Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 18

  • 83 698
  • 754
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 7 433
Един въпрост към Катина, Селма, Калатея и другите мами с повече от 1 дете - как успявате да разпределите времето си за децата? .............
   Доника.....Броя себе си за несправяща се.....
    Успявам да с занимавам със сина ми  целенасочено само,когато малката спи (стига да не съм претрупана с домакинска работа).Но пак не винаги.....защото той е много зависим от своите настроения....

    

Последна редакция: нд, 17 юни 2012, 18:47 от Селма

# 601
  • София
  • Мнения: 418
Здравейте,

Може ли някой да сподели опит как се учи дете от спектъра да брои, че на моята дъщеря въобще не й се отдава, а не е малка вече. По какви ли не начини се опитвах да я науча да брои до 5, но уви без успех. Тя знае числата като думички, но смисълът им въобще не й е ясен. Познава само числото 5 и толкова. Правим опити от 3-4 месеца. Иначе тя знае цветовете и формите много добре и аз се опитвах да ги свържа някак с числата, но не помогна.
Имате ли представа дали математиката е трудна като цяло за нашите деца или е строго индивидуално в зависимост от състоянието на детето? Аз си мислех, че като точна наука би трябвало да е достъпна, но поне опитите ми с моето дете показват обратното.

# 602
  • Мнения: 2 860
Здравейте, извинявам се че се намесвам в темата. Мойто дете също е с проблеми но неврологични, оттам изоставане в развитието. Та и аз сега обмислям начини за свързваве на числото със значението му. Виждала съм по книжарници картинки, на които има примерно 2 пчелички и цифрата 2. Аз мисля, че трябва да става постепенно, първо със значението на 1 е 2, а после и на останалите числа.

# 603
  • Мнения: 1 919
числата ги учим използвайки визуалната памет....пиша 1,2,3,4,5 и т.н до 10 , може да се напишат на дъска, или голям лист картон детето да ги гледа, да се закачи на стената.

Количествата  пак така 1,2,3,4...10 като може да се слагат точки 1 точка 1, 2-2 точки или да се лепят някакви картинки например 3...3 котенца, 4 -4 котенца...като изкачваме стъпала отново броя..1 стъпало, 2 стъпала, 3 стъпала....дотолкова съм свикнала, че дори когато съм без детето пак броя на ум  Mr. Green
Винаги когато ми попадне някой надпис, брошура или табела назовавам числото...броим 1 солета, 2 солети, 3 солети, 4 солети като гледам да следи количеството т.е да вижда че се увеличава.

# 604
  • Мнения: 2 165
Хриси научи цифрите от един стар часовник.Има книжки и филмчета на Мики Маус.
http://bg1.msrv.store.bg/prdimg/45492/pyrva-kniga-za-naj-malkite-cifrite.jpg
http://detski-filmi.eu/%D0%BA%D0%BB%D1%83%D0%B1-%D0%BC%D0%B8%D0% … 1%81%D0%BB%D0%B0/

Последна редакция: нд, 17 юни 2012, 21:52 от n_alex76

# 605
  • Пловдив
  • Мнения: 1 406
 Ние проблеми с цифрите и числата не сме имали.Напротив , от много малък разпознава многоцифрени числа.В първи клас проблем се оказаха знаците за по-голямо и по-малко.Доста време му трябваше,докато свърже знака със самото понятие.Справихме се с много упражнение и нагледно показване.Бях купила дори една бяла дъска и я бях закачила на стената в детската.
 После имаше лек проблем с таблицата за умножение, не я запамети, както се надявах.Но това се оказа по-добре, защото с времето я осмисли и съответно разбра и делението.

# 606
  • Мнения: 7 433
   Съпругът ми случайно попадна на това предаване за аутистичните личности по NG и остана много впечатлен.....
   
    Дамо можете да го възприемете на английски.

# 607
  • Мнения: 1 761
Попаднах на интересен филм за аутизма,с участието на жена-аутист.
Надявам се да ви е от полза,нищо,че е на английски.

http://youtu.be/2wt1IY3ffoU

# 608
  • Мнения: 1 738
По повод въпроса на  Kasidi, видях, че Igi е пуснала миналата година нещо, което съдържа цялата необходима информация какво да направят родителите на деца със СОП, за да получат ресурсна подкрепа.

Координати на Ресурсните центрове в страната www.bg-mamma.com

# 609
  • Мнения: 624
Здравейте!
Някой насочвал ли се е към клиника в Европа за лекуване на деца с аутизъм? Знаете ли за реални резултати?

Приятелка от Германия ми прати линк към тази клиника:
http://www.kliniken.de/kliniken/a-z/kliniken/St-Lukas-Klinik-gGm … enbeuren-2834.htm

И виждам, че имат за 2010 г. следните случаи:
 "Всепроникваща развитието разстройство (Атипичен аутизъм)" - 18 брой случаи;
"Всепроникваща развитието разстройство (Инфантилен Аутизъм)" - 28 брой случаи;
"Всепроникваща развитието разстройство (Хиперфункция на разстройство с умствено изоставане и стереотипни движения)" - 7 брой случаи.

Знаете ли за други клиники в Европа, които да лекуват аутизъм? Ако знаете, моля дайте линк или координати!  Praynig

Последна редакция: ср, 27 юни 2012, 15:09 от Passiflora

# 610
  • Мнения: 15 810
Здравейте,

Може ли някой да сподели опит как се учи дете от спектъра да брои, че на моята дъщеря въобще не й се отдава, а не е малка вече. По какви ли не начини се опитвах да я науча да брои до 5, но уви без успех. Тя знае числата като думички, но смисълът им въобще не й е ясен. Познава само числото 5 и толкова. Правим опити от 3-4 месеца. Иначе тя знае цветовете и формите много добре и аз се опитвах да ги свържа някак с числата, но не помогна.
Имате ли представа дали математиката е трудна като цяло за нашите деца или е строго индивидуално в зависимост от състоянието на детето? Аз си мислех, че като точна наука би трябвало да е достъпна, но поне опитите ми с моето дете показват обратното.

Споделям как стана при нас системата по която ни обучиха е на Монтесори а педагожката има дългогодишен опит за работи с деца със всякакви СОП и по специално аутисти и деца с ДЦП.

Необходими материали:
1.Картончета от обикновен картон на които са залепени цифрите като самите те са направени от лека шкурка в контрастен цвят.
2.Едноцветни стъклени камъчета ( в къщи ги бях заменила с еднакви копчета ) .

Изваждате картончето с цифрата ЕДНО, повтаряте с детето няколко пъти едно като му показвате а после го карате  с пръст да описва цифрата притискайки го към шкурката. Контраста стимулира визуално, шкурката - тактилно. После го карате да извади от съдчето с камъчета едно камъче и да го сложи под картончето с цифрата едно. После посочва с пръст камъчето и отброява Едно, показва цифрата Едно и отново казва Едно. Така няколко пъти.Оставяте го на работната маса .

Вземате Картончето с цифрата две и го поставяте до картончето с Едно. Повтаряте Две няколко пъти , детето описва цифтара с пръстче по шкурката и повтаря - ДВЕ, ДВЕ.... После го карате да започне да изважда камъчета от съдчето като на всяко камъче отброява- първо, Едно после Две. Подрежда ги под карточнето с цифрата ДВЕ ( две камъчета едно до друго ) . Отново няколко пъти отброява камъчетата - Едно, Две и и после казва ДВе и посочва цифрата на картончето.

После го правите с ТРИ. и така до 10.

ВАЖНОТО  е че камъчетата се подреждат в две колонки под картончето с цифрата, като ако тя е нечетна последното камъче се слага по средата. Това подготвя мисленето на детето за разликите на Четни и нечетни.

когато приключите с количеството цифри за деня започвате прибирането. То става отгоре надолу.Първо прибира камъчетата едно по едно като ги отброява  до текущата най-голяма цифра ( да кажем ако е Пет последното камъче което детето слага обратно в съдчето завършва с думата на детето ПЕТ,  после то взема картончето отново казва 5 , изписва го с пръст и го подава на педагога).

Започнете с едно и две. Кога да прибавите цифра ще ви покаже самото детето а то е когато свободно започне да отброява и си спомня думите и показва разбиране на логиката. Синът ми усвои числата до 10 за един месец. С усвояване на числата до 10 някак у децата се получава представа за логиката и после става по-лесно с числата до 20 или 100 като се представят в матрица.

За съжаление не мога да ви покажа снимков материал, имах всичко това направено в къщи но го подарих защото на нас повече не ни трябва. Лошото е че именно на тях не бях направила снимки, не си спомням някой да е задвал подобен въпрос и аз някак съм пропуснала. Ако в нещо съм неясна съм готова да се поясня.

Един въпрост към Катина, Селма, Калатея и другите мами с повече от 1 дете - как успявате да разпределите времето си за децата? .............
   Доника.....Броя себе си за несправяща се.....
    Успявам да с занимавам със сина ми  целенасочено само,когато малката спи (стига да не съм претрупана с домакинска работа).Но пак не винаги.....защото той е много зависим от своите настроения....

    

Смея да твърдя че се справям задоволителлно единствено и само защото напуснах работа веднага след като разбрахме че синът ни е специален. За усвояване и практическо прилагане на задачите  с които ни занимават използвам всяка житейска ситуация, честно казано се изисква доста импровизация. Най-много възможности ми дават времето за придвижване до градината и от градината до специалните занятия , които за синът ми са 5 пъти седмично. Пътуваме с автобус и възможностите за контакт с него въпроси отговори ситуации са страшно  много. И 3 пъти да преговорим взетето до следващото занятие си личи веднага.

Извинете ме за правописните грешки но писах в бързината...

# 611
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
_re_ge - какво имаш предвид под представяне в матрица на чисата след 10 до сто?

# 612
  • Мнения: 1 738
Ние не сме имали проблем с цифрите. Напротив, както много от децата от спектъра, детето ни има страхотно привличане от цифри и букви. Но докато привличането от буквите имаше за резултат започването на четене, незабелязано от нас кога (вероятно още преди да проговори), то смятането се оказа по-трудна работа. Имахме по няколко набора от магнитни букви и цифри с картинки (цифрите донесох отнякъде, а буквите ги има и тук) и той си ги подреждаше (първоначално реклами, а по-късно и по наши инструкции, напиши ...,  това плюс това равно на, това по-голямо или по-малко и т.н.)
Можете да проследите на Mark.alle.bg в рубриката "Библиотека" подходът на бащата  за усвояване на таблицата за умножение. Ако му зададете въпрос там, той със сигурност ще ви отговори какъв е бил подходът му и за усвояване на събирането и изваждането.

# 613
  • Мнения: 2 165
На нас ни подариха този пъзел и мисля да приложа методите, които е описала _re_ge , защото Хриси познава цифрите, но само като графични изображения.
http://shopix.bg/Disney-Gysenica-za-smiatane
Мисля си и за обикновените сметала, по които се учихме.Сега има всякакви варианти:
http://rayatoys.com/details.php?offer=7228

# 614
  • Мнения: 15 810
_re_ge - какво имаш предвид под представяне в матрица на чисата след 10 до сто?

В матрицата има картончета с цифри подредени на редове по 10. Така подобните са едни под други ( да кажем 9, 19, 29 ) и това облекчава логиката на запомнянето. след като се усвоят числата до 10 и се осъзнае количественото им измерение, ни направиха матрица до 20. Беше му трудно в началото но като разбра логиката стана лесно и до 100 ги усвои много бързо. хубава игра беше в матрицата да се махнат няколко картончета  детето да търси къде да ги сложи.

Трябва да отбележа че синът ни не е високофункционираш ( въобще не е аутист стана ясно а е с друг проблем се предполага) но усвояването стана сравнително добре и бързо по монтесори метода. Виж с буквите имаше и имаме  проблем - дъвчем ги вече 2 години , един път ги помни друг път все едно е ги е срещал. ако си спомни буквите чете срички кратки думи- т.е. логиката на четенето му е ясна , иначе обаче ако не си спомня коя е тази буква не става .

Общи условия

Активация на акаунт