а учителите на курса или частния урок му казват трети. Или друг пример - скимва му на Драган, че има цареввица за кОпане и му трябва рабона ръка, затова детето му вместо да държи химикала в училище, държи мотиката (айде, като ви дразни толкова примерът с Малдивите, да е нещо по-близо до народа). И според вас, този Драган по-различен ли е от Иван, който си спира детето от училище за същото време, защото детето му ходило на състезание и се изморило? И двамата имат своите мноооого уважителни причини и се намесват в образователния процес, защото децата им отсъстват и пропускат материал. Да кажеш на детето си, че домашните са тъпи, също е намеса в образователния процес, защото оспорваш и направо отменяш задачите, дадени от учителя, а той ги дава, защото има определен образователен процес, който има определени изисквания към детето.

# 305
  • Мнения: 2 885
Анди, забравяш да споменеш примера, че ако родителя не разбере условието на задачата от първия път /темата ни за първолаците и чуденките на родителите/ и не го обясни от раз на детето си е пак намеса в образователния процес.  Mr. Green

# 306
  • София
  • Мнения: 62 595
така си е. Аз, например, си мислех, че съм по-добре с българския, отколкото с математиката. Обаче се оказа, че сега, когато децата ми са в шести и седми клас, със задачите по математика нямам никакъв проблем, обаче още от средата на шести клас поне половината материал по български (разни подчинени изречения, сто вида сказуеми, ей такива, неща от езикознанието), аз изобщо не съм го учила нито в гимназията, нито после, доколкото съм имала досег с езикознание. Пълна мъгла е за мен, затова вече се отказах да търся учебници от университетите, защото ме е страх да не подам грешна информация на детето и да го объркам. разчитам изцяло на уучителите им да им обяснят и да ги научатт кое как е. Така да се каже, се въздържам от намеса в тази конкретна ситуация, защото не съм достатъчно компетентна по въпроса.

А вие, като сте на вълна първи клас, може да се възползвате от опита на родителите-ветерани и да се ориентирате кои са важните неща. Няма нужда всеки да открива самостоятелно топлата вода, щом може да черпи инфо как други хора вече са се справили с проблема.

# 307
  • Мнения: 442
дали училището е готово да се вслушва в родителите, или ги категоризира с общото 'льольовци' или нещо подобно и не вижда смисъл да води диалог.

    Диалог винаги трябва да има! Много е важна взаимовръзката учител-родител. Тогава резултатите са най-добри. Но това не е намеса.
   

# 308
  • Мнения: 24 467
...Къде децата изостават при такова обучение и защо?
...

По повод намесата на родителите в образователния процес, някак от всички теми не ми стана ясно какво иска училището - да участват или не те в образователния процес.


Поискай си обяснение за Коледа.  Mr. Green

По второ- според зависи.  Simple Smile

# 309
  • Мнения: 3 161
Цитат
А като как ще опишете тази намеса в образователния процес?

Andariel, ето - тази анкета например е начин да се допитаме до мнението на родителите по въпрос, който ги засяга. Въпросници могат да се правят на ниво класа, училището, на всякакви нива. Има и вариант фокус групи (поставя се тема за размисъл и се събират мнения); има вариант родителско настоятелство (ама не само да събира пари, както беше коментирано по-горе, а реално да се зачитат мненията, а те пък да са консултирани с останалите родители). Много начини има за диалог, ако се търси такъв. Не говорим изобщо за намеса в учебния процес като цитираните от теб примери. Недопустимо е, според мен, изразяване на становище по определени въпроси да се интерпретира като намеса.

# 310
  • София
  • Мнения: 18 188
Нова, много те моля да коментираш това:
Цитат
Учебната програма е усъвършенствана и изисква голяма всеотдайност. Същевременно това е най-добрата подготовка за следване в чужбина.

Едва ли "голямата всеотдайност", която върви ръка за ръка със "съвършената програма" ще да означава повече дни по семейни причини  Thinking

Цитираното е то сайта НЕГ http://91neg.bg/za-uchilishheto/nemski-otdel/








Саморая, цитираме и обсъждаме неща, свързани с българската образователна система. Peace Цитираното от теб не е най-подходящият пример в тази посока. Немският отдел на 91 НЕГ е малко по-друга бира.Даже не малко, а много. Обучението в класовете към този отдел  върви  по немска програма, с немски преподаватели, с немско оценяване, с немски матури,  с друг хорариум от часове  по предметите  и най-вече е  насочено към подготвяне на учениците за следване в Германия ..Това е все едно да цитираш части  от  правилника на Американския колеж. Mr. Green

И все пак, и специалните класове, и нормалните, учат по модулната система. И учениците са повече от доволни.

Андариел, така е на думи.Но практиката сочи друго.В курсовете има и множество не чак толкова напреднали деца, чиято  задача  далеч не се свежда само до  надграждане на  усвоеното в училище.Пълно е с групи с  относително посредствено  справящи се деца, дори на ниво училищен материал.Имам предвид със задачи и тестове със сложност като в учебниците.

Последна редакция: вт, 01 ное 2011, 19:45 от eine in Rente gegangene Nixe

# 311
  • София
  • Мнения: 62 595
Много интересно, не знаех за това! Това, което зная е, че курсовете обичайто се заявяват като подготовка за кандидатстването , дори тези, които са за шестокласниците. Ако има деца, които са със затруднения на основния материал, те изобщо имат ли шанс да догонят прогграмата за кандидатстване, че и да се борят за добро класиране после? Не е ли една и съща програмата за всички седмокласници или шестокласници, записани на курса?

# 312
  • София
  • Мнения: 18 188
Програмата се води еднаква, няма как да е иначе Mr. GreenНо резултатите на децата от отделните групи после са различни. Като предполагам всички знаем децата от кои групи се представят най-добре.  Peace В много от школите, няма да цитирам имена, има  входящи нива, на база на представянето  на които децата биват разпределени в тази или онази група. Както ти по-назад каза, всичко в повечето случаи се свежда до пари.Нима смяташ, че  като в школата  дойде някой по-слаб ученик, те ще го върнат.Такива балами отдавна няма Laughing

# 313
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 355
Цитирах от сайта на НЕГ, защото преди това нова даде за пример програмата, по която учат там. Пък и не искам да крия, че в това изказване има нещо, в което силно вярвам, а именно - в "голямата всеотдайност". И както вече казах, програмата им не ме интересува, защото тези деца биха се справили с всякакви предизвикателства, защото са любознателни и мотивирани.

Какво точно представлява немската матура в НЕГ и различава ли се по нещо от тази за останалите гимназии? Мисля, че отговорът на този въпрос би хвърлил повече светлина върху обгърнатата за мен вече с мистерия НЕГ.

# 314
  • София
  • Мнения: 18 188
Цитирах от сайта на НЕГ, защото преди това нова даде за пример програмата, по която учат там. Пък и не искам да крия, че в това изказване има нещо, в което силно вярвам, а именно - в "голямата всеотдайност". И както вече казах, програмата им не ме интересува, защото тези деца биха се справили с всякакви предизвикателства, защото са любознателни и мотивирани.

Какво точно представлява немската матура в НЕГ и различава ли се по нещо от тази за останалите гимназии?
Тази матура не е една, а са цели 6 на брой, ако не се лъжа.  Mr. GreenТе  се пускат от Германия. Децата отделно държат и задължителните две български матури - тази по БЕЛ и по избрания от тях втори предмет.Така успоредно с немската диплома за средно образование, в 12 клас те получават и българска. Ако евентуално решат да кандидатстват тук, тя им трябва. PeaceСори за написанато, темата не е за 91 НЕГ, още по-малко за лайстунг класовете в нея, които като обучение са малко отдалечени от нашата образователна система.Тези класове са по два на випуск, останалите 5 се обучават по нашите програми, държат само нашите матури и в 12 клас се явяват на изпит за сертификат, удостоверяващ нивото им на владеене на езика.

Последна редакция: вт, 01 ное 2011, 20:30 от eine in Rente gegangene Nixe

Общи условия

Активация на акаунт