Математици-умници

  • 55 235
  • 757
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 187
The1 всеки е равнопоставен тук и има право да се включи, просто аз проявих недоглеждане Embarassed
Не визирам теб. Опита ми във форума ме навежда на мисълта, че трябва да се извинява човек.....но това е друга тема  Peace

# 556
  • Sofia
  • Мнения: 2 869

А ако решим да подреждаме цветовете вертикално, а не само хоризонтално...

  Да , за това не се бях сетила , но все пак вариантите за редуване на цветовете  са същите .
 Задачата се решава с " Дърво на избора"  Peace.

# 557
  • София
  • Мнения: 1 861
Здравейте! И аз ще замоля за помощ за задача за .... първи клас!  Sad
Става въпрос за зад. 15 от тук:
http://math-bg.com/wp-content/uploads/2011/06/VMS-2011-1-KLAS-U.pdf
Както и да го суча този "магически квадрат", не мога да го омагьосам и туй то!  Embarassed
Тъй като гледам, за да са равни сборовете по диагонал, горе вдясно трябва да е 0. Тогава обаче сборът в последната колона = 11. Следва, че в средата трябва да е 5 и ... не се получава!
Явно съм изтъпяла от студ! Къде бъркам?

# 558
  • Мнения: 7 275
Здравейте! И аз ще замоля за помощ за задача за .... първи клас!  Sad
Става въпрос за зад. 15 от тук:
http://math-bg.com/wp-content/uploads/2011/06/VMS-2011-1-KLAS-U.pdf
Както и да го суча този "магически квадрат", не мога да го омагьосам и туй то!  Embarassed
Тъй като гледам, за да са равни сборовете по диагонал, горе вдясно трябва да е 0. Тогава обаче сборът в последната колона = 11. Следва, че в средата трябва да е 5 и ... не се получава!
Явно съм изтъпяла от студ! Къде бъркам?
Задачата е с грешно и неподходящо условие за първи клас. Ето правилното:
http://sou-ivanvazov.eu/attachments/article/1990/1%20klas.pdf

От 3.15=45/общата сума/ изваждаме 29/сумираме дадените числа/ и получаваме верен отговор 16.
Има разбира се и друг начин за решаване.

# 559
  • София
  • Мнения: 1 861
Фран, благодаря!   bouquet
Това е вече съвсем друго нещо!

# 560
  • Мнения: 150
Момичета, това не е точно матем. задача, но пак не можах да я измисля:
http://frogtest.hit.bg/
Видяхме я тук: http://palavni4e.webnode.com/obrazovatjelni-igri/zritjelna-pamjet/ (ако искат мамите на първокласници, може да предложат занимания и на техните умници.)

Последна редакция: нд, 12 фев 2012, 19:46 от Бончил1

# 561
  • София
  • Мнения: 1 659
Момичета, това не е точно матем. задача, но пак не можах да я измисля:
http://frogtest.hit.bg/
Видяхме я тук: http://palavni4e.webnode.com/obrazovatjelni-igri/zritjelna-pamjet/ (ако искат мамите на първокласници, може да предложат занимания и на техните умници.)

Много е забавна, признавам, че младежът я реши:
Ако означим жабите по реда, по който са подредени 1 2 3    4 5 6,
ето реда на активиране:
3 4 5 3 2 1 4 5 6  3 2 1 5 6 1

# 562
  • София
  • Мнения: 3 824
Готина затачка Simple Smile Моят я мъчи още - повтаря само "не, това е невъзможно", ама ще го оставя да се мъчи Simple Smile

Успя и той най-накрая Simple Smile

# 563
  • Мнения: 150
Carmela Biscuit, Елл, поздравления за вашите дечица!!! smile3501 и благодарности, че бързо задоволихте любопитството ми.
Аз още снощи видях, че сте писали, но синът ми вече спеше и с нетърпение му показах решението тази сутрин преди училище. Мислех, че ще му създам настроение по този начин, а то... ядоса се, излязох виновна, че не съм го оставила достатъчно пъти да пробва, все съм казвала да не стои на компютъра, че ще го боли глава...баща му не знае за какво говорим и се чуди защо рано рано се повишава тон в къщата, абе изобщо голямо шоу у нас покрай тази задача... hahaha
Разказвам ви това, защото сега като си седя сама и се замислих по този повод, се чудя: Дали е добре да го провокирам с по-трудни задачи мойто дете-??? При този избухлив характер и болезнена чувствителност дали няма само комплекси да му създам newsm78.......
Извинете ме, че стана дълго, но исках да споделя.

# 564
  • София
  • Мнения: 1 507
Според мен детето е право да се ядосва, че не си му дала шанс да реши само задачата. По-скоро е трябвало да му кажеш, че си намерила решението, и ще му го покажеш ако и когато то поиска. Това, което си направила, е че без да искаш си му показала, че се съмняваш в способностите му.

Като гледам нагласата на детето, съвсем си е даже добре да го "провокираш" с по-трудни задачи, само че наистина му давай шанс и време да си ги реши сам, а ако иска помощ, не ги решавай вместо него, а само му дай насоки за начина на мислене при решаването на конкретната задача.

# 565
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 И моите се мъчиха снощи 10-тина минути , но ги изпратих да лягат. Не съм показала решението , само казах, че го имам. Нямат интерес да го видят, довечера ще се помъчат пак  Laughing.
 Браво на справилите се дечица   bouquet.
 Бончил1 , давай на детето по-трудни задачи. Не го пришпорвай , нека се опитва да ги реши. Дори да става за няколко дни, не е проблем. Предполагам, че детенцето е малко / 1 или 2 клас/, така че е хубаво да се учи да мисли. Моят също е сръдлив, обича винаги да печели. С математиката , обаче , не е така. Не приема тежко пораженията от математическите състезания , а винаги тръгва с нагласата да се бори.

# 566
  • Мнения: 939
Момичета и момчета,

Онези от Вас, които искат да се запази приема след 4-ти клас в математическите гимназии, моля гласувайте на http://www.peticiq.com/zapazi_obuchenieto_v_mg. Важно е.

# 567
  • Мнения: 412
Подписах.
Към изброените причини бих добавила и своята лична /ще се опитам да я формулирам кратко/.

Който се съмнява в чуждата интелигентност, я потиска. Който вярва в чуждата интелигентност и способности, ги развива.

Образователната система, чрез този закон, декларира дълбоко съмнение в способностите на децата. На всички деца. Няма ефективни системи за приобщаване на изоставащите ученици, така че да не се увеличава пропастта в резултатите с всяка година и много деца да отпадат, просто защото така и не успяват да повярват в себе си.

Няма и ефективна система за развиване на бързонапредващи ученици. Системата иска да консумира и огласява илюзорни успехи чрез всевъзможни състезания, олимпиади и тестове, приучавайки децата не да се стремят към истински знания, а към добро представяне на състезанията /а това са две различни неща/. Но тези състезания, ако не водят до естествен резултат - създаване на среда за развиване на способностите - са самоцелни комерсиални начинания.  Crossing Arms

# 568
  • Мнения: 668
Освен гласуване онлайн нужно е и реално действие

За това отправям призив към майките на деца в МГ - търсим подкрепата на тези гимназии, за да се включат с нас в протест срещу това безумие. Моля за конкретни действия. Кои майчета могат да се ангажират: става въпрос за всички МГ в страната.
В тази тема ще отчитаме постигнатото за всяка една гимназия

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=564098.new#new

Нужни са бързи действия

# 569
  • Мнения: 1 144
Е, хайде да се похваля пак с моя математик Simple Smile Второ място на Грозданов - 2 клас. На всички явили се дечица - голямо браво! Задачките бяха интересни и никак лесни (според мен).

Общи условия

Активация на акаунт