Не може или не иска да говори!

  • 16 707
  • 83
  •   1
Отговори
# 15
  • В.Търново
  • Мнения: 6 686
Изчетох всеки един коментар.Благодаря на всички!   bouquet  Още утре ще звънна да поговоря с докторката и ще настоявам да ми препоръча логопед.Големият ми син в предучилищна възраст ходи няколко месеца на логопед,защото "р" и някои други звуци не произнасяше правилно.В Търново няма много логопеди и не знам колко са добри,ще попитам и в Търновската тема мамите дали знаят нещо.Утре ще пиша какво ми е казала джипито.
Лека вечер от мен!

# 16
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
Не е ли прекалено прибързано да се изисква от дете на 2 год. възраст да говори членоразделно? Моят син е на 2г и 4м. и все още не е проговорил ясно. Успява да образува изречения от две думи, успещно имитира чути думи / дори ме изненадва с това, когато произнесе нова думичка/ понякога използва негови си за определени предмети. Никога не му е говорено на бебешки, постоянно сме в някакъв диалог. Далеч съм от мисълта да се обърна към специалист, надявам се да не ми се наложи  Grinning

# 17
  • Мнения: 1 522
На моменти си задавам същият въпрос, дали не е прибързано наистина. Моят син прави просто изречение  от две думи "къде колата" преди  около 2-3 месеца. Скоро го чух да прави и от 3 думи но само веднъж. Иначе за диалог и дума не може да се каже /според мен поне/ Иначе изпълнява команди,понякога на 3-ри етапни се затруднява но като повторим два пъти вече го знае.
Прави постоянни опити да повтаря, но някак си не може да произнесе звука и се отказва.

Най ме е страх от изречението "няма да можеш да му затвориш устата". Като знам колко хора са го чули и после години наред терапия,къде успешна къде не те си знаят с какви усилия става всичко.

# 18
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
Може би думата диалог трябваше да я сложа в ,,   ,, . Имах предвид, че много раговарям с него, все за нещо си бъбрим или все за нещо ме пита / по негов си начин, дали с думичка или с пръстче да посочи нещо/. Виждам го, че има желание да общува и това, че все още не умее да изговаря думите ясно не ме притеснява. Разбира всичко, което му говоря и което го накарам да изпълни. А сега му се налага да прекарва по 5 часа в среда, в която се говори на чужд език.
Никога не съм насилвла детето си да прави неосъзнати неща и не съм привърженичка на това, че до определена възраст трябва задължително да умее да прави еди какво си, защото другите можели  Grinning

# 19
  • София
  • Мнения: 3 249
Мадам Помпадур, именно - всяко дете е различно и твоето е различно от моето. Моето не изпълнява команди, не повтаря думи. Знае думи, но ги използва само и единствено по негово желание. Изречение от 2 думи направи наскоро под влияние на 40 гр. температура Sad. Не е глух, не е аутист, не е бавноразвиващ - ходихме на всичките тези изследвания. Никой не казва какво му е и защо е на този хал...
А ако не правех именно разликата в развитието на двете ми деца, нямаше и да го помъкна по всичките тези специалисти. Вие живеете в двуезична среда и е абсолютно нормално по-късното проговаряне.

# 20
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
Доника разбирам те напълно. Точно защото всяко дете е различно, не насилвам никога нещата. Ти вече си спокойна, че детенцето ти няма други проблеми. Бъди малко повече оптимист  Grinning сигурна съм, че детето ще се справи и с това предизвикателство.

# 21
  • София
  • Мнения: 3 249
Доника разбирам те напълно. Точно защото всяко дете е различно, не насилвам никога нещата. Ти вече си спокойна, че детенцето ти няма други проблеми. Бъди малко повече оптимист  Grinning сигурна съм, че детето ще се справи и с това предизвикателство.
о, аз съм Hug Именно защото съм обективна и в св. Никола ме "похвалила", че съм обърнала внимание, че детето има някакъв проблем, а не да чакам свише Mr. Green
Жалкото е, че именно някои родители на деца с проблеми са "слепи" за това Confused

# 22
  • В.Търново
  • Мнения: 6 686
Не е ли прекалено прибързано да се изисква от дете на 2 год. възраст да говори членоразделно? Моят син е на 2г и 4м. и все още не е проговорил ясно. Успява да образува изречения от две думи, успещно имитира чути думи / дори ме изненадва с това, когато произнесе нова думичка/ понякога използва негови си за определени предмети. Никога не му е говорено на бебешки, постоянно сме в някакъв диалог. Далеч съм от мисълта да се обърна към специалист, надявам се да не ми се наложи  Grinning
Вие сте доста напред с материала от нас.Нашия дори и тези неща не умее да прави.Прочетох и следващия ти пост и разбрах какво имаш предвид под думата "диалог".Нашият изпълнява команди,разбира ме,като иска да обясни нещо милия,прави го с жестове и хъка-мъка.


Говорих с личната,каза,че е рано за дете на 2г.4 мес. да се търси логопед.Можело към 3г.Каза да се обърна първо към педагог,който трябвало да има в яслата,да се обърне по-специално вничание на моето дете,с повече занимания.Ще говоря с директорката в сряда сутринта.Да видим какво ще ми кажат от яслата.

# 23
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
Момичета, трудно е да се дават съвети за такива неща, аз лично бих изчакала  Grinning Но щом така преценява личния лекар... наистина е много индивидуално...

# 24
  • Мнения: 1 522
Потърси в нета, логопед работещ с деца под 3години. Може в темата за консултация с логопед да те насочат някъде. Това с личната го знаем всички Close за тях проблема е видим ,когато вече изход няма.Не бих се съобразила с мнението на общо практикуваща лекарка, особено щом отвътре нещо ме терзае.

Трябва да имате ресурсен център,там има и логопед и психолог. Аз моето там го заведох а нямаше 2години дори.

Ето го.
Ресурсен център - Велико Търново
ул."Мармарлийска" 26
Телефон: (062) 60-33-12         
Имейл: resursencentar_vt@abv.bg
Сайт: http://rcenter-vt.com

# 25
  • София
  • Мнения: 3 249
А, зависи от личната. На мен и за двамата ми каза, че ще имат нужда от логопед - първо за големия, после и за малкия  Wink
Да, и аз щях да кажа да провериш в Ресурсния. Проблемът е, че много малко логопеди имат нервите и желанието да работят с малки деца Confused

# 26
  • Мнения: 1 522
Приемам поправката,вярно е че зависи от лекарката Peace ама в 98% все е обратното. В ресурсният хич да не е все по разбират. Ще се съгласят на една консултация ей така превантивно вярвам.

# 27
  • София
  • Мнения: 12 140
Не съм специалист, но мен в случая би ме притеснила единствено липсата на развитие за една година. Важно е специалист да прецени общото психо- моторно развитие, да се види случа и тогава да си чакаме проговарянето.

За справка цитирам добра таблица за уменията на две годишните. Не е необходимо да умее всичко, което е изброено, но ако не умее цяла група от изброените неща е сигнал да се обърне внимание.
Двигателно развитие
Може да върви покрай препятствия и ходи по-изправено.
Клечи дълго време докато си играе.
Изкачва стълби без помощ (но не с редуващи се крака).
Стои на един крак (за кратко време), скача нагоре-надолу, но може да падне.
През този период започва обучението да ходи на гърне (в зависимост от физическото и неврологично развитие), въпреки че може да се очакват пропуски; детето ще покаже готовност за ходене до тоалетна.
Хвърля голяма топка изотдолу без да изгуби баланс. Държи чаша в една ръка (най-добре давайте нечуплива). Разкопчава големи копчета, ципове.
Отваря врати натискайки дръжката.
Хваща големи пастели в юмрук; драска ентусиазирано по-големи парчета хартия.
Изкачва се на стол, обръща се и сяда.
Обича да излива и налива различни неща - пясък, вода и други.
Струпва на куп от 4 до 6 обекта един върху друг.
Използва крак, за да бута играчки на колела.
 Когнитивно развитие  
Движенията очи-ръка са по-добре координирани; може да събира и разделя предмети, да поставя големи парчета от мозайка върху дъската.
Започва да използва обекти за други цели, освен предназначените (може да бута блокче наоколо като кораб).
Прави проста класификация основана на една характеристика (отделя играчки динозаври от коли).
Заглежда се се за продължително време; изглежда очаровано, или завладяно от това да проумее дадена ситуация: къде се е търкулнала тенис топката, къде е изчезнало кучето, какво причинява даден шум.
Извършва избрани от него действия за дълги периоди от време. Откривайки причината и следствието: стискането на котката я кара да драска и мяука.
Знае къде трябва да са познатите хора; отбелязва тяхната липса; намира скрити обекти като търси първо на последното скришно място. (Това е, което Пиаже нарича постоянство на предмета, което обикновено се появява по време на стадия на сензомоторния интелект от теорията на Пиаже за развитие на интелекта.)
Назовава обекти в илюстрирана книга; може да се преструва, че взема нещо от страницата и го опитва или помирисва.
Разпознава и изразява болка и къде е нейното местоположение.
Вероятно използва магическо мислене, като това да вярва че плюшеното мече е истинска мечка.
 Езиково развитие
Обича да му четат, ако му се позволява да участва като показва, издава съответните звуци и разгръща страниците.
Осъзнава, че езика е ефективен, за да накара другите да отговорят на неговите нужди и предпочитания.
Използва от 50 до 300 различни думи; речника му продължава да се увеличава.
Разчупило е лингвистичния код; с други думи, много от казаното от две годишното дете има значение само за него или за нея.
Рецептивния език е по-развит, отколкото експресивния; повечето от 2 годишните разбират много повече, отколкото могат да говорят.
Използва изречения от по три или четири думи; използва условен словоред, за да формира по-завършени изречения.
Свързва себе си по-скоро с "мен" или понякога "аз", отколкото по име: "Мен отива чао-чао"; няма проблем да изрази “мой”.
Изразява негативни твърдения чрез прибавяне на негативни думи като "не" или "няма".
Непрекъснато пита "Какво е това?"
Използва някои множествени числа; говори за обекти и събития, не задължително присъстващи (това е когнитивното и лингвистично напредване в развитието).
Някои заеквания и неравности в говора са обичайни.
Речта е от 65 до 70 процента разбираема.
Способно е да изрече нуждите си.
 Социално и емоционално развитие  
Показва признаци на загриженост и съпричастност; успокоява друго дете, ако се нарани или изплаши; понякога с прекалена привързаност прегръща и целува други деца.
Продължава да използва физическа агресия, ако е разстроено или ядосано (за някои деца това е по-преувеличено отколкото за други); Обикновено това намалява с подобряване на вербалните умения.
Гневните избухвания достигат върха си през тази година; не могат да бъдат обяснение докато детето е обхванато от гняв.
Нетърпеливи са; трудно им е да чакат или да се редуват.
Обичат да “помагат” в домакинската работа; имитират ежедневни действия: може да се опитват да сложат на гърнето плюшената играчка, да нахранят куклата.
Държат се началничеки с родителите и бавачките си; командват ги, изискват нещо, очакват незабавно съгласие от възрастните.
Наблюдават и имитират играта на другите деца, но рядко се намесват директно; играят си наблизо, често избирайки подобни играчки и занимания (паралелна игра); самостоятелната игра често е обикновена и се повтаря.
Дава играчки на другите деца, но обикновено си пази играчките; все още си крие играчките.
Трудно му е да прави избор; иска и двете неща.
Често е упорито; крещенето на “не” става автоматично.
Държи на ритуалите; иска всичко да е “както си е”; нещата да се правят както преди; да се поставят където са си били.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B … D0.B8.D0.BD.D0.B8

# 28
  • Мнения: 11 844
Бояна, благодаря за тази информация  Hug. Беше ми много полезно, влязох и на линка и прочетох и за 3г, че не мога да преценя точно ние за къде сме  Simple Smile.

# 29
  • София
  • Мнения: 12 140
Бояна, благодаря за тази информация  Hug. Беше ми много полезно, влязох и на линка и прочетох и за 3г, че не мога да преценя точно ние за къде сме  Simple Smile.
Моля, удоволствието е мое.  HugВсички родители сме все разделени между подозрението, че детето изостава и това, че е гений. Затова и тези таблици успокояват страстите. Има и други подобни, които са много добър ориентир дали има нещо притеснително  и къде да се подпомогне развитието. Трябва да се помни, обаче, че всяко дете изпреварва малко  таблиците в някакъв аспект и изостава малко в друг.

Общи условия

Активация на акаунт