Искам да споделя - дефектни обувки !

  • 13 370
  • 35
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 101
...Ето, пише го черно на бяло, но си мисля, че нещо ми убягва, защо иначе ще заобикалят закона, може би разковничето се крие в "договора за продажба". Ние се съгласяваме с него, купувайки конкретната стока, с конкретните условия, не знам.

Да, съгласяваш се с договора за продажба, но имаш и определени очаквания от стоката която закупуваш:

 Чл. 106. За да съответства на договора за продажба, потребителската стока трябва да:
...
4. притежава обичайните качества и характеристики на стоките от същия вид, които потребителят може разумно да очаква, като се имат предвид естеството на потребителската стока и публичните изявления за конкретните й характеристики, направени от продавача, производителя или негов представител, които се съдържат в рекламата или в етикета на потребителската стока
.

В моя случай очаквах да си нося ботушите поне тази и следващата зима, а не два месеца, в които да ги нося три пъти за рекламация. Освен това:

Чл. 119. (Изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) (1) Заявлението за предоставяне на търговска гаранция съдържа задължително информация за:
1. правата на потребителите, произтичащи от гаранцията по чл. 112 - 115, и посочва ясно, че търговската гаранция не оказва влияние върху правата на потребителите, произтичащи от гаранцията по чл. 112 - 115, и по-точно, че независимо от търговската гаранция продавачът отговаря за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба съгласно гаранцията по чл. 112 - 115;


Истината е че много малко хора се интересуват какви са правата им или просто не им се занимава да подават жалба.
Може би и аз щях да съм от вторите, ако не ме бяха направили на маймуна като ми казаха, че трябва едва ли не да си нося ботушите през лятото и че сама съм си ги срязала.
Сега си чакам отговора от КЗП, въпреки че силно се съмнявам, че становището им ще е в моя полза, но все пак....

# 31
  • София
  • Мнения: 1 509
Petya., ако от КЗП не вземат твоята страна и не те защитят , едва ли биха защитили потребител с повредени обувки след една година употреба. Другият вариант е да започнеш да се съдиш с търговеца, което е ясно, че няма да тръгнеш да правиш. Търговецът е трябвало да ти подмени стоката, а след това и да ти върне парите, след като се оказва, че от ботушите им нищо не става. Аз си мисля, че в твоя случай КЗП ще отсъди в твоя полза, а дано да има и последствие от  това им решение.

# 32
  • Мнения: 733
Браво за публикацията! Очевидно в днешно време като тръгне човек да търси нещо, трябва хуубаво да проучи за подобни "препоръки". Дано го имат предвид и производителите... Wink

# 33
  • Мнения: 93
Здравейте,
в предната си публикация писах че очаквам отговор от КЗП до 20.03  получих  го по пощата.
Когато ми се обадиха от магазин Скандал да отида да си получа второто становище т.е. да си взема парите ме помолиха да разпиша бланка за предадена рекламация имаше няколко възможни отговора като тест на самата бланка - 1. връщане на парите 2. отстраняване на дефект 3. замяна 4. поемане на разходи за ремонт. Предполагам за да ми се обадят и да ме помолят да отида до магазина значи все пак са ги погнали от Комисията. В отговор от КЗП пише че е подписано споразумение за помирение за връщане на паричната стойност на ботушите и с това проверката е прекратена.
Аз изпратих освен жалбата сниман касов бон и снимки на всички сертификати с които разполагаха ботушите както и писменото становище от Магазин Скандал че рекламацията не е уважена.
Петя пожелавам ти успех и на теб.
Закупената стока в случая ботуши имат гаранция 2 месеца от момента на покупката. Само трябва да си пазиш гаранционна карта или касов бон. И КЗП ще ги оправят имай търпение ще получиш отговор в рамките на 1 месец от изпращането на жалбата .....обади им се по тел. и си поискай да ти кажат с какъв входящ номер е заведена. Ако имаш още въпроси пиши на ЛС

# 34
  • София
  • Мнения: 101
....
Аз изпратих освен жалбата сниман касов бон и снимки на всички сертификати с които разполагаха ботушите както и писменото становище от Магазин Скандал че рекламацията не е уважена.
......
Само трябва да си пазиш гаранционна карта или касов бон. И КЗП ще ги оправят имай търпение ще получиш отговор в рамките на 1 месец от изпращането на жалбата .....обади им се по тел. и си поискай да ти кажат с какъв входящ номер е заведена. Ако имаш още въпроси пиши на ЛС

Имам си номерче, защото след като не ми уважиха рекламацията отидох директно в КЗП, която е на  50м. от магазина. Имам си и протокол за споразумение, който не подписах, но на него пише че ботушите са върнати без да са ремонтирани. Мисълта ми беше, че не съм представила снимка на ботушите и в какво състояние са.
Както и да е, чакам отговора в началото на април, ще пиша какво е становището им.

# 35
  • София
  • Мнения: 101
Здравейте, момичета!
Днес си взех паричките от ботушите. В петък пристигна писмото от КЗП. С две думи пишеше, че търговецът се е съгласил да развали договора за продажба и да ми възстанови сумата.
Като казах на мъжа ми, той каза, че не може да повярва, че това се случва в България.
Е, явно някои закони в България не са само на хартия.

Общи условия

Активация на акаунт