Математически турнири - 12

  • 70 706
  • 749
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 412
Естествено, че задачата е коректна. Дори - каква изненада! - отговорът е верен  Laughing

Obsolete, в случая не се казва, че се върви КЪМ В или А. Всъщност лесно се забелязва, че велосипедистът подминава А, това е коректно отразено и в чертежа, но другото - с кривването към т.Е е търсене на теле под вола, с извинение.

Важно е да се отчита за кой клас е дадена задача, защото това до голяма степен определя и формулировката. Това, което би било некоректно за по-големи, се дава пред по-малки, защото по подразбиране знаят толкова. Едва ли някой шестокласник ще тръгне да изчислява криволинеен маршрут  hahaha
По тази логика половината задачи за малки са некоректни, защото изрично не се уточнява, че някои числа са естествени или цели  Laughing

# 421
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Чертежът с Е, F и т.н част от задачата ли е?
Защото децата биха начертали по текста само упоменатите в него точки...

# 422
  • Мнения: 939
Чертежът с Е, F и т.н част от задачата ли е?
Защото децата биха начертали по текста само упоменатите в него точки...

Чертежите са по идеите и разбирането на rvy и според мен не отразяват условието на задачата.

# 423
  • Мнения: 8 989

Според мен след като по условие тръгват един срещу друг, е логично да изминават разстоянието между две точки по една права.

# 424
  • Мнения: 51 082
Правилно.Условието на задачата допуска такова разчитане, като не го нарушава по никакъв начин.Не е фриволно, а логично и възможно.Разбира се, че след А може  да се е движил по какъвто си искаме път без да се връщаме където и да е.Това е причина задачата да е некоректна и неопределна.

Извинявай, ама търсиш под вола теле. В условието се споменават две точки, а две точки определят точно една единствена права и е логично цялото "действие" в задачата да се развива именно върху тази права. Сега, не че не може велосипедистът да е бил с планински велосипед и да се е разходил по някоя горска пътека, ама това е прекалено фриволно развихряне на фантазията.
Все едно да кажем, че и следната класическа задача е неопредлена:

Мама дала на Марийка 5 ябълки, а тя дала на Иванчо три. Колко са и останали?

Т.е. 5-3=Х и Х=2

Да, ама ако приложим твоя фриволен подход, задачата също ще бъде с безброй решения, защото не се казва изрично, че Марийка не е имала поначало в себе си кошница с n на брой ябълки Twisted Evil

И уравнението в такъв случай е: n+5-3=X  X=2+n Joy

# 425
  • Мнения: 20
Правилно.Условието на задачата допуска такова разчитане, като не го нарушава по никакъв начин.Не е фриволно, а логично и възможно.Разбира се, че след А може  да се е движил по какъвто си искаме път без да се връщаме където и да е.Това е причина задачата да е некоректна и неопределна.

Извинявай, ама търсиш под вола теле. В условието се споменават две точки, а две точки определят точно една единствена права и е логично цялото "действие" в задачата да се развива именно върху тази права. Сега, не че не може велосипедистът да е бил с планински велосипед и да се е разходил по някоя горска пътека, ама това е прекалено фриволно развихряне на фантазията.
Все едно да кажем, че и следната класическа задача е неопредлена:
 Laughing

Мама дала на Марийка 5 ябълки, а тя дала на Иванчо три. Колко са и останали?

Т.е. 5-3=Х и Х=2

Да, ама ако приложим твоя фриволен подход, задачата също ще бъде с безброй решения, защото не се казва изрично, че Марийка не е имала поначало в себе си кошница с n на брой ябълки Twisted Evil

И уравнението в такъв случай е: n+5-3=X  X=2+n Joy
Точно така, задачата има две действия.Първото се случва по права.Движат се един срещу друг.Няма как да не се движат по права.Второто действие  е неопределено и съм показал защо е така.Ясно и категочно, без да нарушавам условето на задачата или да излизам от него.Няма кошници с n на брой ябълки. Laughing.Никаква фриволност.


Последна редакция: нд, 11 дек 2011, 21:27 от rvy

# 426
  • Мнения: 412
ok колко пъти и колко различни души след тази грешна картинка трябва да пишат, че това не е чертеж, илюстриращ въпросната задача, че интерпретацията ви е некоректна, а не задачата и т.н  ooooh!

Не разбирам това упорство на всяка цена да се търсят двусмислици в задачите и да вадим фокуси от торбата с математическите си знания. Както писах и по-горе, в доста от задачите за по-малките, които познават само естествените числа, не се дефинира изрично, че се търсят или са дадени такива. И много други примери.

Не разбирате ли, че някой може да се върже на тази провокацийка и наистина да се усъмни в задачата, респективно знанията или представянето на детето си.  Tired

п.с. Ако това не е провокация, ако наистина си вярвате - моля, напишете контестация до организаторита и съставителя на темата и ако желаете споделете техния отговор с нас. Вече ви пожелаха успех   Peace

Последна редакция: нд, 11 дек 2011, 21:40 от чандра

# 427
  • Мнения: 20
ok колко пъти и колко различни души след тази грешна картинка трябва да пишат, че това не е чертеж, илюстриращ въпросната задача, че интерпретацията ви е некоректна, а не задачата и т.н  ooooh!

Не разбирам това упорство на всяка цена да се търсят двусмислици в задачите и да вадим фокуси от торбата с математическите си знания. Както писах и по-горе, в доста от задачите за по-малките, които познават само естествените числа, не се дефинира изрично, че се търсят или са дадени такива. И много други примери.

Не разбирате ли, че някой може да се върже на тази провокацийка и наистина да се усъмни в задачата, респективно знанията или представянето на детето си.  Tired
Добре.Никой не оспорва по същество картинките.Удобно за вас е търсенето на някакви аналогии.Спорете по същество.Възможно ли е това което казвам и показвам?Възможно е.Нарушава ли условието на задачата ? По някакъв начин не го нарушава.Възможни ли са други отговори? Възможни са.
За да бъде коректна задачата условието трябва да е друго.
Например:
Зад. 10. В 10 часа от А и В тръгват един срещу друг пешеходец и велосипедист. След 1 час пешеходецът
е по средата между велосипедиста и А. Движещи се по права,  след още 1 час и двамата са на равни разстояния от А.
а) Колко пъти велосипедистът е по-бърз от пешеходеца?
б) В колко часа велосипедиста е преминал през т. А?
в) В колко часа са се срещнали?

Последна редакция: нд, 11 дек 2011, 21:54 от rvy

# 428
  • Мнения: 939
Добре.Никой не оспорва по същество картинките.Удобно за вас е търсенето на някакви аналогии.Спорете по същество.Възможно ли е това което казвам и показвам?Възможно е.Нарушава ли условието на задачата ? По някакъв начин не го нарушава.Възможни ли са други отговори? Възможни са.
За да бъде коректна задачата условието трябва да е друго.

Последно включване от мен по тази задача, че дебатът почна да става повече от досаден.

Мисля, че ако търсим неопределности, за да докажем на себе си и на света колко out-of-the-box мислене имаме, можем да стигнем и до там, че никъде в условието не е казано А и В какво са - градове, държави, точки, вселени? Ако А е държава, какво означава, че след 1 час пешеходецът и велосипедистът са били на равни разстояния от А? От коя граница или от центъра на държавата? А как определяме понятието "граница"? А всъщност, постоянна ли е била скоростта им? Качвали ли са се на спомагателни средства като например ферибот и коя скорост се търси - тяхната, на ферибота, на реката или някаква сумарна?

Хайде да спрем дотук. Имаме много по-важни неща да обсъждаме и споделяме, особено след такова състезание като КМС в София.

# 429
  • Мнения: 412

Последно и от мен  Peace
Какво искате да прочетете по същество - че шестокласниците не са учили интеграли и не могат да изчислят дължина на равнина крива  Thinking

Моето дете е по-малко и нямам под ръка учебник за 6 клас, за да видя с какъв мат.апарат разполагат. Със сигурност не са учили и вектори. Хубаво е да сме прецизни в изказа, но това няма как да с постигне в случая, защото състезателите няма да си разберат условието.

# 430
  • Мнения: 20

Последно и от мен  Peace
Какво искате да прочетете по същество - че шестокласниците не са учили интеграли и не могат да изчислят дължина на равнина крива  Thinking

Моето дете е по-малко и нямам под ръка учебник за 6 клас, за да видя с какъв мат.апарат разполагат. Със сигурност не са учили и вектори. Хубаво е да сме прецизни в изказа, но това няма как да с постигне в случая, защото състезателите няма да си разберат условието.


Какво неразбираемо има ако задачата се промени така:
В 10 часа от А и В тръгват един срещу друг пешеходец и велосипедист. След 1 час пешеходецът
е по средата между велосипедиста и А. Движещи се по права,  след още 1 час и двамата са на равни разстояния от А.
а) Колко пъти велосипедистът е по-бърз от пешеходеца?
б) В колко часа велосипедиста е преминал през т. А?
в) В колко часа са се срещнали?

Няма никаква потребност от интеграли. hahaha.Никакви интеграли.Елементарно е.И това е плашещо.
 Peace
Упех на всички.

Последна редакция: нд, 11 дек 2011, 22:27 от rvy

# 431
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Аз лично съм писала не веднъж тук за неопределени задачи. Обикновено са били неограничени - авторите очакват минумум или максимум на задачи със сечение на два интервала, но не го казват във въпроса, а приемат за верен отговор само едно число. При неограничена така задача, интервалът е отговорът. Случи ми се последно във второлашка задача да го видя. „Някои деца пият сок, други кола, ако кола пият 10 деца и всички са 30... и т.н...“ и забравят да попитат „колко най-малко“ или да уточнят дали всеки пие нещо.

В тази задача движение - повечето деца четата и рисуват. И редно да го правят за това, което с апрочели. Път - права /крива - но една линия. Две точки  - А и В - на нея. И т.н. Пътят и пътеките са обикновено единствени, ако не са е редно да го споменат. Ако не е споменато, приема се, че са единствени. Задачата се решава на база условието.

# 432
  • Мнения: 412
В 10 часа от А и В тръгват един срещу друг пешеходец и велосипедист. След 1 час пешеходецът
е по средата между велосипедиста и А. Движещи се по права...

По коя права?  Twisted Evil Това не е по-прецизно, уверявам ви. 

# 433
# 434
  • Мнения: 20
В 10 часа от А и В тръгват един срещу друг пешеходец и велосипедист. След 1 час пешеходецът
е по средата между велосипедиста и А. Движещи се по права...

По коя права?  Twisted Evil Това не е по-прецизно, уверявам ви.  
Правата AB която е определена в условието с изразът "един срещу друг". Grinning.Следващия 1 час движението продължава по тази права защото велосипедистът трябва да премине през А и да се движи по права ............
 Joy

Последна редакция: нд, 11 дек 2011, 23:38 от rvy

Общи условия

Активация на акаунт