Олимпиади

  • 355 637
  • 2 020
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 7 673
Благодаря ти, Светле.   bouquet
Остава да открием само за 2012. Wink

# 106
  • у дома
  • Мнения: 7 167
Благодаря ти, Светле.   bouquet
Остава да открием само за 2012. Wink
Да ти кажа сигурна съм,че миналата година не е имало за 3 клас,защото Оги е бил трети клас,а тяхната госпожа по принцип ги уведомява за всякакви състезания и проекти-на моменти ми идва в повече даже  Embarassed А миналата година не са участвали и явно е било само за 4 клас ,то и затова съм останала с впечатление,че е само да 4 клас вече  Peace

Последна редакция: пн, 17 дек 2012, 15:27 от svetlaem

# 107
  • Мнения: 4 970
Някой има ли представа къде могат да се видят примерни тестове за Знам и мога, освен тези, дето Светаем е показала?

# 108
  • у дома
  • Мнения: 7 167
Някой има ли представа къде могат да се видят примерни тестове за Знам и мога, освен тези, дето Светаем е показала?
Провежда се от две-три години,тоест нашия випуск е третия,та няма как да намериш по-стари години  Peace

# 109
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Някой има ли представа къде могат да се видят примерни тестове за Знам и мога, освен тези, дето Светаем е показала?
Провежда се от две-три години,тоест нашия випуск е третия,та няма как да намериш по-стари години  Peace
Доколкото знам, заради реорганизиции, се наричат различно през годините, няколко години бяха със специални имена - например математиката беше Математическо огледало. Чи П беше Зелена раница или нещо такова  newsm78

# 110
  • Мнения: X
Доколкото знам, заради реорганизиции, се наричат различно през годините, няколко години бяха със специални имена - например математиката беше Математическо огледало. Чи П беше Зелена раница или нещо такова  newsm78
Бъркаш го с някое друго състезание.
svetlaem е права. Когато синът ми беше трети клас, " Знам и мога" се проведе за пръв път. Тогава още не беше включено списъка на олимпиадите и се водеше интердисциплинарно състезание " Знам и мога". През първата година официално участваха третокласници в смисъл, че за тях имаше три кръга - общински, областен и национален. И на трите кръга задачите бяха еднакви за цялата страна, като до участие в национален кръг се допускаше по едно дете от област ( постигналото най-висок резултат на областния кръг) с изключение на областта-домакин, която участваше с три деца. На места състезанието беше проведено и за четвърти клас, но без национален кръг.
Та количеството на материалите наистина е ограничено.

# 111
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Помислих, че е това, което е по идея на Съюза на началните учители.

# 112
  • Мнения: 125
Предварителни резултати за София от 1-я кръг на олимпиадата по информатика [...]

# 113
  • Мнения: 864
Предварителни резултати за София от 1-я кръг на олимпиадата по информатика [...]

Супер, много добра новина в понеделник, рано сутрин  dance

# 114
  • София
  • Мнения: 3 824
Благодарности  и от мен Simple Smile

# 115
  • София
  • Мнения: 383
По повод определяне датите за провеждане на олимпиадите и съвпаденията им с ваканциите на децата, искам да ви информирам, че се подготвя репортаж от една телевизия. Доколкото знам също така и статия за вестник също е в проект, но ще ви информирам, когато получа повече информация.
Виждам, че миналата година също е имало роптаещи родители на тази тема. Някои от вас правили ли са опити да получат адекватен отговор от МОН, инспектората изобщо от някой чиновник за правилата за определяне на тези дати? Изобщо има ли според вас начин това да се промени, да не се наказват изявените деца като им се отнема от ваканцията?

# 116
  • Мнения: 864
Аз си мисля, че датите се определят от гледна точка на учителите, не на децата, заслужаващи ден почивка през така наречената "ваканция". Ако олимпиадата се провежда в събота в учебно време, ще трябва да плащат на квесторите извънреден труд. В делничен ден е трудно да затвориш училището, за да го напълниш с участници в състезание. А в понеделник, по време на ваканцията, би трябвало учителите да си пускат отпуска и да им изгори един ден безсмислено. Като ги мобилизират за състезанието и вълкът ще е сит (МОМН няма да им плаща за извънреден труд) и агнето ще е цяло (учителите и без това им се води работен ден). Пък децата че не си били починали и родителите, че трябва да търчат до другия край на града да ги водят в работно време (или да се принуждават те да ползват ден отпуск), много важно. Като искат да се изявяват децата им - да се жертват. Може и да бъркам, но си мисля, че това е логиката на МОМН/РИО.  Thinking Да не говорим, че състезания с подобна тематика - математика и информатика - се засичат като дати и са в различни градове. Няма никакъв начин дете, което се класира на едното състезание и иска да се яви и на другото, да успее го направи.

# 117
  • Мнения: 41 660
Да де, ама ако преброите от една страна уикендите, а от друга страна броя на състезанията и олимпиадите ще видите, че последните са повече и няма как да няма застъпване. Просто се налага да се избира. При това ако съвпадат олимпиада по математика и олимпиада по история не е голям проблем. Но съвпадат олимпиади по математика и физика, по математика и информатика и прочее. Но няма как, винаги е било така точно поради принципа на Дирихле.

# 118
  • Мнения: 125
Виждам, че Черна станция е обяснила много точно проблема:
Според Заповед РД-09-1738/9.11.2012 на Министъра на МОМН, провеждат се олимпиадаи по 21 научни и приложни дисциплини всяка с по 3 кръга. Т.е. за да не се застъпват провежданите кръгове трябва да има 63 съботи и недели в периода на провеждане на олимпиадите (декември-юни) като не се броят ваканциите. Да, но няма толкова съботи и недели в посочения период, което налага или да се провеждат кръгове през ваканциите, или да се дублират кръгове, или и двете. Колкото и да не ни се иска - няма друга възможност. Остава негативният ефект от дублиране на кръгове или провеждането им през ваканции да бъде минимизиран! За целта се планират кръговете така, че при дублиране да съвпадат кръгове от различни области (напр. хуманитарна и природоматематическа дисциплина). Понякога се случват нарушения на този принцип и се получават съвпадения на кръгове от една област (напр. математика и физика или информатика). Най-често това е продиктувано от срокове за регистрация и участие в международни олимпиади и състезания, за които националните олимпиади се използват като квалификации за формиране на националните ни отбори.
Понеже познавам технологията за планиране на състезанията в МОМН, смея да ви уверя, че графиците за провеждането на олимпиадите са много близки до оптималните. Възможни са минимални подобрения, но те няма да променят картинката по същество: кръгове от олимпиадите ще се застъпват и ще се провеждат и през ваканциите.
При  това положение рационалното поведение на учениците (и родителите им Wink ) е да оптимизират участието си в олимпиади по различни дисциплини. Много смислени разсъждения в тази посока видях в следния пост
Относно полемиката за олимпиадите:
....
....
При участие в олимпиади е много полезно да се имат предвид няколко важни неща, за които често не си даваме сметка:
- нивото на олимпиадите, дори и на първите им кръгове, е много над това, което се изисква за отлични оценки в часовете в училище. Самите олимпиади се организират за да се изявят деца с много по-големи и задълбочени познания от заложените в учебните програми по съответния предмет. За голяма част от предметите олимпиадите са квалификации за включване на състезатели в националните отбори на България за участие в международните олимпиади, където нивото е убийствено. Но за да се представи добре националният ни отбор трябва и вътрешните нива на трудност и съответната подготовка за тях да са адекватни на нивото на международната олимпиада.  За да стане по-ясно, вижте аналогията със спорта: дете се явява на училищния кръг по тенис, само след два кръга трябва да е на нивото на международната олимпиада, а там са световните звезди Надал, Джокович и останалите! Същото е положението и при олимпиадите по научните и приложните дисциплини. За съжаление не малка част от родителите имаме нереална представа за състояние на нещата и сме недоволни от случаите, когато спрямо децата се прави предварителен подбор за участие в олимпиадата. В светлината на гореказаното предварителният подбор дори изглежда  щадящ за  децата. Какво се случва с настроението и самочувствието им, ако се сблъскат с ниво на трудност, значително надхвърлящо техните моментни способност? Най-вероятно детето повече няма да се докосне до този предмет. Та да резюмирам: повече трезва преценка за нивото на детето и известна скромност от наша страна ще са полезни при взимане на решение за участие в олимпиада или друго подобно състезание;
- броят класирани за национален кръг е "закован" на 100 деца от цялата страна и общо за всички възрастови групи в дадената олимпиада. Или средно 3 деца от област, т.е. първите 3 от областния кръг. В тази връзка, ако спазим пропорцията, на областен (2-ри) кръг ако участват около стотина деца, това означава средно около 1-2 деца от училище да се класират от първия кръг, като тази бройка е общо за всички възрастови групи.  Привеждам тези сметки, неприятни за някои от нас, за да покажа, че няма нищо учудващо в малкия брой класирани за втори кръг както бе споменато по-горе (например от Andariel по повод олимпиадата по математика). За да се осигури такъв брой участващи в следващите кръгове, цедката няма как да не е жестока, което може да се постигне само с трудни теми (задачи), което пак ни води до нещата, споменати в първото тире по-горе;
- много деца се опитват да се явяват на няколко олимпиади. В светлината на гореказаното за сериозното ниво, за успешно представяне е необходима сериозна подготовка. (Знам, например, че Румен Христов, 2 златни, 1 сребърен и 1 бронзов (?) медали от международни олимпиади по информатика, ежедневно (вкл. съботи, недели,празници, ваканции) отделя поне 3 часа за подготовка). При N дисциплини се изисква N пъти повече време за сериозна подготовка и физически няма от къде да се вземе това време. Времето на енциклопедичните хора отдавна мина. Днес може да се постигнат сериозни успехи първо с много труд и второ - в една или най-много в две области. Та, по повод децата-многобойци, изкушавам се да препоръчам "Не причинявайте това на децата си!", но всеки сам ще си вземе решение по въпроса.

Последна редакция: пн, 14 яну 2013, 19:04 от НПМГ sysadmin

# 119
  • Мнения: 41 660
Добър постинг newsm10
Но все пак е възможно съчетаване на математика и физика например, защото физиката е дефакто приложна математика. Или математика с физически смисъл. Така е и с информатиката. Но като цяло цитатът показва добро разбиране на нещата.

Общи условия

Активация на акаунт