За правото да отсъстваш от у-ще по семейни причини

  • 38 002
  • 372
  •   1
Отговори
# 315
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 342
Благодаря   bouquet

# 316
  • София
  • Мнения: 62 595
И от мен мерси! Много полезна информация.

# 317
  • Мнения: 41 353
Има си правила в тази работа. Не са непоклатими, но са се доказали с времето. обяснила съм вече най-подробно защо не се препоръчва правенето на блокове от по два часа. Два урока по история наведнъж се усвояват и задържат в паметта по-трудно, отколкото два пъти поо един урок. Подаването на материала на малки порции през ден-два се усвоява по-лесно и се помни по-дълго от този, подаден наведнъж на една порция. Ти като ядеш на малки хапки ли дъвчеш, или я караш на големи залъци, дето едва ги побираш в устата си?

А защо два слети часа да трябва непременно да означават предаване на два нови урока? По-скоро така не се губи време за проверки на присъствието и за настройка за учене и така остава време за упражнения и изпитване. Носят се и два пъти по-малко учебници. Ти си правиш някакви допускания и на тяхна база критикуваш.

# 318
  • София
  • Мнения: 18 116
Така е, даже никога в блок от два часа, по който и да е предмет, няма предадени два урока. Казвам го от лични наблюдения върху деветокласничката. Урок взимат единия час, в другия правят упражнение. Peace А и това с неносенето на много учебници е голямо улеснение.Отделно нещата улягат, има повече време  и за по-задълбочено учене по предмета у дома, а не неглижирането на подготовката по някой  от тях за сметка на друг, при положение, че имаш примерно да учиш по 5 предмета..

# 319
  • София
  • Мнения: 62 595
Доколкото зная разписанието по химия, физика, биология, история, география е направено така, че всеки час се взема нов урок. ако е така, не виждам как ще се избегне вземането на два урока наведнъж. Дори по математика и български ми се вижда по-лесно и поносимо да се изкаррат два последователни часа, защото не е само теория и изпитване, а теория и упражнение.

# 320
  • София
  • Мнения: 18 116
Сега попитах  девойката, утре има блок химия и блок биология. И по двата предмета е имала за учене по 1 урок. Peace

# 321
  • София
  • Мнения: 62 595
Как тогава им излизат сметките?  Thinking Значи, излиза, че вземат по нов урок на седмица.
Както и да е, не това е темата на темата.

# 322
  • Мнения: 15 265
Как тогава им излизат сметките?  :thinking

Макар да не е по темата и аз бих искала да знам.

Децата ми са в 6 клас в общообразователно училище. Часовете дори не стигат да се предадат новите уроци, а за упражнение да не говорим.

# 323
  • София
  • Мнения: 62 595
Накрая да не се окаже, че големият напън е до седми клас - сборници, тежки чанти, гъста програма - пък после пей сърце с две тетрадки повсичкология? По моите в момента виждам, че всеки час по всеки предмет взимат нов урок, а особено уроците по фундаменталните науки хич не са лесни, защото се набляга на специфичната терминология и закони в науката. Ако  в шести и седми клас е така, как тогава в гимназията ще вземат нов урок през час, за да може в един блок да имат един час нов урок и един без нов урок? За мен е напълно непонятно.

# 324
  • Мнения: 8 999
Децата ми са в 6 клас в общообразователно училище. Часовете дори не стигат да се предадат новите уроци, а за упражнение да не говорим.
Моите са в четвърти и в пети. И при тях е така - всеки час се предава нов урок. В учебника има някакви обобщителни уроци, които се приемат за упражнения над взетия материал, но те са в края на всеки раздел, а не след всеки урок. Нови уроци се взимат до последния час на учебната година. Ако учеха на блокове, то вероятно щяха да имат по 12 часа на ден, наместо по 6-7, както е в момента.
Дъщеря ми /пети клас/ има два пъти седмично география, история и човек и природа. И всеки час се взима нов урок - от тези предмети има по два урока на седмица за учене. Математика имат всеки ден - и всеки ден е нов урок, а за домашно осстават нерешените в час задачи от учебника, сборника и учебната тетрадка.
Единствено за предмети като рисуване, музика, физкултура и домашен бит е възможно да се използва тази система. Дори бих казала, че е препоръчително. Особено за физическото - дъщеря ми има четири пъти седмично физическо. Четири пъти по 40 мин. - мъкнене на екип, преобличане, все неща, които могат да се спестят, но пък за сметка на това да се проведат две нормални тренировки от по час и половина, които биха имали смисъл и за физическото им развитие, а не само да се щурат насам-натам като мухи без глави. Че то само докато мине строевата подготовка и ето, че се източили първите десет минути от часа. Остават има още 30 мин. - време, безкрайно недостатъчно дори за едно полувреме от някоя отборна игра. А общата тренировка, а разгрявката?

# 325
  • София
  • Мнения: 62 595
Рисуването обичайно е слято, музиката е един път в седмицата. За физическото, не съм забелязала много да ги разгряват и прочие, а им дават по една топка и ги пускат да се оправят (момчетата ритат, момичетата играят народна или  волейбол, или който каквото си хареса), пък понякога ги изпитват на неупражнявани нормативи. При такава практика, за какво са им два слети часа, те още на края на първия ще им доскучее. И екипи вече май не носят, само гуменки за салона и по-скоро аз все се опитвам да пробутам идеята за екип, за да не си мърлят другите дрехи. Ама, то пък и съблекалните са едниииии  ooooh!

# 326
  • Мнения: 24 467
Аз харесвам тази тема.
Сега се сетих кой е синтезирал добре онуй, що си мисля и поради което намирам свободните дни за благо, което следва да е неотменимо човешко такова. Те следва да се закрепят в Конституцията дори.
"Никога не съм допускал училищните занятия да пречат на образованието ми."- М.Т.

# 327
  • София
  • Мнения: 62 595
дай темата де! няма  ръчичка, че да цъкна!

# 328
  • Мнения: 24 467
Тази бе, по която пишем- за свободните дни.  Laughing За какво ръчичка пък сега? Вмъкнах се, да не я забравим, все пак.

# 329
  • Мнения: 3 161
Аз харесвам тази тема.
Сега се сетих кой е синтезирал добре онуй, що си мисля и поради което намирам свободните дни за благо, което следва да е неотменимо човешко такова. Те следва да се закрепят в Конституцията дори.
"Никога не съм допускал училищните занятия да пречат на образованието ми."- М.Т.

Judy,   bouquet И аз споделям донякъде виждането на Марк Твен по темата, макар че съм съм 'учител' и ми се иска студентите редовно да посещават заниманията ми!

Общи условия

Активация на акаунт