За правото да отсъстваш от у-ще по семейни причини

  • 38 118
  • 372
  •   1
Отговори
# 285
  • София
  • Мнения: 18 188
Очакванията са според мнението. то се натрупва с времето. Пред кого да коментира? Доброто мнение се коментира, обаче лошото едва ли ще бъде казано пред детето.
Въобще не става дума за  какъвто и да е коментар пред детето, бил той положителен или отрицателен. Освен това твърдението ти, че ще се коментира доброто, но лошото умишлено  ще се премълчава,  противоречи някак  на теорията ти за отношенията частен учител - родител, в ролята на клиент и финансовата изгода за първия.Та нали ако говори  добро за колегата си от училище и премълчава установените пропуски в преподаването му,  то  ролята му на заплатен помощник  малко или много се обезмисля, а оттам и шансът му да спечели клиента на своя страна условно намалява.Интересът му по-скоро би бил да критикува, заслужено или не, работата на колегата, за да задържи частния ученик и парите, идващи от него. Но това всичко е в сферата на би и не би.Факт е, че има немалко частни учители, които оценяват направеното от своите колеги, не омаловажават работата им, приписвайки си всичките заслуги.

Последна редакция: нд, 30 окт 2011, 19:00 от eine in Rente gegangene Nixe

# 286
  • София
  • Мнения: 62 595
аз имам предвид учителите по школите, а не частните учители. Там са деца от различни училища, но все пак, учителите в школата имат изградено мнение и поради това определено очакване от учениците. Няма как, ако всяка година в курса ти има по пет деца от едно училище, на които им води един и същ учител, да не си съставиш мнение за този учител по това каква основа имат децата. Курсовете, все пак, са за надграждане, а не за наваксване на пропуснатото. В един бранш са, повечето преподават от поне десет години, познават се най-добрите и най-лошите. Изоставащите ученици повече ходят на уроци. Там вече частният учител има полза да обвини училищния учител.

# 287
  • Мнения: 2 898
аз имам предвид учителите по школите, а не частните учители. Там са деца от различни училища, но все пак, учителите в школата имат изградено мнение и поради това определено очакване от учениците. Няма как, ако всяка година в курса ти има по пет деца от едно училище, на които им води един и същ учител, да не си съставиш мнение за този учител по това каква основа имат децата. Курсовете, все пак, са за надграждане, а не за наваксване на пропуснатото. В един бранш са, повечето преподават от поне десет години, познават се най-добрите и най-лошите. Изоставащите ученици повече ходят на уроци. Там вече частният учител има полза да обвини училищния учител.

Точно затова по-напред писах, че има разлика между частен учител и школа. Учениците с обучителни проблеми ходят при частни учители, не в школи.
А по темата -  най-накрая и аз гласувах с втора опция, макар, че и тя не е съвсем точна. Стана ясно, че дните са 7 + 3.

# 288
  • Мнения: 8 567
Емем, в нашата държава изборът е между държавно и частно образование. Домашно образование, официално, не съществува.  Дълбоко се съмнявам ,че дори да бъде предоставено като вариант, доста хора ще се възползват от него.

Какво значи 'всеки си мисли, че разбира от всичко'? В случая родителите ползват една услуга - образователна услуга - как можеш да им кажеш, трайте си, защото нищо не разбирате? Нали е нещо, което се прави за тях и техните деца?

Думите ми бяха провокирани ето от това изказване:

Ето един от предметите, от които бих си позволила да отсъства, пък и е в ден удобен - петък. А и понеже е петък, та имат и рисуване, и  физическо, само от математиката ще изпусне, но не е драма, ще навакса там лесно, ходи на курс. Разбира се, че няма да отсъства всеки петък, но може да му се случи. Какво толкова?
Вместо това има толкова други неща, които могат да се направят, за да фукционира училището по-добре.
Защо например няма модулно обучение, не е ли то по-лесно и по-продуктивно за децата?
Тъкмо отсъстващите, например по болест деца така ще изпускат материал не по 5, а по 2-3 предмета на ден? А и колко по-лесно е да учиш  в един ден по 2-3 дисциплини, не по 5.


Само човек, който не е наясно с методиката на обучение и с учебните програми, може да иска подобно нещо. Затова написах, че не може всеки да се бърка в работата на другите. Сега ясно ли е?

Странна птица си ти, Есенна приказка. Laughing
Първо, случайно или не, но получих лично съобщение от теб, вероятно адресантът е друг, защото започва така : "Здравей! Голям "дебат" сте заформили с нова. Не ми се иска дори да помисля, да имам такъв родител в класа ми."
Има и още, ще си го запазя са спомен. Joy
И в училище ли така процедирате, нямате ли доблест да застанете с аргументи срещу някого, че трябва зад гърба му да се наговаряте като ученички? ooooh!

По повод модулното обучение, в тази гимназия вероятно НИКАК НЕ СА НАЯСНО с методиката на обучение Mr. Green, а ефектът е ВИДИМ върху "горките" ученици:
http://smg-bg.info/index.php?option=com_content&view=categor … 51&Itemid=169

По повод законите и правилата - те са създадени, за да служат на хората, а не са хората създадени, за да служат на законите.
На първото му се вика демокрация, обществото се развива и променя и се налага и разни правила да се променят непрекъснато, за да отговорят на изискванията на обществото.
Затова там, където има развита демокрация съществува обществено обсъждане и референдуми, общественото мнение е ценност, а не някаква прокоба, каквото се опитвате да изкарате тук.

Виждам, че добре си хортувате, останете си със здраве, а аз си оставам с надеждата да има повече напредничави хора в гилдията.

# 289
  • София
  • Мнения: 62 595
За мен това е лошонаправена програма, независимо дали е на СМГ или на някое друго училище. Това, че е на СМГ не я прави по подразбиране добра програма.
Нали знаеш, напредичавостта и глупостта понякога много си приличат, дели и една тънка невидима линия!
По въпроса за законите, те регулират общия случай, а не тези в двата края на камбаната. Ако се замислиш ще се изненадаш ти самата за колко много закони си създадена. Ако искаш обсъждане, моляя, има си парламентарни комисии, канцелария на министъра на образованието, ред за подаване на предложения и петиции - можеш да се възползвашш най-демократично от правото си.

# 290
  • Мнения: 41 776
За мен това е лошонаправена програма, независимо дали е на СМГ или на някое друго училище.

Кое точно и е лошото на програмата? Ако имаш предвид, че часовете са обединени в блокове, за мен това е изключително добро решение.

# 291
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 355
Тези ученици и при друга програма също биха учили. Не е програмата решаваща в този случай.

# 292
  • София
  • Мнения: 62 595
Има си правила в тази работа. Не са непоклатими, но са се доказали с времето. обяснила съм вече най-подробно защо не се препоръчва правенето на блокове от по два часа. Два урока по история наведнъж се усвояват и задържат в паметта по-трудно, отколкото два пъти поо един урок. Подаването на материала на малки порции през ден-два се усвоява по-лесно и се помни по-дълго от този, подаден наведнъж на една порция. Ти като ядеш на малки хапки ли дъвчеш, или я караш на големи залъци, дето едва ги побираш в устата си?

# 293
  • Мнения: X
Тези ученици и при друга програма също биха учили. Не е програмата решаваща в този случай.
О, да!  Той и един бъдещ Айнщайн би учил по най-елементарната програма! Въпросът е каква би била ползата от това. Децата в СМГ са уникални поне в една област на познанието и точно с това  би следвало да е съобразена учебната им програма.
Има си правила в тази работа. Не са непоклатими, но са се доказали с времето. обяснила съм вече най-подробно защо не се препоръчва правенето на блокове от по два часа. Два урока по история наведнъж се усвояват и задържат в паметта по-трудно, отколкото два пъти поо един урок. Подаването на материала на малки порции през ден-два се усвоява по-лесно и се помни по-дълго от този, подаден наведнъж на една порция. Ти като ядеш на малки хапки ли дъвчеш, или я караш на големи залъци, дето едва ги побираш в устата си?
За историята може би си права, ако става дума за вземането на нов урок всеки път. Ако уроците се редуват с упражнения, модулното обучение е най- подходящото  за мен за всеки един предмет.

# 294
  • София
  • Мнения: 62 595
да се редуват, ама не се редуват. Защо да е сложно, като може да е просто с тези модулни ваарианти? Не всички деца са отличници и помнят и разбират бързо. Изобщо, вместо да търсим под вола теле и да искаме повече дни по домашни причини, че и никой да не може ккопче да каже на родителя кога, колко и как си освобождава детето от занятия, или пък да искаме модулно обучение, нека искаме свършване на по-важната работа - учебни програми, обем и качество на материала и учебници. Всичката Мара втасала, до отсъствията по домашни причини опряхме!

# 295
  • Мнения: 281
Като ученичка аз смятам, че трябва да имаме право на тези седем дни в годината за отсъствия по семейни причини, въпреки, че до момента са само три или поне в моето училище е така. Миналата седмица например ми се наложи да ходя в София на лекар и не ми се ходеше при лекаря за еднодневна бележка и мама написа една бележка за семейни причини.. След това ми се наложи да си взема болничен още два пъти и добре, че и за пътуването не отидох, защото щеше да стане прекалено.

# 296
  • София
  • Мнения: 62 595
и какво, защото не ти се е ходело за бележка, трябва да има повече дни? Логиката ти е желязна, но абсолютно погрешна.

# 297
  • Мнения: 8 567

Има си правила в тази работа. Не са непоклатими, но са се доказали с времето. обяснила съм вече най-подробно защо не се препоръчва правенето на блокове от по два часа. Два урока по история наведнъж се усвояват и задържат в паметта по-трудно, отколкото два пъти поо един урок. Подаването на материала на малки порции през ден-два се усвоява по-лесно и се помни по-дълго от този, подаден наведнъж на една порция. Ти като ядеш на малки хапки ли дъвчеш, или я караш на големи залъци, дето едва ги побираш в устата си?

Интересно, и в Немската гимназия е така:
http://91neg.bg/za-uchenici-i-roditeli/sedmichna-programa/10-klas/

В училищата с най-висок бал и с най-високи постижения учениците учат против "доказаните във времето правила".
То и килийните училища са се доказали, свършили са си работата навремето, но е назрял момент за нещо по-съвременно и за щастие промяната се е състояла.



# 298
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 355
Нова, много те моля да коментираш това:
Цитат
Учебната програма е усъвършенствана и изисква голяма всеотдайност. Същевременно това е най-добрата подготовка за следване в чужбина.

Едва ли "голямата всеотдайност", която върви ръка за ръка със "съвършената програма" ще да означава повече дни по семейни причини  Thinking

Цитираното е то сайта НЕГ http://91neg.bg/za-uchilishheto/nemski-otdel/






# 299
  • Мнения: 8 567
Ще коментирам как го чувстваме ние с детето.
Елитните училища за нас са елитни и в това, което дават и в това, което изискват.
Децата са със силно развито чувство за справедливост и са абсолютно в състояние да оценят горното, уморяват се не от много знания, които получават, а от безсмислен престой някъде с неясни цели и невидим резултат. В елитната гимназия има какво да изпуснеш, ако не си на училище.
В училището на сина и при едноседмично отсъствие няма какво толкова да изпусе, което да не може да навакса после за ден-два сам или с моя помощ. Особено в 7-ми клас, когато всички дружно са на курсове и вземат и упражняват материал "всеотдайно" в събота и в неделя.

А пък да ми се правят разни квартални училища и учителки на "елитни" само поради това, че са преписали нечии задължения от нечии правилник ми е направо смешно.
Ами не, не е това, което прави едно училище елитно.

Регламент за отсъствия по семейни причини дава възможност за децата, които са изпълнителни и не са кръшкачи.
За останалите има вариант медицински бележки, от който те много успешно се възползват.

ПП. Честит празник на Будителите!
Благодаря им, че ги има!  bouquet

Последна редакция: вт, 01 ное 2011, 09:21 от нова

Общи условия

Активация на акаунт