Преобразуват помощните училища и други въпроси относно проекто закона образован

  • 92 663
  • 1 093
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 2 510

В закона чл. 193 е казано в отделна паралелка се обучават деца " и с разстройства от аутистичния спектър" . Чете се за всички деца от спектъра.
Чл. 193. (1) По изключение и ако целите на образованието не могат да бъдат
постигнати по друг начин, за подкрепа и обучение на деца и ученици с тежка и с умерена
умствена изостаналост, с множество увреждания, със сензорни увреждания и с разстройства
от аутистичния спектър
в детските градини и в училищата по чл. 36, ал. 1 може да се
организират специални паралелки или групи.
На мен ми е чудно как ще се обучават деца от аутистичния спектър / повече от едно/ заедно?
Таня, какво предлагаш за другите деца от аутистичния спектър които не могат да бъдат интегрирани?

Аз предложих спектъра да се раздели както възнамеряват в щатите.
Аутистичният спектър не може да бъде заедно, за разлика от децата с увреден слух, слепите деца и др.
Ако се приеме всички деца от спектъра да са в масово училище, то невербалните аутисти ще отпаднат директно и оттам ще повлекат целия спектър.
Не ми стана ясно какво предлагате?  Ниско функционалните аутисти не могат да учат в масово училище.  На никой не му е приятно това, но...
Отгоре беше зададен въпрос дали считаме, че всички имат нужда от контакти - аз не считам.

# 541
  • Мнения: 1 738
Снежа и останалите майки на деца от спектъра,
хайде направете си труда да ми отговорите на въпросите. Освен това, което Таня гледа сега и което вероятно утре ще ви пуснем, аз ще напиша едно специално писмо за децата от аутистичния спектър и ще поискам мнението на тези от вас, които ми отговорят. Не ми пречи да го пусна от мое име само или на още 1-2 майки и да пиша "три майки" с деца от спектъра такива и такива и с такива и такива проблеми. Ще настоявам то да се прочете в пленарна зала на този, до когото ще го изпратя.

# 542
  • Мнения: 2 510
Чудя се какво да ти отговоря?
Мога да отговоря със задна и сегашна дата.
Просто през годините сина ми доста се промени и мисля , че без причините, касаещи самото дете и заобикалящата го среда е безсмислено.
Мога да ти отговоря по възраст и конкретни условия. Другото няма да е реално.

# 543
  • Мнения: 2 531

Отгоре беше зададен въпрос дали считаме, че всички имат нужда от контакти - аз не считам.
А от какво има нужда - да е заобиколен само от 1-2 специалиста и личен асистент ? И с какво това ще го направи щастлив ?

# 544
  • Мнения: 249

В закона чл. 193 е казано в отделна паралелка се обучават деца " и с разстройства от аутистичния спектър" . Чете се за всички деца от спектъра.
Чл. 193. (1) По изключение и ако целите на образованието не могат да бъдат
постигнати по друг начин, за подкрепа и обучение на деца и ученици с тежка и с умерена
умствена изостаналост, с множество увреждания, със сензорни увреждания и с разстройства
от аутистичния спектър
в детските градини и в училищата по чл. 36, ал. 1 може да се
организират специални паралелки или групи.
На мен ми е чудно как ще се обучават деца от аутистичния спектър / повече от едно/ заедно?
Таня, какво предлагаш за другите деца от аутистичния спектър които не могат да бъдат интегрирани?

Аз предложих спектъра да се раздели както възнамеряват в щатите.
Аутистичният спектър не може да бъде заедно, за разлика от децата с увреден слух, слепите деца и др.
Ако се приеме всички деца от спектъра да са в масово училище, то невербалните аутисти ще отпаднат директно и оттам ще повлекат целия спектър.
Не ми стана ясно какво предлагате?  Ниско функционалните аутисти не могат да учат в масово училище.  На никой не му е приятно това, но...
Отгоре беше зададен въпрос дали считаме, че всички имат нужда от контакти - аз не считам.
Може би само фисоко функционалните аутисти МОГАТ да учат в масово у-ще!
Аз считам, че дъщеря ми НЯМА нужда от контакт с определени деца, които не са увредени!!! Защото са злобни, гадни, невъзпитани ......... На дъщеря ми не и пука, но на мен ми пука!

# 545
  • Мнения: 249

А от какво има нужда - да е заобиколен само от 1-2 специалиста и личен асистент ? И с какво това ще го направи щастлив ?

Трябва да видиш живота на нашите деца, през нашите очи и ще разбереш. Ти просто поставяш нещата много елементарно.

Последна редакция: сб, 17 мар 2012, 23:26 от tanq_ludoto

# 546
  • Мнения: 249
veni-b
Знаеш ли какво е детето ти да отказва да приеме човека, който трябва да му помогне?
Знаеш ли какво е да тормозят детето ти, защото родителите му не искат да го тъпчат с лекарства, защото някой СПЕЦИАЛИСТ така е казал?
Знаеш ли какво е детето ти да отказва да отиде там където ТРЯБВА да се чувства добре?

Последна редакция: сб, 17 мар 2012, 23:33 от tanq_ludoto

# 547
  • Мнения: 249

А от какво има нужда - да е заобиколен само от 1-2 специалиста и личен асистент ? И с какво това ще го направи щастлив ?
Когато си отговориш на въпросите ще разбереш какво му трябва на едно такова дете за да е щастливо и майка му да го оставя спокойна в ръцете на екипа, който работи с него!

Последна редакция: сб, 17 мар 2012, 23:27 от tanq_ludoto

# 548
  • Мнения: 2 510
Нещо не се получи.
В отговор на констанца .

Реших да напиша мнението си тук.

(1)  На колко години е детето (момче/момиче), каква е диагнозата му и какво е нивото на функциониране?
Момче на 14. Диагноза F84.1 - атипичен аутизъм
(2) Посещава ли детска градина (държавна/частна), училище (държавно/частно, помощно), дневен център или седмичен център?
Посещавал е държавна детска градина на общо основание, без помощен персонал / тогава нямаше такъв/. Не сме имали проблеми. Той тръгна много малък на 3 години и до предучилищна / включително / беше там.
След това ДЦ, който завърши с пълна катастрофа.
Обвинявам персонала, преди всичко. Системата също. Едно дете което е свикнало да "общува " с деца в норма не може да свикне с обстановката / за сина изключено/.
Второ и много съществено. Голяма част от персонала гледа на тези деца като второ качество.
Крайно съм против, ако при такива условия трябва да ходи едно дете.
(3) Има ли ресурсно подпомагане и колко часа седмично? Не. Това не го хванахме.
(4) Има ли безплатна логопедична помощ и колко часа седмично? Не. Били сме на частно.
(5) Как е прието детето в ДГ, училището, центъра? - На този въпрос отговорих.
(6) Считате ли, че детето ви може да бъде “приобщено” в масовото училище и в каква форма – присъствена, индивидуална, комбинирана, самостоятелна, дистанционна. - Освен за домашно обучение за другото е много късно. Просто различията са големи и времето от неговата среда в ДГ до сега е твърде дълго. Аз съм за оставане на тези деца след ДГ със същите деца. Едно дете когато е малко, независимо дали в норма или с СОП, другите и то самото свиква с хората / децата/ и те с него. Аз проблеми с децата в неговата група и родителите не съм имала и нямам.
Може би, ако се беше преместил заедно с групата си в училище / както е при нас/, нещата щяха да бъдат по друг начин.
(7) Как приемате идеята за специализирано училище за деца от спектъра – държавно и/или частно?
Да и Не. Първо за специализираното. Колкото повече ръстът децата, толкова повече се отдалечават вътре в спектъра и "непоносимостта" им става голяма.
Преди време се учудих на една майка, която каза, че сина й не желае да дружи с деца от спектъра. Днес не се учудвам. Не ми е ясно и как ще се обучават п- на брои аутисти заедно.
Аутистите по- трудно приемат другите аутисти отколкото хората в норма. Те са толкова различни, че това е немислимо.
Това е мое мнение.

# 549
  • Мнения: 3 479
Моето аутистично дете има нужда от контакти. Той харесва децата. Дори преди година и половина сам се включи в анимацията за деца в един хотел и изпълняваше доколкото можеше движенията на аниматорката. Проблем беше само това, че се превъзбуди и след това му беше трудно да излезе от ситуацията. Но оттогава мина време, смятам, че вече е една идея по-добре в това отношение.
Аз не бих искала детето ми да е в клас с аутисти, нито в специално училище. Смятам, че постепенно той ще се справи в нормален клас (но малък ок. 20 деца) с помощник-учител или ресурсен. Не виждам обаче къде в София ще има такива условия. Училищата масово са препълнени (ок.30 деца, което според мен е много даже и за здрави деца), неговият набор е от най-многобройните и дори в по-нежеланите училища класовете ще са големи.
Освен това имам и друго дете ученик. Не мога да обикалям София само да водя и прибирам деца. Искам по възможност да са в едно училище или в краен случай в две близки училища в квартала, в който живеем.

# 550
  • Мнения: 2 510

Отгоре беше зададен въпрос дали считаме, че всички имат нужда от контакти - аз не считам.
А от какво има нужда - да е заобиколен само от 1-2 специалиста и личен асистент ? И с какво това ще го направи щастлив ?
Моят има нужда да е със себе си. Тогава се чувства щастлив.

tanq_ludoto , за теб нещата може да са елементарни, за мен са доста сложни.
Хубаво е да не се надцакваме кой какво е видял.

# 551
  • Мнения: 1 738
Благодаря на Снежа за изчерпателния отговор и изразеното мнение. Колкото повече майки се изкажем откровено, толкова по-добре. Няколко майки вече ми писаха на ЛС. Бих искала да е ясно на всички, че поставям този въпрос не, за да защитя някаква теза, а за да се чуем наистина кои сме и какво мислим по тези жизнено важни за нас въпроси. Всяка от нас е готова да направи всичко за детето си. Ако не беше така, нямаше да пишем в този форум. Вярно е, че спектърът е много голям и трябва да има диференциран подход. Но това, че някои деца са по-добре функциониращи, не значи, че непременно ще се впишат в масовото училище. И малкото гениални са понякога трудно поносими. А има някои със средни когнитивни възможности, които са кротки и по-охотно биват приемани и от учителите и от останалите деца.

# 552
  • Мнения: 249

Отгоре беше зададен въпрос дали считаме, че всички имат нужда от контакти - аз не считам.
А от какво има нужда - да е заобиколен само от 1-2 специалиста и личен асистент ? И с какво това ще го направи щастлив ?
Моят има нужда да е със себе си. Тогава се чувства щастлив.

tanq_ludoto , за теб нещата може да са елементарни, за мен са доста сложни.
Хубаво е да не се надцакваме кой какво е видял.


За кое съм казала, че са елементарни?

# 553
  • Мнения: 249
Снежа аз имах предвид veni-b.

# 554

Общи условия

Активация на акаунт