СМГ "Паисий Хилендарски" - похвали и оплаквания

  • 112 315
  • 735
  •   1
Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 12 131
А какво е ДТИ,простете за невежеството ми?
Миленита пожелавам да намерите доброто за Вас училище,защото гледам,че доста негативи си понасъбрала за СМГ.

# 271
  • Мнения: 1 203
А какво е ДТИ,простете за невежеството ми?
Домашна техника и икономика, ние сме от малките Simple Smile

# 272
  • София
  • Мнения: 12 131
А какво е ДТИ,простете за невежеството ми?
Домашна техника и икономика, ние сме от малките Simple Smile

А не беше ли Домашен бит и техника?Или това е до 4 клас?Съвсем се обърках...

# 273
  • Мнения: 1 203
Фран, не знам за Миленита, но опрделено не всичко е цветя и рози в СМГ. И мисля, че ние сме от хората които могат да го променят. Децата ни са подбрани след жестока конкуренция и според мен имаме право да изискваме. По математика всичко е супер заради прекрасната ни учителка, но по другите предмети? Човек и природа? История? Много взеха да стават особените учителки...

Определено първата ми идея е да търся причина в сина ми. Но по история смятам, че положението е станало неудържимо затова и писах. Винаги във всяко училище е имало особняци и то в лошия смисъл. Незабравима за мен е другарката Даракчиева от същото това СМГ. Години тормоз ни хвърли, а най-странното е на абитуриентския бал дойде да ми се извини.. може би нетрезва.
В този тормоз няма нито спреведливост, нито и помен от знание. Той е лично избиване на някакви проблеми. Въпросът ми е защо в СМГ което има такива претенции се позволява това.

Последна редакция: чт, 17 май 2012, 09:27 от peppia

# 274
  • София
  • Мнения: 1 659
опрделено не всичко е цветя и рози в СМГ. И мисля, че ние сме от хората които могат да го променят. Децата ни са подбрани след жестока конкуренция и според мен имаме право да изискваме.
........
 Въпросът ми е защо в СМГ което има такива претенции се позволява това.

Как да не се съглася с това мнение?
Много нередности в гимназията са пряко плод на управлението й:
Като започнем от допълнително вкараните деца на този и онзи, почти 100% с най-слаб успех и
в паралелките и на двете ми деца и често в основата и на развалянето на дисциплината
(пък  и едно е 28, друго 33 деца).
Минем през мизерната материална база - в неделя девойката беше на пробен в 119 СОУ -
ченето й увисна от кабинета им по химия. Квартално училище без представители в национални
кръгове на олимпиади и без международни отличия. За контраст - да не подхващам вонящите тоалетни на четвъртия етаж на СМГ Sick
И стигнем до най-важното - преподавателите. Защото редом до добрите учители, и не само по
математика, има и недоразумения. За мен не е нормално децата масово да изпитват ужас от часа по
история и да бъдат обиждани от учителката.
Убедена съм, че гимназията може да се управлява по-добре.

# 275
  • София
  • Мнения: 757
За мен не е нормално децата масово да изпитват ужас от часа по
история и да бъдат обиждани от учителката.
Убедена съм, че гимназията може да се управлява по-добре.
Абсолютно съм съгласна. И какво ще кажете за неадекватните оценки в тетрадките - за едно изречение 6-ца. За същото изречение, но на друго дете 5- ца. Или пък 5-ца, защото "епархия" е написано с малка буква, а трябвало с голяма! Кой казва това? А и в учебника си е малка буквата! Абе не ми се говори за дамата!

Но към ансамбъла бих добавила и въпросния Пенчо /по изобразително/. Ами то децата не са художници (особено момчетата,като разбира се има и изключения), но се стараят. Ама не, трябва да ги осакатим с 4-ки. Тук ще ми опонирате, че съм бележкарка. Не, не съм, но ме е яд!

За учителя им по музика аз мисля, че е много мило човече - някак си не си го представям с груб език.
Обаче по-важното е, че детото въпреки всичко е доволно. Понася странностите им - ама и няма избор,кво да се прави! Grinning

# 276
  • Мнения: 1 203

За учителя им по музика аз мисля, че е много мило човече - някак си не си го представям с груб език.
Обаче по-важното е, че детото въпреки всичко е доволно. Понася странностите им - ама и няма избор,кво да се прави! Grinning
Аз мисля, че за друг става дума, Къци е велик Simple Smile Пробуди интерес към музиката в тотално немузикалния ми син.

# 277
  • София
  • Мнения: 1 779
Леко отклонение (или не съвсем  Grinning ) - как понякога или за някои неща всичко опира и до хлапетата ни и техните възприятия. От сина ми легенди за Пенчо и Къци слушам почти всяка седмица - идвал си е както във възторг от часа по музика, като им е дал да си скрибуцат някво парче на "Металика", така и възмутен как Къци еди кой си от съучениците с каква конкретна псувня е "нахранил" (и само да уточня - с мен по телефона не е бил груб, но говори несвързано и започна с "Вие, госпожо, знаете ли къде е синът ви?", при което на мен ми се подкосиха краката и след две минути с доста несвързани реплики, но много въпроси от моя страна, за да хвана какво се случва, се оказа глупаво недоразумение - май Михова им казала, че няма да имат музика, част си тръгнали, други -останали, нещо такова, но се отплеснах).

Напълно подкрепям написаното от Кармела. И не само за СМГ. За което и да е училище. Щом ние си вършим работата, както трябва, нормално е да го очакваме и изискваме от всички останали. Щом си плащаме данъците, нормално е да виждаме децата ни да учат в нормална среда. И изобщо след като аз съм отговорен човек, критичен първо към себе си и семейството, мога с чиста съвест да бъда критична и изискваща както към учителите, така и към ръководството на училището, в което е детето ми.  Peace

П.С. И благодаря на Кармела, че ме светна ква съм ГБП  и че не съм хванала за коя госпожа по история иде реч. Както и разсея съмненията ми, че без основание съм дуднала на моя мързел, че не учи   bouquet

Последна редакция: ср, 16 май 2012, 16:55 от Milenita

# 278
  • София
  • Мнения: 752
Хъммм, Цонева, казвате…Май доста по-голям проблем за това училище е Дечева (ЧП и биология)...
За Цонева мисля, че е компетентен преподавател, но вече е поостаряла (то ясно, че на всеки се случва) , изпуска си нервите и си позволява да обижда децата (говорим за епитети като „идиот“ и „глупак“). В началото на 5-ти клас класната ни беше казала, че Цонева е строга, но на по-късен етап децата много ще я уважават. Но след подобно поведение трудно ще я зауважават... Twisted Evil В началото на 6-ти клас се бяхме събрали на извънредна родителска среща с класната относно тези две „любими“ за повечето деца особено момчета госпожи. Събрахме се за Дечева, но се оказа, че не по-малък проблем е и Цонева… Писахме писмо до директорката относно казуса „Дечева“. Последвали са някакви разговори, пуснаха една анкета и до деца и до родители и там имаше въпроси по кои предмети и при кои учители децата се чувстват притеснени, в кои часове влизат със страх, нещо такова беше. Да, ръководството много добре знае как стоят нещата, въпросът е дали може и дали има желание да промени нещо. Mr. Green Та нашите усилия имаха някакъв временен ефект. Може би не е зле да повдигнете въпроса и да я скастрят малко, може да има ефект. Защото като преподавател мисля, че умее добре да обяснява, но трябва да си контролира малко поведението. В 7-ми клас след 3 години недолюбване на госпожата „диването“ Wink каза: „Знаеш ли защо всъщност г-жата по история е лоша? Защото ни кара да учим така, както всъщност трябва да се учи“. Shocked Моето „диване“ имаше разни двойки – тройки Embarassed, оказа се, че защото е без домашно, не защото толкова чак не знае, но пък и той не се трогваше особено. В 7-ми клас, за да оправи положението, реши да отиде на олимпиада по история, защото Цонева пишела шестица само за участие. Shocked Това за мен беше пълно безумие предвид на това какъв ми е „историк“. Ако наистина е стимулирала по този начин децата в 5-ти клас, то в 7-ми нямаше начин да е така. Самата Цонева му казала „Ти пък къде си тръгнал“… Sad. Като видях темата за общинския кръг направо изтръпнах, почти всичко беше отворени въпроси и за капак накрая да напишат есе. Очаквах пълен провал и окончателно „нарочване“ на моето „диване“ от страна на Цонева. Ноооооо какво е писал, как го е измислял, нямам представа, (нали не мислите, че е седнал да учи по история Mr. Green). Каза „Половината неща наистина ги знаех, останалите си ги измислях“. Оказа се, че изкарал цели 71 т. (със 75 се класират за 2-ри кръг). Последва шестица за олимпиадата, шестица за срока и чудо на чудесата, годишна оценка 6 по история. #Crazy Т.е. за пореден път "Той" се оказа прав, а аз сгреших в преценката си за него. Confused

# 279
  • Мнения: 1 203
mamamilk, благодаря ти много. Хубаво е да знаем, че случаят има предистория. Жал ми е само, че след толкова усилия от страна на децата.. се сблъскваме със стена в лицето на ръководството на СМГ.

# 280
  • София
  • Мнения: 1 946
Чешити има навсякъде, няма как да не е така.
Къци не знам как ги нарича децата, но след Таматя Димитрова той е направо супер. Тя редовно идваше на училище в нетрезво състояние и я махнаха. За кратко след нея по музика им преподаваше и проф. Бакалов, който беше страхотен. Моят син и Къци харесва.
Цонева им преподавала, като много не се придържала по учебника и ги карала да си водят записки, в което според мен няма нищо лошо. Притеснителното е друго, че ги оценява понякога по доста особен начин. Например като ги кара да затворят учебниците и ги пита какво има на еди-коя си страница. Като не знаеш трябва сам да си напишеш в бележника забележка, че не знаеш какво пише в учебника. Леко ми е странно дали е най-важното да знаеш на коя страница ти е урокът, но ... Освен това доста често им давала примери с цитати от филми, като почти винаги ставало въпрос за "13-тият войн" А сега се сетете как ѝ казват Laughing. Явно си е нетрадиционна учителка, това е.

Въобще нека да си спомним, че и ние също сме имали чешити преподаватели, важното е от това да не страда интересът на децата ни към предметите.

# 281
  • София
  • Мнения: 1 659
Въобще нека да си спомним, че и ние също сме имали чешити преподаватели, важното е от това да не страда интересът на децата ни към предметите.

Точно в това е проблемът, че страда интересът на децата към предметите Sad
Нали се сещаш, че историята вече е най-омразният предмет на сина ми, а първия срок даже ходи на
олимпиада по история. (Със същата реакция от госпожата "Ти пък къде си тръгнал?")
В началото имаше някакъв интерес, задавал ми е провокативни и смислени
въпроси по уроците. А като го посъветвам да попита учителката си, ми отговаря, че въпросите ги
пресичала с "Млъкни, идиот". И съвсем честно, дълго време си мислех, че преувеличава.
Някога може и да е преподавала госпожата, сега май имитира преподаване.

Мен лично оценките му не ме интересуват особено, следя и изисквам
(доколкото още ме слуша  Mr. Green) да учи.
Недоумявам обаче защо след като децата ни хвърлят толкова усилия да учат в това училище,
към преподавателите им не се прилагат същите високи изисквания?

# 282
  • София
  • Мнения: 1 946
Напълно съм съгласна. За съжаление в много случаи високите ни изисквания към учителите не водят до нищо добро. Също за съжаление подобно примирение ни вкарва в омагьосан кръг.

# 283
  • Мнения: 338
Хъммм, Цонева, казвате…Май доста по-голям проблем за това училище е Дечева (ЧП и биология)...
... В началото на 5-ти клас класната ни беше казала, че Цонева е строга, но на по-късен етап децата много ще я уважават...

И с моето "диване" Wink нещата стоят по същия начин. От начало г-жа Цонева беше лошата, но от началото на втория срок горе долу започнаха изказванията "Ти знаеш ли, че май Цонева не е толкова зле, ама Дечева...". Него примерно го е яд, че г-жа Дечева си има фаворити, на които винаги пише шестици, независимо какво отговарят. Същият отговор, казан от друго дете - 4-ка, 5-ца... според зависи. И моя, понеже е с много силно развито чувство за справедливост, й се нервира много. Лошото е, че в ЧП влиза и химия и биология и физика, а това са много интересни предмети. Дано по-натам му се развие някакъв интерес към тези предмети покрай други преподаватели, че иначе... щях да напиша "не знам как ще го карам да учи", но той си учи и сега по тези предмети.

# 284
  • София
  • Мнения: 1 779
... Лошото е, че в ЧП влиза и химия и биология и физика, а това са много интересни предмети. Дано по-натам му се развие някакъв интерес към тези предмети покрай други преподаватели...

С цялата условност, че всяко дете си е индивдуалност и различно, не мисля, че трябва да се притеснявате от това. Моят Дивак е пример, че при все мързела му, и мнението и отношението му към Дечева, и при все различните като типажи учители в седми клас и трите цитирани предмета са му интересни. Не дотолкова, че да ги учи като за отличен, но, което е по-важно за мен, проявява жив интерес, споделя и обсъжда какво го е впечатлило.
Горното, разбира се, няма общо с факта, че липсва контрол или качествен подбор при преподавателите и за мен няма оправдание за ръководството на СМГ, защото считам това за липса на отговорност към децата ни и, за съжаление, пълно безхаберие. Дано, както се писа преди, смяната на директора промени нещата. Знам, че, ако ръководството беше на място (както тези в 119-о и не само там) нито детето, нито ние, родителите му, щяхме да променим първоначалното си убеждение, че това е най-доброто училище за него.

Общи условия

Активация на акаунт