Преобразуват помощните училища и други въпроси относно проекто закона образован

  • 92 654
  • 1 093
  •   1
Отговори
# 525
  • София
  • Мнения: 4 412
Тео, благодаря ти за труда в тези напрегнати времена за активист като теб така мимоходом да погледнеш моите мнения от нейсе години назад.

Обърках се майки, вече не знам кой за какво се бори, може би вие необременените от нейсе години назад имате по-добра преценка.

Да, да съкратим материалите, пораждащи спорове от стари времена.

Последна редакция: сб, 17 мар 2012, 08:17 от TanyaMG

# 526
  • София
  • Мнения: 4 412
teo 7777 Ами ето, аз съм те попитала в прав текст на 26.02.:
“Би ли ни казала колко души и от кои родителски организации на деца с увреждания участвате в тези обсъждания. “
а ти си ми отговорила: “Констанца, ето тук пише кои сме, повече от точно и ясно, и с адресите, и с мейлите, само ЕГН не сме си написали, по разбираеми причини.” и си ми дала този линкhttp://dox.bg/files/dw?a=4cc785ff1a

Аз не открих нищо на него. И съм написала точно какво бих искала аз, а вероятно и другите да знаем – не персоналните ви данни, а написаното по-горе.



Да, този въпрос е важен, за да сме сигурни, че са защитени интересите на широк кръг деца с увреждания.

# 527
  • София
  • Мнения: 4 412
Ако ти направи впечатление тези които не са съгласни са все от аутистичния спектър. Интересно защо?
Задава ли си някой поне въпроса защо разделението е точно там? Защо такова няма при другите родители с деца със СОП.

Не е разделението само при децата с аутизъм - ето аз гледам Сдружението на деца със синдром на Даун са подкрепили Алианса. Но в тази тема пишат родители на деца с Даун, недоволни от различни точки в закона, на мен ми писаха други родители с деца с Даун, недоволни от други точки.

В крайна сметка този закон удовлетворява ли по-голяма част от засегнатите от него? Каква част от общността е приемливо да удовлетвори един закон? Ако 10 процента го подкрепят, това добре ли е?

ПП. Написах 3 поста един след друг, нещо ми е трудно да редактирам.

# 528
  • Мнения: 2 531
Може ли да прехвърлите спора си на ЛС ! Изобщо не мога да разбера защо има обидени?!
Аз ако не е много нахално за трети път ще задам само 1 въпрос - може ли в масовото училище дете със СОП да получи помощ не от ресурсен учител , който според мен не може да подпомага толкова компетентно по специални предмети / като английски език / под формата да инд. занимания / тоест да не давам пари за частно уроци/ ? Изобщо регламентирано ли е някъде тези допълнителни 2400 за какво ще се уползотворяват или всичко по преценка на директора?

По повод копи- пейст от чужди практики ако може да копираме начина на мислене на хората там би било идеално! Да ама не! И затова нещата се побългаряват!

# 529
  • Мнения: 249
veni-b спора не може да е на лични, защото той засяга родителите и децата със СОП!
Факта, че Пиралкова напада родители и ги кара да и се чувстват длъжни и благодарни мен лично не ме радва. На теб да не би да ти харесва? Същото така не може да говори от името на ВСИЧКИ  родители, защото излиза, че всъщност много от тях са против този проектозакон!
На лични може само когато въпроса не засяга другите! А и ти как виждаш Пиралкова и сие да ви защитават децата и интересите им като всъщност сте на коренно различна позиция???

# 530
  • Мнения: 249
Като се говори толкова упорито за пари, някой наясно ли е, че всъщност парите от Помощните и Болничните у-ща  ще бъдат насочени към частното образование, а самите частни у-ща не са поели никакви ангажименти? Моля да погледнете и другите неща!

# 531
  • Мнения: 1 738
Вени, предполагам, че отговор на този въпрос трябва да има в стандартите, които кой знае кога ще бъдат публикувани, но най-вероятно  - след приемането на закона.

Що се отнася за дискусията, мисля, че тя трябва да продължи открито. Има неща, които са важни за всички ни. Теодора е в правото си да счита, че поради периодите на пасивност и това че много от нас гледат на проблемите само през собствената си призма, някой трябва да поеме лидерството. Какво от това, че ние се обиждаме и считаме, че не са защитени интересите на всички деца с увреждания? Трябва поне тези от нас, които могат да де дистанцират поне малко от личното и да погледнат общото, да го направят. Иначе няма защо да се сърдим, че не ни информирали и че говорят и от наше име. Ако ние мълчим, защо да се сърдим, ако има хора, които говорят и заради нас.

# 532
  • Мнения: 1 738
Както отбеляза Таня, тази тема се чете не само от родители на деца от аутистичния спектър, но и от родители на деца с други ментални и/или физически нарушения. Затова и становището, което качихме на стената а Министъра се отнася за всички деца със СОП. Не акцентирахме върху децата от спектъра. Няма да го направим и във второто писмо, което подготвяме в момента с Таня въз основа на допълнителните предложения.

Тъй като обаче проектът за закон отваря най-широко вратите за изгонване именно на аутистичните деца от масовите детски градини и училища, независимо от нивото на когнитивните им възможности, предлагам всяка майка на дете от спектъра да ми изпрати на ЛС отговори на следните въпроси:
(1)  На колко години е детето (момче/момиче), каква е диагнозата му и какво е нивото на функциониране?
(2) Посещава ли детска градина (държавна/частна), училище (държавно/частно, помощно), дневен център или седмичен център?
(3) Има ли ресурсно подпомагане и колко часа седмично?
(4) Има ли безплатна логопедична помощ и колко часа седмично?
(5) Как е прието детето в ДГ, училището, центъра?
(6) Считате ли, че детето ви може да бъде “приобщено” в масовото училище и в каква форма – присъствена, индивидуална, комбинирана, самостоятелна, дистанционна.
(7) Как приемате идеята за специализирано училище за деца от спектъра – държавно и/или частно?

Който иска, може да отговори на тези въпроси и в темата
, но предполагам, че някои мойки биха предпочели да отговорят на “лични”.

Призовавам ви да отговорим всички. След обработка на тази информация, ще пусна резултата в темата.

Моля майчетата на деца, които не са от спектъра, да не се обиждат. Тази информация е необходима, за да се огледаме около себе си и видим кои сме, къде сме и какво можем още да направим за децата си, чийто брой непрекъснато расте. Изключително много ценя всички мами на деца със СОП и вярвам, че няма да се делим и за в бъдеще.  bouquet

# 533
  • София
  • Мнения: 4 412
Вени, на твоят въпрос ще ти отговоря, че е по преценка на директора. Отговорът е в чл. 188 от Закона, че екипа за оценяване се състои от директор, психолог или педагогически съветник.
И си мисля, че директора ще даде малък бонус на учителката по английски, колкото тя да напише едно 3 на релси на сина ти  и да не се оплаква. Дали те удовлетворява това ти ще прецениш. Четох в темата на учителите, че те често се оплакват от знанията на децата, а родителите казват "колкото си могат децата, толкова".

Момичета, не подценявайте Закона и не се осланяите на приказките за Стандарта. В Закона са положени основите и те за сега са много неясни.

В Закона трябва да са ясно казани пътищата, по които вървят тези групи потребители
- деца с нормално IQ, но с логопедични или други проблеми
- деца с лека умствена изостаналост с или без други  заболявания
- деца с умерена умствена изостаналост с или без други  заболявания
- деца с тежка и деца с дълбока умствена изостаналост с или без други  заболявания

Доста пъти ги обсъждахме в темата, има много неясноти, още малко ще ги дообсъдим и ще направим документ с всички въпроси. Трябва скоро да го изпратим до всички депутати. Може би трябва с предимство да го изпратим на депутатите от опозицията.

# 534
  • Мнения: 2 531
А и ти как виждаш Пиралкова и сие да ви защитават децата и интересите им като всъщност сте на коренно различна позиция???
Много , ама много отдавна разбрах че интересите на моето дете мога само АЗ да ги защитя! Беше ми заявявано много пъти че си е мой проблем, е къде с пари , къде и тичане и молби си ги защитавам! С изключение на изблика на тео за това че не е длъжна да информира и да се отчита на никого съм абсолютно съгласна с нейните постове/ до колкото съм ги чела, щото аз такива задълбочени анализи във времето и годините не съм правила/ ! И честно казано си мисля че този изблик е чисто човешки , нали не мислите че тя е някой идеален богоизбран  човек чиято мисия е да живее за да защитава нашите деца ?! Мисля че всички тези нападки между вас трябва да спрат - има една приказка - подал ръка някой на някого за помощ и му я отхапали ! Ако трябва да бъдем реалисти то работата да ни информират и да се отчитат пред нас ИЗБИРАТЕЛИТЕ е на израните от нас депутати! Всички вие гласувате/ предполагам / доверие на тези в парламента - защо от тях не изисквате да ви информират! А работа на продажните медии е не да лъскат имиджи а именно да дадат публичност на тези проекто-закони - вие да чухте едно предаване да има с открит дебат по темата?! А пред избори ще ни скъсат с дебати кой к`во щял да направи ... сори ама не на мен тия!
Аз лично често казано отдавна разрбах че нашата държава няма никакво намерение а помага на децата ни , всичко се случва само на хартия за пред ЕС ! Да замажем очите на онези там да ни дадат пари които да крадем! Съжалявам да го кажа но вече не се чувствам толкова горда че съм българче!

# 535
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
http://www.kultura.bg/bg/article/view/19481

# 536
  • Мнения: 1 738
Вени, сигурно всички сме подтиснати от действителността, в която живеем и сме загубили вяра в институциите, но не става въпрос за отхапване на ръка, която ни е подадена за помощ. Става въпрос за реално законодателно подкрепено връщане назад, както на опитващите се да се интегрират деца, така и на тези, които получават подкрепа в ПУ (има и добри).

Аз също не виждам кой ще ми помогне в конкретния мой случай детето ми да прогресира, но не мога да не реагирам на узаконеното изхвърляне зад борда на хиляди деца, които сега получават подкрепа и на стотици други, които родителите им опитват да социализират. Ако в закона пише "аутистични деца" без никаква уговорка и майките на аутистичните деца не се противопоставят, то значи те държат отворена вратата, през която ще изритат децата им от училищата. Моето дете е със запазени когнитивни способности и аз няма да се примиря той и сигурно няколко стотин такива като него да бъдат шкартирани, без поне да се опитам да го предотвратя.
 Ако ти тълкуваш нещата като нападки и дракане и се дразниш, имаш избор. Просто не чети точно тази тема за проектозакона. Не искам да те засегна. Аз бих направила така и го правя по отношение на определени сайтове и теми.

# 537
  • Мнения: 2 531
О-о да забравих че темата е за помощните училища! Моя син не е бил в такова, но за малко щеше да е в училището за глухи деца / което според мен също трябва да се закрие в този си вид / . Тези училища в този си вид нямат нищо общо с интегриране - напротив ! И до колкото разбирам това което се изтъква като предимство в добрите такива училища е достъпа до специалисти и работа с такива, както и доброто обгрижване на децата! Е какво пречи това да се случи в едно преобразувано ПУ в масово - нека в това училище влезнат и обикновените деца , пък били те и от социално слаби семейства и нуждаещи се само от обгрижване ! Или вие смятате че на вашите деца контакта с деца без увреждания е излишен? До колкото схващам идеята в новия закон е да няма сегрегация!
страхотна статия!!!

# 538
  • София
  • Мнения: 4 412
veni-b, проблема с децата аутисти е, че дори и в масовото училище, аутиста ще бъде в отделната помощна паралелка. Ако се направи едно специално училище в София, голяма част от деца от София ще се подканват да отидат към него.
В закона чл. 193 е казано в отделна паралелка се обучават деца " и с разстройства от аутистичния спектър" . Чете се за всички деца от спектъра.

Как щеше да ти звучи същото изречение, ако беше написано "децата с разстройство в слуха" се обучават по преценка  в отделна паралелка или специално училище.

Дори и да има някакво право на преценка, тя не трябва да е в закона.

Сега прочетох пак член 193

Чл. 193. (1) По изключение и ако целите на образованието не могат да бъдат
постигнати по друг начин, за подкрепа и обучение на деца и ученици с тежка и с умерена
умствена изостаналост, с множество увреждания, със сензорни увреждания и с разстройства
от аутистичния спектър
в детските градини и в училищата по чл. 36, ал. 1 може да се
организират специални паралелки или групи.

То там си пише, че и децата със сензорни увреждания , т.е увреден слух може да са в отделна паралелка.

Според мен не трябва да има други определения след тежка и с умерена
умствена изостаналост. А и за умерена, да има  допълнителна преценка.

Не можах да осмисля статията на Джонев, но ми направи впечатление изказването, че закона е като наредба. И като е подкаран като наредба, трябва всичко да е прецизирано. Или да се поправи да стане закон.

Последна редакция: сб, 17 мар 2012, 18:46 от TanyaMG

# 539
  • Мнения: 2 510
teo, не всички деца са зле, още по- малко в еднакво положение. Отнася се и за родителите им.Ь
Аз лично нямам никакво желание друг да ми защитава интересите, особено на моето дете, но тъй като се отнася  и за моето дете поне имам право на мнение.
Мисля, че никой, обаче няма право да застава зад гърба на всички деца и да говори обобщено.
Напротив Снежа, ВСИЧКИ деца са зле, много, много зле, отворете си очите и си излезте от егоизма на статуквото! Всички деца с страшно зле, не само едни, СПЕЦИАЛНИ, извънземния някакви!
Не зная дали си вярваш като пишеш!
Жалко, ако е така.

Общи условия

Активация на акаунт