Преобразуват помощните училища и други въпроси относно проекто закона образован

  • 92 842
  • 1 093
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 382
Момичета, ще ви отговори Ливия и то подобаващо. Хич не се съмнявайте.

Права сте в едно, Снежа 63, няма измерител на човешката групост!
Особено на твоята. Доказа го многократно.

# 721
  • София
  • Мнения: 4 412
Oтносно безплатния труд бих искала да попитам всички тук- когато работите с децата си или за тяхното добро, труда ви не се заплаща, нали? В такъв случай как работите - както трябва за да получите най-добрия резултат или както дойде, защото го правите без заплащане?
Моля ви, не отговаряйте на мен, а на себе си, за себе си аз съм си отговорила- направи и невъзможното, след всеки неуспех- двойно повече, а после  се радвай и на успехите.

Не знам, според мен всяка майка допуска грешки, чете, учи, прави консултации със специалисти и от това зависи успеха й с детето. Това учене продължава поне до 18-20 година на детето. Дали личният й опит за някакъв етап в развитието на детето може да се приложи за хиляди деца на възраст 2-18 години не знам. Но безпорно мнението на майките е добре да се чуе, да се види, да се осмисли какво са постигнали, как и т.н.
Видно, че голяма част от хората от систетмата считат родителите за мишки. Много интереси, изглеждащи лесни за постигане има в нашето родно блато. Не се различаваме много от дивата природа, опитваме се, но еволюцияна трудно върви.

 

# 722
  • Мнения: 2 510
Права сте в едно, Снежа 63, няма измерител на човешката групост!
Това още Алберт Айнщайн го е казал.

"Само две неща са безкрайни - Вселената и човешката глупост, като за първото не съм сигурен. "

# 723
  • Мнения: 2 510
Доколко са изнесени коментарите в предложения проект нямаше промени за децата с СОП от МС.
Дали ще има в НС?

# 724
  • Мнения: 1 738
Преди малко случайно попаднах на предаване с М.Ламбовски и В.Цолова  по телевизия 7 дни. Не знам дали може да се гледа в интернет. Който иска, може да опита.

# 725
  • Мнения: 23
 Бил е прав аутистът Айнщайн, от високата част на спектъра, както често го развявате, за репродукцията на глупостта . Прозрял в бъдещето, най-вероятно е имал предвид Вашите постове по темата, Снежа 63.

# 726
  • Мнения: 2 510
Бил е прав аутистът Айнщайн, от високата част на спектъра, както често го развявате, за репродукцията на глупостта . Прозрял в бъдещето, най-вероятно е имал предвид Вашите постове по темата, Снежа 63.
Не знаех, че такава чест ми е определила съдбата.
Твърде слаб опонент си livia_tera!
Жалко, от теб не може дори и глупост да се вземе.
Може да загубиш работата си. Неподходящо попадение.

# 727
  • Мнения: 23
Снежа 63, предпочитам да не коментирам поста Ви, общува се с хора, които разбират или поне правят опити. Нямайте грижа за работата ми, тя е сигурна, престижна и успешна.
Темата е за децата със СОП и подходящите за тях вид обучение и място на обучение в образователната система.
Jennie, аз не съм в позиция да държа и ножа и хляба, предполагам Вие също. Така започната темата тук не позволява на другомислещия да развие тезата си. Има няколко верни неща - децата със СОП са факт и за тях трябват специални грижи, рехабилитация и обучение, в голямата си част родителите на тези деца трудно приемат това и всячески напомнят на обществото, че с нещо специално им е задължено. Всички имат права и пресечна точка трябва да има. За мен като родител няма проблем да игнорирам нечие присъствие - как, мога да преместя децата си в друго училище, както това правят десетки родители, да си позволя обучение в чужбина и т.н.
Но считам, че образованието тук и сега е важно да се развива в правилната посока и всяко залитане по привнесени модели, неработещи в местни условия е опасно и вредно, както за децата със СОП, така и за всички останали. Като родител, които не е засегнат от проблема да търси мястото на детето си, мога да си позволя да мисля безпристрастно, обективно и глобално.
Но тук, във форум съставен основно от обременени от проблема пишещи майки тази позиция е еретична. Аз съм твърдо за съществуването, реформирането и доразвиването на специалното образование.

# 728
  • Мнения: 1 738
Момичета, хайде да не бъдем като онези квартални кучета от женски пол, които се нахвърлят на всяко куче от женски пол, което мине през територията им и завърти предизвикателно опашката си. Като не му обърнем внимание, то ще престане да идва. Ще си намери друг квартал. Grinning

# 729
  • Мнения: 2 510
Снежа 63, предпочитам да не коментирам поста Ви, общува се с хора, които разбират или поне правят опити. Нямайте грижа за работата ми, тя е сигурна, престижна и успешна.


Мисля, че доста мнения на хора в тази тема ще се окажат далновидни.

# 730
  • София
  • Мнения: 1 224
livia, отново не давате "безпристрастното си, обективно и глобално мнение", а само се чудите как да обидите пишещите тук. Добре, че не всички хора са толкова "широко скроени" като вас. Кажете къде според вас трябва да се обучават, например, хиперактивни деца както и аутисти с интелект около и над средното ниво,? А деца с физически и сензорни увреждания, отново със съхранен интелект? Всички те принадлежат към групата на деца със СОП. Явно така и не прочетохте по-напред изказванията на майките, но много от тях се притесняват именно дали децата им могат да учат ефективно в масово училище и също дали някои учители и родители, оперирани от всякаква толерантност също като вас, няма просто да навредят на децата им, вместо да разгърнат потенциала им. Не видях някой тук да не иска специално образование, но то съвсем не означава децата да са отделени в изолирани училища, далеч от погледа на такива като вас. Както и не значи в масовото училище децата със СОП просто да се пуснат в класовете и да се оставят на самотек, което за съжаление се случва сега и изобщо не е желано от родителите, нито на децата със СОП, нито на тези в норма.

# 731
  • Мнения: 23
Кучетата си лаят, кервана си върви, Констанца (самоопределила се, като част от глутницата кучета от женски пол). Ако сте по-щастлива в тази роля, чудесно!

# 732
  • Мнения: 1 738
Драга г-жо Ливия, на Констанца много й помагат хилядите прочетени книги на няколко езика,  хилядите преведени от нея страници и не на последно място сигурно не по-малко престижните и отговорни    позиции, които е заемала. Така че, тя знае какво пише и не си слага сама капан. Констанца писа "да не бъдем като онези кучета", а кучето определи като "всяко", въртящо предизвикателно опашката си и минаващо през чуждия квартал. Ами то сигурно си няма свой квартал и се чуди през кой да мине, та да го полаят. Сигурно му липсват емоции на горкото куче от женски пол. #2gunfire hahaha

# 733
  • Мнения: 23
А как според Вас, неоперирана от толерантност, Annie 13 виждате в общообразователна среда нелекуваното хиперактивно дете със съхранен интелект и как се развива потенциала на другите децата със СОП и останалите деца в този клас? Какви специалисти трябва да бъдат назначени - учители или укротители(разбирайте в т.ч. психолози, ресурсни и др., т.е. детето ежедневно се извежда по няколко пъти от клас, отново за сметка на всички останали)? Какъв е проблемът тези деца  учат в специални училища, в по-малки групи, по общообразователна програма, обгрижвани от екип специалисти, каквито са необходими според конкретния случай, без за тяхното добро и достъпно обучение да страдат от липса на внимание и време за работа всички останали? Кое е по-важно, детето да се научи (там където това за него е възможно) и да се впише успешно и независимо в пазара на труда след дипломиране, ако се дипломира или придобие умения за някакъв вид трудова дейност, или "приобщено" в масовото училище, без образователни резултати?

# 734
  • Мнения: 23
Не мога да Ви отнема Констанца, престижната работа, като учител на деца със СОП. Вярвам Ви, че за това са били необходими хиляди прочетени и преведени страници...

Общи условия

Активация на акаунт