Какво се изисква от един първокласник?

  • 2 602
  • 29
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 40 922
Моите впечатления са, че децата, които в първи клас умеят да четат и смятат, до края на гимназията си остават отличници, докато значителна част от догонващите в първи клас си остават догонващи завинаги. Но е вярно, че на напредналите деца трябва да се дават задачи с повишена труднос. И ако не го правят учителите трябва да се заемат родителите.

# 16
  • Мнения: 140
Според мен първокласникът трябва да има навици за послушание и  вниманието му да издържа поне 30 минути от 45 минутния учебен час. Ако едно дете се върти на чина си по време на урока, то родителите да си го държат вкъщи и да го пуснат на 8 години в първи клас. Според мен това значи готовност за учене в първи клас. Всичко останало са шаблонни изрази и цитиране на учебник по педагогика.

# 17
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 119
......  вниманието му да издържа поне 30 минути от 45 минутния учебен час. Ако едно дете се върти на чина си по време на урока, то родителите да си го държат вкъщи и да го пуснат на 8 години в първи клас......

Часовете в първи клас не са по 45 минути.
А какво предлагаш, ако и на 9г. детето все още се върти на чина - да го държат още вкъщи ли?

# 18
  • Мнения: 2 898
Часовете в първи клас не са по 45 минути.
А какво предлагаш, ако и на 9г. детето все още се върти на чина - да го държат още вкъщи ли?

Часовете в 1 клас са по 30 минути, втория срок - 35. Ако до тази възраст детето не може да внимава толкова време, значи има пропуски в предучилищната му подготовка.

... Няма дете, което да е останало ненаучено на четене, смятане и писане в първи клас.
Аз не бих била толкова категорична.

Има. За съжаление.

# 19
  • Мнения: 2
В нашата област има деца, които не само не могат да четата, но не могат и да говорят добре български, но това не е защото са неспособни да се научат, а защото има случаи, когато самият учител говори и преподава в клас  на т. нар. "майчин език". Възможно е да има такива класове, в които децата не могат да четат добре, но съм сигурна, че причината не е само в тях или родителите им, явно са имали лошия късмет да попаднат на един от онези учители, които навремето ставаха такива, само защото беше лесно да влезнат и учат педагогика. От всеки не става педагог.

# 20
  • Между гори и планини
  • Мнения: 9 383
Момичета, мога ли да задам един въпрос?
Възможно ли е синът ми да пропусне предучилищната догодина и да започне направо в първи клас?

Той брои от 1 до 20 и обратно, смята с тези числа, не само с по-голямо и по-малко, а и с едно неизвестно. Чете на срички, но пише правилно думи, защото ги казва буква по буква. Печатно все още. Разказва приказки (почти наизустени).
Аз работя в книжарница с ученическа литература (предимно) и нещата които виждам, че търсят за предучилищна той отдавна е направил у дома. Сега в градината тъпче на едно място. Има сборник със задачи за предучилищна с числа до 10 и неизвесни, който вече е "изял" и му е скучен. Двуезично семейство сме и говори и английски, знае и азбуката (там четенето е по-трудно).
Нямам някакви болни амбиции да става супер ученик, но когато детето много пита, любопитства и настоява да знае, друго не остава -  даваш отговори и купуваш учебни материали...
Притеснявам, че ако остане още една година в предучилищната ще загуби интерес, преповтаряйки неща които знае.

Последна редакция: нд, 11 дек 2011, 11:17 от Топъл дъжд

# 21
  • Мнения: 2 898
Преди доста години аз пуснах дъщеря ми на 6г. в 1 клас. По-късно дълбоко съжалявах. Освен знанията, детето трябва да има психическа зрялост, трябва физически да е готово за изискванията в училище. Съветвам те да не го правиш.

# 22
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 119
Момичета, мога ли да задам един въпрос?
Възможно ли е синът ми да пропусне предучилищната догодина и да започне направо в първи клас?....

Да, възможно е.
Но наистина помисли върху това, което ти е писала Дъждовно време.

# 23
  • Мнения: 1 417
При момчетата според мен трябва да се наблегне на занимания за трениране на моториката на ръката, защото не са толкова старателни и ръкописното писане им е проблем. За четенето поне да се срича е добре, хем да не му е скучно в час хем да не му е непознато и трудно.

# 24
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Да са наясно,че са в УЧИЛИЩЕ,където няма мама,тате,бате,кака и така грижовните учителки от ДГ и от тях се изисква определено държание, възпитание и уважение към институцията и работещите в нея. Simple Smile

# 25
  • Между гори и планини
  • Мнения: 9 383
Благодаря за отговорите.
Синът ми ходи на предучилищна в ДГ сега. За другата година мисля да го пусна в ПГ в училище, да свиква на нормите там.
Обаче, нещата които сега "дъвчат" той прави от почти година, у дома сме минали всички възможни помагала за финна моторика.Познава буквите от 3 годишен, от половин година чете на срички сам. Знае звукови модели от буквара. По математика сега се учи да решава текстови задачи, другите са му скучни, лесни. И диктовки пише, но само с печатни букви, защото ми обясниха, че може да научи грешно изписването на правописните.
Ако някой може да ме насочи към някакви допълнителни кръжоци по математика, шах или конструиране (много обича) във Варна, ще съм благодарна.

# 26
  • София
  • Мнения: 291
Топъл дъжд, каквото и да знае детето ти преди да тръгне на училище, там ще го изравнят с всички останали, бъди сигурна!
След време ще се учудиш, за това, колко много съм права.

# 27
  • Мнения: 2 755
Синът ми ходи на предучилищна в ДГ сега. За другата година мисля да го пусна в ПГ в училище, да свиква на нормите там. Обаче, нещата които сега "дъвчат" той прави от почти година, у дома сме минали всички възможни помагала за финна моторика.Познава буквите от 3 годишен, от половин година чете на срички сам. Знае звукови модели от буквара. По математика сега се учи да решава текстови задачи, другите са му скучни, лесни. И диктовки пише, но само с печатни букви, защото ми обясниха, че може да научи грешно изписването на правописните.
ПГ в у-ще е добър вариант. Детето свиква с училищната обстановка и правилата в у-ще. Що се отнася до това, дали да го пуснеш в първи клас на 6 години, помисли си, но не забравяй, че децата имат освен физическа, психическа и емоционална възраст.
Каквото и да решиш, ти си познаваш детето най-добре. Успех!

# 28
  • София
  • Мнения: 1 861
Топъл дъжд, аз съм от майките, пуснали първото си дете на училище на 6. Не съм съжалила нито за миг (синът ми е вече 8 клас). Второто обаче си тръгна с набора, а беше много "по-напред с материала" от брат си. Наистина, по-важно е детето да е психически готово за новите условия и изисквания към него, които не включват само знания и способности. Тук ще чуеш най-различни мнения, но ти най-добре си го познаваш. И... нещо, което аз направих, за да съм спокойна - заведох детето при училищния психолог на така наречената "диагностика за училищна готовност", за да чуя преценка на специалист. Нищо не ти пречи да го направиш.

# 29
  • Между гори и планини
  • Мнения: 9 383
PurpleDragon, благодаря за съвета.
Мен ме притеснява само, това, че синът ми е по-буен и при липса на интерес (когато му е скучно), доста разсеян. Само над това трябва да се работи и това ще е целта на предучилищната в училище.

Общи условия

Активация на акаунт